suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt maja 14, 2024 6:57 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sty 09, 2012 2:54 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 16, 2011 6:37 am
Posty: 165
Lokalizacja: Brodnica
Doberek.
Na początek napisze, że nie bardzo wiedziałem czy aby na pewno zaczynam w dobrym temacie, jeśli nie to proszę modka o przeniesienie. Druga sprawa to fakt, że nie znalazłem podobnego problemu.

Jakiś czas temu (nie jestem w stanie dokładnie określić, tydzień? 10 dni? mniej? więcej?) zaczęło mi coś się dziać z przednim prawym kołem. Głównie pojawiło się piszczenie, czasem coś jakby syczenie. Na początku bardzo rzadko i zbagatelizowałem uznając że to błoto dostało się pomiędzy tarcze a klocki bądź w jakieś inne podobne miejsce. Ale zaczęło się nasilać. Wczoraj wieczorem poprosiłem kolegę, żeby na to razem zerknąć. On stal na zewnątrz ja ruszyłem, zahamowałem a on blady. Co się okazało? Poodkręcały się śruby przy kole... trzymały na samych końcówkach gwintu, można je było najpierw dokręcać palcami. Kiedy się tak porobiło, nie wiem, ale nie czułem, żadnego bicia na kierownicy. Podokręcaliśmy ale problem nie zniknął. Dalej piszczy.
na feldze pojawił się taki grafitowy zaciek/pył spod śrub. Pytanie brzmi. Co się rozwaliło? Czy to łożysko? Jak to naprawiać (proszę łopatologicznie). Ile to może kosztować?

Poniżej zamieszczam fotkę koła z tymi "zaciekami" i filmik z luzem na kole i piszczeniem. Acha, proszę się nie sugerować tym że już odkręciłem część śrób, całość zachowywała się tak samo z pięcioma.

Video

Obrazek

Edit:
Karwa, a tak sobie teraz jeszcze myślę - a tarcze? Bo jak złapać i obracać to jest miejsce gdzie jest wyraźny opór... Wygięła się?

_________________
Bagiennik w cabrio 1.6 16v lift dobbinson 2" duratraci na felgach et-12


Na górę
Post: pn sty 09, 2012 4:32 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Możliwe że zgiąłeś tarczę. Tarcza jest dociągana razem z kołem. Jeżeli jeździłeś (udało Ci się :mrgreen: ) z odkręconym kołem to masz prawie pewne że tarcza jest krzywa... Sprawdź przy okazji zaciski, klocki... :roll:
A ten kurz wygląda jak pył z klocków... Zacznij od przerzucenia tarczy lewej z prawą i sprawdź czy to coś zmieni...

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: pn sty 09, 2012 7:10 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Student może mieć racje - tarcza poluzowana i mogła się skrzywić.
Ale Student racji może nie mieć co do pyłu - ten z klocków raczej osiada się na wewnętrznym rancie felgi, a ja modek srodek śmiem twierdzić ze to pozostałości smaru grafitowego :roll:
Bajdełej - się wzięły poodkręcały NAKRĘTKI :mrgreen:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn sty 09, 2012 7:43 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:03 pm
Posty: 389
.


Ostatnio zmieniony czw cze 01, 2017 10:18 pm przez lipa olsztyn, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pn sty 09, 2012 7:44 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:03 pm
Posty: 389
.


Ostatnio zmieniony czw cze 01, 2017 10:17 pm przez lipa olsztyn, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pn sty 09, 2012 7:46 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 16, 2011 6:37 am
Posty: 165
Lokalizacja: Brodnica
NuVo pisze:
Student może mieć racje - tarcza poluzowana i mogła się skrzywić.
Ale Student racji może nie mieć co do pyłu - ten z klocków raczej osiada się na wewnętrznym rancie felgi, a ja modek srodek śmiem twierdzić ze to pozostałości smaru grafitowego :roll:
Bajdełej - się wzięły poodkręcały NAKRĘTKI :mrgreen:

No właśnie też się spotkałem już z opinią że to smar grafitowy a to by oznaczało łożysko do wymiany, czy tak?
Bajdełej, akurat nakrętki czy śruby to mi w tej chwili najmniejsza różnica... :cry:

lipa olsztyn pisze:
A te nakrętki łapią ci szpilki bo coś mało tego wystaje ,dystanse masz jakieś albo szpilki krótkie.

O ile się orientuję to tu akurat wszystko gra. Na szczęście choć gwinty szpilek wyglądają na całe :(

_________________
Bagiennik w cabrio 1.6 16v lift dobbinson 2" duratraci na felgach et-12


Na górę
Post: pn sty 09, 2012 7:53 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:03 pm
Posty: 389
.


Ostatnio zmieniony czw cze 01, 2017 10:17 pm przez lipa olsztyn, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pn sty 09, 2012 7:56 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:03 pm
Posty: 389
.


Ostatnio zmieniony czw cze 01, 2017 10:16 pm przez lipa olsztyn, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pn sty 09, 2012 8:11 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Koło do góry i poszarp nim na boki... Jeżeli to łożysko to powinieneś wyczuć luz...
A ten brud... Stawiam na pył z klocków... Jeżeli tarcza jest krzywa to jak najbardziej będzie to uzasadnione.

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: pn sty 09, 2012 8:15 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Może być że przy popuszczonych nakrętkach wytarło otwory w feldze i z tond te zacieki na feldze

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: pn sty 09, 2012 8:19 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
No właśnie chyba trafiłeś. w każdym bądź razie obejdziemy się bez analizy chemicznej tego co tam się zesrało na grafitowo.
Jak dokręcisz koło to też piszczy?

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn sty 09, 2012 8:41 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 16, 2011 6:37 am
Posty: 165
Lokalizacja: Brodnica
Fulicarius pisze:

Tu są tylko dwie nakrętki przykręcone ale identycznie jest na dokręconych pięciu.
Włączyć głośniki to usłyszycie piszczenie :) Na początku jak łapię za koło lepiej słychać niż widać luz.
To co jeszcze widać na filmiku, piszczy kiedy popycham koło ręką naciskając na nie, nie piszczało kiedy koło obracało się swobodnie.

_________________
Bagiennik w cabrio 1.6 16v lift dobbinson 2" duratraci na felgach et-12


Ostatnio zmieniony pn sty 09, 2012 8:54 pm przez Fulicarius, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pn sty 09, 2012 8:48 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Nie widzialem filmu wczesniej... :mrgreen: Moim zdaniem szukaj lozyska... :wink:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: pn sty 09, 2012 9:05 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:03 pm
Posty: 389
.


Ostatnio zmieniony czw cze 01, 2017 10:16 pm przez lipa olsztyn, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pn sty 09, 2012 9:51 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Kołem kręciłeś po dokręceniu wszystkich nakrętek czy z popuszczonymi/brakującymi, bo pisk słychać w momencie kiedy naciskasz ręką na koło więc może ociera o zacisk lub osłonę tarczy masz pogiętą i to piszczy :roll:

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl