suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Hydrauliczny ręczny
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=7698
Strona 1 z 4

Autor:  Browning [ sob maja 05, 2012 6:22 pm ]
Tytuł:  Hydrauliczny ręczny

Tarcze na tyle są. Ręczny ,,na linkach'' nie satysfakcjonuje mnie, a ręczny czasami się przydaje... Montował ktoś coś takiego? Wystarczy że ,,wepnę się'' w przewód hamulcowy idący na tylne koła?
Wg tego schematu wystarczy:

Obrazek
:roll:

Jakieś za lub przeciw takiemu ręcznemu?

Autor:  Przemas601 [ sob maja 05, 2012 7:00 pm ]
Tytuł:  Re: Hydrauliczny ręczny

Tak działa i wystarczy go zamontować jak na rysunku. Jest też prostsze rozwiązanie,wystarczy zamiast tej dodatkowej pompy założyć zawór. Wciskasz hamulec,zamykasz zawór i jest ręczny.

Autor:  Browning [ sob maja 05, 2012 7:06 pm ]
Tytuł:  Re: Hydrauliczny ręczny

Coś takiego w fajnych pieniądzach jest: http://allegro.pl/hydrauliczny-hamulec-reczny-z-zapadka-pion-poziom-i2306719478.html.

Tylko ta zapadka może być denerwująca.... :roll:

A może seryjny ręczny udałoby się przerobić?? :twisted:

Obrazek
Obrazek

Myślę że jest szansa... :twisted: :mrgreen:

Autor:  radzik071 [ ndz maja 06, 2012 10:40 pm ]
Tytuł:  Re: Hydrauliczny ręczny

Przemas601 pisze:
Tak działa i wystarczy go zamontować jak na rysunku. Jest też prostsze rozwiązanie,wystarczy zamiast tej dodatkowej pompy założyć zawór. Wciskasz hamulec,zamykasz zawór i jest ręczny.


jak zamontuje się ta tak jak na tym rysunku to ręczny będzie na 4 koła.
Jak chce się go mieć tylko na tylne to trzeba go zamontować ZA korektorem którego nie ma na tym schemacie!

PS.
Patent z zaworem też nie jest zły (tylko przeglądu nie przejdzie :lol:
Najlepiej mieć i to i to - zawsze w razie przerwania gdzieś przewodu pozostają hamulce na jedną oś

Autor:  Browning [ ndz maja 06, 2012 10:53 pm ]
Tytuł:  Re: Hydrauliczny ręczny

Cenna uwaga, nie pomyślałem o tym, dzięki :wink: :mrgreen:

Autor:  danthe [ pn maja 07, 2012 9:30 am ]
Tytuł:  Re: Hydrauliczny ręczny

radzik071 pisze:

PS.
Patent z zaworem też nie jest zły (tylko przeglądu nie przejdzie :lol:
Najlepiej mieć i to i to - zawsze w razie przerwania gdzieś przewodu pozostają hamulce na jedną oś


Przegladu nie powinien przejść w żadnej opcji. Mechanizm wzbudzania hamulca awaryjnego powinien być całkowicie odseparowany od zasadniczego, ale to jest teoria, jak jest w praktyce każdy wie ;)

Autor:  Browning [ pn maja 07, 2012 9:56 am ]
Tytuł:  Re: Hydrauliczny ręczny

Szczegółów się czepiacie... :wink:

Autor:  radzik071 [ pn maja 07, 2012 4:47 pm ]
Tytuł:  Re: Hydrauliczny ręczny

w sumie to najlepiej zostawić ten słaby ręczny w oryginale na przeglądy a do terenu zrobić dodatkowy ten na zaworek gdzieś, żeby się w oczy nie rzucał
wtedy będzie pełen legal bo masz ręczny na niezależnym obwodzie i dodatkowy zaworek, który w niczym nie przeszkadza ani nam ani panu na przeglądzie

Autor:  Przemas601 [ pn maja 07, 2012 5:43 pm ]
Tytuł:  Re: Hydrauliczny ręczny

jak zamontuje się ta tak jak na tym rysunku to ręczny będzie na 4 koła.
Jak chce się go mieć tylko na tylne to trzeba go zamontować ZA korektorem którego nie ma na tym schemacie!

Obawiam się,że nie masz racji. Zawór jest na obwodzie tylnych hamulców,tak jak korektor.
Co do przeglądów,to co drugi z naszych samochodów nie powinien go przejść. Pomotane zderzaki bez homologacji,wystające koła poza obrys auta itd. Myślę,że lepszy porządny hydrauliczny ręczny niż nie działający na linkę. Zawór umożliwia odcięcie tylnego obwody w razie urwania przewodu.

Autor:  danthe [ pn maja 07, 2012 7:06 pm ]
Tytuł:  Re: Hydrauliczny ręczny

radzik071 pisze:
w sumie to najlepiej zostawić ten słaby ręczny w oryginale na przeglądy a do terenu zrobić dodatkowy ten na zaworek gdzieś, żeby się w oczy nie rzucał
wtedy będzie pełen legal bo masz ręczny na niezależnym obwodzie i dodatkowy zaworek, który w niczym nie przeszkadza ani nam ani panu na przeglądzie


Tak też często jest to robione, co prawda nie widziałem w terenowce tylko w zmotach do kjs'ow. Są dwie dźwignie ręcznego :)

Przemas601 pisze:
Co do przeglądów,to co drugi z naszych samochodów nie powinien go przejść. Pomotane zderzaki bez homologacji,wystające koła poza obrys auta itd. Myślę,że lepszy porządny hydrauliczny ręczny niż nie działający na linkę. Zawór umożliwia odcięcie tylnego obwody w razie urwania przewodu.


Masz rację, ale uważam że warto na to zwrócić uwagę, żeby każdy kto planuje motanie był świadomy tego co robi.

Autor:  mobilek [ pn maja 07, 2012 8:20 pm ]
Tytuł:  Re: Hydrauliczny ręczny

Przemas601 pisze:

Obawiam się,że nie masz racji. Zawór jest na obwodzie tylnych hamulców,tak jak korektor.

nie masz racji, niezaleznie od korektora jest lewe kolo (idzie bezposrednio z pompy) a prawe kolo jest polaczone z korektorem.... :D

Autor:  Browning [ pn maja 07, 2012 8:24 pm ]
Tytuł:  Re: Hydrauliczny ręczny

mobilek pisze:
Przemas601 pisze:

Obawiam się,że nie masz racji. Zawór jest na obwodzie tylnych hamulców,tak jak korektor.

nie masz racji, niezaleznie od korektora jest lewe kolo (idzie bezposrednio z pompy) a prawe kolo jest polaczone z korektorem.... :D

Nie masz racji :wink: :mrgreen: przynajmniej u mnie... :mrgreen: Od pompy hamulcowej idzie przewód hamulcowy do korektora, od niego do trójnika, a od trójnika na lewe i prawe koło... :wink:

Autor:  mobilek [ pn maja 07, 2012 8:27 pm ]
Tytuł:  Re: Hydrauliczny ręczny

to ja mialem inaczej, u mnie tylko lewe kolo bylo calkowicie niezalezne a od korektora wracal przewod na prawe kolo

Autor:  Browning [ pn maja 07, 2012 8:27 pm ]
Tytuł:  Re: Hydrauliczny ręczny

I nie ściągał Ci samochód? :shock:

Autor:  danthe [ pn maja 07, 2012 8:32 pm ]
Tytuł:  Re: Hydrauliczny ręczny

mobilek pisze:
to ja mialem inaczej, u mnie tylko lewe kolo bylo calkowicie niezalezne a od korektora wracal przewod na prawe kolo


Coś miałeś namieszane, albo źle spojrzałeś.
Może było tak że od korektora szło na prawe koło a z prawego na lewe.

Strona 1 z 4 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/