suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 12:22 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt maja 08, 2012 10:42 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
Ostatnio przy hamowaniu z dużych predkości kolka zaczynaja lekko wibrowac. Klocki mam na okolo 4-5mm, ale tarcze nie zmieniane od zawsze (czyli na pewno od 90000 przebiegu, a pewnie jeździły już za poprzedniego właściciela) do dzis czyli do 130000. Stad pytanie jak zmierzyc czy zeszly do granicznego 8 mm a zwłaszcza "odkąd dokąd" mierzyć i czym? Śrubą mikrometryczną?(nie mam mogę kupić). Bo suwmiarką raczej nie mam pomysłu jak - brzegi tarcz są szersze niż wyrobiona klockami część.

pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: śr maja 09, 2012 6:30 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
vonBraun pisze:
Ostatnio przy hamowaniu z dużych predkości kolka zaczynaja lekko wibrowac. Klocki mam na okolo 4-5mm, ale tarcze nie zmieniane od zawsze (czyli na pewno od 90000 przebiegu, a pewnie jeździły już za poprzedniego właściciela) do dzis czyli do 130000. Stad pytanie jak zmierzyc czy zeszly do granicznego 8 mm a zwłaszcza "odkąd dokąd" mierzyć i czym? Śrubą mikrometryczną?(nie mam mogę kupić). Bo suwmiarką raczej nie mam pomysłu jak - brzegi tarcz są szersze niż wyrobiona klockami część.

pozdrawiam
vonBraun


Jeśli brzegi tarcz są na tyle szersze że nie możesz podejść suwmiarką to na 100% tarcze są do wymiany :)
Suwmiarka ma tak ukształtowane k0ńcówki że te kilka mm rantu nie powinno przeszkadzać w pomiarze grubości tarcz.

Obrazek

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr maja 09, 2012 7:46 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
No to podkładasz pod suwmiarkę z obu stron klocki grubości np. 10mm. albo jakieś nakrętki, później odejmujesz od wyniku pomiaru.
8mm jest dla tarcz niewentylowanych.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr maja 09, 2012 11:31 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 11, 2011 12:55 am
Posty: 215
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg
przy takich objawach to nie ma co mierzyć tylko wyrzucić i kupić nowe pomiar ich nie uzdrowi


Na górę
Post: śr maja 09, 2012 3:04 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 08, 2011 10:34 am
Posty: 216
Lokalizacja: częstochowa
sprawdź czy zacisk równo bierze z obu strom mi się kiedyś zaklinował cylinderek i właśnie tak kołysało przy hamowaniu. a tarcza była dobra.

_________________
http://www.youtube.com/user/LSprojekt?feature=mhee#p/a

albo suzuki albo nic.


Na górę
Post: śr maja 09, 2012 5:48 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 30, 2007 10:02 am
Posty: 292
Lokalizacja: gdansk
vonBraun pisze:
...ale tarcze nie zmieniane od zawsze (czyli na pewno od 90000 przebiegu, a pewnie jeździły już za poprzedniego właściciela) do dzis czyli do 130000...

tyle na jednych tarczach?! :shock:

_________________
był long 1.6 16v, był GR Y61, jest tylko plaskacz :(


Na górę
Post: śr maja 09, 2012 7:27 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Jak masz bicie na kierownicy przy hamowaniu to się nie zastanawiaj nad grubością tarcz tylko wymieniaj na nowe :wink:

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: śr maja 09, 2012 7:44 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
marirus pisze:
Jak masz bicie na kierownicy przy hamowaniu to się nie zastanawiaj nad grubością tarcz tylko wymieniaj na nowe :wink:


Czasami wystarczy zdjąć tarcze, oczyścić bardzo dokładnie miejsce styku tarczy z piastą i dodatkowo zmierzyć bicie tarczy (konieczny odpowiedni przyrząd). Jeśli jest spore to można próbować przekładać tarcze przekręcając ją o 1 otwór na szpilkach i znowu pomiar.
To jednak pod warunkiem że tarcze są odpowiednio grube i zaciski swobodnie latają na prowadnicach.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr maja 09, 2012 8:09 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
klark pisze:
vonBraun pisze:
...ale tarcze nie zmieniane od zawsze (czyli na pewno od 90000 przebiegu, a pewnie jeździły już za poprzedniego właściciela) do dzis czyli do 130000...

tyle na jednych tarczach?! :shock:


1) A ile "można" na jednych tarczach? W sensie czy masz/macie jakieś praktyczne obserwacje dotyczace żywotności tarcz u osoby która większość jeździ po asfalcie i czasem tylko w "lajtowy" teren?

NuVo pisze:
No to podkładasz pod suwmiarkę z obu stron klocki grubości np. 10mm. albo jakieś nakrętki, później odejmujesz od wyniku pomiaru.
8mm jest dla tarcz niewentylowanych.

Jest to jakiś pomysł ale i tak trzeba by trochę zeszlifować końcówki suwmiarki.

No własnie zaczynam się zastanawiać jakie mam tarcze. Na tym rysunku jest stan tarcz i klocków 13 miesiecy temu /publikowalem to wtedy przy okazji pytań o klocki/

Obrazek


Jak widać tarcze składają się z jakby dwoch dysków o profilu:

Obrazek

(2) Jesli to są tarcze w których powinno się mierzyć tak jak zaznaczyłem na zółto (a nie jak myslałem wcześniej by chwycić suwmiarką tylko jeden z dysków)
to wtedy nie ma siły aby graniczny wymiar był 8mm, tylko około 15 mm. Czy oznacza to że mam "tarcze wentylowane" (takie jednak zwykle kojarzyły mi się z otworami nawierconymi na wylot). Zatem te moje są jednak wentylowane, a granica jest 15mm?

(3) Może ktoś ostatnio sprawdzał i napisze gdzie i jakie tarcze kupić w necie aby pasowałydo Suzi - nie wszystkie oferowane jako pasujące do GV 1.6 z 2000 roku wyglądają tak jak moje - niektóre są pojedyncze, więc trochę się zacukałem.

pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: śr maja 09, 2012 8:24 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 11, 2011 12:55 am
Posty: 215
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg
powiem tak
ja na oko sprawdzam czy się nadają czy wek
jesli tarcza ma rant ,że pod suwmiarkę trzeba cos podkładać a na dodatek trzepie kierownicą to żadne wywody zdjęcia i schematy jej nie naprawią to jest prosta sprawa tarcza ma rant to na złom i tyle
tarcze przód tylko dobrej firmy ATE TRW Brembo Textar


Na górę
Post: śr maja 09, 2012 8:50 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Tarcze masz wentylowane i sprawdza się je mierząc na zewnątrz.
Takie wiercone na wylot powierzchni ciernej to są tarcze sportowe, do wyścigów.
Tutaj masz całe info na temat interesującej Cię tarczy, akurat dane BREMBO, ale inni mają identycznie bo after marketowe tarcze powstają na bazie danych od producenta:

http://bremboaftermarket.com/En/Car_Disc_Catalogue/Catalogue_Detail.aspx?ApplicationIDMaster=23401
http://bremboaftermarket.com/En/Car_Disc_Catalogue/Catalogue_Detail_Image.aspx?Code=733bf10c-90f9-4564-b3ce-3ee675bd356f


Minimalna dopuszczalna grubość tej tarczy to 15mm, jeśli jest mniej to wywalić, jeżeli bije lub widać pęknięcia lub ciemne ślady przegrzania to tak samo do kosza.
Na nowej tarczy większości producentów jest to wybite, powinno pisać MIN TH i podana wartość w milimetrach.

Przy dzisiejszych cenach i dostępności tych cześci nie ma sensu bawić się w mierzenie mikrometrem i sprawdzanie bicia zegarem :wink:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr maja 09, 2012 10:38 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
NuVo pisze:

Przy dzisiejszych cenach i dostępności tych cześci nie ma sensu bawić się w mierzenie mikrometrem i sprawdzanie bicia zegarem :wink:


Ja to robiłem na Hondzie gdzie 1 średniej jakości sztuka kosztuje 700zł :)

Taka zabawa nic nie kosztuje a potrafi uczynić jazde przyjemną na następne kilka kkm, nowe tarcze zamienniki potrafią też nieźle dać w kość i nieraz trzeba sie sporo namęczyć żeby nie biło. I niestety dotyczy to tarcz ATE, Brembo i innych teoretycznie markowych zamienników coraz częściej. Do vitary polecałbym zwykłe gładkie tarcze ale producenta ze "średnio wyższej" półki, mniejsze ryzyko trafienia złomu. Na szczęście vitara nie jest bardzo czuła na bijące tarcze.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr maja 09, 2012 11:28 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
lukas pisze:
powiem tak
ja na oko sprawdzam czy się nadają czy wek
jesli tarcza ma rant ,że pod suwmiarkę trzeba cos podkładać a na dodatek trzepie kierownicą to żadne wywody zdjęcia i schematy jej nie naprawią to jest prosta sprawa tarcza ma rant to na złom i tyle
tarcze przód tylko dobrej firmy ATE TRW Brembo Textar

Z tym trzepaniem kierownicą mogę przesadzać - są wibracje których nie było, a czy można to olać nie mam pojęcia bo to mój pierwszy samochód w życiu. Stąd pobawiłem się w pomiary

Zeszlifowałem jedną ze swoich suwmiarek tworząc narzędzie do mierzenia tarcz:

Obrazek

Po czym "narzędziem" tym zmierzyłem tarczę
Według sugestii Nuvo:


NuVo pisze:
Tarcze masz wentylowane i sprawdza się je mierząc na zewnątrz.
/.../


Ale nie trzeba było nic podkładać bo rant był mniejszy niz wycięcie:

Obrazek

Po kliknięciu w miniaturę powyżej widać że suwmiarka pokazuje ok 16mm

Rozumiem, że czas rozgladać się za nowymi?

Zresztą klocki też juz są chyba na wykończeniu:
Obrazek

danthe pisze:
[/.../Do vitary polecałbym zwykłe gładkie tarcze ale producenta ze "średnio wyższej" półki, mniejsze ryzyko trafienia złomu. /.../.


Tzn, czego szukać? Można przyjąc że jestem w stanie trochę się spłukać ale lubię mieć spokój na długo.

pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: czw maja 10, 2012 6:44 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
vonBraun pisze:
Po kliknięciu w miniaturę powyżej widać że suwmiarka pokazuje ok 16mm

Rozumiem, że czas rozgladać się za nowymi?


Różne katalogi różnie podaja 22/20mm i 17/15mm. Jeżli to drugie jest prawdą to tarcze mieszczą się w widełkach.
więc w takim przypadku radziłbym przeprowadzic procedure "uruchomienia" hamulców czyli rozebrać, przeczyścić i przesmarować prowadnice zacisków, przeszlifować delikatnie i dokładnie powierzchnie styku tarczy i piasty, przesmarować smarem miedziowym, złożyć.

vonBraun pisze:
Zresztą klocki też juz są chyba na wykończeniu:
Obrazek


Jeśli wszystkie 4 klocki są takiej grubości jak widac na zdjęciu to na oko są zużyte troche mniej niż w połowie, więc jeszcze troche posłużą. Nowy klocek ma grubość 14-15mm.

vonBraun pisze:
danthe pisze:
[/.../Do vitary polecałbym zwykłe gładkie tarcze ale producenta ze "średnio wyższej" półki, mniejsze ryzyko trafienia złomu. /.../.


Tzn, czego szukać? Można przyjąc że jestem w stanie trochę się spłukać ale lubię mieć spokój na długo.


tutaj naprawdę trudno coś polecić z czystym sumieniem. Ostatnimi czasy spotkyałem się ze złomem z naklejką Brembo i Ate. Ja osobiście kupuje albo oryginały w USA albo średnio tanie zamienniki. Do Vitary mojej wstawiam raczej najtańsze tarcze z racji częstego taplania w błocie gdzie cena tarczy ma niewielki wpływ na szybkość zużycia :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw maja 10, 2012 7:47 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Ferodo albo TRW.
Na pierwszy montaż do fabryk też produkują te same firmy co zamienniki.
Współpracuję z Brembo od 4 lat od strony produkcyjno-logistycznej i już widziałem tysiące tracz zwracanych z fabryk samochodów ze względu na wady produkcyjne, np wentyle pozatykane żeliwem albo przestawione otwory montażowe.
Niestety maszynę obsługuje człowiek i człowiek kontroluje też ich jakość.
Osobiście mam w vitarze niewentylowane after market Brembo na przodzie i nie narzekam.
Zależy jak trafisz z tymi zamiennikami. :wink:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl