suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 5:20 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lip 18, 2012 9:02 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob cze 09, 2012 4:01 am
Posty: 11
Witam Szanownych Kolegów
Czy normalne jest waszym zdaniem że podczas ostrego hamowania na sypkiej nawierzchni przednie koła stają dęba i przestają się obracać a tylne obracają się dalej aż do momentu zatrzymania się auta?
Wyczytałem że odpowiada za to korektor i ma to na celu zapobieganie zablokowaniu się wszystkich kół na śliskich nawierzchniach.
Ale wyczytałem też że jest możliwość regulacji tej siły,problem polega na tym że po obejrzeniu korektora nie stwierdziłem obecności niczego co mogło by do tego służyć.
Proszę o jakieś wskazówki co do regulacji , a może i innych przyczyn takiego stanu rzeczy.


Na górę
Post: czw lip 19, 2012 7:18 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Podstawowe pytanie czy tylne hamulce działają?
Nastepne: czy regulator działa?
Dopiero w trzeciej kolejności ustawiasz regulator, jest tam chyba srubka a jak masz lift to trzeba go troche podgiąć bo regulacja ma za mały zakres.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw lip 19, 2012 7:38 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob cze 09, 2012 4:01 am
Posty: 11
Hamulce działają, tłoczek rozpycha szczęki, szczęki są w dobrym stanie, po podniesieniu samochodu na lewarku i wciśnięci hamulca nie ma możliwości ręcznego okręcenie koła.
Zagadką dla mnie jest właśnie regulacja korektora :?: .
Jedyna rzecz jaka przychodzi mi do głowy to ,to że dźwigienka która się znajduje na kolektorze ściągana jest przez sprężynę i własnie napięcie tej sprężyny jest regulowane :mrgreen: .
W moim przypadku jest ona maksymalnie napięta.


Na górę
Post: czw lip 19, 2012 8:29 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Z tego co pamietam to mozna bylo regulowac ta srubką która jest w połowie dzwigni, ale nie widze tego tertaz i nie moge sobieprzypomniec.
Zawsze możesz delikatnie podgiąć dźwignie.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw lip 19, 2012 8:36 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:24 pm
Posty: 258
Lokalizacja: Gruszeczka/Wrocław
Zacznijmy od tego, że ABS zapobiega blokowaniu kół podczas hamowania, a nie korektor. Korektor rozdziela siłę hamowania pomiędzy koła przednie i tylne. Jak nie masz ABS to normalne, że blokuje przednie koła a tylne nie. Zmartwienie byś miał, gdyby się tylne blokowały ! Zwłaszcza zimą. Pojedź na stację diagnostyczną i sprawdź hamulce. Myślę, że wszystko jest ok.

_________________
Suzuki Baleno 1.6 '97
Suzuki Liana 1.6 '04
Subaru Legacy 2.0 '99
Isuzu Trooper 3.1LTD '94
http://www.youtube.com/user/mirok80?feature=mhee


Na górę
Post: czw lip 19, 2012 6:49 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob cze 09, 2012 4:01 am
Posty: 11
Ok dzięki za podpowiedzi.
Wymieniłem płyn w układzie i przy okazji odpowietrzyłem wszystkie koła , nie miałem czasu na jazdę próbną, jutro sprawdzę jaki efekt przyniosła wymiana no i podjadę na stację diagnostyczną zobaczymy co wykaże sprzęt pomiarowy.


Ostatnio zmieniony ndz lip 29, 2012 8:53 am przez Martens, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: sob lip 21, 2012 11:02 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 27, 2011 9:59 pm
Posty: 334
Lokalizacja: Kościerzyna
niewiem co i jak ale umnie jak jadę sam czy w dwóch to 4 koła stają równo , jak ktoś z tyłu już siedzi to tył staje po znacznym opóźnieniu ale też też zablokuje koła . (abs-u niemam) tak wyregulowane na korektorze ,lecz niewiem czy to coś działą prawidłowo

_________________
była :
Vitara JLX 1.6 8v


Na górę
Post: ndz lip 29, 2012 8:57 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob cze 09, 2012 4:01 am
Posty: 11
Wygląda na to że wymiana płynu poprawiła hamulce.
pedał jest miękki ale nie wpada w podłogę , reakcja jest szybka a na szutrze druga oś również staje dęba ale z opóźnieniem czasowym w stosunku do pierwszej osi.
Pozdrowionka


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl