suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 12:58 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lis 22, 2017 5:32 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
NuVo pisze:
radzik071 pisze:
mogą być mimośrody rozregulowane.
a może wahacze krzywe


To żeś ujowe wachacze wyspawał. :mrgreen:

Oryginalne wahacze są słabe i się gną. Dlatego już ich nie motam.

PS.
Zrobiłem taki nowy opis bo dużo osób ma problem ze zbieżnością i nie zdaje sobie sprawy jakie to ważne w wyliftowanej Vitarze.
Nieraz ludzie piszą że auto siadło i ciężko przetłumaczyć, że to może być wina złej zbieżności.

WAŻNE:

Nieprawidłowo ustawiona zbieżność to najczęstszy błąd podczas montażu
i użytkowania Suzuki z podniesionym zawieszeniem.

Wbrew przyjętym opiniom, zła zbieżność nie ma wpływu na znoszenie auta
w prawo czy lewo. Zatem to, że auto jedzie prosto nie gwarantuje, że zbieżność jest prawidłowa.

Źle ustawiona zbieżność może spowodować:
- przód auta staję się za niski (wydaje się, że są za niskie sprężyny)
- przód auta staję się za wysoki – auto podskakuje przodem i dobija
- zły kąt pochylenia kół ("tatra" lub "antytatra")
- auto źle się prowadzi i „myszkuje po drodze”

PAMIĘTAJ - Z podniesionym zawieszeniem nie da się prawidłowo ustawić zbieżności w warsztatach, które do tego celu używają „standardowych” przyrządów zakładanych na koła. Żadne „lasery” i katalogi nie pomogą w zmodyfikowanym zawieszeniu chociaż niektórzy mechanicy twierdzą inaczej :)

JEDYNA W 100% PEWNA METODA na prawidłowe ustawienie zbieżności to najazdowe „płyty do zbieżności”, które ciężko znaleźć w pobliskim warsztacie :)
Dlatego najłatwiej ustawić jest zbieżność SAMODZIELNIE, metodą „najazdową” podaną na następnej stronie.


Czy to w miarę zrozumiałe ? Bo chcę to dorzucać do instrukcji.


Wklejam opis z poprzedniej strony:


radzik071 pisze:
Od dłuższego czasu w podniesionych Vitarach i GV ustawiam zbieżność nową prostszą i pewniejszą metodą.

Obrazek

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Ostatnio zmieniony czw lis 23, 2017 9:47 am przez radzik071, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: śr lis 22, 2017 9:21 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt lip 05, 2016 4:53 pm
Posty: 382
Lokalizacja: Bochnia
Silnik: 1.6 16v
Model: long
Rok prod.: 1997
Instrukcja 100% zrozumiała i przejrzysta, przy czym ma chyba zastosowanie przy autach typowo w teren na oponach mt, zwykłe kapcie przy zbieżności ustawionej na "oko", bez jakichkolwiek pomiarów, mogą się nie równo zużywać.


Na górę
Post: śr lis 22, 2017 10:19 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz gru 23, 2012 10:30 pm
Posty: 518
Lokalizacja: Jelenia Góra
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
Rozumiem , że to czy "auto się podnosi" albo obniża oceniamy nie NA OKO, tylko mierząc odległość zaznaczonej na amorze kreski od ziemi
?
PS 1. A z poprzednią metodą było coś nie tak? Bo szczerze mówiąc jakoś bardziej mi podchodzi.
PS 2. "wysuwa" chyba przez U.

_________________
Vitarka 1,6 8v LPG 91' cabrio z hard topem.
Standard - na razie...
viewtopic.php?f=28&t=14261


Na górę
Post: czw lis 23, 2017 10:02 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
mirugsi pisze:
...zwykłe kapcie przy zbieżności ustawionej na "oko", bez jakichkolwiek pomiarów, mogą się nie równo zużywać.


Ta "najazdowa" metoda jest tak precyzyjna, że "wyczuwa" przekręcenie jednej śruby rzymskiej o 1/12 obrotu !!!
Miałem Longa ze świeżym liftem 4" i nowymi oponami. Ustawiłem tak zbieżność i pojechałem w trasę prawie 5000km po asfalcie. Po powrocie zero wyząbkowania opon a były to zwykłe AT.

I już wiem że instrukcja jest źle napisana :) (zaraz coś pozmieniam)

Jak na oko ? To jest właśnie najprecyzyjniejsza znana mi metoda :) Jaką znasz inną sprawdzoną metodę ? I czy u Ciebie się ona sprawdza ?

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Ostatnio zmieniony czw lis 23, 2017 10:15 am przez radzik071, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: czw lis 23, 2017 10:15 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
piotrek_nn pisze:
Rozumiem , że to czy "auto się podnosi" albo obniża oceniamy nie NA OKO, tylko mierząc odległość zaznaczonej na amorze kreski od ziemi ?

Tu widzę błąd w instrukcji bo brakuje tej informacji. Najgorsze jest to że to wszystko jest bardzo proste ale ciężko to wytłumaczyć :)
Trzeba analizować czy przedni amor się wysuwa czy chowa podczas sprawdzania zbieżności. Ja przyczepiam sobie do góry ramy drucik, którego drugi koniec jest właśnie na kresce zrobionej na amorze. Wtedy widać jak to chodzi góra dół.
Chyba film nagram :)

piotrek_nn pisze:
PS 1. A z poprzednią metodą było coś nie tak? Bo szczerze mówiąc jakoś bardziej mi podchodzi.

Problemem jest konstrukcja jedno wahaczowa Vitarz i GV. Koła pracując góra dół same skręcają. Czyli jak np wsiądą 2 osoby do auta to koła się uginają i zbieżność się rozjeżdża. To zaś powoduje, że przy jeździe na wprost auto idzie jeszcze bardzie w dół i koła się rozjeżdżają jeszcze bardzie co jeszcze bardziej ciągnie auto w dół i tak się to kumuluje :mrgreen:
Dlatego najpewniej zbieżność ustawiać podczas "jazdy". (Jak wybieram się daleko na wakacje to zbieżność koryguję po załadowaniu auta bagażami i osobami które będą jechać. Może to i śmieszne ale jest to szybka akcja i 100% pewna.
PS.
Stara metoda bardziej Ci podchodzi bo ją znasz. Wiesz mi że jak poznasz nową to o starej szybko zapomnisz bo za dużo przy niej motania:)

piotrek_nn pisze:
PS 2. "wysuwa" chyba przez U.

W tym nigdy nie byłem dobry, a PAINT nie poprawia błędów :oops:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw lis 23, 2017 11:45 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt lip 05, 2016 4:53 pm
Posty: 382
Lokalizacja: Bochnia
Silnik: 1.6 16v
Model: long
Rok prod.: 1997
Ja nie twierdze że instrukcja jest źle napisana, chodzi mi tylko o dokładność metody,
A próbował ktoś robić zbieżność vitary na zbieżności 3D?? Może to by dało rade, bo tam się nie ustawia przednich kół w stosunku do tylnych , co jest główną wadą laserów.


Na górę
Post: czw lis 23, 2017 12:38 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
mirugsi pisze:
Ja nie twierdze że instrukcja jest źle napisana, chodzi mi tylko o dokładność metody...

Ale ja wiem, że moja instrukcja v1.4 jest teraz źle napisana bo nie przekonała Cie że ta metoda jest bardzo precyzyjna i ciężko z tak dużą dokładnością ustawić zbieżność w inny sposób.

Im lepszy diagnosta i im więcej ma laserów i komputerów tym gorzej ustawia zbieżność w zmodyfikowanej Vitarze. (takie mam telefony od klientów)
Teraz jaką metodą masz ustawioną zbieżność ?
Może sprawdź poniższą (poprawiony opis "jak sprawdzić") i daj znać czy amor stoi w miejscu...

piotrek_nn pisze:
Rozumiem , że to czy "auto się podnosi" albo obniża oceniamy nie NA OKO, tylko mierząc odległość zaznaczonej na amorze kreski od ziemi ?


teraz lepiej wytłumaczyłem?


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw lis 23, 2017 3:25 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz gru 23, 2012 10:30 pm
Posty: 518
Lokalizacja: Jelenia Góra
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
Lepiej. Ale wiesz , że "jedno zdjęcie warte 1000 słów" ? :mrgreen:

_________________
Vitarka 1,6 8v LPG 91' cabrio z hard topem.
Standard - na razie...
viewtopic.php?f=28&t=14261


Na górę
Post: czw lis 23, 2017 4:03 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
no taki jest plan.

A najlepiej będzie niemy film i nie dość że będzie jak milion słów to jeszcze w każdym języku :mrgreen:
Jutro kręcę

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw lis 23, 2017 6:55 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Mam taką fotkę ale i tak najlepszy będzie film :)


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw lis 23, 2017 9:46 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt lip 05, 2016 4:53 pm
Posty: 382
Lokalizacja: Bochnia
Silnik: 1.6 16v
Model: long
Rok prod.: 1997
Film, jak ma być już niemy , to czaro-biały obowiązkowo, będzie klimat 8)
A tak poważnie to jak znajdę czas, z którym jest kiepsko, to sprawdzę ten patent. Nie czarujmy się vitara samochodem precyzyjnym nie jest, pamiętam jak w żukach zbieżność ustawiałem metrówką 8)
Bardzo mnie kusi podjechać na 3d, ale to już w następnym miesiącu, bo kocioł straszny mam, a widzę że nikt się nie wypowiedział, więc pewnie nikt nie próbował :|


Na górę
Post: pt lis 24, 2017 11:35 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
przecież sprawdzenie to 3 minuty
dłużej będziesz jechał do diagnosty :roll:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt lis 24, 2017 9:42 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt lip 05, 2016 4:53 pm
Posty: 382
Lokalizacja: Bochnia
Silnik: 1.6 16v
Model: long
Rok prod.: 1997
Ty mnie nie podpuszczaj bo w niedzielę się za to wezmę :roll:


Na górę
Post: ndz sie 12, 2018 11:20 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt sie 22, 2017 9:16 pm
Posty: 14
Silnik: 1.6 16v
Model: Vitara long
Rok prod.: 1998
takie pytanie czy przy montażu liftu 2" który oparty jest tylko na dystansach sprężyn i amortyzatorów będzie trzeba ustawiać zbieżność?


Na górę
Post: ndz sie 12, 2018 11:56 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Warto sprawdzić. Po takiej operacji zazwyczaj przód robi się bardziej zbieżny. Drążki idą pod większym kątem i trzeba je często wydłużyć.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl