suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 10:51 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 16, 2014 1:36 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 18, 2012 8:18 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: KLI, wawa
no patrzcie jakie rzeczy na forum mamy :)

_________________
?każdy alkohol jest bardzo dobry z wyjątkiem denaturatu, który jest dobry?
viewtopic.php?f=28&t=9240


Na górę
Post: wt gru 09, 2014 10:15 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 28, 2014 5:11 pm
Posty: 47
Lokalizacja: Polczyn-Zdrój
Jeszcze jedna istotna sprawa. W myśl zasady "miarka miarce nie równa" używajcie tylko jednej miarki.Po to żeby odczyt był jednakowy :)
A ogólnie mysle że fajny sposób ustawienia zbieżnosci. Czeka mnie właśnie takowa sprawa i zrobie to samemu. Postaram sie zrobić to dokładnie i daruje sobie diagnoste. Na dodatek stówa w kieszeni :mrgreen:

_________________
Chodzi o to żeby wjechac w błoto.
Brak plastików. O i to jest słuszna koncepcja.


Na górę
Post: wt gru 09, 2014 11:37 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
z tymi miarkami to prawda bo potrafią się różnić o 2mm :wink:
ale można łatwo sprawdzić kładąc je obok siebie

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn gru 22, 2014 10:31 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 20, 2011 10:30 am
Posty: 419
Lokalizacja: Złotów
radzik071 pisze:
Akurat zbieżność to się ustawia 5 minut :wink:

Pod warunkiem ,że sruby rzymskie ruszą :)

_________________
Navara D40
było:
Nissan D21
Vitara I 1,6 16V
Samurai 1,8
Pajero v6 181KM
Vitara 1,6 8V x3


Na górę
Post: pn gru 22, 2014 10:35 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
no włacha ja jak zmieniałem końcówki to bez palnika i długaśnego klucza nie poszło i to po zdemontowaniu w imadle
kurde 2 lub 3 klucze połamałem

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: wt gru 23, 2014 10:01 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
najlepiej wyjąć wszystkie drążki z auta i wszystko porozkręcać, wyczyścić i złożyć na smar miedziany.
zawsze jak lift montuje to tak robię i potem zbieżność ustawiam palcami

Palnika nigdy nie używałem - jak nie chce iść to obstukiwałem nakrętki młotkiem i prawie zawsze szły

zbys19 pisze:
...kurde 2 lub 3 klucze połamałem


A potem się skapnąłeś, że na drążkach wew jest lewy gwint i już poszło... :mrgreen:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt gru 23, 2014 10:31 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
U mnie nie poddały się klucze, a stary drążek :)

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: wt gru 23, 2014 12:02 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
radzik071 pisze:
najlepiej wyjąć wszystkie drążki z auta i wszystko porozkręcać, wyczyścić i złożyć na smar miedziany.
zawsze jak lift montuje to tak robię i potem zbieżność ustawiam palcami

Palnika nigdy nie używałem - jak nie chce iść to obstukiwałem nakrętki młotkiem i prawie zawsze szły

zbys19 pisze:
...kurde 2 lub 3 klucze połamałem


A potem się skapnąłeś, że na drążkach wew jest lewy gwint i już poszło... :mrgreen:



nie no ja wiedziałem bo miałem nowe końcówki w ręku 8)

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: czw lip 27, 2017 10:54 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Od dłuższego czasu w podniesionych Vitarach i GV ustawiam zbieżność nową prostszą i pewniejszą metodą.

Obrazek

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw lip 27, 2017 2:17 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Zapytam od razu - czy źle ustawiona zbieżność może być powodem ściągania auta którąś stronę? Tzn. puszczam kierownicę i ściąga mi wóz na prawo?

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw lip 27, 2017 3:14 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
tak się ogólnie uznaje ale przecież jak przestawisz jedno koło na drążku to podczas jazdy koła same się wyśrodkują i będą zbieżnie lub rozbieżnie, kierownica będzie lekko przekręcona ale auto będzie jechać prosto. Wiadomo, że jak złapiesz wtedy kierę i będziesz trzymał prosto to auto zacznie skręcać.

Jak auto znosi cały czas to może być:
- trzymający hamulec jednego koła
- mocno wywalone łożysko koła
- krzywo zdarte opony
- nierówne ciśnienie w oponach

Jak auto znosi tylko przy hamowaniu:
- wywalone tuleje wahacza przednich / tylnych lub sworznie
- niesprawny hamulec na którymś kole

To wszystko łatwo sprawdzić na stacji diagnostycznej.
ale takie powody to zazwyczaj w normalnych autach :)

W Vitarach najczęściej: ( na przeglądzie nie sprawdzą )
- krzywa rama ( mocowanie przednich wahaczy, mocowanie sierżanta albo cała rama przekoszona w rąb)
- krzywy wahacz przedni
- krzywe górne mocowanie przedniego amora (brak rozpórki i ciężki teren i zaraz się krzywi) - zmienia kąt wyprzedzenia zwrotnicy i/lub kąt pochylenia czyli tatra/antytatra na jednym kole
- krzywa pochwa tylnego mostu (tak miałem w tojce i była masakra - 4 ślady i opony wpierdzielało jak szalone)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Ostatnio zmieniony pt lip 28, 2017 7:41 am przez radzik071, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: czw lip 27, 2017 4:31 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Przyszło mi jeszcze na myśl że jest źle ustawiona śruba mimośrodowa. Musze sprawdzić bo hamulec nie trzyma, opony wszystkie oryginał, piasta ok. Jak założyłem Twoje stare szersze wachacze to problem powstał. A koła u mnue stoją antytatrowo, ba nawet negatyw ;)

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw lip 27, 2017 4:48 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
mogą być mimośrody rozregulowane.
a może wahacze krzywe

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw lip 27, 2017 7:25 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 15, 2015 10:29 pm
Posty: 246
Lokalizacja: opolskie
Silnik: H20A
Model: Long (JLX?)
Rok prod.: 1996
radzik071 pisze:
Jak auto znosi cały czas to może być:
- trzymający hamulec jednego koła
- mocno wywalone łożysko koła
- krzywo zdarte opony

Dodałbym jeszcze różne ciśnienie w oponach...

_________________
Long 2.0 v6 96r


Na górę
Post: czw lip 27, 2017 9:42 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
radzik071 pisze:
mogą być mimośrody rozregulowane.
a może wahacze krzywe



To żeś ujowe wachacze wyspawał. :mrgreen:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl