suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Ustawianie zbieżności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=8122
Strona 3 z 4

Autor:  radzik071 [ śr lis 22, 2017 5:32 pm ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbieżności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

NuVo pisze:
radzik071 pisze:
mogą być mimośrody rozregulowane.
a może wahacze krzywe


To żeś ujowe wachacze wyspawał. :mrgreen:

Oryginalne wahacze są słabe i się gną. Dlatego już ich nie motam.

PS.
Zrobiłem taki nowy opis bo dużo osób ma problem ze zbieżnością i nie zdaje sobie sprawy jakie to ważne w wyliftowanej Vitarze.
Nieraz ludzie piszą że auto siadło i ciężko przetłumaczyć, że to może być wina złej zbieżności.

WAŻNE:

Nieprawidłowo ustawiona zbieżność to najczęstszy błąd podczas montażu
i użytkowania Suzuki z podniesionym zawieszeniem.

Wbrew przyjętym opiniom, zła zbieżność nie ma wpływu na znoszenie auta
w prawo czy lewo. Zatem to, że auto jedzie prosto nie gwarantuje, że zbieżność jest prawidłowa.

Źle ustawiona zbieżność może spowodować:
- przód auta staję się za niski (wydaje się, że są za niskie sprężyny)
- przód auta staję się za wysoki – auto podskakuje przodem i dobija
- zły kąt pochylenia kół ("tatra" lub "antytatra")
- auto źle się prowadzi i „myszkuje po drodze”

PAMIĘTAJ - Z podniesionym zawieszeniem nie da się prawidłowo ustawić zbieżności w warsztatach, które do tego celu używają „standardowych” przyrządów zakładanych na koła. Żadne „lasery” i katalogi nie pomogą w zmodyfikowanym zawieszeniu chociaż niektórzy mechanicy twierdzą inaczej :)

JEDYNA W 100% PEWNA METODA na prawidłowe ustawienie zbieżności to najazdowe „płyty do zbieżności”, które ciężko znaleźć w pobliskim warsztacie :)
Dlatego najłatwiej ustawić jest zbieżność SAMODZIELNIE, metodą „najazdową” podaną na następnej stronie.


Czy to w miarę zrozumiałe ? Bo chcę to dorzucać do instrukcji.


Wklejam opis z poprzedniej strony:


radzik071 pisze:
Od dłuższego czasu w podniesionych Vitarach i GV ustawiam zbieżność nową prostszą i pewniejszą metodą.

Obrazek

Autor:  mirugsi [ śr lis 22, 2017 9:21 pm ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbieżności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

Instrukcja 100% zrozumiała i przejrzysta, przy czym ma chyba zastosowanie przy autach typowo w teren na oponach mt, zwykłe kapcie przy zbieżności ustawionej na "oko", bez jakichkolwiek pomiarów, mogą się nie równo zużywać.

Autor:  piotrek_nn [ śr lis 22, 2017 10:19 pm ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbieżności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

Rozumiem , że to czy "auto się podnosi" albo obniża oceniamy nie NA OKO, tylko mierząc odległość zaznaczonej na amorze kreski od ziemi
?
PS 1. A z poprzednią metodą było coś nie tak? Bo szczerze mówiąc jakoś bardziej mi podchodzi.
PS 2. "wysuwa" chyba przez U.

Autor:  radzik071 [ czw lis 23, 2017 10:02 am ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbieżności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

mirugsi pisze:
...zwykłe kapcie przy zbieżności ustawionej na "oko", bez jakichkolwiek pomiarów, mogą się nie równo zużywać.


Ta "najazdowa" metoda jest tak precyzyjna, że "wyczuwa" przekręcenie jednej śruby rzymskiej o 1/12 obrotu !!!
Miałem Longa ze świeżym liftem 4" i nowymi oponami. Ustawiłem tak zbieżność i pojechałem w trasę prawie 5000km po asfalcie. Po powrocie zero wyząbkowania opon a były to zwykłe AT.

I już wiem że instrukcja jest źle napisana :) (zaraz coś pozmieniam)

Jak na oko ? To jest właśnie najprecyzyjniejsza znana mi metoda :) Jaką znasz inną sprawdzoną metodę ? I czy u Ciebie się ona sprawdza ?

Autor:  radzik071 [ czw lis 23, 2017 10:15 am ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbieżności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

piotrek_nn pisze:
Rozumiem , że to czy "auto się podnosi" albo obniża oceniamy nie NA OKO, tylko mierząc odległość zaznaczonej na amorze kreski od ziemi ?

Tu widzę błąd w instrukcji bo brakuje tej informacji. Najgorsze jest to że to wszystko jest bardzo proste ale ciężko to wytłumaczyć :)
Trzeba analizować czy przedni amor się wysuwa czy chowa podczas sprawdzania zbieżności. Ja przyczepiam sobie do góry ramy drucik, którego drugi koniec jest właśnie na kresce zrobionej na amorze. Wtedy widać jak to chodzi góra dół.
Chyba film nagram :)

piotrek_nn pisze:
PS 1. A z poprzednią metodą było coś nie tak? Bo szczerze mówiąc jakoś bardziej mi podchodzi.

Problemem jest konstrukcja jedno wahaczowa Vitarz i GV. Koła pracując góra dół same skręcają. Czyli jak np wsiądą 2 osoby do auta to koła się uginają i zbieżność się rozjeżdża. To zaś powoduje, że przy jeździe na wprost auto idzie jeszcze bardzie w dół i koła się rozjeżdżają jeszcze bardzie co jeszcze bardziej ciągnie auto w dół i tak się to kumuluje :mrgreen:
Dlatego najpewniej zbieżność ustawiać podczas "jazdy". (Jak wybieram się daleko na wakacje to zbieżność koryguję po załadowaniu auta bagażami i osobami które będą jechać. Może to i śmieszne ale jest to szybka akcja i 100% pewna.
PS.
Stara metoda bardziej Ci podchodzi bo ją znasz. Wiesz mi że jak poznasz nową to o starej szybko zapomnisz bo za dużo przy niej motania:)

piotrek_nn pisze:
PS 2. "wysuwa" chyba przez U.

W tym nigdy nie byłem dobry, a PAINT nie poprawia błędów :oops:

Autor:  mirugsi [ czw lis 23, 2017 11:45 am ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbieżności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

Ja nie twierdze że instrukcja jest źle napisana, chodzi mi tylko o dokładność metody,
A próbował ktoś robić zbieżność vitary na zbieżności 3D?? Może to by dało rade, bo tam się nie ustawia przednich kół w stosunku do tylnych , co jest główną wadą laserów.

Autor:  radzik071 [ czw lis 23, 2017 12:38 pm ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbieżności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

mirugsi pisze:
Ja nie twierdze że instrukcja jest źle napisana, chodzi mi tylko o dokładność metody...

Ale ja wiem, że moja instrukcja v1.4 jest teraz źle napisana bo nie przekonała Cie że ta metoda jest bardzo precyzyjna i ciężko z tak dużą dokładnością ustawić zbieżność w inny sposób.

Im lepszy diagnosta i im więcej ma laserów i komputerów tym gorzej ustawia zbieżność w zmodyfikowanej Vitarze. (takie mam telefony od klientów)
Teraz jaką metodą masz ustawioną zbieżność ?
Może sprawdź poniższą (poprawiony opis "jak sprawdzić") i daj znać czy amor stoi w miejscu...

piotrek_nn pisze:
Rozumiem , że to czy "auto się podnosi" albo obniża oceniamy nie NA OKO, tylko mierząc odległość zaznaczonej na amorze kreski od ziemi ?


teraz lepiej wytłumaczyłem?

Autor:  piotrek_nn [ czw lis 23, 2017 3:25 pm ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbieżności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

Lepiej. Ale wiesz , że "jedno zdjęcie warte 1000 słów" ? :mrgreen:

Autor:  radzik071 [ czw lis 23, 2017 4:03 pm ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbieżności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

no taki jest plan.

A najlepiej będzie niemy film i nie dość że będzie jak milion słów to jeszcze w każdym języku :mrgreen:
Jutro kręcę

Autor:  radzik071 [ czw lis 23, 2017 6:55 pm ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbieżności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

Mam taką fotkę ale i tak najlepszy będzie film :)

Autor:  mirugsi [ czw lis 23, 2017 9:46 pm ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbieżności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

Film, jak ma być już niemy , to czaro-biały obowiązkowo, będzie klimat 8)
A tak poważnie to jak znajdę czas, z którym jest kiepsko, to sprawdzę ten patent. Nie czarujmy się vitara samochodem precyzyjnym nie jest, pamiętam jak w żukach zbieżność ustawiałem metrówką 8)
Bardzo mnie kusi podjechać na 3d, ale to już w następnym miesiącu, bo kocioł straszny mam, a widzę że nikt się nie wypowiedział, więc pewnie nikt nie próbował :|

Autor:  radzik071 [ pt lis 24, 2017 11:35 am ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbieżności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

przecież sprawdzenie to 3 minuty
dłużej będziesz jechał do diagnosty :roll:

Autor:  mirugsi [ pt lis 24, 2017 9:42 pm ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbieżności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

Ty mnie nie podpuszczaj bo w niedzielę się za to wezmę :roll:

Autor:  krzysiu671 [ ndz sie 12, 2018 11:20 am ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbieżności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

takie pytanie czy przy montażu liftu 2" który oparty jest tylko na dystansach sprężyn i amortyzatorów będzie trzeba ustawiać zbieżność?

Autor:  danthe [ ndz sie 12, 2018 11:56 am ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbieżności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

Warto sprawdzić. Po takiej operacji zazwyczaj przód robi się bardziej zbieżny. Drążki idą pod większym kątem i trzeba je często wydłużyć.

Strona 3 z 4 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/