suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt kwie 19, 2024 6:51 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lis 13, 2012 1:24 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Podajcie ,,procedurę'' wymiany sprężyn :mrgreen: Wymieniałem raz ze sprężyn ,,pod wyciągarkę'' (merc diesiel) na takie ,,bez wyciągarki'' (merc benzyna), teraz muszę zrobić to w odwrotnej kolejności ale chyba podrosłem i mniej odważny się zrobiłem... :roll: Ściągacze oczywiście mam...

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: wt lis 13, 2012 1:36 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
ja juz od dawna sie nie bawie w sciagacze, wiecej poharatam tym lakier na sprezynach i siebie, normalnie odkrecam drazek keerowniczy, zacisk, stabilizator i opusczam wahacz w dol wyciagajac polos i odkrecajac amortyzator

_________________
EVitara


Na górę
Post: wt lis 13, 2012 1:49 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
Podstawa: podchodzisz do pacjenta z browarem :mrgreen:

-luzujesz koło
-podnosisz za belke pod mostem
-sciagasz kolo
-podstawiasz kobyłkę/klocka-dużego pod rame od tej strony ktorej robisz i opuszczasz pacjenta na klocka
-podstawiasz lewarek pod wahacz i sciskasz spring
-odkrecasz wszystkie potrzebne śruby i opuszczasz lewarek, wahacz idzie w dół spring wypada

No i tyle :P

Mogłem napisać bardziej dokładniej ale myślę, ze domyślisz się, ze trzeba odkręcić zacisk, drążek, amor i dobrze jest 'uwolnić' półośkę bo się naje...robisz :lol:

Fajnie jest zdjąć zwrotnicę bo więcej miejsca i łatwiej manewrować ale jak kto woli :wink:


Na górę
Post: wt lis 13, 2012 2:20 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
można też to zrobić odkręcając TYLKO amor, stabilizator i 3 śruby sworznia*
Oczywiście do tego lewarek, kobyłki tak jak Robsik pisał.

*Nie dotyczy kutych wahaczy

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt lis 13, 2012 4:06 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Ja do wsadzania (sprężyn ;) ) podchodzę z długą brechą i młotkiem. O ile z jednej strony nawet długie niepodcinane springi wchodza w miarę łatwo, o tyle z drugiej trzeba się trochę namęczyć. Ściągaczy nie dotykam, więcej problemów z nimi niż pożytku.

Do operacji rozczepiam drążki, odkręcam amor i podwiązuję zwrotnicę, wahacz zjeżdża w dół. Auto stoi na drewnianym klocku pod ramą - musi być stabilne.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: wt lis 13, 2012 4:19 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Robsik pisze:
Podstawa: podchodzisz do pacjenta z browarem :mrgreen:

Ściągacz + browar= mniejszy refleks więc nie wiem czy to taka dobra opcja przy wymianie sprężyn :mrgreen:
Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Teraz zadam inne pytanie...

Przy sprężynach merc diesel, bez zderzaka i wyciągarki wahacz praktycznie nie miał skoku w górę. Przy dieslu było super, obecnie z wyciągarką też jest ok tyle że zbieżność rozjechała się (czyli sprężyna siadała). Zrobić zbieżność i jeździć na benzynowcach czy zakładać diesla? Boję się że nadal będą za twarde... :roll:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Ostatnio zmieniony wt lis 13, 2012 6:55 pm przez Browning, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt lis 13, 2012 5:10 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
No zależy jakie to springi, ja bym założył od diesla. U mnie trzeba było wszystko rozbierać łącznie ze zwrotnicą inaczej nie było szans, a późniejsze skręcanie to jeszcze przy pomocy dodatkowej belki od góry bo strasznie twarde te springi żeby to skręcić bez takiego dociśnięcia. Kiedyś mechanik wkładał mi springi odkręcając wahacz od we
wnętrznej strony, mówił że tak mu łatwiej

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: wt lis 13, 2012 6:17 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Browning pisze:
Przy benzynowym dieslu



Właśnie zgwałciłeś mój światopogląd... :mrgreen:

Załóż diesla, benzyna i tak z czasem jeszcze siądzie. Tylko go już nie przycinaj, pojeździsz i zobaczysz czy Ci pasuje.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt lis 13, 2012 6:56 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
NuVo pisze:
Browning pisze:
Przy benzynowym dieslu



Właśnie zgwałciłeś mój światopogląd... :mrgreen:

Załóż diesla, benzyna i tak z czasem jeszcze siądzie. Tylko go już nie przycinaj, pojeździsz i zobaczysz czy Ci pasuje.


Oj tam, oj tam :mrgreen: Są diesle na gaz to czemu by nie zrobić diesla na benzynę :wink:

Dobra... Zakładam diesla :wink: :mrgreen: Będzie na Was...

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: wt lis 13, 2012 8:53 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn sie 16, 2010 11:38 am
Posty: 237
Lokalizacja: Internet
Samo wyjęcie sprężyny moim zdaniem to 30% sukcesu, włożenie tam twardszej i dłuższej to prawie wyczyn.
Ja wspomagałem się pasem transportowym, zaczepionym o zaciśnięta sprężynę, druga część pasa z napinaczem (grzechotką) zaczepiona o przeciwny wahacz i tym sposobem wciągałem sprężynę na swoje miejsce, bez młotka, bez łomu :)

Co do sprężyn, przy wyciągarce tylko merc diesel i nie przycięty. Miałem merc benzyna 3.0, siadły mocno i dobijały (za miękkie), włożyłem dociętego o 1,5 zwoja diesla i po czasie przód był niżej niż tył, musiałem wyjmować i dokładać 3cm gumy aby wyrównać.

_________________
Vitara 1993r. Soft-top 1.6 8V + gaz


Na górę
Post: wt lis 13, 2012 9:17 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
alientm pisze:
..........
Co do sprężyn, przy wyciągarce tylko merc diesel i nie przycięty. Miałem merc benzyna 3.0, siadły mocno i dobijały (za miękkie), włożyłem dociętego o 1,5 zwoja diesla i po czasie przód był niżej niż tył, musiałem wyjmować i dokładać 3cm gumy aby wyrównać.


Jakiej firmy były te sprężyny bo to istotne ?

Jest sposób żeby nowe sprężyny 2 dni po założeniu siadły tak jak byś jeździł 2 miesiące.
Jak już wszystko założysz to wyciągarką lub hi-liftem ściągnij auto do gleby tak, żeby amory ugieły się do końca, przypnij wtedy auto do uchwytu w glebie i zostaw na 2 dni :mrgreen:
Widać to na fotce.
Przypięcie auta do gleby przydaje się też jak wkładamy nowe sprężyny i podnosząc lewarkiem za wahacz sprężyna nie chce się ścisnąć tylko auto wstaje z kobyłek. Wkładałem tak całe springi od mietka
foto niżej:


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Ostatnio zmieniony pt wrz 26, 2014 6:46 pm przez radzik071, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt lis 13, 2012 9:20 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Mam sprężyny lesjofors od pół roku. Są katowane większą dźwignią bo wahacze mam dłuższe a i tak coś nie chcą mi klapnąć :roll:

EDIT
po dwóch latach dalej nie siadły :shock: musiałem sporo podciąć

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Ostatnio zmieniony pt wrz 26, 2014 6:45 pm przez radzik071, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: wt lis 13, 2012 10:24 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Nie wiem dokładnie co to za sprężyny. Wiem że merc diesel nie cięte. Wsadzał mi je Leszek montując polcalmini...
Decyzja podjęta, będzie twardo :mrgreen:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: wt lis 20, 2012 1:54 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Springi wymienione, praca sprężyn w górę wynosi kilka centów, w dół elegancko :lol:
Sztywniej ale da się jeździć. Minimalna tatra, powinno się ułożyć.
Podmieniał mi je znajomy. Nie będę powtarzał słów jakie usłyszałem odbierając auto :mrgreen:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: wt lis 20, 2012 8:09 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Wcale się nie dziwię, mój za chyba trzecim razem powiedział abym ze spingami za szybko do niego nie przyjeżdżał

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl