suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 10:59 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: wt lis 20, 2012 8:13 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
BARTEK W. pisze:
No zależy jakie to springi, ja bym założył od diesla. U mnie trzeba było wszystko rozbierać łącznie ze zwrotnicą inaczej nie było szans, a późniejsze skręcanie to jeszcze przy pomocy dodatkowej belki od góry bo strasznie twarde te springi żeby to skręcić bez takiego dociśnięcia. Kiedyś mechanik wkładał mi springi odkręcając wahacz od we
wnętrznej strony, mówił że tak mu łatwiej


ja też tak wole :D 2 lewarki i samo wchodzi :D i tylko koło ściągam

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Post: pn sty 27, 2014 1:22 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
Witam

Pany pytanie pomocnicze. Jak to jest z ta wymianą sprężyn na dłuższe. Pamiętam, że jak zakładałem nowe springi (seria nie śmiać się ... tak tak wtedy myślałem, że lift na nowej sprężynie i podkładce wystarczy :D ) strasznie się namordowałem z tym. Mam nowe springi od 124 benzyna (auto bez wyciągarki i innego obciążenia) i czy rzeczywiście wystarczy odkręcić 3 śruby sworznia, amor i stabilizator ? Czy wahacz mi zejdzie tak nisko aby podcięty spring mi wlazł bez problemu... i później lewarować go (wahacz) od spodu ? Tak się zastanawiam, czy spring od 124 benzyna tak się ściśnie, żeby wahacz skręcić ? Nie będzie mi podnosiło auta a tym samym będzie mi brakowało aby skręcić wahacz z zwrotnicą ?

Pozdrawiam
Jakub


Na górę
Post: pn sty 27, 2014 3:31 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
pamiętam ja k wkładałem springi od merca 124 D obcięte o 2 zwoje to podnosiło samochód ogólnie namordowaliśmy się jak dzikie świnie ale się udało, może przy benzynie nie podniesie

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: pn sty 27, 2014 8:46 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 05, 2012 11:15 pm
Posty: 757
Lokalizacja: sucha beskidzka
nie wiem jak ze springami z diesla ale już kilka razy zakładałem springi z mb benz podcięte 1,5 zwoja i ni razu nie używałem do tego celu ścisków.
robisz tak....
odkręcasz koło
dajesz koziołka pod rame a podnośnik podkładasz pod wahacz
odkręcasz amor od zwrotnicy i podwieszasz tak by nie przeszkadzał w dalszych pracach
wyciągasz przewód hamulcowy z zabezpieczenia
odkręcasz łapy mostu
końcówkę stabilizatora
opuszczasz podnośnik i ori spring wypada sam
wkładasz nowy sping (ważne by włożyć go tak jak zaleca kolega Radzik)
podnośnik pod wahacz i windujesz w górę tak żeby dało się przykręcić końcówkę stabilizatora
składasz resztę i przechodzisz na drugą stronę.

_________________
znów w dłoni zamiast płaskiej butelki...
znany kształt kolby od parabelki...
a w końcu palca wibruje skrycie...
jak łaskotanie tu śmierć ,tu życie...


Na górę
Post: pn sty 27, 2014 10:03 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
VITARAKSU pisze:
nie wiem jak ze springami z diesla ale już kilka razy zakładałem springi z mb benz podcięte 1,5 zwoja i ni razu nie używałem do tego celu ścisków.
robisz tak....
odkręcasz koło
dajesz koziołka pod rame a podnośnik podkładasz pod wahacz
odkręcasz amor od zwrotnicy i podwieszasz tak by nie przeszkadzał w dalszych pracach
wyciągasz przewód hamulcowy z zabezpieczenia
odkręcasz łapy mostu
końcówkę stabilizatora
opuszczasz podnośnik i ori spring wypada sam
wkładasz nowy sping (ważne by włożyć go tak jak zaleca kolega Radzik)
podnośnik pod wahacz i windujesz w górę tak żeby dało się przykręcić końcówkę stabilizatora
składasz resztę i przechodzisz na drugą stronę.


VITARAKSU dzięki, ale powiedz jeszcze czy nie trzeba odkręcać drążka kierowniczego ? Łapy mostu wszystkie czy tylko po tej stronie co wsadzam nowego springa ?

Pozdrawiam
Jakub


Na górę
Post: pn sty 27, 2014 10:10 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 510
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
radzik071 pisze:
można też to zrobić odkręcając TYLKO amor, stabilizator i 3 śruby sworznia*
Oczywiście do tego lewarek, kobyłki tak jak Robsik pisał.

*Nie dotyczy kutych wahaczy


Dokładnie tak wczoraj robiłem jak Radzik pisze. Luuuuzzzzzz....


Na górę
Post: pn sty 27, 2014 10:18 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 05, 2012 11:15 pm
Posty: 757
Lokalizacja: sucha beskidzka
drążków nigdy nie odkręcałem a łapy odkręcisz dwie to też będzie bo i tak most będzie się trzymał na poduszce na belce.

działaj a dojdziesz do perfekcji :lol:
za pierwszym razem (jak wkładałem podkładki pod przenie ori springi ) zajęło mi to pół dnia :lol: teraz wymiana wszystkich czterech sprężyn robię w max 2h i dwa piwa :lol:

_________________
znów w dłoni zamiast płaskiej butelki...
znany kształt kolby od parabelki...
a w końcu palca wibruje skrycie...
jak łaskotanie tu śmierć ,tu życie...


Na górę
Post: pn sty 27, 2014 10:26 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
Witam

ok.. dzięki.. będę działał Panowie... tylko sukę muszę wprowadzić do garażu co od tygodnia mi się nie udaje.... jak nie pozamarzane zamki i cięgna tak teraz rozrusznik... ale o tym w dziale elektryka...

Pozdrawiam
Jakub


Na górę
Post: wt lut 04, 2014 7:31 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
VITARAKSU pisze:
drążków nigdy nie odkręcałem a łapy odkręcisz dwie to też będzie bo i tak most będzie się trzymał na poduszce na belce.

działaj a dojdziesz do perfekcji :lol:
za pierwszym razem (jak wkładałem podkładki pod przenie ori springi ) zajęło mi to pół dnia :lol: teraz wymiana wszystkich czterech sprężyn robię w max 2h i dwa piwa :lol:


Po co odkręcać łapę od mostu? :?:

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: wt lut 04, 2014 7:15 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 05, 2012 11:15 pm
Posty: 757
Lokalizacja: sucha beskidzka
geochriss pisze:
VITARAKSU pisze:
drążków nigdy nie odkręcałem a łapy odkręcisz dwie to też będzie bo i tak most będzie się trzymał na poduszce na belce.

działaj a dojdziesz do perfekcji :lol:
za pierwszym razem (jak wkładałem podkładki pod przenie ori springi ) zajęło mi to pół dnia :lol: teraz wymiana wszystkich czterech sprężyn robię w max 2h i dwa piwa :lol:


Po co odkręcać łapę od mostu? :?:


dzięki temu wahacz można opuścić niżej bez demontażu sprzęgiełka :wink:

_________________
znów w dłoni zamiast płaskiej butelki...
znany kształt kolby od parabelki...
a w końcu palca wibruje skrycie...
jak łaskotanie tu śmierć ,tu życie...


Na górę
Post: wt lut 04, 2014 7:21 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 18, 2012 8:18 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: KLI, wawa
a ja robię tak ze auto stoi na kołach pod ramę podkładam kobyłkę i odkręcam te 2 długie śruby, od wahacza i opuszczam wahacz na lewarku

_________________
?każdy alkohol jest bardzo dobry z wyjątkiem denaturatu, który jest dobry?
viewtopic.php?f=28&t=9240


Na górę
Post: śr lut 05, 2014 1:07 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
Witam

Lewa strona zrobiona. Tak jak pisze Radzik wystarczy odkręcić 3 śruby sworznia, amor i łącznik stabilizatora. Poszlo w miarę łatwo.

Pozdrawiam


Na górę
Post: śr lut 05, 2014 11:40 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
kubanos pisze:
Witam

Lewa strona zrobiona. Tak jak pisze Radzik wystarczy odkręcić 3 śruby sworznia, amor i łącznik stabilizatora. Poszlo w miarę łatwo.

Pozdrawiam

Z lewej to zamiast się chrzanić ze sworzniem łatwiej wykręcić 3 śruby od półosi...
Z prawej szybciej wykręcić sworzeń.

Ja ostatnio w 2 godziny zmieniłem 2 springi, 2 amory, zmieniłem dystanse, wyczyściłem i nasmarowałem sprzęgiełka i przyciąłem sprężyny.

Rozbierałem wszystko tj odkręcanie dystansów amorów, wykręcałem sprzęgiełka, zdejmowałem segery, odkręcałem drążki kierownicze, zaciski hamulcowe, zwrotnicę od góry i dołu (a jednak szybciej jest odkręcić 3 śruby sworznia). Springi weszły 300D obcięte 1,5 zwoju. Niby jest za nisko jak dla mnie, ale amor pracuje w optymalnym zakresie teraz.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: ndz kwie 14, 2019 10:26 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr cze 21, 2017 3:27 pm
Posty: 19
Silnik: 2,0 Hdi
Model: xl7
Rok prod.: 2006
Panowie a jak ta procedura wygląda w GVI/XL7.


Na górę
Post: pn kwie 15, 2019 2:38 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Waldi pisze:
Panowie a jak ta procedura wygląda w GVI/XL7.
Podobnie, odkręcasz amor, drążek i chyba segera zdjemujesz z półośki (już nie pamiętam czy musiałem luzować półoś). Wcześniej tylko dobrze podstaw coś pod ramę.

Wahacz w dół ile się da i kombinujesz z brechą jak zluzować i wyciągnąć sprężynę. Rąk tam nie pchaj :).

Waldek, tylko jak chcesz dawać inne springi czy wracać do fabrycznych, to pamiętaj że masz przedłużki amorów wkręcone.

Wysłane z mojego Moto Z2 Play przy użyciu Tapatalka

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl