suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 10:41 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lut 13, 2013 9:51 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn lis 07, 2011 3:52 pm
Posty: 168
Lokalizacja: Miechów
czy ktoś ćwiczył przerobienie ręcznego na niezależny na każde koło? myślę o dohamowywaniu koła w trakcie "kopania" (koło ślizgające hamujesz a zaczyna ciagnąć to co się nie kręci). w jakimś samochodzie takie rozwiązanie jest stosowane ponoć.

_________________
blondi cabrio 1,6 16V,
doszła srebrna XL-7 2,7 24V


Na górę
Post: śr lut 13, 2013 10:05 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
w traktorach to na pewno :mrgreen:
a swoją droga bardzo fajny pomysł,

w pajero III jest taki fajny system(nie pamietam teraz nazwy), który podczas poślizgu jakiegoś z kół na jednej osi,
przyhamowywuje to koło które się ślizga i dzięki temu autko zaczyna ciągnąc na koło które wcześniej się nie ślizgało :wink:
przydaje sie w terenie bo hamuje koło w takim stopniu że obydwa zaczynają ciągnąć równo,
działa to na przód jak i na tył (rónież na przód i tył jednocześnie :D )
-> taka automatyczna blokada mostów - zajee..bistyy... wynalazek


no a z tym ręcznym, to z chęcią sie dowiem co i jak bo jest to dosyć ciekawe rozwiązanie :wink:

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: śr lut 13, 2013 10:17 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Ten system to się nazywa ESP raczej :roll: a nie jakaś tam "automatyczna blokada" :mrgreen:

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: śr lut 13, 2013 10:24 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
no super nastepny który zrozumiał to co chicał hahha :lol: :mrgreen:

ja to tak nazwałem a nie napisałem że sie to tak nazywa - to różnica,
a ten system blokuje koła w taki sposób że ciągną równo, tak jak na blokadzie
a nie przyhamowywuje kół tylko po to by ustabilizować tor jazdy

to tez jest różnica :wink:

czytamy ze zrozumieniem :!: :D

aha i dla jasności dodam że blokuje te koła w taki sposób że ciągną równo, a nie przerzuca momentu obrotowego koła z prawego na lewe itd

no i oczywiście temat nie o systemach kontroli trakcji w pajero III tylko o rozdzielnym ręcznym także koniec gdybania :wink:

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: śr lut 13, 2013 10:29 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 16, 2010 9:54 pm
Posty: 192
Lokalizacja: Zakopane
Silnik: H20a->h25a
Model: Long 2.5 v6
Rok prod.: 1997
viewtopic.php?f=14&t=5163 :D

_________________
Vitara 1.6 8v '89 3d blaszanka "Parszywek" był
Vitara 2.5 v6 '97 5d long jest
Suzuki GSX-R 1100 ('87), Jawa CZ 350 ('78), WSK 125('60), Fiat 127 ('79), Motorynka ('83), Yamaha xj 750 seca ('83), Honda CRX III ('97)


Na górę
Post: śr lut 13, 2013 5:12 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Patryk32 pisze:
......
a ten system blokuje koła w taki sposób że ciągną równo, tak jak na blokadzie
a nie przyhamowywuje kół tylko po to by ustabilizować tor jazdy

to tez jest różnica :wink:

czytamy ze zrozumieniem :!: :D

aha i dla jasności dodam że blokuje te koła w taki sposób że ciągną równo, a nie przerzuca momentu obrotowego koła z prawego na lewe itd
.....


:roll:
A jak to się normalnie nazywa ?
bo coś nie kojarzę takiego systemu

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr lut 13, 2013 6:14 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 13, 2011 11:16 pm
Posty: 44
Lokalizacja: Kaszuby/Goręczyno
Ja mam taki patent na reczny,nazywam ja uboga blokada :mrgreen: ,jak sie zrobi wykrzysz to zaciagasz prawy lub lewy reczny i jedziesz dalej,dodam ze mam z tylu tarczowki,bo na bebnach to chyba slabo by sie spradzilo,wieczorem zdjecie zrobie jak to wygloda w aucie

_________________
Vitara 1.6 16v (Baleno) PickUp,Siverstone MT-117 X-treme 31' sztywny.
Winda Superwinch EP 9.0 15000 lbs
" Gdzie patrol wjechać nie może to vitare pośle":-)


Na górę
Post: śr lut 13, 2013 6:52 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
radzik071 pisze:
Patryk32 pisze:
......
a ten system blokuje koła w taki sposób że ciągną równo, tak jak na blokadzie
a nie przyhamowywuje kół tylko po to by ustabilizować tor jazdy

to tez jest różnica :wink:

czytamy ze zrozumieniem :!: :D

aha i dla jasności dodam że blokuje te koła w taki sposób że ciągną równo, a nie przerzuca momentu obrotowego koła z prawego na lewe itd
.....


:roll:
A jak to się normalnie nazywa ?
bo coś nie kojarzę takiego systemu


nie mam pojecia kolego, tylko wiem że to tak działa - widziałem jak utopiliśmy auto w bagnie,
szkoda że moja vitka z elektroniki to ma tylko radio, klime, wycieraczki i światła :lol: :lol: :mrgreen:
jak se przypomne jak to sie zwie to napisze (czytałem o tym kiedyś)

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: śr lut 13, 2013 7:29 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Czy aby chodzi ci o Super Select 4WD II który odpowiada za zmianę trybów napędu a nie blokowania mostów, a blokada tylnego mostu jest w opcji. Cytat z tej strony http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 1806,d.Yms "Pajero III wzorem swojego poprzednika przejęło napęd oznaczany przez Mitsubishi Super Select, w ramach którego montowano centralny mechanizm różnicowy, reduktor, a w opcji blokadę tylnego mostu. Podobnie jak w poprzedniku były cztery tryby jazdy do wyboru, począwszy od napędu na tylną oś, a skończywszy na napędzie na wszystkie koła z załączonym reduktorem."

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: śr lut 13, 2013 8:41 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
tak kolego ono ma SS :wink: ma również R/D LOCK czyli blokadę 100% tylnego dyfru
ale ma tez system który automatycznie hamuje koło w poślizgu dzięki czemu zaczyna ciągnać to 2gie koło bo ma lżej niż to przyhamowywane

to działa tak samo z przodu jak i z tyłu, nie wiem, poszukam potem i wam napisze jak to sie nazywa,
wiem z miały to wersje bardziej na wypasie - dodatkowy pizdryczek na konsoli (obok przełącnzika r/d lock i wyłącznika kontroli trakcji)

po prostu jadac po bagnie jak auto sie zakopało (nie zawisło) to pierw ciągnie 1 z przodu i 1 z tyłu nastepnie na liczniku zapalają się 2 inne dziwaczne kontrolki i automatycznie koło w poślizgu zostaje zhamowane i zaczyna ciągnąć drugie koło ale zeby zabawniej było to ciągną oby dwa naraz
niestety nie wiem czy z taką samą "siłą"/"prędkością" no ale zawsze wyjeżdża z opresji (puki nie zawiśnie oczywiście bo wtedy nawet blokady nie pomoga :| )
bo jak sie załączy r/d locka to tylne chodza równo w 100% - to chyba wiadomo

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: pt mar 01, 2013 11:33 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz sie 26, 2012 7:32 pm
Posty: 37
Lokalizacja: uzupelnij profil
brylant pisze:
Ja mam taki patent na reczny,nazywam ja uboga blokada :mrgreen: ,jak sie zrobi wykrzysz to zaciagasz prawy lub lewy reczny i jedziesz dalej,dodam ze mam z tylu tarczowki,bo na bebnach to chyba slabo by sie spradzilo,wieczorem zdjecie zrobie jak to wygloda w aucie


Tez wlasnie myslelem o takim recznym jak zawislem Elą. W ciagniku rozpinam hamulce jak np.nie moge skrecic w grząskiej ziemi albo przednie kolo jest w bruzdzie. :D

_________________
XL7 2.7v6


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl