suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Na jedynce na 4H czy na dwójce z reduktorem (4L) ?
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=11261
Strona 1 z 1

Autor:  trocin [ czw gru 12, 2013 4:36 pm ]
Tytuł:  Na jedynce na 4H czy na dwójce z reduktorem (4L) ?

Witam.
Ostatnio tak się zastanawiałem jeżdżąc po zaśnieżonych wąwozach - lepiej jechać na jedynce na 4H czy zapiąć reduktor i na dwójce :?: Na dwójce na 4H fura była za slaba i nie dawała rady podjechać pod górki, na jedynce spoko... na dwójce na reduktorze tez spoko... nie pamietam teraz kiedy jechalem szybciej... tak na moj rozum to lepiej na jedynce na 4H bo sie reduktor nie zużywa... a jadac na reduktorze slychac ze jest zapiety, taki szum delikatny wraz ze wzrostem obrotów... ale znowu na reduktorze jakos tak fajniej sie jechało :lol:
Podpowie ktos cos mądrego :mrgreen:

Autor:  jan [ czw gru 12, 2013 5:35 pm ]
Tytuł:  Re: Na jedynce na 4H czy na dwójce z reduktorem (4L) ?

Po prostu jak nie daje rady 4H załączaj reduktor a najlepiej po wąwozach z reduktorem. Bo bez wysiłku miesza w błocie :mrgreen:

Autor:  marirus [ czw gru 12, 2013 6:52 pm ]
Tytuł:  Re: Na jedynce na 4H czy na dwójce z reduktorem (4L) ?

Na reduktorze prędzej koła obróca lub auto zgaśnie niż sprzęgło ślizgnie

Autor:  zax [ czw gru 12, 2013 7:43 pm ]
Tytuł:  Re: Na jedynce na 4H czy na dwójce z reduktorem (4L) ?

Chyba, że na piątce :mrgreen:
Ale po coś ten reduktor jest.
Ja tam w błocie jak tylko mam zapiąć napęd, to od razu wbijam reduktor. Zawsze więcej opcji do powachlowania :)

Autor:  trocin [ czw gru 12, 2013 8:38 pm ]
Tytuł:  Re: Na jedynce na 4H czy na dwójce z reduktorem (4L) ?

No właśnie ze daje rade na 4H, ale na jedynce... na dwojce za słaby... sa podjazdy strome i slisko czasem...
Kwestia na czym szybciej - na 1 na 4H czy na 2 na 4L - no i czy reduktor oszczedzac czy nie...
Do tej pory reduktora uzywalem w naprawde ciezkim terenie redukujac z 3 na 2 lub jadac na 1 ze stromych zjazdów...

Autor:  sin [ pt gru 13, 2013 8:25 pm ]
Tytuł:  Re: Na jedynce na 4H czy na dwójce z reduktorem (4L) ?

moim zdaniem jak wzniesienie jest na tyle duże,że podczasz ruszenia z miejsca trzeba ostro przygazować a potem tylko na jedynce w trybie 4H to lepiej już sobie włączyć ten reduktor i na dwójce jechać.nie trzeba tak kręcić wysoko obrotów a co za tym idzie mniejsza szansa, że sprzęgło dostanie po dupie. w instrukcji obsługi vitary napisane jest, że jeśli są duże obciążenia to trzeba włączać reduktor.

Autor:  zbys19 [ sob gru 14, 2013 7:35 pm ]
Tytuł:  Re: Na jedynce na 4H czy na dwójce z reduktorem (4L) ?

ja tam wole reduktor
w błotku na normalnym wstecznym(szybkie zmiany)spalisz sprzęgło lub udusisz suke

Autor:  trocin [ ndz gru 15, 2013 3:19 pm ]
Tytuł:  Re: Na jedynce na 4H czy na dwójce z reduktorem (4L) ?

W sumie racja.... w ciezszym terenie od razu zapinam reduktor i tyle ;) dzieki

Autor:  trocin [ pt gru 20, 2013 7:55 pm ]
Tytuł:  Re: Na jedynce na 4H czy na dwójce z reduktorem (4L) ?

No i dziś się upewniłem żeby jednak na reduktorze jezdzić ;) robiłem podjazdy i tak mi dobrze szło ze spróbowałem na samym tyle podjechac... niestety na samej gorze kola zaczely sie slizgac i bylaby niebezpieczna jazda w dół, wiec szybko sprzegło i 4H (mam zabieraki) i wyjechalem... ale smród sprzęgła był spory... a na dwójce na 4L wyjezdzalem bez problemu...

Autor:  zbys19 [ pt gru 20, 2013 8:17 pm ]
Tytuł:  Re: Na jedynce na 4H czy na dwójce z reduktorem (4L) ?

człowiek całe życie się uczy kolego 8)

Autor:  Lukaszdzi [ sob gru 21, 2013 8:52 am ]
Tytuł:  Re: Na jedynce na 4H czy na dwójce z reduktorem (4L) ?

Na reduktorze najlepiej bo jak górka okaże się za stroma to szybko wsteczny i na biegu można zjechać hamując silnikiem a nie np tak jak tutaj:

http://www.youtube.com/watch?v=TvEeZxYjAKY

Autor:  radzik071 [ sob gru 21, 2013 4:31 pm ]
Tytuł:  Re: Na jedynce na 4H czy na dwójce z reduktorem (4L) ?

w terenie zawsze na reduktorze jeżdżę. chcesz oszczędzać reduktor i zajeźdżać silnik ? o co jest tańsze ? :wink:

Autor:  trocin [ sob gru 21, 2013 7:06 pm ]
Tytuł:  Re: Na jedynce na 4H czy na dwójce z reduktorem (4L) ?

Lukaszdzi pisze:
Na reduktorze najlepiej bo jak górka okaże się za stroma to szybko wsteczny i na biegu można zjechać hamując silnikiem


I to jest argument... :wink: mądry... dzięki :wink:

Reduktor rulezzz :mrgreen:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/