suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 12:29 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Slajdy
Post: ndz sie 24, 2008 10:50 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Witam.

Dziś jechałem sobie leśną dróżką - dość szybko (~60 km/h).
I nagle przed sobą zobaczyłem plaskacza, który bardzo dbał o zawieszenie. Przychamowałem i na mijance biorę się za wyprzedzanie.... Wszystko OK, redukcja gaz (jechałem na 2h)....

No i wiadomo jak to się skończyło - ładne 3 slajdy po szerokości drogi i udało się wyprowadzić.

Moje pytanie - jak powinienem się zachować, żeby slajdów nie było 3, tylko max 1 - wiem, że teraz przegiąłem poprostu z prędkością, ale na śliskim może to się zdarzyć przy małej prędkości. Generalnie cała teoria wzięła w łeb z kontrami, dodawaniem i ujmowanie gazu :)

Co polecacie?

PS. Nic się nie stało - uprzedzam pytania :)

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł: Re: Slajdy
Post: pn sie 25, 2008 10:45 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 01, 2007 11:27 pm
Posty: 522
Lokalizacja: KR / KLI
jeżeli nie jest to rajdowy O.S. to ... wolniej... :wink:

_________________
albo viertarka ...albo nic! aktualnie nic :)
a muzycznie? - sprawdź poniższe linki :twisted:
https://www.youtube.com/channel/UC9V-vs ... NeI5aZravw
http://brokenbypass.com/


Na górę
 Tytuł: Re: Slajdy
Post: pn sie 25, 2008 11:07 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
i bez gwałtownych ruchów kierownicą :wink:

_________________
2.0 V6


Na górę
 Tytuł: Re: Slajdy
Post: pn sie 25, 2008 1:03 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Na szczescie to było takie "rozdwojenie" drogi...To że wolniej i bez gwałtownych ruchów to wiem...Ale co zrobić, jak już sie leci.... :(

Na mazowszu po szutrach jezdziłem 80 - btw fajnie automapa się zachowywała przy takich V na drogach gruntowych....BTW, ładne tam te drogi macie - ja bardzo lubię szutry - są malownicze :)

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł: Re: Slajdy
Post: pn sie 25, 2008 2:19 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
No ale o to chodzi w szutrach że są najładniejsze jak się na nie patrzy przez boczną szybe :D

A żeby nie slalomowac to na szutrze można zapiąć 4h i wtedy ognia.

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
 Tytuł: Re: Slajdy
Post: pn sie 25, 2008 4:44 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
kosciej pisze:
Moje pytanie - jak powinienem się zachować, żeby slajdów nie było 3, tylko max 1 - wiem, że teraz przegiąłem poprostu z prędkością, ale na śliskim może to się zdarzyć przy małej prędkości. Generalnie cała teoria wzięła w łeb z kontrami, dodawaniem i ujmowanie gazu :)



Teraz dopiero doczytałem.

Też kiedyś jechałem świeżo po zakupie 70 na godzine szuterkiem i zacząłem nagle lecieć bokiem - w lekkiej panice machałem kierownicą i też zrobiły się 3 slajdy po czym auto wróciło na tor - zresztą długa vitara przeważnie sama wychodzi z poślizgu tylnonapędowego, wystarczy odpuścić gaz i tyłek sam wraca - nie wiem jak jest z krótką.
Generalnie to chyba najlepiej jest dużo ćwiczyć , uczyć się auta i wyrabiać odruchy - potem te odruchy ratują zanim człowiek zdąży ocenić sytuację i dopiero po wszystkim zaczyna się robić ciepło i mokro :mrgreen:

_________________
2.0 V6


Na górę
 Tytuł: Re: Slajdy
Post: pn sie 25, 2008 8:37 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
Ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć .................... a potem:
ćwiczyć :mrgreen: :lol: :lol:
a generalnie kontra powinna być natychmiastowa, mocna i krótka żeby nie bujać się po kilka razy w prawo w lewo.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł: Re: Slajdy
Post: pn sie 25, 2008 11:33 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
dokładnie tylko wypracowany odruch tam nie ma czasu na myslenie :D

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
 Tytuł: Re: Slajdy
Post: wt sie 26, 2008 6:13 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 15, 2007 5:40 pm
Posty: 925
Lokalizacja: coraz bliżej domu ;)
KozioŁ pisze:
Też kiedyś jechałem świeżo po zakupie 70 na godzine szuterkiem i zacząłem nagle lecieć bokiem - w lekkiej panice machałem kierownicą i też zrobiły się 3 slajdy po czym auto wróciło na tor - zresztą długa vitara przeważnie sama wychodzi z poślizgu tylnonapędowego, wystarczy odpuścić gaz i tyłek sam wraca - nie wiem jak jest z krótką.
Generalnie to chyba najlepiej jest dużo ćwiczyć , uczyć się auta i wyrabiać odruchy - potem te odruchy ratują zanim człowiek zdąży ocenić sytuację i dopiero po wszystkim zaczyna się robić ciepło i mokro :mrgreen:


hehe to tak ja u mnie - wszyscy szutry i szutry, no to pojechałem ...
i o mało rowu nie zaliczyłem :mrgreen:
zakręt 90' i piękny boczek - ale pomogło odpuszczenie gazu - przed zakrętem docisnąłem, żeby był piękny drift :twisted:
kontra i już byłem prawie na prosto 8)

więc z moich doświadczeń - jak przyczyną poślizgu jest przyspieszanie,
to lekko odpuszczać gaz i kontrować,
ale nie za mocno, bo wtedy zamiast wyprowadzać to pogłębiamy
i do 180' można dobić ;)

gorzej jak jedziemy normalnie, bez dodawania gazu (lub fwd) i tył zaczyna nas wyprzedzać
o ile w fwd wystarczy dodać gazu i kontrować, tak w rwd jest gorzej

_________________
... i jest 4x4 - Vitara 3d prawie seria i w lato chłodniutko :)


Na górę
 Tytuł: Re: Slajdy
Post: wt sie 26, 2008 8:21 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
W rwd jeśli poślizg dopiero się zaczyna zazwyczaj pomaga ujęcie gazu a jak jest już głęboki slajd to lepiej kontrować i troche popompować gazem - żeby odzyskać siłe napędową i wypchnąć samochód do przodu.
Takie metody działały w maluchu i w mb w124 (ale ten potrzebował czasu żeby wrócić na właściwy tor bo długaśny był)

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
 Tytuł: Re: Slajdy
Post: śr sie 27, 2008 11:32 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 1:00 am
Posty: 563
Lokalizacja: Bielsko Biała
Jeżeli tylko tył to odpuścić gaz. Przód wtedy siada i ładnie łapie przyczepność. To generalnie jak w każdym RWD.
Jak 4x4 to masakra. Sam kiedyś bączka zimą strzeliłem na zaśnieżonej ulicy. Cholera wie, jak to wyprowadzić :roll:

_________________
Pozdrawiam
Vitara 1.6 8V automat


Na górę
 Tytuł: Re: Slajdy
Post: czw sie 28, 2008 6:07 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 15, 2007 5:40 pm
Posty: 925
Lokalizacja: coraz bliżej domu ;)
przemek pisze:
Jeżeli tylko tył to odpuścić gaz. Przód wtedy siada i ładnie łapie przyczepność. To generalnie jak w każdym RWD.
Jak 4x4 to masakra. Sam kiedyś bączka zimą strzeliłem na zaśnieżonej ulicy. Cholera wie, jak to wyprowadzić :roll:

z moich mizernych doświadczeń - jedna wizyta na zaśnieżonym placu ;)
wyniosłem, że po dopięciu przodu, suza zaczyna być podsterowna - wyjeżdża przodem
więc może zachowania jak w fwd hmm
jak przyczyną poślizgu jest przyspieszanie - odpuścić gaz
jak za duża prędkość w zakręcie - hmm tu juz gorzej, ale chyba trza przyspieszyć :twisted:
co by się autko wyciągnęło hmmm

_________________
... i jest 4x4 - Vitara 3d prawie seria i w lato chłodniutko :)


Na górę
 Tytuł: Re: Slajdy
Post: czw sie 28, 2008 8:24 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
przemek pisze:
...Jak 4x4 to masakra. Sam kiedyś bączka zimą strzeliłem na zaśnieżonej ulicy. Cholera wie, jak to wyprowadzić :roll:

Gaz w podłogę i auto posłusznie reaguje na pracę kierownicą... Oczywiście trzeba mieć na to trochę miejsca. Taka technika na wąskiej ulicy może trochę zmienić kształty samochodu :wink: :lol: .

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł: Re: Slajdy
Post: czw sie 28, 2008 10:19 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
No i trzeba też wziąść pod uwage "ograniczoną" moc vitary szczególnie przy zapiętym 4x4.
Może się okazać że wyjście z poślizgu metodą gaz w podłoge nie na wiele się zda albo że zabraknie miejsca na wąskiej drodze :D

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
 Tytuł: Re: Slajdy
Post: czw sie 28, 2008 9:40 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Zdjęcie nogi z gazu podczas poślizgu na 4H powoduje, że auto się momentalnie obraca i jest już nie do opanowania. Pomaga zdecydowane dodanie gazu, czasem lekkie odpuszczenie gazu lub wciśnięcie sprzęgła - a często bywa, że nic nie pomaga i zostaje już tylko hamulec w podłogę i zdanie się na ABS - testowane w warunkach śniegowych z dala od ludzi :lol:

_________________
2.0 V6


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl