suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
Slajdy http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=1162 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | kosciej [ ndz sie 24, 2008 10:50 pm ] |
Tytuł: | Slajdy |
Witam. Dziś jechałem sobie leśną dróżką - dość szybko (~60 km/h). I nagle przed sobą zobaczyłem plaskacza, który bardzo dbał o zawieszenie. Przychamowałem i na mijance biorę się za wyprzedzanie.... Wszystko OK, redukcja gaz (jechałem na 2h).... No i wiadomo jak to się skończyło - ładne 3 slajdy po szerokości drogi i udało się wyprowadzić. Moje pytanie - jak powinienem się zachować, żeby slajdów nie było 3, tylko max 1 - wiem, że teraz przegiąłem poprostu z prędkością, ale na śliskim może to się zdarzyć przy małej prędkości. Generalnie cała teoria wzięła w łeb z kontrami, dodawaniem i ujmowanie gazu ![]() Co polecacie? PS. Nic się nie stało - uprzedzam pytania ![]() |
Autor: | pipon [ pn sie 25, 2008 10:45 am ] |
Tytuł: | Re: Slajdy |
jeżeli nie jest to rajdowy O.S. to ... wolniej... ![]() |
Autor: | KozioŁ [ pn sie 25, 2008 11:07 am ] |
Tytuł: | Re: Slajdy |
i bez gwałtownych ruchów kierownicą ![]() |
Autor: | kosciej [ pn sie 25, 2008 1:03 pm ] |
Tytuł: | Re: Slajdy |
Na szczescie to było takie "rozdwojenie" drogi...To że wolniej i bez gwałtownych ruchów to wiem...Ale co zrobić, jak już sie leci.... ![]() Na mazowszu po szutrach jezdziłem 80 - btw fajnie automapa się zachowywała przy takich V na drogach gruntowych....BTW, ładne tam te drogi macie - ja bardzo lubię szutry - są malownicze ![]() |
Autor: | Chalski [ pn sie 25, 2008 2:19 pm ] |
Tytuł: | Re: Slajdy |
No ale o to chodzi w szutrach że są najładniejsze jak się na nie patrzy przez boczną szybe ![]() A żeby nie slalomowac to na szutrze można zapiąć 4h i wtedy ognia. |
Autor: | KozioŁ [ pn sie 25, 2008 4:44 pm ] |
Tytuł: | Re: Slajdy |
kosciej pisze: Moje pytanie - jak powinienem się zachować, żeby slajdów nie było 3, tylko max 1 - wiem, że teraz przegiąłem poprostu z prędkością, ale na śliskim może to się zdarzyć przy małej prędkości. Generalnie cała teoria wzięła w łeb z kontrami, dodawaniem i ujmowanie gazu ![]() Teraz dopiero doczytałem. Też kiedyś jechałem świeżo po zakupie 70 na godzine szuterkiem i zacząłem nagle lecieć bokiem - w lekkiej panice machałem kierownicą i też zrobiły się 3 slajdy po czym auto wróciło na tor - zresztą długa vitara przeważnie sama wychodzi z poślizgu tylnonapędowego, wystarczy odpuścić gaz i tyłek sam wraca - nie wiem jak jest z krótką. Generalnie to chyba najlepiej jest dużo ćwiczyć , uczyć się auta i wyrabiać odruchy - potem te odruchy ratują zanim człowiek zdąży ocenić sytuację i dopiero po wszystkim zaczyna się robić ciepło i mokro ![]() |
Autor: | Masmo [ pn sie 25, 2008 8:37 pm ] |
Tytuł: | Re: Slajdy |
Ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć .................... a potem: ćwiczyć ![]() ![]() ![]() a generalnie kontra powinna być natychmiastowa, mocna i krótka żeby nie bujać się po kilka razy w prawo w lewo. |
Autor: | slaw [ pn sie 25, 2008 11:33 pm ] |
Tytuł: | Re: Slajdy |
dokładnie tylko wypracowany odruch tam nie ma czasu na myslenie ![]() |
Autor: | konrad [ wt sie 26, 2008 6:13 am ] |
Tytuł: | Re: Slajdy |
KozioŁ pisze: Też kiedyś jechałem świeżo po zakupie 70 na godzine szuterkiem i zacząłem nagle lecieć bokiem - w lekkiej panice machałem kierownicą i też zrobiły się 3 slajdy po czym auto wróciło na tor - zresztą długa vitara przeważnie sama wychodzi z poślizgu tylnonapędowego, wystarczy odpuścić gaz i tyłek sam wraca - nie wiem jak jest z krótką. Generalnie to chyba najlepiej jest dużo ćwiczyć , uczyć się auta i wyrabiać odruchy - potem te odruchy ratują zanim człowiek zdąży ocenić sytuację i dopiero po wszystkim zaczyna się robić ciepło i mokro ![]() hehe to tak ja u mnie - wszyscy szutry i szutry, no to pojechałem ... i o mało rowu nie zaliczyłem ![]() zakręt 90' i piękny boczek - ale pomogło odpuszczenie gazu - przed zakrętem docisnąłem, żeby był piękny drift ![]() kontra i już byłem prawie na prosto ![]() więc z moich doświadczeń - jak przyczyną poślizgu jest przyspieszanie, to lekko odpuszczać gaz i kontrować, ale nie za mocno, bo wtedy zamiast wyprowadzać to pogłębiamy i do 180' można dobić ![]() gorzej jak jedziemy normalnie, bez dodawania gazu (lub fwd) i tył zaczyna nas wyprzedzać o ile w fwd wystarczy dodać gazu i kontrować, tak w rwd jest gorzej |
Autor: | Chalski [ wt sie 26, 2008 8:21 am ] |
Tytuł: | Re: Slajdy |
W rwd jeśli poślizg dopiero się zaczyna zazwyczaj pomaga ujęcie gazu a jak jest już głęboki slajd to lepiej kontrować i troche popompować gazem - żeby odzyskać siłe napędową i wypchnąć samochód do przodu. Takie metody działały w maluchu i w mb w124 (ale ten potrzebował czasu żeby wrócić na właściwy tor bo długaśny był) |
Autor: | przemek [ śr sie 27, 2008 11:32 pm ] |
Tytuł: | Re: Slajdy |
Jeżeli tylko tył to odpuścić gaz. Przód wtedy siada i ładnie łapie przyczepność. To generalnie jak w każdym RWD. Jak 4x4 to masakra. Sam kiedyś bączka zimą strzeliłem na zaśnieżonej ulicy. Cholera wie, jak to wyprowadzić ![]() |
Autor: | konrad [ czw sie 28, 2008 6:07 am ] |
Tytuł: | Re: Slajdy |
przemek pisze: Jeżeli tylko tył to odpuścić gaz. Przód wtedy siada i ładnie łapie przyczepność. To generalnie jak w każdym RWD. Jak 4x4 to masakra. Sam kiedyś bączka zimą strzeliłem na zaśnieżonej ulicy. Cholera wie, jak to wyprowadzić ![]() z moich mizernych doświadczeń - jedna wizyta na zaśnieżonym placu ![]() wyniosłem, że po dopięciu przodu, suza zaczyna być podsterowna - wyjeżdża przodem więc może zachowania jak w fwd hmm jak przyczyną poślizgu jest przyspieszanie - odpuścić gaz jak za duża prędkość w zakręcie - hmm tu juz gorzej, ale chyba trza przyspieszyć ![]() co by się autko wyciągnęło hmmm |
Autor: | Masmo [ czw sie 28, 2008 8:24 am ] |
Tytuł: | Re: Slajdy |
przemek pisze: ...Jak 4x4 to masakra. Sam kiedyś bączka zimą strzeliłem na zaśnieżonej ulicy. Cholera wie, jak to wyprowadzić ![]() Gaz w podłogę i auto posłusznie reaguje na pracę kierownicą... Oczywiście trzeba mieć na to trochę miejsca. Taka technika na wąskiej ulicy może trochę zmienić kształty samochodu ![]() ![]() |
Autor: | Chalski [ czw sie 28, 2008 10:19 am ] |
Tytuł: | Re: Slajdy |
No i trzeba też wziąść pod uwage "ograniczoną" moc vitary szczególnie przy zapiętym 4x4. Może się okazać że wyjście z poślizgu metodą gaz w podłoge nie na wiele się zda albo że zabraknie miejsca na wąskiej drodze ![]() |
Autor: | KozioŁ [ czw sie 28, 2008 9:40 pm ] |
Tytuł: | Re: Slajdy |
Zdjęcie nogi z gazu podczas poślizgu na 4H powoduje, że auto się momentalnie obraca i jest już nie do opanowania. Pomaga zdecydowane dodanie gazu, czasem lekkie odpuszczenie gazu lub wciśnięcie sprzęgła - a często bywa, że nic nie pomaga i zostaje już tylko hamulec w podłogę i zdanie się na ABS - testowane w warunkach śniegowych z dala od ludzi ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |