suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Dzielność Vitary vs SUV-ów vs Dużych Terenówek
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=1247
Strona 1 z 5

Autor:  kosciej [ wt wrz 23, 2008 11:50 am ]
Tytuł:  Dzielność Vitary vs SUV-ów vs Dużych Terenówek

Ja myślę, że przesadzasz...

Vitara jest autem terenowym - terenowym, nie do extremu i błota po pas.
Vitarą nawet seryjną wiedziesz tam, gdzie plaskacz nawet nie dojedzie. SUV może dojedzie, ale już nie wjedzie - nie mówiąc o powrocie.

Autor:  Masmo [ wt wrz 23, 2008 12:00 pm ]
Tytuł:  Re: Trail Master +35 mm vs. OME 2"

kosciej pisze:
Ja myślę, że przesadzasz...

Vitara jest autem terenowym - terenowym, nie do extremu i błota po pas.
Vitarą nawet seryjną wiedziesz tam, gdzie plaskacz nawet nie dojedzie. SUV może dojedzie, ale już nie wjedzie - nie mówiąc o powrocie.

Vitara I jest prekursorem klasy SUV i w porównaiu np do Tucsona którego miałem okazję użytkować (też w terenie) ma dość zbliżone możliwości w terenie. Różni się zasadniczo na plus odpornością podwozia. Tucson niestety doznał dużych zniszczeń w terenie: osłony pod silnikiem, zderzaki, wygięty bak. Vitara w podobnym terenie będzie miał tylko podrapaną ramę. Natomiast seryjna Vitara nie zajedzie dużo dalej niż SUV.
Ale zaczeliśmy OT :oops: .

Autor:  eskapada [ wt wrz 23, 2008 12:13 pm ]
Tytuł:  Re: Trail Master +35 mm vs. OME 2"

Chłopcy prekursorem aut klasy SUV to był i jest Jeep Cherokee to on zapoczątkował Sport Utility Vehicle czyli samochód sportowo użytkowy :mrgreen:

Autor:  Masmo [ wt wrz 23, 2008 12:24 pm ]
Tytuł:  Re: Trail Master +35 mm vs. OME 2"

unix pisze:
Masmo pisze:
BTW Wierzę że OME jest bardzo dobrym rozwiązaniem do wiekszych aut terenowych ale Vitara rozpaczliwie potrzebuje sporego lifta żeby wogóle mówić o niej jako aucie terenowym .

Idąc tym tropem, to jaki jest sens przerabiania czegoś, co nie jest terenówką ? Toż to masochizm :lol:
Wg mnie nawet najlepszy lift nie pomoże Vitarze jak równy z równym konkurować z innymi rasowymi terenówkami, no chyba że mówimy o czymś co tylko było kiedyś vitarą a po przeróbce to nawet jej nie przypomina :P


Vitara odpowiednio zmodyfikowana jest bardzo dobrym autem terenowowym które ma spore zalety w porównaniu z innymi autami, w niektórych sytacjach przewyższa "rasowe terenówki" i co ważne może to być tania zmotka :wink: . Żadne seryjne auto nie jest tak naprawde dobre w teren. Dlatego przekonuje Cię żebyś zainwestował z docelowe rozwiązanie.
A tak naprawde to odpuść sobie na razie inwestowanie w lifta. Pojeździsz trochę, zaliczysz może jakiś rajdzik w turystyku, zobaczysz czego oczekujesz... Ja też na początku nie bardzo wiedziałem o co w tym chodzi.
eskapada pisze:
Chłopcy prekursorem aut klasy SUV to był i jest Jeep Cherokee to on zapoczątkował Sport Utility Vehicle czyli samochód sportowo użytkowy :mrgreen:

Może w USA, ale małe dalekowschodnie SUV-y (w naszym europejskim pojęciu) typu Rav-4, Kia Sportage były wyraźnie wzorowane na Vitarze. Niezależny zawias z przodu to też jest jest rozwiaznie lansowane przez Vitarkę.

Autor:  eskapada [ wt wrz 23, 2008 12:53 pm ]
Tytuł:  Re: Trail Master +35 mm vs. OME 2"

Pozwolę sie z Tobą znów nie zgodzić. Pierwszym autem japońskim które miało łączyć cechy auta terenowego i użytkowego było Pajero seria I które zadebiutowało 1983r. Konkurencja japońska robiła Datsuna Patrol lub Toyoty J6 obywa na resorach a suzuki robiło SJ. Więc jeśli jakikolwiek dalekowschodni producent na kimś się wzorował lub ,,pozazdrościł '' sukcesu marketingowego to wzorował się na Pajero :mrgreen:

Nie mniej jednak wszem o wobec jest wiadomym że pierwszą cywilną terenówką w której postawiono na komfort był Cherokee

Autor:  Masmo [ wt wrz 23, 2008 12:59 pm ]
Tytuł:  Re: Trail Master +35 mm vs. OME 2"

eskapada pisze:
Pozwolę sie z Tobą znów nie zgodzić.

A proszę Cię bardzo :lol: . Jakbyś się zgadzał to byłoby nudno :wink:

eskapada pisze:
Pierwszym autem japońskim które miało łączyć cechy auta terenowego i użytkowego było Pajero seria I które zadebiutowało 1983r. ....

Prekursorem "kobiecej" terenufki typu Rav4 była jednak Vitara. :mrgreen:

Autor:  eskapada [ wt wrz 23, 2008 1:05 pm ]
Tytuł:  Re: Trail Master +35 mm vs. OME 2"

A konstruktorzy z Suzuki wzorowali się na Pajero :mrgreen: Jeśli chodzi i RAV4 to seria I była bardzo ładna z biegiem czasu to auto zrobiło się takie gejowe :mrgreen:

Autor:  NuVo [ śr wrz 24, 2008 7:42 am ]
Tytuł:  Re: Trail Master +35 mm vs. OME 2"

Za tą kase to jest lift,winda i dwie szekle... :mrgreen:

Autor:  kosciej [ śr wrz 24, 2008 2:44 pm ]
Tytuł:  Re: Trail Master +35 mm vs. OME 2"

Masmo pisze:
Vitara I jest prekursorem klasy SUV i w porównaiu np do Tucsona którego miałem okazję użytkować (też w terenie) ma dość zbliżone możliwości w terenie. Różni się zasadniczo na plus odpornością podwozia. Tucson niestety doznał dużych zniszczeń w terenie: osłony pod silnikiem, zderzaki, wygięty bak. Vitara w podobnym terenie będzie miał tylko podrapaną ramę. Natomiast seryjna Vitara nie zajedzie dużo dalej niż SUV.
Ale zaczeliśmy OT :oops: .


Vitara jest prekursorem klasy SUV, tak jak mówili, że jedyną terenówką prawdziwą jest Willys.
Ma rozwiązania dające ogromny komfort na drodze (przednie zawieszenie)...Ale poszukaj nowego, normalnego auta terenowego, które tego nie ma (wachacze). Są - ale jest ich coraz mniej.

Kstałt ramy jest jaki jest - ale w dzisiejszych SUVach potrafi jej wogóle nie być!!
Co do wjechania seryjną Vitką w różne miejsca, to ja się nie bałem, że coś zgubię, a nowa GV już niestety nie dała rady.

Autor:  eskapada [ śr wrz 24, 2008 3:06 pm ]
Tytuł:  Re: Trail Master +35 mm vs. OME 2"

kosciej pisze:
Masmo pisze:
Vitara I jest prekursorem klasy SUV i w porównaiu np do Tucsona którego miałem okazję użytkować (też w terenie) ma dość zbliżone możliwości w terenie. Różni się zasadniczo na plus odpornością podwozia. Tucson niestety doznał dużych zniszczeń w terenie: osłony pod silnikiem, zderzaki, wygięty bak. Vitara w podobnym terenie będzie miał tylko podrapaną ramę. Natomiast seryjna Vitara nie zajedzie dużo dalej niż SUV.
Ale zaczeliśmy OT :oops: .


Vitara jest prekursorem klasy SUV, tak jak mówili, że jedyną terenówką prawdziwą jest Willys.
Ma rozwiązania dające ogromny komfort na drodze (przednie zawieszenie)...Ale poszukaj nowego, normalnego auta terenowego, które tego nie ma (wachacze). Są - ale jest ich coraz mniej.
.


Zastanawiam się dla czego niektórym wydaje się komfort zależy tylko i wyłacznie od typu zawieszenia. Że, IFS ma zawsze komfort większy komfort niż auto na sztywnych mostach. Jestem święcie przekonany że poprzednim modelem Range Rovera na 2 sztywnych mostach jeździło się bardziej komfortowo niż ówczesną Vitarą . Jestem święcie przekonany że nową G Klasą jeździ się bardziej komfortowo od nowej Grand Vitary DDIS :mrgreen:

Kościej - zgodzisz sie ze mną czy nie ?? :wink:

Autor:  kosciej [ śr wrz 24, 2008 3:30 pm ]
Tytuł:  Re: Trail Master +35 mm vs. OME 2"

Tak, zgodzę.

Tylko tamte auta są - większe, dłuższe, szersze i wogóle innej klasy :D
Porównaj Jimny vs Vitka :)

Co do Gklasy i Granda - hmmm...Nie wiem, bo nie jechałem G klasą - ale zawsze mi się jakieś takie toporne wydawały :D

Autor:  kosciej [ śr wrz 24, 2008 4:50 pm ]
Tytuł:  Re: Dzielność Vitary vs SUV-ów vs Dużych Terenówek

Ale sieczkę mody porobiły...

Nie cheeroke, tylko jakiś tam ford - oglądałem program na Discovery :D

Co do pajero, to nie wiedziałem, ale wydaje się to logiczne.

Autor:  Masmo [ śr wrz 24, 2008 7:39 pm ]
Tytuł:  Re: Trail Master +35 mm vs. OME 2"

eskapada pisze:
Zastanawiam się dla czego niektórym wydaje się komfort zależy tylko i wyłacznie od typu zawieszenia. Że, IFS ma zawsze komfort większy komfort niż auto na sztywnych mostach. Jestem święcie przekonany że poprzednim modelem Range Rovera na 2 sztywnych mostach jeździło się bardziej komfortowo niż ówczesną Vitarą . Jestem święcie przekonany że nową G Klasą jeździ się bardziej komfortowo od nowej Grand Vitary DDIS :mrgreen:

Wyłącznie to napewno nie, ale w dużej mierze tak. Porównywanie RR z zawieszniem na pneumatykach z elektroniką sterująca całym zawieszeniem z prostym jak konstrukcja cepa zawieszeniem Vitary jest lekko bez sensu.
Porówując auta o prostych rozwiązaniach: Jimny, Vitara, Tucson muszę stwierdzić że im bardziej niezależny zawias tym lepiej na asfalcie a gorzej w terenie. Porównujac G-klasse i ML-a dojdzesz zapewne do podobnych wniosków.
kosciej pisze:
Ale sieczkę mody porobiły....

Bo użytkownicy OT strzelili :wink:
No chyba jest bardziej klarownie, co nie :mrgreen: .

Autor:  czaya [ śr wrz 24, 2008 10:46 pm ]
Tytuł:  Re: Dzielność Vitary vs SUV-ów vs Dużych Terenówek

a ja i tak sobie kupię LJ70 albo disco, nawet jak jest suvem czy czymś takim ...

Autor:  Chalski [ czw paź 09, 2008 10:25 am ]
Tytuł:  Re: Trail Master +35 mm vs. OME 2"

eskapada pisze:
Nie mniej jednak wszem o wobec jest wiadomym że pierwszą cywilną terenówką w której postawiono na komfort był Cherokee


Tu ja się nie zgodze - zdaje się że pierwszym autem dzielnym w terenie i w miare komfortowym był Range Rover
z tego co tu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Range_Rover piszą powstał już w roku 1970 - oglądałem program o Randżu - postawili na możliwości terenowe ówczesnego Defendera + wygode limuzyny - ponoś uzyskali to dzięki b długim sprężynom zawieszenia - tak mówili.

Strona 1 z 5 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/