suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 12:29 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt wrz 23, 2008 11:50 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Ja myślę, że przesadzasz...

Vitara jest autem terenowym - terenowym, nie do extremu i błota po pas.
Vitarą nawet seryjną wiedziesz tam, gdzie plaskacz nawet nie dojedzie. SUV może dojedzie, ale już nie wjedzie - nie mówiąc o powrocie.

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: wt wrz 23, 2008 12:00 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
kosciej pisze:
Ja myślę, że przesadzasz...

Vitara jest autem terenowym - terenowym, nie do extremu i błota po pas.
Vitarą nawet seryjną wiedziesz tam, gdzie plaskacz nawet nie dojedzie. SUV może dojedzie, ale już nie wjedzie - nie mówiąc o powrocie.

Vitara I jest prekursorem klasy SUV i w porównaiu np do Tucsona którego miałem okazję użytkować (też w terenie) ma dość zbliżone możliwości w terenie. Różni się zasadniczo na plus odpornością podwozia. Tucson niestety doznał dużych zniszczeń w terenie: osłony pod silnikiem, zderzaki, wygięty bak. Vitara w podobnym terenie będzie miał tylko podrapaną ramę. Natomiast seryjna Vitara nie zajedzie dużo dalej niż SUV.
Ale zaczeliśmy OT :oops: .

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: wt wrz 23, 2008 12:13 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 8:01 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Wrocław
Chłopcy prekursorem aut klasy SUV to był i jest Jeep Cherokee to on zapoczątkował Sport Utility Vehicle czyli samochód sportowo użytkowy :mrgreen:


Na górę
Post: wt wrz 23, 2008 12:24 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
unix pisze:
Masmo pisze:
BTW Wierzę że OME jest bardzo dobrym rozwiązaniem do wiekszych aut terenowych ale Vitara rozpaczliwie potrzebuje sporego lifta żeby wogóle mówić o niej jako aucie terenowym .

Idąc tym tropem, to jaki jest sens przerabiania czegoś, co nie jest terenówką ? Toż to masochizm :lol:
Wg mnie nawet najlepszy lift nie pomoże Vitarze jak równy z równym konkurować z innymi rasowymi terenówkami, no chyba że mówimy o czymś co tylko było kiedyś vitarą a po przeróbce to nawet jej nie przypomina :P


Vitara odpowiednio zmodyfikowana jest bardzo dobrym autem terenowowym które ma spore zalety w porównaniu z innymi autami, w niektórych sytacjach przewyższa "rasowe terenówki" i co ważne może to być tania zmotka :wink: . Żadne seryjne auto nie jest tak naprawde dobre w teren. Dlatego przekonuje Cię żebyś zainwestował z docelowe rozwiązanie.
A tak naprawde to odpuść sobie na razie inwestowanie w lifta. Pojeździsz trochę, zaliczysz może jakiś rajdzik w turystyku, zobaczysz czego oczekujesz... Ja też na początku nie bardzo wiedziałem o co w tym chodzi.
eskapada pisze:
Chłopcy prekursorem aut klasy SUV to był i jest Jeep Cherokee to on zapoczątkował Sport Utility Vehicle czyli samochód sportowo użytkowy :mrgreen:

Może w USA, ale małe dalekowschodnie SUV-y (w naszym europejskim pojęciu) typu Rav-4, Kia Sportage były wyraźnie wzorowane na Vitarze. Niezależny zawias z przodu to też jest jest rozwiaznie lansowane przez Vitarkę.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: wt wrz 23, 2008 12:53 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 8:01 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Wrocław
Pozwolę sie z Tobą znów nie zgodzić. Pierwszym autem japońskim które miało łączyć cechy auta terenowego i użytkowego było Pajero seria I które zadebiutowało 1983r. Konkurencja japońska robiła Datsuna Patrol lub Toyoty J6 obywa na resorach a suzuki robiło SJ. Więc jeśli jakikolwiek dalekowschodni producent na kimś się wzorował lub ,,pozazdrościł '' sukcesu marketingowego to wzorował się na Pajero :mrgreen:

Nie mniej jednak wszem o wobec jest wiadomym że pierwszą cywilną terenówką w której postawiono na komfort był Cherokee


Na górę
Post: wt wrz 23, 2008 12:59 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
eskapada pisze:
Pozwolę sie z Tobą znów nie zgodzić.

A proszę Cię bardzo :lol: . Jakbyś się zgadzał to byłoby nudno :wink:

eskapada pisze:
Pierwszym autem japońskim które miało łączyć cechy auta terenowego i użytkowego było Pajero seria I które zadebiutowało 1983r. ....

Prekursorem "kobiecej" terenufki typu Rav4 była jednak Vitara. :mrgreen:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: wt wrz 23, 2008 1:05 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 8:01 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Wrocław
A konstruktorzy z Suzuki wzorowali się na Pajero :mrgreen: Jeśli chodzi i RAV4 to seria I była bardzo ładna z biegiem czasu to auto zrobiło się takie gejowe :mrgreen:


Na górę
Post: śr wrz 24, 2008 7:42 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Za tą kase to jest lift,winda i dwie szekle... :mrgreen:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr wrz 24, 2008 2:44 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Masmo pisze:
Vitara I jest prekursorem klasy SUV i w porównaiu np do Tucsona którego miałem okazję użytkować (też w terenie) ma dość zbliżone możliwości w terenie. Różni się zasadniczo na plus odpornością podwozia. Tucson niestety doznał dużych zniszczeń w terenie: osłony pod silnikiem, zderzaki, wygięty bak. Vitara w podobnym terenie będzie miał tylko podrapaną ramę. Natomiast seryjna Vitara nie zajedzie dużo dalej niż SUV.
Ale zaczeliśmy OT :oops: .


Vitara jest prekursorem klasy SUV, tak jak mówili, że jedyną terenówką prawdziwą jest Willys.
Ma rozwiązania dające ogromny komfort na drodze (przednie zawieszenie)...Ale poszukaj nowego, normalnego auta terenowego, które tego nie ma (wachacze). Są - ale jest ich coraz mniej.

Kstałt ramy jest jaki jest - ale w dzisiejszych SUVach potrafi jej wogóle nie być!!
Co do wjechania seryjną Vitką w różne miejsca, to ja się nie bałem, że coś zgubię, a nowa GV już niestety nie dała rady.

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: śr wrz 24, 2008 3:06 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 8:01 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Wrocław
kosciej pisze:
Masmo pisze:
Vitara I jest prekursorem klasy SUV i w porównaiu np do Tucsona którego miałem okazję użytkować (też w terenie) ma dość zbliżone możliwości w terenie. Różni się zasadniczo na plus odpornością podwozia. Tucson niestety doznał dużych zniszczeń w terenie: osłony pod silnikiem, zderzaki, wygięty bak. Vitara w podobnym terenie będzie miał tylko podrapaną ramę. Natomiast seryjna Vitara nie zajedzie dużo dalej niż SUV.
Ale zaczeliśmy OT :oops: .


Vitara jest prekursorem klasy SUV, tak jak mówili, że jedyną terenówką prawdziwą jest Willys.
Ma rozwiązania dające ogromny komfort na drodze (przednie zawieszenie)...Ale poszukaj nowego, normalnego auta terenowego, które tego nie ma (wachacze). Są - ale jest ich coraz mniej.
.


Zastanawiam się dla czego niektórym wydaje się komfort zależy tylko i wyłacznie od typu zawieszenia. Że, IFS ma zawsze komfort większy komfort niż auto na sztywnych mostach. Jestem święcie przekonany że poprzednim modelem Range Rovera na 2 sztywnych mostach jeździło się bardziej komfortowo niż ówczesną Vitarą . Jestem święcie przekonany że nową G Klasą jeździ się bardziej komfortowo od nowej Grand Vitary DDIS :mrgreen:

Kościej - zgodzisz sie ze mną czy nie ?? :wink:


Na górę
Post: śr wrz 24, 2008 3:30 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Tak, zgodzę.

Tylko tamte auta są - większe, dłuższe, szersze i wogóle innej klasy :D
Porównaj Jimny vs Vitka :)

Co do Gklasy i Granda - hmmm...Nie wiem, bo nie jechałem G klasą - ale zawsze mi się jakieś takie toporne wydawały :D

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: śr wrz 24, 2008 4:50 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Ale sieczkę mody porobiły...

Nie cheeroke, tylko jakiś tam ford - oglądałem program na Discovery :D

Co do pajero, to nie wiedziałem, ale wydaje się to logiczne.

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: śr wrz 24, 2008 7:39 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
eskapada pisze:
Zastanawiam się dla czego niektórym wydaje się komfort zależy tylko i wyłacznie od typu zawieszenia. Że, IFS ma zawsze komfort większy komfort niż auto na sztywnych mostach. Jestem święcie przekonany że poprzednim modelem Range Rovera na 2 sztywnych mostach jeździło się bardziej komfortowo niż ówczesną Vitarą . Jestem święcie przekonany że nową G Klasą jeździ się bardziej komfortowo od nowej Grand Vitary DDIS :mrgreen:

Wyłącznie to napewno nie, ale w dużej mierze tak. Porównywanie RR z zawieszniem na pneumatykach z elektroniką sterująca całym zawieszeniem z prostym jak konstrukcja cepa zawieszeniem Vitary jest lekko bez sensu.
Porówując auta o prostych rozwiązaniach: Jimny, Vitara, Tucson muszę stwierdzić że im bardziej niezależny zawias tym lepiej na asfalcie a gorzej w terenie. Porównujac G-klasse i ML-a dojdzesz zapewne do podobnych wniosków.
kosciej pisze:
Ale sieczkę mody porobiły....

Bo użytkownicy OT strzelili :wink:
No chyba jest bardziej klarownie, co nie :mrgreen: .

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: śr wrz 24, 2008 10:46 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 15, 2007 6:49 pm
Posty: 1167
a ja i tak sobie kupię LJ70 albo disco, nawet jak jest suvem czy czymś takim ...

_________________
Był Samurai, Vitara, Grand Vitara, Patrol, Jimny, Vitara, Grand Vitara. Jest Jimny i duże terenowe Mitsubishi
Delica4x4.pl . Suzukowcy.pl . Ready2go.pl


Na górę
Post: czw paź 09, 2008 10:25 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
eskapada pisze:
Nie mniej jednak wszem o wobec jest wiadomym że pierwszą cywilną terenówką w której postawiono na komfort był Cherokee


Tu ja się nie zgodze - zdaje się że pierwszym autem dzielnym w terenie i w miare komfortowym był Range Rover
z tego co tu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Range_Rover piszą powstał już w roku 1970 - oglądałem program o Randżu - postawili na możliwości terenowe ówczesnego Defendera + wygode limuzyny - ponoś uzyskali to dzięki b długim sprężynom zawieszenia - tak mówili.

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl