suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Dzielność Vitary vs SUV-ów vs Dużych Terenówek
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=1247
Strona 4 z 5

Autor:  mariuszfila [ ndz paź 26, 2008 4:43 pm ]
Tytuł:  Re: Dzielność Vitary vs SUV-ów vs Dużych Terenówek

Zulu pisze:
mój ojciec ma 13 letnią ładę nivę,nie ma ramy a jakoś nie ma problemu z zamykaniem i otwieraniem drzwi na wykrzyżach,
nie ujmując niczego niwce ale toyota chyba w lepszej technologii produkowana więc martwicie sie niepotrzebnie :-)



W każdym autku nawet nowym jak zrobisz wykrzyż że zawiśniesz na dwóch przeciwległych kołach to buda tak się zwichruje że będziesz miał kłopoty z zamknięciem drzwi :D

Autor:  kosciej [ ndz paź 26, 2008 5:26 pm ]
Tytuł:  Re: Dzielność Vitary vs SUV-ów vs Dużych Terenówek

Ja w Vitce nie mam - Ty lepiej zobacz stan swojej ramy :mrgreen:

Autor:  mariuszfila [ ndz paź 26, 2008 7:15 pm ]
Tytuł:  Re: Dzielność Vitary vs SUV-ów vs Dużych Terenówek

kosciej pisze:
Ja w Vitce nie mam - Ty lepiej zobacz stan swojej ramy :mrgreen:


moja Vitka nigdy zimy nie widziała, całe swe dotychczasowe życie w słonecznej Italii spędziła i rame jak i bude to ma bez żadnych oznak korozji.
Z tym że 'kłopoty" to przesadziłem, ale zawsze jakieś tam odkształcenia występują 8)

Autor:  kosciej [ ndz paź 26, 2008 9:32 pm ]
Tytuł:  Re: Dzielność Vitary vs SUV-ów vs Dużych Terenówek

No jakieś zawsze...Ale myślę, że się zamykają w granicy błędu, a nie żeby drzwi nie domykać... Tak jest w ramowych. Bo samonośnych bywa źle...Bardzo nawet :?

Autor:  Chalski [ pn paź 27, 2008 9:59 am ]
Tytuł:  Re: Dzielność Vitary vs SUV-ów vs Dużych Terenówek

I o to mi chodziło - FJ niby ma rame ale np sama rama w vitarze nie gwarantuje sztywności - naprężenia z ramy przenoszone są też na bude - poprzez podciągi i śruby mocujące rame z budą.
Buda z kolei jest tym sztywniejsza im więcej ma twardych elementow - słupki przy szybie, za drzwiami przednimi, za tylnymi i tył wokół tylnej klapy (dot wersji 5d), w cabrio jest rama przedniej szyby (oczywiście wklejana szyba też jest elementem wpływającym na podwyższenie sztywności) i poprzeczka za drzwiami.
A taki FJ nie ma właśnie poprzeczki za przednimi drzwiami więc sztywność budy zachowuje tylko jej przednia (szyba) i tylna część - za tylnymi "pół drzwiami".
Stąd moje obawy o sztywność całości.
Tego typu drzwi były już stosowane wiele lat temu w amerykańskich limuzynach (też posadzonych na ramach) i problem zamykania drzwi gdy jedno z kół stało np na krawężniku występował do tego stopnia że czasami nie można było otworzyć ani zamknąć drzwi.
Tego typu drzwi ma też Mazda rx7 ale to sportowe auto z samonośnym nadwoziem i napewno mocnym bo ponoć wciąż świetnie się prowadzi, poza tym w maździe te tylne drzwi są naprawde malutkie.

Autor:  sla66 [ pn gru 01, 2008 11:38 am ]
Tytuł:  Re: Dzielność Vitary vs SUV-ów vs Dużych Terenówek

A ja wczoraj jeździłem w ramach przygotowania tras na integracje wawa4x4. Dwa moje błędy spowodowały , że się zawiesiłem. Za wolno zabrałem się do podjazdu. Błotko? pokonane. Bulwar po raz kolejny bał radę.
P.S. Robię przymiarkę do kupna bulwarowego Disco II :mrgreen:

Autor:  czaya [ pn gru 01, 2008 12:54 pm ]
Tytuł:  Re: Dzielność Vitary vs SUV-ów vs Dużych Terenówek

disco fajne.

będziesz mógł zacząć motać swój błękit :wink:

Autor:  kosciej [ wt gru 02, 2008 11:42 am ]
Tytuł:  Re: Dzielność Vitary vs SUV-ów vs Dużych Terenówek

Błękitne najlepsze som :mrgreen:

Autor:  sla66 [ sob gru 06, 2008 11:53 pm ]
Tytuł:  Re: Dzielność Vitary vs SUV-ów vs Dużych Terenówek

Błękit (prawie niepowtarzalny) musi zostać :mrgreen: . Mam zamiar wygonić rudą i jakieś 30" - 31" zamontować. Mam nadzieję , że kasy wystarczy... Muszę zbyć escorta to na gumiaki będzie.

Autor:  teyfi [ sob maja 15, 2010 7:57 am ]
Tytuł:  Re: Dzielność Vitary vs SUV-ów vs Dużych Terenówek

Witam,
Tak czytam i przypomniało mi się apropos prekursorstwa w SUV-ach itd, że taki pojazd jak Lada Niva, która ma samonośne nadwozie, niezależne zawieszenie przednie na dwóch poprzecznych wahaczach i sztywny most z tyłu powstało w 1976 roku. W zasadzie niezmienionej formie jest produkowana do dzisiaj. Podobnie z Mercedesem G - też powstał w okolicach 1976 i prawie taki sam jest produkowany do chwili obecnej.
Pozdrawiam

Autor:  Cordoba_2004 [ ndz maja 16, 2010 8:55 am ]
Tytuł:  Re: Dzielność Vitary vs SUV-ów vs Dużych Terenówek

Terenówki pokroju pajero I czy k160 umarły jak dinozaury...ale w takich autach jak xtrail mamy cudowny przycisk LOCK który dużo daje - wie kto jeździł
A każdego suva da się zmotać to kwestia czasu i pieniążków

Autor:  KonarskiS [ ndz maja 16, 2010 10:07 am ]
Tytuł:  Re: Dzielność Vitary vs SUV-ów vs Dużych Terenówek

i taki xtrail potem w śniegu po zderzak stanie (droga przy budowie za miastem, żadne wertepy), spali wszystko co da się spalić próbując wyjechać i dzwoni po syna z vitarką, żeby przyjechał pomóc. Syn przyjeżdża, wyciaga z palcem w d... prawie dwutonowe pudło, pakuje sześciopak do auta i jedzie dalej :mrgreen:

sprawdzone :mrgreen:

Autor:  KonarskiS [ ndz maja 16, 2010 10:14 am ]
Tytuł:  Re: Dzielność Vitary vs SUV-ów vs Dużych Terenówek

Dodam tylko, że teraz xtrail zostanie zamieniony na coś pokroju Grand Vitara I (zeby byla rama, reduktor i most) bo jak sie zakopie to się odkopie i pojedzie dalej. A koszt naprawy po tamtej akcji był "ciekawy" :evil:

Autor:  Cordoba_2004 [ ndz maja 16, 2010 10:36 am ]
Tytuł:  Re: Dzielność Vitary vs SUV-ów vs Dużych Terenówek

Tak no racja masz rację , tylko zważmy na to że :
- auta na ramie z reduktorem sie kończą wymierają - jest ich coraz mniej i mniej i mniej
- jak te auta się kończą to i części co nich drożeją ,
- tak czy owak czeka nas era suvów z całymi ich dobrodziejstwami wadami
- kiedyś terenowy był duży fiat ale umarł :) to samo czeka terenówki. Wszak kupić w dobrym stanie pajero I czy k160 czy k260 to już prawie niemożliwe

No i elektronika dużo jej i wszędzie ale jak się ją pozna to nie taki diabełek straszny jak go malują

Autor:  Masmo [ ndz maja 16, 2010 11:13 am ]
Tytuł:  Re: Dzielność Vitary vs SUV-ów vs Dużych Terenówek

Cordoba_2004 pisze:
Terenówki pokroju pajero I czy k160 umarły jak dinozaury...ale w takich autach jak xtrail mamy cudowny przycisk LOCK który dużo daje - wie kto jeździł
A każdego suva da się zmotać to kwestia czasu i pieniążków


Chyba sobie żarty robisz..... Auta z szosowym układem napędowym i niezalezym zwiasem na obu osiach są nie do zmotania :!:
Trochę jeździłem Nową GV i dla mnie to auto nienadające się do terenu i nie nadające się do motania.

Strona 4 z 5 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/