suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 9:11 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt kwie 15, 2016 10:06 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 23, 2015 8:31 pm
Posty: 200
Lokalizacja: Warszawa Prawie Raszyn
Silnik: 5.9
Model: ZJ
Rok prod.: 1998
Witam
Kilka pytań o wyciąganie wklejonego auta

Czy standardowe uchwyty do lin które mamy w V i GV się nadają i są wytrzymałe?
Jak to robić używając lin typu stalowa lub zwykła nazwijmy ją okrętowa lub kinetyk?

Jakieś specjalne triki ciąganie przód za przód, tył-przód czy obojętnie?

_________________
Pieniądze na koncie nie cieszą
Blog o moim Fiaciorze
Grupa o GVI na FB


Na górę
Post: pt kwie 15, 2016 10:53 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
1. Podstawowa zasada w przypadku vitary - nie szarpiemy jadąc na wstecznym przyczepieni do wklejonego przodem. Przedni most tego bardzo nie lubi.
2. Druga zasada - robimy to jak najdelikatniej się da.
3. Do szarpania nie używamy lin zwykłych tylko liny lub pasy kinetyczne.
4. Nie szarpiemy samochodu znacznie cięższego niż vitara.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt kwie 15, 2016 12:46 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 23, 2015 8:31 pm
Posty: 200
Lokalizacja: Warszawa Prawie Raszyn
Silnik: 5.9
Model: ZJ
Rok prod.: 1998
danthe pisze:

2. Druga zasada - robimy to jak najdelikatniej się da.
3. Do szarpania nie używamy lin zwykłych tylko liny lub pasy kinetyczne.


a jak delikatnie ciągniemy to nie można użyć zwykłej liny? Nie mówię o szarpaniu tylko ciągnięciu z błota? Czy jak się wklei to pozostaje już tylko wyszarpywać? Praktyki nie mam a się szykuje z kumplem na wyjazd i nie chciałbym żeby czymś dostać w głowę :)

_________________
Pieniądze na koncie nie cieszą
Blog o moim Fiaciorze
Grupa o GVI na FB


Na górę
Post: pt kwie 15, 2016 12:56 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 10, 2015 8:04 pm
Posty: 139
Lokalizacja: Poznań/Złotniki
Silnik: 1.6 8v
Model: MetalTop 3D
Rok prod.: 1991
w kryzysowej sytuacji będziesz się łapać wszystkiego jednak zwykła lina przy szarpnięciu się zerwie.. albo coś urwie. :|
Wiadomo ruszając delikatnie nic się nie stanie, ale efektu też może raczej nie być.
Naprawdę warto zainwestować w kinetyka
Też polecam filmy edukacyjne na temat jazdy w terenie prowadzone przez pewną fajną Panią na popularnym serwisie YT.


Na górę
Post: pt kwie 15, 2016 1:48 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
biela pisze:
danthe pisze:

2. Druga zasada - robimy to jak najdelikatniej się da.
3. Do szarpania nie używamy lin zwykłych tylko liny lub pasy kinetyczne.


a jak delikatnie ciągniemy to nie można użyć zwykłej liny? Nie mówię o szarpaniu tylko ciągnięciu z błota? Czy jak się wklei to pozostaje już tylko wyszarpywać? Praktyki nie mam a się szykuje z kumplem na wyjazd i nie chciałbym żeby czymś dostać w głowę :)


Weź łopatę i siekierkę, serio.
Szekle kup markowe, nie chińczyki - one nie trzymają norm. Podobnie liny czy taśmy, zwykłe i kinetyczne - odwiedź jakiś sklep z zawiesiami to Ci dobiorą coś sensownego.

Na zwykłej linie nie szarpiesz, tylko ciągniesz. A wyciągać to się nauczysz w praktyce ;). To co ważne - nie działać w amoku, myśleć, kinetyka używać bardzo ostrożnie, nie łazić nad liną itp. Pamiętaj, że latający kinetyk spokojnie wybija szyby czy urywa głowy.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: pt kwie 15, 2016 2:21 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
biela pisze:
a jak delikatnie ciągniemy to nie można użyć zwykłej liny?

"Najdelikatniej jak się da" nie oznacza delikatnie :)
Chodzi o to, że zaczynamy z umiarem. I nie rozpędzamy się od zderzaka wklejonego delikwenta na całą długość liny.

Tutaj możesz kupić porządny szpej:
http://www.kinetyk.pl/

Oprócz kinetyka warto mieć taśmę mocną 3.0t o długości np. 3m i 6m lub 8m. Dłuższe niż 10m są upierdliwe w eksploatacji. Na 5 lat taka dłuższa przydała się raz :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt kwie 15, 2016 4:03 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 09, 2013 6:49 am
Posty: 247
Lokalizacja: Orzeszyn k/Piaseczna
Jedź w błoto z większą ekipą i zobaczysz co się z czym je :D

_________________
Viertarka 8v lekko podniesiona z malutkimi mtkami...


Na górę
Post: pt kwie 15, 2016 6:52 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
zielu3 pisze:
Jedź w błoto z większą ekipą i zobaczysz co się z czym je :D


chyba że jest to ekipa pianych rzeźników bo takie też się zdarzają i lepiej się od nich nie uczyć :mrgreen:

Do mocnego szarpania to tylko kinetyk ale raczej nie używał bym do tego oryginalnych uszu holowniczych, chyba że rama jest naprawdę bez rdzy. najlepiej kinetyka zakładać na hak holoniczy bo jest na środku.
I tak jak Danthe pisze, lepiej nie szarpać na wstecznym (szczególnie z aluminiowym mostem)


Do lekkiego szarpnięcia i do ciągania w błocie polecam linę polipropylenową.
kup 7m (2m zejdzie na pętle na końcach i zostaje 5m)
grubość 20mm lub 22mm
Ja używam tych:
http://allegro.pl/lina-linka-polipropyl ... 60031.html
http://allegro.pl/lina-linka-polipropyl ... 21873.html

Używam takiej liny już od paru lat i naprawdę dają rady i nie robią krzywdy jak kinetyk (osobiście kinetyków unikam - wolę wyciągarkę)

Jak auto mocno wklejone to bardzo fajnym pomysłem jest ta sama lina polipropylenowa np 18mm x 10m i do tego zblocze.
Jak jest drzewo obok to już można nieźle pokombinować. Na pajęcznie raz używaliśmy 3 zblocza, 3 lin i 2 pasów do drzew na raz i zrobiliśmy pieczątkę którą nawet z wyciągarką było by ciężko zdobyć (moczary na metr głębokie)

tu na filmach widać te linki 18mm lub 20mm

Tu na 4:05
https://www.youtube.com/watch?v=oxOGOKWdxHo
Tu na 1:55
https://www.youtube.com/watch?v=jW64xavubEs

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt kwie 15, 2016 9:24 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 23, 2015 8:31 pm
Posty: 200
Lokalizacja: Warszawa Prawie Raszyn
Silnik: 5.9
Model: ZJ
Rok prod.: 1998
Dzięki Panowie. Dużo mi rozjasniliscie

_________________
Pieniądze na koncie nie cieszą
Blog o moim Fiaciorze
Grupa o GVI na FB


Na górę
Post: sob kwie 16, 2016 11:08 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt mar 13, 2015 12:26 pm
Posty: 246
Lokalizacja: Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: JLX
Rok prod.: 1990
A co sądzicie o kotwicach na taśmach (lekko kinetycznych) dostępnych na naszym rynku?

_________________
Vitara 1.6 '90
Radzik 4"
Nalewka Sahara rozmiarowo 30"
BesterLocker :mrgreen:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl