suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 2:41 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4
Autor Wiadomość
Post: sob wrz 25, 2010 11:52 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Dokładnie, nieraz i wystraczy sam tył na 4L i mozna niekedy z błotka wyjechać( oczywiście zależy jakiego błotka) :wink:

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: ndz wrz 26, 2010 12:47 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 10:24 pm
Posty: 261
Lokalizacja: Kraków
galahad pisze:
a jeśli masz manuale i ich nie zapniesz
ale włączysz 4L
to będziesz jechał na reduktorze tylko na tył napęd, tak?

dokladnie tak :lol:

_________________
Vitara Cabrio 2.0 16v 98r


Na górę
Post: pt paź 29, 2010 5:13 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
mi juz automaty sie posypały pęka zabętka - ząbek który zapina napęd, to on własnie cos przesuwa dlatego slychac klikniecia,
uzywane automaty dostaniesza za grosze - ja dostałem za free od dobrego kolegi cichego :)
wiec jezdze na nowych :) ale jak sie posypia to bede myslal nad manualnymi
zawsze tez mozna wsadzis sprzegielka "" stale " co by miec zawsze naped, tylko paliwa wiecej idzie i przedni most wyje caly czas

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: pt paź 29, 2010 5:29 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 17, 2009 10:39 am
Posty: 279
Lokalizacja: KNS
himself pisze:
zawsze tez mozna wsadzis sprzegielka "" stale " co by miec zawsze naped, tylko paliwa wiecej idzie i przedni most wyje caly czas
.

Mnie nic nie wyje, a spalanie LPG mam na poziomie 11l/100km w cyklu raczej miejskim.

wg. mnie lepsze piasty spięte na stałe niż automatyczne sprzęgi.
Na 1. miejscu "manuale".

_________________
Były 2 Vitary: 1.6 8V gaźnik 91r blaszanka i 1.6 8V wtrysk 90r cabrio, ale zgniły ;]
Cyrtodactylus pulchellus ABK


Na górę
Post: śr sty 12, 2011 6:07 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
koledzy wytłumaczcie mi samą zasadę zapinania tych automatycznych sprzęgiełek. to działa na jakiś elektromagnes, że tam coś klika? bo ja mam automatyczne i nie słyszę kliknięcia..i co gorsza chyba mi się właśnie przedni dyfer kręci jak dam na 2H i cofnę, ciężej się kierownicą kręci i faktycznie tylko to dodatkowe opory generuje.

poprawka:
dzisiaj miałem okazję zajrzę na te sprzęgiełka i okazało się, że w ogóle mam stałe zabieraki po prostu..nie patrzyłem wcześniej pod te plastikowe osłony i myślałem, że jest jak w poprzedniej automat..także przynajmniej już wiem, że nie muszę cofać żeby napęd rozłączyć-wystarczy wajcha ze środka.może to i lepiej nawet bo ponoć są trwalsze.

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: pn sty 17, 2011 9:52 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 08, 2007 8:26 pm
Posty: 1544
Lokalizacja: Kraków/Piła
sin pisze:
koledzy wytłumaczcie mi samą zasadę zapinania tych automatycznych sprzęgiełek. to działa na jakiś elektromagnes, że tam coś klika? bo ja mam automatyczne i nie słyszę kliknięcia..i co gorsza chyba mi się właśnie przedni dyfer kręci jak dam na 2H i cofnę, ciężej się kierownicą kręci i faktycznie tylko to dodatkowe opory generuje.

poprawka:
dzisiaj miałem okazję zajrzę na te sprzęgiełka i okazało się, że w ogóle mam stałe zabieraki po prostu..nie patrzyłem wcześniej pod te plastikowe osłony i myślałem, że jest jak w poprzedniej automat..także przynajmniej już wiem, że nie muszę cofać żeby napęd rozłączyć-wystarczy wajcha ze środka.może to i lepiej nawet bo ponoć są trwalsze.



lepsze, lepsze, przynajmniej mniej rzeczy do popsucia

_________________
t3 westfalia california syncro, 2x differentialsperre
t3 syncro doppelkabine, 2x differentialsperre

Obrazek


Na górę
Post: pn kwie 13, 2015 11:09 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: sob paź 06, 2012 8:39 am
Posty: 4
Lokalizacja: KRZESZOWICE
Chciałem podpytać w tym temacie
Jestem w posiadaniu automatycznych sprzęgiełek w vitarze z 91 roku.
Niestety powiedziały już dość,wytarte zęby.
Stąd moje pytanie dotyczące zamiaru zespawania na stałe sprzęgiełek.
Jeżeli dobrze rozumuje to po zespawaniu minusy będą takie,że samochód więcej spali oraz będzie się kręcił przedni most ale beż przeciążeń ponieważ jest mechanizm różnicowy oczywiście przy przełączeniu na sam tył.Włączenie 4h lub 4hl spowoduje automatyczne przełączenie na "4koła".
Jeżeli źle rozumuję to proszę o poprawienie mnie.Czy ktoś praktykował już takie zespawanie sprzęgiełek?


Na górę
Post: śr kwie 15, 2015 7:31 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt mar 13, 2015 12:26 pm
Posty: 246
Lokalizacja: Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: JLX
Rok prod.: 1990
Po zaspawaniu przedni dyfer będzie cały czas się kręcił a co za tym idzie wał. Plus taki, że w każdej chwili możesz zapiąć 4x4 i to w czasie jazdy. Minusy to delikatnie większe spalanie i niektórzy twierdzą, że się szybciej zużywa przedni napęd ale ja bym się z tym nie zgodził.

_________________
Vitara 1.6 '90
Radzik 4"
Nalewka Sahara rozmiarowo 30"
BesterLocker :mrgreen:


Na górę
Post: czw kwie 16, 2015 1:36 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 20, 2014 4:56 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Przasnysz
Silnik: 1,6 16v
Model: Cabrio 1,6
Rok prod.: 2003
Wiele osób jeździ z wybierakami, to to samo co zespawanie. Jeżeli używasz autagłównie w terenie to ok, jeżeli jeździsz dużo po czarnym zainwestuj w sprzęgiełka.

_________________
Myśl co robisz, lecz nie rób tego, o czym myślisz. ,


Na górę
Post: czw kwie 16, 2015 5:58 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt mar 13, 2015 12:26 pm
Posty: 246
Lokalizacja: Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: JLX
Rok prod.: 1990
Hunter jeszcze parę dni temu miał manualne do sprzedania

_________________
Vitara 1.6 '90
Radzik 4"
Nalewka Sahara rozmiarowo 30"
BesterLocker :mrgreen:


Na górę
Post: wt lis 24, 2015 9:27 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz sie 09, 2015 4:37 pm
Posty: 133
ORI pisze:
Jest też o automacie :mrgreen:

Ma ktoś ten rozdział o "Automatycznych sprzęgłach..." o którym wspomniano na drugim zdjęciu "4h na 2WD"? :)

_________________
Vitara 2.0 V6 24v Long


Na górę
Post: pn lis 30, 2015 7:13 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz sie 09, 2015 4:37 pm
Posty: 133
Już nie trzeba.. sam znalazłem :P Mam legendarną instrukcję viertarki po rusku.
To teraz pytanie praktyczne. Czy sprzęgiełko jest do zregenerowania, czy trzeba nowe? U mnie jest zgrzyt i zero ciągnięcia z przodu przy dawaniu w gaz.

_________________
Vitara 2.0 V6 24v Long


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl