suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 10:36 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lis 20, 2009 10:32 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
Okey w wolnej chwili zrobię fotoporadnik jak się do tego zabrać będąc laikiem :mrgreen:

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Post: ndz gru 20, 2009 5:16 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 19, 2009 1:06 pm
Posty: 454
Lokalizacja: Kielce
a może mi ktoś napisać jak wygląda to przełączanie jeżeli posiadam automatyczną skrzynie biegów ?

_________________
Suzuki Vitara Long 2.0 V6 95r. + LPG STAG300


Na górę
Post: ndz gru 20, 2009 6:59 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 9:32 am
Posty: 483
Lokalizacja: Krakuff
Jest też o automacie :mrgreen:


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Black Cabrio 91' 1.6 8V - było
GV XL7 03' 2.7 - jest (różnica)


Na górę
Post: pn gru 21, 2009 6:52 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 19, 2009 1:06 pm
Posty: 454
Lokalizacja: Kielce
dzięki Ci :) czyli wszystko automatycznie sie odbywa tylko jeżeli chce przełączyć z 4h lub L na 2h po przełączeniu powinnienem pojechać w przeciwnym kierunku w którym aktualnie sie poruszałem te kilka metrów ? ( jechałem do przodu to rozłączam je do tyłu jechałem do tyłu to rozłączam je do przodu dobrze zrozumiałem ? )

_________________
Suzuki Vitara Long 2.0 V6 95r. + LPG STAG300


Na górę
Post: pn gru 21, 2009 9:55 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 23, 2009 10:43 am
Posty: 1886
Lokalizacja: warszawa/nowa ruda
Klocher pisze:
dzięki Ci :) czyli wszystko automatycznie sie odbywa tylko jeżeli chce przełączyć z 4h lub L na 2h po przełączeniu powinnienem pojechać w przeciwnym kierunku w którym aktualnie sie poruszałem te kilka metrów ? ( jechałem do przodu to rozłączam je do tyłu jechałem do tyłu to rozłączam je do przodu dobrze zrozumiałem ? )

tak ;)

_________________
we who are not as others
suzuki vitara 1,6 cabrio '92 - juz cieszy kogos innego :(


Na górę
Post: pn gru 21, 2009 6:59 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 17, 2009 10:39 am
Posty: 279
Lokalizacja: KNS
O.K
A powiedzmy: zapinam 4h (na wstecznym) jadę jakiś czas (już do przodu :wink: ), dojeżdżam do czarnego - zapinam 2h, zjeżdżam z czarnego i chcę zapiąć 4h...
Też muszę wbijać wsteczny?
Bo jak tak to chyba jednak kupię manuale...

P.S
Rozumiem że bez sprzęgiełek (ktoś tu chyba miał jakoś na stałe pomotany napęd bez sprzęgiełek) jeździ się jak na zapiętych manualach?

Czyli bebechy się kręca non stop - co wtedy z zapinaniem 2h i 4h podczas jazdy? (Pytanie dotyczy także manualnych sprzęgiełek).

_________________
Były 2 Vitary: 1.6 8V gaźnik 91r blaszanka i 1.6 8V wtrysk 90r cabrio, ale zgniły ;]
Cyrtodactylus pulchellus ABK


Na górę
Post: wt gru 22, 2009 9:50 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
jak masz na 4 h i jedziew jakimkolwiek kierunku to jak chcesz rozlaczyc dajesz na 2 h i jedziesz w strone przeciwna niz na 4 h doslownie 1-3 metry

to naprawde niejest uciazliwe

bez sprzegielek caly czas pracuje przedni most = wieksze zuzycie mostu , paliwa

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: wt gru 22, 2009 10:05 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 19, 2009 1:06 pm
Posty: 454
Lokalizacja: Kielce
Ale nie rozumiem w czym problem skoro tak co chwile masz zamiar mieszać rodzaj trasy to po prostu ich nie rozpinaj ... rozepniesz jak już na dobre wyjedziesz z terenu i problem z głowy

_________________
Suzuki Vitara Long 2.0 V6 95r. + LPG STAG300


Na górę
Post: wt gru 22, 2009 10:12 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 16, 2009 10:37 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: Kraków
Ja po śniegu już przetestowałem :D
Zapinam i rozpinam bez problemów (na razie) w trakcie jazdy.

Zastanawiam się tylko, czy do vitki nie da się domontować międzyosiowego mechanizmu różnicowego ? :oops:

_________________
Suzi 3D 1.6 8V z małym liftem i na kapciach KL-71 idealna do zabawy była
Rodzinny autobus LR Disco II w dieslu z małym liftem 2"


Na górę
Post: wt gru 22, 2009 10:17 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 17, 2009 10:39 am
Posty: 279
Lokalizacja: KNS
milas pisze:
jak masz na 4 h i jedziew jakimkolwiek kierunku to jak chcesz rozlaczyc dajesz na 2 h i jedziesz w strone przeciwna niz na 4 h doslownie 1-3 metry

to naprawde niejest uciazliwe

bez sprzegielek caly czas pracuje przedni most = wieksze zuzycie mostu , paliwa


Czyli jak naginam cały czas do przodu to się nie rozepną, jeśli dobrze rozumuję to spoko, myślałem że po każdej zmianie z 4h na 2h itp. się same rozpinają.

Klocher pisze:
Ale nie rozumiem w czym problem skoro tak co chwile masz zamiar mieszać rodzaj trasy to po prostu ich nie rozpinaj ... rozepniesz jak już na dobre wyjedziesz z terenu i problem z głowy


Za wiele swoim postem nie wniosłeś. Dlaczego? Ponieważ nie czytasz ze zrozumieniem, gdybyś to zrobił - zrozumiał byś że nie wiem jak działają sprzęgiełka automatyczne - jak się rozpinają i zapinają w trakcie zmiany napędów :wink:

Gdybym miał manuale to to co napisałeś jest oczywiste.

Ja też nie rozumiem, dlatego pytam. A problem w tym że nie rozumiem ;]


Skoro okazuje się że same po zmianie z 2h na 4h i znowu na 2h się nie rozepną to spoko - to chciałem wiedzieć.

Po prostu myślałem że automaty rozpinają się ZAWSZE PO ZMIANIE Z 4H/2H.

Milas wyjaśnił temat, dziękuję :wink:

Klocher-owi także. :roll:

Jeżeli nadal źle rozumuję - proszę o korektę. Pozdro. Bri

_________________
Były 2 Vitary: 1.6 8V gaźnik 91r blaszanka i 1.6 8V wtrysk 90r cabrio, ale zgniły ;]
Cyrtodactylus pulchellus ABK


Na górę
Post: wt gru 22, 2009 11:01 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 19, 2009 1:06 pm
Posty: 454
Lokalizacja: Kielce
Po prostu wyperswadowałem Ci zamianę na manuale :P a obydwaj nie czytamy ze zrozumieniem bo wszystko miałeś opisane wcześniej jednakże to co oni napisali zrozumiałem dopiero po przeczytaniu instrukcji 8) Tobie też dziekuje za założenie tego tematu bo gdybym go nie zobaczył to nigdy bym sie nie dowiedział że jest jakaś zasada z tymi sprzęgieł kami w ogóle

_________________
Suzuki Vitara Long 2.0 V6 95r. + LPG STAG300


Na górę
Post: wt gru 22, 2009 11:03 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Zastanawiam się tylko, czy do vitki nie da się domontować międzyosiowego mechanizmu różnicowego ? :oops:[/quote]


Da się,trzeba zmienić reduktor na taki który posiada taki mechanizm :mrgreen:

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: wt gru 22, 2009 11:31 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 16, 2009 10:37 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: Kraków
to byłoby dobre, gdyż jazda nawet na M+S w deszczu po czarnym,
na zakrętach tylko z tylną osią... można bączka zrobić 8)

_________________
Suzi 3D 1.6 8V z małym liftem i na kapciach KL-71 idealna do zabawy była
Rodzinny autobus LR Disco II w dieslu z małym liftem 2"


Na górę
Post: śr gru 23, 2009 12:54 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
galahad bez przesady z tym deszczem i bączkami ... ;) jeśli tak masz jak piszesz, i nie jest to w przypadku strzału ze sprzęgła, to znaczy, że masz albo trefne opony, albo przepompowane, albo amory do wymiany.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr gru 23, 2009 1:01 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 08, 2008 6:58 pm
Posty: 174
Lokalizacja: Jura, CH
galahad pisze:
Zastanawiam się tylko, czy do vitki nie da się domontować międzyosiowego mechanizmu różnicowego ? :oops:

tu zacząłem ten temat:
viewtopic.php?f=7&t=2489

jak (odpukać) reduktor mi kucnie to spróbuje to zmotać, ale póki co, nie zmieniam (a zacząłem temat centralnego dyfra właśnie po prawie bączku jaki wykręciłem na 2H na wiadukcie wiadukcie z "czarną" nawierzchnią - całe szczęście nic z przeciwka nie jechało)

_________________
Vitara Long 2.0 D I/C TURBO
Kumho KL-71 225x75R16
Escape 12000 (czasowo oddzielona od samochodu)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl