suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw paź 18, 2018 10:50 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt paź 31, 2017 5:09 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 04, 2015 12:35 pm
Posty: 178
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.6 16V
Model: Long
Rok prod.: 1993
https://www.youtube.com/watch?v=Mt-t3voHS6M

zerknijcie na to, ciekawe ile taki KIT kosztuje :roll:

_________________
Long 1.6 16V automat. Lift Hunter 4", body Radzik 5cm, blokada LR1532, kółka 30" Federal COURAGIA MT


Na górę
Post: wt paź 31, 2017 9:32 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt lip 05, 2016 4:53 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Bochnia
Silnik: 1.6 16v
Model: long
Rok prod.: 1997
https://www.youtube.com/watch?v=8D4vujsxVD8
Tu widać jak się ta vitara odpycha, aż miło patrzeć :D


Na górę
Post: czw mar 29, 2018 7:58 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6
Rok prod.: 1999
Akurat jestem świeżo po info od kumpla co wolnossącą hondę D16Z9 (bazowe 130) zrobił na 160KM doprężając silnik (planowanie bloku + planowanie głowicy + inne tłoki) dało 21 Bar sprężania na cylindrach. Oczywiście milion innych modyfikacji przy okazji ale żadnych turbo, żadnych kompresorów. To nadal wolnossący silnik na dodatek z LPG :)
Silnik wytrzymał niecałe 3 tyś km i prawdopodobnie pogięło zawory wydechowe bo zgubił kompresję i przestał jechać.
Rozbierają dopiero.
Nawet nie pytajcie ile w to kasy utopił.
Także najlepszy wariant wzmocnienia Vitary to sprzedać obecną i zakupić z mocniejszym silnikiem.
Opcja nr 2:
wrzucić kpl setup od w/w do waszej jak się trafi za nieduże pieniądze jaki kpl anglik
ale dłubanie wolnossącego silnika mija się z celem chyba że ma to być sztuka dla sztuki.

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: czw mar 29, 2018 9:19 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 3794
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Piasek80 pisze:
...dłubanie wolnossącego silnika mija się z celem chyba że ma to być sztuka dla sztuki.

Też jestem tego zdania. Przynajmniej w naszych warunkach lepiej zrobić swap lub zmienić auto.
Osobiście robiłem tuning 1.6 16v(planowanie, polerki, kanały, wałki....) i na hamowni wyszło 100KM czyli 20 letni silnik wrócił do nominału :)
Teraz polecił bym swap lub zakup 2.5 v6:
https://www.youtube.com/watch?v=oYsggYa5gZY

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt mar 30, 2018 12:24 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: śr lut 21, 2018 8:40 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Tłuszcz/Piaseczno
Silnik: G16B
Model: Long
Rok prod.: 2018
radzik071 pisze:
Piasek80 pisze:
...dłubanie wolnossącego silnika mija się z celem chyba że ma to być sztuka dla sztuki.

Też jestem tego zdania. Przynajmniej w naszych warunkach lepiej zrobić swap lub zmienić auto.
Osobiście robiłem tuning 1.6 16v(planowanie, polerki, kanały, wałki....) i na hamowni wyszło 100KM czyli 20 letni silnik wrócił do nominału :)
Teraz polecił bym swap lub zakup 2.5 v6:
https://www.youtube.com/watch?v=oYsggYa5gZY


100KM po modach to marny wynik. Ja w samuraiu z wolnossącego G16b (doprzężony + wałek rozrządu) na paliwie 100ron miałem ciut ponad 120KM. Turbo to inna bajka, seryjny motor przyjmuje okolice 0,7-0,8 bara co daje jakieś 160KM i moment obrotowy porównywalny z suzukowym 2,5l. Uturbienie silnika to jeden z lepszych modów jakie zrobiłem w suzuce :wink:


Na górę
Post: pt mar 30, 2018 7:29 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6
Rok prod.: 1999
Ja w swojej po zakupie tylko filtr powietrza zmieniłem i już z 10KM odzyskała :mrgreen:
Wycieraczkę przed domem czystszą miałem :lol:

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: pt mar 30, 2018 1:04 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6
Rok prod.: 1999
Rozebrali tą doprzężoną Hondę:
- pękł tłok
- każdy z pozostałych był przytarty dość sporo na bokach
- w każdym były popękane pierścienie
- mocno porysowane tuleje cylindrowe na każdym
tak się kończą zabawy z doprężaniem wolnossących silników.

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: pt mar 30, 2018 3:10 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: śr lut 21, 2018 8:40 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Tłuszcz/Piaseczno
Silnik: G16B
Model: Long
Rok prod.: 2018
Przy kompresji 21bar stopień sprężania musiał wynosić powyżej 16:1, a to przy użyciu zwykłego paliwa ostre przegięcie.

Piasek80 pisze:
tak się kończą zabawy z doprężaniem wolnossących silników.


Tak się kończy doprężanie na pałę, fizyki nie oszukasz :mrgreen:


Na górę
Post: pt mar 30, 2018 3:23 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 3794
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Michal_R pisze:
...

100KM po modach to marny wynik.

Szczególnie że seria ma niby 101KM :lol:
Michal_R pisze:
... Turbo to inna bajka, seryjny motor przyjmuje okolice 0,7-0,8 bara co daje jakieś 160KM i moment obrotowy porównywalny z suzukowym 2,5l. Uturbienie silnika to jeden z lepszych modów jakie zrobiłem w suzuce :wink:


Na hamowni byłeś po założeniu turbo ?
Coś jeszcze trzeba motać przy montażu turbiny do G16B gdy jeżdżę tylko na LPG ?
Jedyny plus który widzę ale za to bardzo istotny to to że G16B z turbo waży duuużo mniej niż 2.5 v6. Do lekkiej zmoty to na pewno lepsza opcja.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt mar 30, 2018 4:03 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: śr lut 21, 2018 8:40 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Tłuszcz/Piaseczno
Silnik: G16B
Model: Long
Rok prod.: 2018
radzik071 pisze:
Na hamowni byłeś po założeniu turbo ?
Coś jeszcze trzeba motać przy montażu turbiny do G16B gdy jeżdżę tylko na LPG ?
Jedyny plus który widzę ale za to bardzo istotny to to że G16B z turbo waży duuużo mniej niż 2.5 v6. Do lekkiej zmoty to na pewno lepsza opcja.

Nie hamowałem auta z turbo, ale dupohamownia wskazywała takie wartości jak wyżej wspominałem. Teraz buduję nowy silnik z kutymi bebechami co by mieć ze 230KM/300Nm jak skończę pokażę wykres.
Osobiście nie odważył bym się upalać na lpg. Nie da się zbudować poprawnie działającej instalacji turbo po kosztach.
G16bturbo ma jeszcze jedną zaletę w porównaniu do V6, o ile silnik wysterowany jest porządnym sterownikiem i mamy odpowiednio dobraną turbosprężarkę, to charakterystyka momentu obrotowego jest o wiele lepsza niż we wspominanym 2,5 V6.


Na górę
Post: pt mar 30, 2018 5:35 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4032
Lokalizacja: Usranów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Piasek80 pisze:
Rozebrali tą doprzężoną Hondę:
- pękł tłok
- każdy z pozostałych był przytarty dość sporo na bokach
- w każdym były popękane pierścienie
- mocno porysowane tuleje cylindrowe na każdym
tak się kończą zabawy z doprężaniem wolnossących silników.

Tak sie konczy jak sie zle wystroi mapy i jest zbyt uboga mieszanka. Te zniszczenia wskazuja na spalanie stukowe co jest efektem zbyt ubogiej mieszanki.
D16Z9 powinien wytrzymac 170 HP. Zjadlem zeby na tuningu H22 NA :)

Michal_R pisze:
Przy kompresji 21bar stopień sprężania musiał wynosić powyżej 16:1, a to przy użyciu zwykłego paliwa ostre przegięcie.

LPG ma ponad 100 oktan. Wiec teoretycznie nadaje sie. Ale jakos nie widze setek dlubnietych silnikow na lpg :)

radzik071 pisze:
Coś jeszcze trzeba motać przy montażu turbiny do G16B gdy jeżdżę tylko na LPG ?
Jedyny plus który widzę ale za to bardzo istotny to to że G16B z turbo waży duuużo mniej niż 2.5 v6. Do lekkiej zmoty to na pewno lepsza opcja.

|Nie lepiej jakis kompresor?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt mar 30, 2018 5:58 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 3794
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Może i lepiej kompresor, ale ja się na silnikach nie znam i wynalazków nie lubię, dlatego w kolejnej zmocie będę szedł w 2.7 v6 mimo wagi.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt mar 30, 2018 6:32 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: śr lut 21, 2018 8:40 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Tłuszcz/Piaseczno
Silnik: G16B
Model: Long
Rok prod.: 2018
Problemem lpg jest sterowanie tym ustrojstwem, sterowniki gazu są prymitywne w porównaniu z tymi używanymi w motorsporcie, a precyzyjne sterowanie zapłonem i paliwem jest kluczowe przy doładowaniu.

Kompresor ma pasek który nie lubi błota i wbrew obiegowej opinii wcale nie wstaje wcześniej niż turbo.
Dobrze dobrana turbosprężarka jest w stanie nadmuchać w g16b okolice 1bara poniżej 3krpm, a to i tak za wiele na seryjne korbowody :P


Na górę
Post: pt mar 30, 2018 6:58 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4032
Lokalizacja: Usranów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Michal_R pisze:
Problemem lpg jest sterowanie tym ustrojstwem, sterowniki gazu są prymitywne w porównaniu z tymi używanymi w motorsporcie, a precyzyjne sterowanie zapłonem i paliwem jest kluczowe przy doładowaniu.

Chodziło mi o LPG + doprzężone NA.
Te nowe sterowniki mają możliwości edycji map zapłonów praktycznie takie jak Crome czy inne półprofesjonalne softy do strojenia.
Do tego dochodzi wtrysk gazu w fazie ciekłej - może używać wtrysków benzynowych (?) i jako bonus dostajemy niską temperaturę mieszanki w dolocie.
Myślę, że jak taka instalacja stanieje to będzie warto w to wejść. LPG to najtańsze wysokooktanowe ogólnodostępne paliwo.

Michal_R pisze:
Kompresor ma pasek który nie lubi błota i wbrew obiegowej opinii wcale nie wstaje wcześniej niż turbo.

W silniku i tak są paski, więc dodatkowy nic nie zmienia.
Michal_R pisze:
Dobrze dobrana turbosprężarka jest w stanie nadmuchać w g16b okolice 1bara poniżej 3krpm, a to i tak za wiele na seryjne korbowody :P

Tutaj nie ma potrzeby dmuchania aż tyle. Wystarczy troche :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn kwie 02, 2018 8:31 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 09, 2013 6:49 am
Posty: 217
Lokalizacja: Orzeszyn k/Piaseczna
https://m.youtube.com/watch?v=OejB3R2yf2k
1.6 8v z kompresorem od Mietka zasilana tylko LPG. Z zeznań właściciela bardzo dobre rozwiązanie i sporo czesu nią jezdzil.

_________________
Viertarka 8v lekko podniesiona z malutkimi mtkami...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl