suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Vitara 1.6 16V turbo
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=16&t=16648
Strona 2 z 3

Autor:  hans [ wt paź 31, 2017 5:09 pm ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 16V turbo

https://www.youtube.com/watch?v=Mt-t3voHS6M

zerknijcie na to, ciekawe ile taki KIT kosztuje :roll:

Autor:  mirugsi [ wt paź 31, 2017 9:32 pm ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 16V turbo

https://www.youtube.com/watch?v=8D4vujsxVD8
Tu widać jak się ta vitara odpycha, aż miło patrzeć :D

Autor:  Piasek80 [ czw mar 29, 2018 7:58 pm ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 16V turbo

Akurat jestem świeżo po info od kumpla co wolnossącą hondę D16Z9 (bazowe 130) zrobił na 160KM doprężając silnik (planowanie bloku + planowanie głowicy + inne tłoki) dało 21 Bar sprężania na cylindrach. Oczywiście milion innych modyfikacji przy okazji ale żadnych turbo, żadnych kompresorów. To nadal wolnossący silnik na dodatek z LPG :)
Silnik wytrzymał niecałe 3 tyś km i prawdopodobnie pogięło zawory wydechowe bo zgubił kompresję i przestał jechać.
Rozbierają dopiero.
Nawet nie pytajcie ile w to kasy utopił.
Także najlepszy wariant wzmocnienia Vitary to sprzedać obecną i zakupić z mocniejszym silnikiem.
Opcja nr 2:
wrzucić kpl setup od w/w do waszej jak się trafi za nieduże pieniądze jaki kpl anglik
ale dłubanie wolnossącego silnika mija się z celem chyba że ma to być sztuka dla sztuki.

Autor:  radzik071 [ czw mar 29, 2018 9:19 pm ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 16V turbo

Piasek80 pisze:
...dłubanie wolnossącego silnika mija się z celem chyba że ma to być sztuka dla sztuki.

Też jestem tego zdania. Przynajmniej w naszych warunkach lepiej zrobić swap lub zmienić auto.
Osobiście robiłem tuning 1.6 16v(planowanie, polerki, kanały, wałki....) i na hamowni wyszło 100KM czyli 20 letni silnik wrócił do nominału :)
Teraz polecił bym swap lub zakup 2.5 v6:
https://www.youtube.com/watch?v=oYsggYa5gZY

Autor:  Michal_R [ pt mar 30, 2018 12:24 am ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 16V turbo

radzik071 pisze:
Piasek80 pisze:
...dłubanie wolnossącego silnika mija się z celem chyba że ma to być sztuka dla sztuki.

Też jestem tego zdania. Przynajmniej w naszych warunkach lepiej zrobić swap lub zmienić auto.
Osobiście robiłem tuning 1.6 16v(planowanie, polerki, kanały, wałki....) i na hamowni wyszło 100KM czyli 20 letni silnik wrócił do nominału :)
Teraz polecił bym swap lub zakup 2.5 v6:
https://www.youtube.com/watch?v=oYsggYa5gZY


100KM po modach to marny wynik. Ja w samuraiu z wolnossącego G16b (doprzężony + wałek rozrządu) na paliwie 100ron miałem ciut ponad 120KM. Turbo to inna bajka, seryjny motor przyjmuje okolice 0,7-0,8 bara co daje jakieś 160KM i moment obrotowy porównywalny z suzukowym 2,5l. Uturbienie silnika to jeden z lepszych modów jakie zrobiłem w suzuce :wink:

Autor:  Piasek80 [ pt mar 30, 2018 7:29 am ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 16V turbo

Ja w swojej po zakupie tylko filtr powietrza zmieniłem i już z 10KM odzyskała :mrgreen:
Wycieraczkę przed domem czystszą miałem :lol:

Autor:  Piasek80 [ pt mar 30, 2018 1:04 pm ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 16V turbo

Rozebrali tą doprzężoną Hondę:
- pękł tłok
- każdy z pozostałych był przytarty dość sporo na bokach
- w każdym były popękane pierścienie
- mocno porysowane tuleje cylindrowe na każdym
tak się kończą zabawy z doprężaniem wolnossących silników.

Autor:  Michal_R [ pt mar 30, 2018 3:10 pm ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 16V turbo

Przy kompresji 21bar stopień sprężania musiał wynosić powyżej 16:1, a to przy użyciu zwykłego paliwa ostre przegięcie.

Piasek80 pisze:
tak się kończą zabawy z doprężaniem wolnossących silników.


Tak się kończy doprężanie na pałę, fizyki nie oszukasz :mrgreen:

Autor:  radzik071 [ pt mar 30, 2018 3:23 pm ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 16V turbo

Michal_R pisze:
...

100KM po modach to marny wynik.

Szczególnie że seria ma niby 101KM :lol:
Michal_R pisze:
... Turbo to inna bajka, seryjny motor przyjmuje okolice 0,7-0,8 bara co daje jakieś 160KM i moment obrotowy porównywalny z suzukowym 2,5l. Uturbienie silnika to jeden z lepszych modów jakie zrobiłem w suzuce :wink:


Na hamowni byłeś po założeniu turbo ?
Coś jeszcze trzeba motać przy montażu turbiny do G16B gdy jeżdżę tylko na LPG ?
Jedyny plus który widzę ale za to bardzo istotny to to że G16B z turbo waży duuużo mniej niż 2.5 v6. Do lekkiej zmoty to na pewno lepsza opcja.

Autor:  Michal_R [ pt mar 30, 2018 4:03 pm ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 16V turbo

radzik071 pisze:
Na hamowni byłeś po założeniu turbo ?
Coś jeszcze trzeba motać przy montażu turbiny do G16B gdy jeżdżę tylko na LPG ?
Jedyny plus który widzę ale za to bardzo istotny to to że G16B z turbo waży duuużo mniej niż 2.5 v6. Do lekkiej zmoty to na pewno lepsza opcja.

Nie hamowałem auta z turbo, ale dupohamownia wskazywała takie wartości jak wyżej wspominałem. Teraz buduję nowy silnik z kutymi bebechami co by mieć ze 230KM/300Nm jak skończę pokażę wykres.
Osobiście nie odważył bym się upalać na lpg. Nie da się zbudować poprawnie działającej instalacji turbo po kosztach.
G16bturbo ma jeszcze jedną zaletę w porównaniu do V6, o ile silnik wysterowany jest porządnym sterownikiem i mamy odpowiednio dobraną turbosprężarkę, to charakterystyka momentu obrotowego jest o wiele lepsza niż we wspominanym 2,5 V6.

Autor:  danthe [ pt mar 30, 2018 5:35 pm ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 16V turbo

Piasek80 pisze:
Rozebrali tą doprzężoną Hondę:
- pękł tłok
- każdy z pozostałych był przytarty dość sporo na bokach
- w każdym były popękane pierścienie
- mocno porysowane tuleje cylindrowe na każdym
tak się kończą zabawy z doprężaniem wolnossących silników.

Tak sie konczy jak sie zle wystroi mapy i jest zbyt uboga mieszanka. Te zniszczenia wskazuja na spalanie stukowe co jest efektem zbyt ubogiej mieszanki.
D16Z9 powinien wytrzymac 170 HP. Zjadlem zeby na tuningu H22 NA :)

Michal_R pisze:
Przy kompresji 21bar stopień sprężania musiał wynosić powyżej 16:1, a to przy użyciu zwykłego paliwa ostre przegięcie.

LPG ma ponad 100 oktan. Wiec teoretycznie nadaje sie. Ale jakos nie widze setek dlubnietych silnikow na lpg :)

radzik071 pisze:
Coś jeszcze trzeba motać przy montażu turbiny do G16B gdy jeżdżę tylko na LPG ?
Jedyny plus który widzę ale za to bardzo istotny to to że G16B z turbo waży duuużo mniej niż 2.5 v6. Do lekkiej zmoty to na pewno lepsza opcja.

|Nie lepiej jakis kompresor?

Autor:  radzik071 [ pt mar 30, 2018 5:58 pm ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 16V turbo

Może i lepiej kompresor, ale ja się na silnikach nie znam i wynalazków nie lubię, dlatego w kolejnej zmocie będę szedł w 2.7 v6 mimo wagi.

Autor:  Michal_R [ pt mar 30, 2018 6:32 pm ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 16V turbo

Problemem lpg jest sterowanie tym ustrojstwem, sterowniki gazu są prymitywne w porównaniu z tymi używanymi w motorsporcie, a precyzyjne sterowanie zapłonem i paliwem jest kluczowe przy doładowaniu.

Kompresor ma pasek który nie lubi błota i wbrew obiegowej opinii wcale nie wstaje wcześniej niż turbo.
Dobrze dobrana turbosprężarka jest w stanie nadmuchać w g16b okolice 1bara poniżej 3krpm, a to i tak za wiele na seryjne korbowody :P

Autor:  danthe [ pt mar 30, 2018 6:58 pm ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 16V turbo

Michal_R pisze:
Problemem lpg jest sterowanie tym ustrojstwem, sterowniki gazu są prymitywne w porównaniu z tymi używanymi w motorsporcie, a precyzyjne sterowanie zapłonem i paliwem jest kluczowe przy doładowaniu.

Chodziło mi o LPG + doprzężone NA.
Te nowe sterowniki mają możliwości edycji map zapłonów praktycznie takie jak Crome czy inne półprofesjonalne softy do strojenia.
Do tego dochodzi wtrysk gazu w fazie ciekłej - może używać wtrysków benzynowych (?) i jako bonus dostajemy niską temperaturę mieszanki w dolocie.
Myślę, że jak taka instalacja stanieje to będzie warto w to wejść. LPG to najtańsze wysokooktanowe ogólnodostępne paliwo.

Michal_R pisze:
Kompresor ma pasek który nie lubi błota i wbrew obiegowej opinii wcale nie wstaje wcześniej niż turbo.

W silniku i tak są paski, więc dodatkowy nic nie zmienia.
Michal_R pisze:
Dobrze dobrana turbosprężarka jest w stanie nadmuchać w g16b okolice 1bara poniżej 3krpm, a to i tak za wiele na seryjne korbowody :P

Tutaj nie ma potrzeby dmuchania aż tyle. Wystarczy troche :)

Autor:  zielu3 [ pn kwie 02, 2018 8:31 am ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 16V turbo

https://m.youtube.com/watch?v=OejB3R2yf2k
1.6 8v z kompresorem od Mietka zasilana tylko LPG. Z zeznań właściciela bardzo dobre rozwiązanie i sporo czesu nią jezdzil.

Strona 2 z 3 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/