suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
Vitara 1.6 16V turbo http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=16&t=16648 |
Strona 2 z 3 |
Autor: | hans [ wt paź 31, 2017 5:09 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara 1.6 16V turbo |
https://www.youtube.com/watch?v=Mt-t3voHS6M zerknijcie na to, ciekawe ile taki KIT kosztuje |
Autor: | mirugsi [ wt paź 31, 2017 9:32 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara 1.6 16V turbo |
https://www.youtube.com/watch?v=8D4vujsxVD8 Tu widać jak się ta vitara odpycha, aż miło patrzeć |
Autor: | Piasek80 [ czw mar 29, 2018 7:58 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara 1.6 16V turbo |
Akurat jestem świeżo po info od kumpla co wolnossącą hondę D16Z9 (bazowe 130) zrobił na 160KM doprężając silnik (planowanie bloku + planowanie głowicy + inne tłoki) dało 21 Bar sprężania na cylindrach. Oczywiście milion innych modyfikacji przy okazji ale żadnych turbo, żadnych kompresorów. To nadal wolnossący silnik na dodatek z LPG Silnik wytrzymał niecałe 3 tyś km i prawdopodobnie pogięło zawory wydechowe bo zgubił kompresję i przestał jechać. Rozbierają dopiero. Nawet nie pytajcie ile w to kasy utopił. Także najlepszy wariant wzmocnienia Vitary to sprzedać obecną i zakupić z mocniejszym silnikiem. Opcja nr 2: wrzucić kpl setup od w/w do waszej jak się trafi za nieduże pieniądze jaki kpl anglik ale dłubanie wolnossącego silnika mija się z celem chyba że ma to być sztuka dla sztuki. |
Autor: | radzik071 [ czw mar 29, 2018 9:19 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara 1.6 16V turbo |
Piasek80 pisze: ...dłubanie wolnossącego silnika mija się z celem chyba że ma to być sztuka dla sztuki. Też jestem tego zdania. Przynajmniej w naszych warunkach lepiej zrobić swap lub zmienić auto. Osobiście robiłem tuning 1.6 16v(planowanie, polerki, kanały, wałki....) i na hamowni wyszło 100KM czyli 20 letni silnik wrócił do nominału Teraz polecił bym swap lub zakup 2.5 v6: https://www.youtube.com/watch?v=oYsggYa5gZY |
Autor: | Michal_R [ pt mar 30, 2018 12:24 am ] |
Tytuł: | Re: Vitara 1.6 16V turbo |
radzik071 pisze: Piasek80 pisze: ...dłubanie wolnossącego silnika mija się z celem chyba że ma to być sztuka dla sztuki. Też jestem tego zdania. Przynajmniej w naszych warunkach lepiej zrobić swap lub zmienić auto. Osobiście robiłem tuning 1.6 16v(planowanie, polerki, kanały, wałki....) i na hamowni wyszło 100KM czyli 20 letni silnik wrócił do nominału Teraz polecił bym swap lub zakup 2.5 v6: https://www.youtube.com/watch?v=oYsggYa5gZY 100KM po modach to marny wynik. Ja w samuraiu z wolnossącego G16b (doprzężony + wałek rozrządu) na paliwie 100ron miałem ciut ponad 120KM. Turbo to inna bajka, seryjny motor przyjmuje okolice 0,7-0,8 bara co daje jakieś 160KM i moment obrotowy porównywalny z suzukowym 2,5l. Uturbienie silnika to jeden z lepszych modów jakie zrobiłem w suzuce |
Autor: | Piasek80 [ pt mar 30, 2018 7:29 am ] |
Tytuł: | Re: Vitara 1.6 16V turbo |
Ja w swojej po zakupie tylko filtr powietrza zmieniłem i już z 10KM odzyskała Wycieraczkę przed domem czystszą miałem |
Autor: | Piasek80 [ pt mar 30, 2018 1:04 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara 1.6 16V turbo |
Rozebrali tą doprzężoną Hondę: - pękł tłok - każdy z pozostałych był przytarty dość sporo na bokach - w każdym były popękane pierścienie - mocno porysowane tuleje cylindrowe na każdym tak się kończą zabawy z doprężaniem wolnossących silników. |
Autor: | Michal_R [ pt mar 30, 2018 3:10 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara 1.6 16V turbo |
Przy kompresji 21bar stopień sprężania musiał wynosić powyżej 16:1, a to przy użyciu zwykłego paliwa ostre przegięcie. Piasek80 pisze: tak się kończą zabawy z doprężaniem wolnossących silników. Tak się kończy doprężanie na pałę, fizyki nie oszukasz |
Autor: | radzik071 [ pt mar 30, 2018 3:23 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara 1.6 16V turbo |
Michal_R pisze: ... 100KM po modach to marny wynik. Szczególnie że seria ma niby 101KM Michal_R pisze: ... Turbo to inna bajka, seryjny motor przyjmuje okolice 0,7-0,8 bara co daje jakieś 160KM i moment obrotowy porównywalny z suzukowym 2,5l. Uturbienie silnika to jeden z lepszych modów jakie zrobiłem w suzuce Na hamowni byłeś po założeniu turbo ? Coś jeszcze trzeba motać przy montażu turbiny do G16B gdy jeżdżę tylko na LPG ? Jedyny plus który widzę ale za to bardzo istotny to to że G16B z turbo waży duuużo mniej niż 2.5 v6. Do lekkiej zmoty to na pewno lepsza opcja. |
Autor: | Michal_R [ pt mar 30, 2018 4:03 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara 1.6 16V turbo |
radzik071 pisze: Na hamowni byłeś po założeniu turbo ? Coś jeszcze trzeba motać przy montażu turbiny do G16B gdy jeżdżę tylko na LPG ? Jedyny plus który widzę ale za to bardzo istotny to to że G16B z turbo waży duuużo mniej niż 2.5 v6. Do lekkiej zmoty to na pewno lepsza opcja. Nie hamowałem auta z turbo, ale dupohamownia wskazywała takie wartości jak wyżej wspominałem. Teraz buduję nowy silnik z kutymi bebechami co by mieć ze 230KM/300Nm jak skończę pokażę wykres. Osobiście nie odważył bym się upalać na lpg. Nie da się zbudować poprawnie działającej instalacji turbo po kosztach. G16bturbo ma jeszcze jedną zaletę w porównaniu do V6, o ile silnik wysterowany jest porządnym sterownikiem i mamy odpowiednio dobraną turbosprężarkę, to charakterystyka momentu obrotowego jest o wiele lepsza niż we wspominanym 2,5 V6. |
Autor: | danthe [ pt mar 30, 2018 5:35 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara 1.6 16V turbo |
Piasek80 pisze: Rozebrali tą doprzężoną Hondę: - pękł tłok - każdy z pozostałych był przytarty dość sporo na bokach - w każdym były popękane pierścienie - mocno porysowane tuleje cylindrowe na każdym tak się kończą zabawy z doprężaniem wolnossących silników. Tak sie konczy jak sie zle wystroi mapy i jest zbyt uboga mieszanka. Te zniszczenia wskazuja na spalanie stukowe co jest efektem zbyt ubogiej mieszanki. D16Z9 powinien wytrzymac 170 HP. Zjadlem zeby na tuningu H22 NA Michal_R pisze: Przy kompresji 21bar stopień sprężania musiał wynosić powyżej 16:1, a to przy użyciu zwykłego paliwa ostre przegięcie. LPG ma ponad 100 oktan. Wiec teoretycznie nadaje sie. Ale jakos nie widze setek dlubnietych silnikow na lpg radzik071 pisze: Coś jeszcze trzeba motać przy montażu turbiny do G16B gdy jeżdżę tylko na LPG ? Jedyny plus który widzę ale za to bardzo istotny to to że G16B z turbo waży duuużo mniej niż 2.5 v6. Do lekkiej zmoty to na pewno lepsza opcja. |Nie lepiej jakis kompresor? |
Autor: | radzik071 [ pt mar 30, 2018 5:58 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara 1.6 16V turbo |
Może i lepiej kompresor, ale ja się na silnikach nie znam i wynalazków nie lubię, dlatego w kolejnej zmocie będę szedł w 2.7 v6 mimo wagi. |
Autor: | Michal_R [ pt mar 30, 2018 6:32 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara 1.6 16V turbo |
Problemem lpg jest sterowanie tym ustrojstwem, sterowniki gazu są prymitywne w porównaniu z tymi używanymi w motorsporcie, a precyzyjne sterowanie zapłonem i paliwem jest kluczowe przy doładowaniu. Kompresor ma pasek który nie lubi błota i wbrew obiegowej opinii wcale nie wstaje wcześniej niż turbo. Dobrze dobrana turbosprężarka jest w stanie nadmuchać w g16b okolice 1bara poniżej 3krpm, a to i tak za wiele na seryjne korbowody |
Autor: | danthe [ pt mar 30, 2018 6:58 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara 1.6 16V turbo |
Michal_R pisze: Problemem lpg jest sterowanie tym ustrojstwem, sterowniki gazu są prymitywne w porównaniu z tymi używanymi w motorsporcie, a precyzyjne sterowanie zapłonem i paliwem jest kluczowe przy doładowaniu. Chodziło mi o LPG + doprzężone NA. Te nowe sterowniki mają możliwości edycji map zapłonów praktycznie takie jak Crome czy inne półprofesjonalne softy do strojenia. Do tego dochodzi wtrysk gazu w fazie ciekłej - może używać wtrysków benzynowych (?) i jako bonus dostajemy niską temperaturę mieszanki w dolocie. Myślę, że jak taka instalacja stanieje to będzie warto w to wejść. LPG to najtańsze wysokooktanowe ogólnodostępne paliwo. Michal_R pisze: Kompresor ma pasek który nie lubi błota i wbrew obiegowej opinii wcale nie wstaje wcześniej niż turbo. W silniku i tak są paski, więc dodatkowy nic nie zmienia. Michal_R pisze: Dobrze dobrana turbosprężarka jest w stanie nadmuchać w g16b okolice 1bara poniżej 3krpm, a to i tak za wiele na seryjne korbowody Tutaj nie ma potrzeby dmuchania aż tyle. Wystarczy troche |
Autor: | zielu3 [ pn kwie 02, 2018 8:31 am ] |
Tytuł: | Re: Vitara 1.6 16V turbo |
https://m.youtube.com/watch?v=OejB3R2yf2k 1.6 8v z kompresorem od Mietka zasilana tylko LPG. Z zeznań właściciela bardzo dobre rozwiązanie i sporo czesu nią jezdzil. |
Strona 2 z 3 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |