suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Gumy pod sprężyny
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=16&t=203
Strona 3 z 4

Autor:  pietrek [ ndz lut 11, 2007 4:42 pm ]
Tytuł:  Re: Gumy pod sprężyny

Masmo pisze:
Może Facet wyśle Ci, a jak nie to po urlopie (2 tygodnie) mogę Ci to kupić i wysłać.
BTW jestem z gumek b zadowolony. Kosztowały niewiele a efekt jest niezły. Oponki 235/75 nigdzie nie haczą.

Byłbym twoim dłużnikiem. To jak będziesz miał czas daj znać to sie jakoś dogadamy :wink:
To już po włożeniu takich gumek wchodzą takie opony (koło jakieś 29" teraz mam 27" to po włożeniu 235/70R16 też bede miał koło29" i prześwit większy o 1"+lifcik )
A nie schodzą sie przednie koła, trzeba ustawiać zbieżność

Autor:  BARTEK W. [ ndz lut 11, 2007 5:32 pm ]
Tytuł: 

Dzięki wszystkim za podpowiedzi. :wink:

Ps.Pietrek- u mnie po włożeniu gumek pod sprężyny + opony 235/75/15, nie trzeba było ustawiać zbieżności, myślę, że podobnie byłoby u Ciebie. Pozdrawiam :wink:

Autor:  michal_cobra [ ndz lut 11, 2007 6:33 pm ]
Tytuł: 

Zbieżność sie nie zmienia od liftu. Kąty sie zmieniają ale nie powinno byc problemów przy takim lifcie.

Autor:  Hadek [ ndz lut 11, 2007 6:42 pm ]
Tytuł: 

michal_cobra pisze:
Zbieżność sie nie zmienia od liftu. Kąty sie zmieniają ale nie powinno byc problemów przy takim lifcie.


Chyba nie moge sie zgodzic z Toba. Jesli opuścisz zwrotnice a długi drążek pozostanie to automatycznie krótki pociągnie koło do środka.
Przynajmniej ja tak miałem. Lift tylko zdeka wiekszy. Po zamontowaniu całości kółka tak wyglądały:/--\

Autor:  BARTEK W. [ ndz lut 11, 2007 6:52 pm ]
Tytuł: 

Hadek pisze:
michal_cobra pisze:
Zbieżność sie nie zmienia od liftu. Kąty sie zmieniają ale nie powinno byc problemów przy takim lifcie.


Chyba nie moge sie zgodzic z Toba. Jesli opuścisz zwrotnice a długi drążek pozostanie to automatycznie krótki pociągnie koło do środka.
Przynajmniej ja tak miałem. Lift tylko zdeka wiekszy. Po zamontowaniu całości kółka tak wyglądały:/--\

LIft około 3-4 cm, przy tak małym lifcie raczej zbieżności nie trzeba ustawiać (u mnie nie trzeba bylo) :wink:

Autor:  slaw [ ndz lut 11, 2007 8:33 pm ]
Tytuł: 

Hadek pisze:
michal_cobra pisze:
Zbieżność sie nie zmienia od liftu. Kąty sie zmieniają ale nie powinno byc problemów przy takim lifcie.


Chyba nie moge sie zgodzic z Toba. Jesli opuścisz zwrotnice a długi drążek pozostanie to automatycznie krótki pociągnie koło do środka.
Przynajmniej ja tak miałem. Lift tylko zdeka wiekszy. Po zamontowaniu całości kółka tak wyglądały:/--\


moze wsadziłes za duzy lift :lol:

Autor:  Hadek [ pn lut 12, 2007 11:36 am ]
Tytuł: 

o ile mnie pamięć nie myli to maczałeś w tym Swoje paluszki 8)

Autor:  Masmo [ pn lut 12, 2007 12:46 pm ]
Tytuł: 

Karson pisze:
Jeśli podniesiesz suzę 4-5cm na sprężynach to wystarczy z przodu odwrócić górne mocowanie amorka (ten kołnierz mocowania do góry nogami), a z tyłu wrzucasz amory z poldasa 80zł sztuka i gotowe. :wink:
Większy lift zawiechy wiąże się z obniżaniem mostów, wydłużaniem wahaczy... czyli niezła rzeźba. 5cm liftu zawieszenia to max bez ingerencji w napędy!
No.. :mrgreen:

Te 4-5 cm to chodzi o wysokość sprężyny czy liftu? Jak się to przekłada (spreżyna jest jakby bliżej osi obrotu).

Autor:  Karson [ pn lut 12, 2007 5:12 pm ]
Tytuł: 

Dłuższe sprężyny o 5cm czy dystans pod nie też 5cm to właśnie lift. :wink:
To tego przekładasz mocowanie przednich amorów na odwrót, wkładasz do tyłu amorki z poldka i suza jest podniesiona. Czyli wyliftowana.

Autor:  pietrek [ pn lut 12, 2007 7:26 pm ]
Tytuł: 

Masmo pisze:
Te 4-5 cm to chodzi o wysokość sprężyny czy liftu? Jak się to przekłada (spreżyna jest jakby bliżej osi obrotu).

Masmo dobrze zauważył Podkładając pod sprężyne dystans np. 3cm to autko może sie podnieść pewnie gdzieś o 4 - 5cm (chodzi o przednie zawieszenie)

Autor:  Hadek [ pn lut 12, 2007 7:29 pm ]
Tytuł: 

A tak na marginesie, bede jutro w moim ulubionym sklepie motoryzacyjnym, kupowałem tam gumki do mietka. Jak beda to moge zakupic, 2, 4 szt??

Autor:  slaw [ pn lut 12, 2007 9:10 pm ]
Tytuł: 

pietrek pisze:
Masmo pisze:
Te 4-5 cm to chodzi o wysokość sprężyny czy liftu? Jak się to przekłada (spreżyna jest jakby bliżej osi obrotu).

Masmo dobrze zauważył Podkładając pod sprężyne dystans np. 3cm to autko może sie podnieść pewnie gdzieś o 4 - 5cm (chodzi o przednie zawieszenie)


mozna poczytac wypowiedz Bartka on spawdzał ile idzie na gumach w góre
http://suzuki.a-net.waw.pl/?t=7;31;&a=63

Autor:  slaw [ pn lut 12, 2007 9:11 pm ]
Tytuł: 

i nie mylcie sprezyny dłuzszej 3 cm z dystansem 3 cm bo zupełnie co innego :wink:

Autor:  Masmo [ pn lut 12, 2007 9:21 pm ]
Tytuł: 

pietrek pisze:
Masmo pisze:
Te 4-5 cm to chodzi o wysokość sprężyny czy liftu? Jak się to przekłada (spreżyna jest jakby bliżej osi obrotu).

Masmo dobrze zauważył Podkładając pod sprężyne dystans np. 3cm to autko może sie podnieść pewnie gdzieś o 4 - 5cm (chodzi o przednie zawieszenie)

Dokładnie o to pytałem. Czy te wartości 4-5 cm dotyczą podniesienia auta czy wydłyżenia sprężyny (dystansu). Gumowe dystanse mają jakieś 2 cm. Uwzględniając ugięcie gumy jakieś 1,7 cm. Zawias poszedł na moje oko jakieś 2,5 cm.
Więc pytam jeszcze raz Karson:
Pisałeś o dystansie czy wydłużeniu sprężyny czy o podniesieniu zawiesznia? Bo jeśli podniesienia autka to dystans 3,5 powienien dać jakieś 5 cm liftu, tak?

Autor:  BARTEK W. [ pn lut 12, 2007 9:21 pm ]
Tytuł: 

Dokładnie tak było- guma 2,5 cm.- auto podniosło się około 3-4 cm. :wink:

Strona 3 z 4 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/