milas pisze:
jezdzi ktos grandvitara tak z 2001 rok w gore
poprawcie mnie, jeśli błądzę, ale z tego co wiem, to są przynajmniej 3 modele
GV I - czyli obła odmiana Vitary (na ramie, sztywny tylny most), różnice do Vitary to przedni napęd - załączanie pneumatyczne zamiast sprzęgiełek.
"Stare" silniki Vitar: 1.6 16v, 2.0 16v, 2.0TDIC,. Nowe silnikli: 2.0HDI (PSA - bardzo rzadkobywał też w Vitarach) podobno ma dosyć wrażliwy komputer - bardzo często się psuje, 2.5V6 - rozwiercony 2.0V6 z Vitary - niestety raczej odziedziczył większość cech protoplasty.
Silniki 2.0TDIC jest podobno trwały (oby), ale z mojego doświadczenia ma za małą moc i za dużą turbodziurę do dynamicznej jazdy. Najlepszym rozwiązaniem na szosę jest chyba 2.0 16v -
Salus mógłby się wypowiedzieć jak to jeździ
GVII - zmiana nadwozia - nie ma już ramy, jest samonośne nadwozie z wzmocnieniami/ramami częściowymi, most tylny łamany. Pojawiły się nowe silniki diesla - 1.5DDIS(Renault), zmienione przeniesienie napędu - ogólnie więcej elektroniki. Występują wersje bez reduktora.
GVIII - tutaj mam mało informacji, ale raczej był to face-lifting + dorzucenie tarczowych hamulców z tyłu