suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 8:04 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Oleje...
Post: pt lis 27, 2009 10:48 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Hej.

Tak się zastanawiam - który olej lepszy:
- Orlen Platinum 10w40
- Lotos Semi 10w40

Który z tych dwóch olejów jest lepszy?

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł: Re: Oleje...
Post: pt lis 27, 2009 10:58 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 23, 2009 1:06 am
Posty: 960
Lokalizacja: Miastko-Pomorskie
Myślę żę podobnej jakości :wink:
Osobiście Mobile Super w użyciu :mrgreen:

_________________
http://www.liberrafoto.com/ - Zdjęcia , komercja i nie tylko i jeszcze tu http://www.liberraphotography.com/


Na górę
 Tytuł: Re: Oleje...
Post: pt lis 27, 2009 11:04 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Ja się pytam tylko o te dwa...Normalnie zalewam Castrola, ale takie tansze stosuje na dolewki... :oops:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł: Re: Oleje...
Post: pt lis 27, 2009 11:05 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
na lotosie 10W40 przejechałem Vitarą ponad 50tys - jest ok, pokrywa zaworów czysta itp.
na lotosie mineralnym 15w40 przejechałem 220 tys. dieslem, który zasadniczo pod 400 już miał pewnie - pokrywa zaworów czysta.
dalej jeżdżę na lotosie - no i ten lokalny patriotyzm ekonomiczny :mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
 Tytuł: Re: Oleje...
Post: pt lis 27, 2009 11:06 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
Z doświadczeń mojego kumpla na studiach wychodzi, że najlepiej lać mobil.
robili testy, stalowe kulki były do siebie dociskane i się krecily, smarowidłem były rozne testowane oleje.
docisk był 1-20kN, tanie oleje "działały" do 14-15kN (oczywiscie takie obciazenia nie wystepuja w silnikach), potem był błysk! i sie łozyska maszyny rozlatywały, bo kulki sie spawały ze sobą.
na olejach technologicznie sprzed 15 lat obciazenia dochodziło do 8kN.. jeden z czynników, że duzy fiat majac 200k na liczniku TO BYŁO COŚ :mrgreen:
Mobil jako jedyny (10w40 semisynthetic) doszedł do 20kN i przepracował tak 11s czy coś takiego. Później wyłączyli.
Kulki były mocno przytarte, ale nie zgrzały się!


ps: nie handluje olejami, to tylko doświadczenie kolegi - diagnosty, specjalisty z technologii budowania samochodów.

ja leje 10w40 mobilka. Na oleju do mostów i skrzyni mozna oszczedzac jak sie go czesto zmienia, ale na silnikowym bym uważał:)

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
 Tytuł: Re: Oleje...
Post: pt lis 27, 2009 11:10 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
zasadniczo, to najważniejsze z tego wszystkiego jest, żeby olej zmieniać w odpowiednim czasie ;) a jaki, to już raczej drugorzędne.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
 Tytuł: Re: Oleje...
Post: pt lis 27, 2009 11:11 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
Piotrek założę się, że nie lałbyś oleju np made by "1" "Tesco" "Carrefour" i sie cieszył, że to super sprawa bo wymieniasz regularnie :mrgreen:

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
 Tytuł: Re: Oleje...
Post: pt lis 27, 2009 11:15 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
nie napisałem, że to nieistotne tylko drugorzędne. Wiadomo, że w granicach rozsądku, wybierając pośród mniej lub bardziej, ale jednak uznanych marek ;)
... jeszcze w lidlu jest tani :lol:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
 Tytuł: Re: Oleje...
Post: pt lis 27, 2009 11:16 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 7:09 pm
Posty: 938
Lokalizacja: W-wa
Do escorta TD lałem lotosa semi i ładnie chodził bez wybryków itd.
Do virki lałem lotosa minerał. Przy okazji wtopy wylano mi castrol semi magnetic (zobaczymy jak silnik wyjdzie na zmianie) i pochwalono stan silnika.
Ogólnie, nie spotykałem złych opinii o olejach lotosa.

_________________
Była Vitka. Był LR II td5. Jest plaskaty z LPG...
Może tak coś poszukać wcale lub letko dłubniętego?


Na górę
 Tytuł: Re: Oleje...
Post: pt lis 27, 2009 3:04 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 06, 2007 3:07 pm
Posty: 51
Lokalizacja: Poznań
Nie jestem, super ekspertem od oleju, powiem tak... Wszyscy po części macie racje, bardzo ważne jest aby olej nie stracił właściwości smarnych (tu uwaga na wyplukiwane z silnika nieczystosci, pochodne innych substancji np benzyny i drobinki metali) oraz tzw lepkości która zmienia się wraz ze starzeniem się oleju, bardzo ważna jest technologia wykonania oleju (obecnie Lotos ma właściwości ELFa z przed ok15lat-mowie o olejach przemyslowych) i to ona pozwala na dluzsza "zywotnosc" (obciazenia). [np. w silnikach lokomotyw ze wzgledow ekonomicznych nie wymienia sie oleju... ze wzgledu na uplyw czasu czy przebieg (cyklicznie). Oddaja probki do labolatorium i na podstawie ich oceny dolewa sie okreslona ilosc aby odnowic parametry oleju, lub sklasyfikowac do wymiany].
Swoja droga pamietam te testy na laborkach tez je robilismy porownujac olej mineralny z syntetykiem, oraz przepracowany olej z nowym.
Niedawno pojawil sie olej GM (firmowy Opla) kosztuje 65zł za 5L polsyntetyka, w rozmowach dowiedzilalem sie ze to Mobil rozlewany na zlecenie GM. Wlalem go do 1 SUZY i narazie (po 15tys) niewidac roznicy, 2 SUZA nadal jezdzi na Oryg MObilu.
Jeszcze jedno - bądzie czujni mieszając ze soba oleje roznych producentow, nieraz warto jezdzic na tanszym oleju i na dolewki stosowac ten sam niz zdziwic sie "zwarzeniem" oleju.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl