suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
Oleje... http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=16&t=2561 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kosciej [ pt lis 27, 2009 10:48 am ] |
Tytuł: | Oleje... |
Hej. Tak się zastanawiam - który olej lepszy: - Orlen Platinum 10w40 - Lotos Semi 10w40 Który z tych dwóch olejów jest lepszy? |
Autor: | Mieciu1 [ pt lis 27, 2009 10:58 am ] |
Tytuł: | Re: Oleje... |
Myślę żę podobnej jakości Osobiście Mobile Super w użyciu |
Autor: | kosciej [ pt lis 27, 2009 11:04 am ] |
Tytuł: | Re: Oleje... |
Ja się pytam tylko o te dwa...Normalnie zalewam Castrola, ale takie tansze stosuje na dolewki... |
Autor: | piotrk [ pt lis 27, 2009 11:05 am ] |
Tytuł: | Re: Oleje... |
na lotosie 10W40 przejechałem Vitarą ponad 50tys - jest ok, pokrywa zaworów czysta itp. na lotosie mineralnym 15w40 przejechałem 220 tys. dieslem, który zasadniczo pod 400 już miał pewnie - pokrywa zaworów czysta. dalej jeżdżę na lotosie - no i ten lokalny patriotyzm ekonomiczny |
Autor: | KonarskiS [ pt lis 27, 2009 11:06 am ] |
Tytuł: | Re: Oleje... |
Z doświadczeń mojego kumpla na studiach wychodzi, że najlepiej lać mobil. robili testy, stalowe kulki były do siebie dociskane i się krecily, smarowidłem były rozne testowane oleje. docisk był 1-20kN, tanie oleje "działały" do 14-15kN (oczywiscie takie obciazenia nie wystepuja w silnikach), potem był błysk! i sie łozyska maszyny rozlatywały, bo kulki sie spawały ze sobą. na olejach technologicznie sprzed 15 lat obciazenia dochodziło do 8kN.. jeden z czynników, że duzy fiat majac 200k na liczniku TO BYŁO COŚ Mobil jako jedyny (10w40 semisynthetic) doszedł do 20kN i przepracował tak 11s czy coś takiego. Później wyłączyli. Kulki były mocno przytarte, ale nie zgrzały się! ps: nie handluje olejami, to tylko doświadczenie kolegi - diagnosty, specjalisty z technologii budowania samochodów. ja leje 10w40 mobilka. Na oleju do mostów i skrzyni mozna oszczedzac jak sie go czesto zmienia, ale na silnikowym bym uważał:) |
Autor: | piotrk [ pt lis 27, 2009 11:10 am ] |
Tytuł: | Re: Oleje... |
zasadniczo, to najważniejsze z tego wszystkiego jest, żeby olej zmieniać w odpowiednim czasie a jaki, to już raczej drugorzędne. |
Autor: | KonarskiS [ pt lis 27, 2009 11:11 am ] |
Tytuł: | Re: Oleje... |
Piotrek założę się, że nie lałbyś oleju np made by "1" "Tesco" "Carrefour" i sie cieszył, że to super sprawa bo wymieniasz regularnie |
Autor: | piotrk [ pt lis 27, 2009 11:15 am ] |
Tytuł: | Re: Oleje... |
nie napisałem, że to nieistotne tylko drugorzędne. Wiadomo, że w granicach rozsądku, wybierając pośród mniej lub bardziej, ale jednak uznanych marek ... jeszcze w lidlu jest tani |
Autor: | sla66 [ pt lis 27, 2009 11:16 am ] |
Tytuł: | Re: Oleje... |
Do escorta TD lałem lotosa semi i ładnie chodził bez wybryków itd. Do virki lałem lotosa minerał. Przy okazji wtopy wylano mi castrol semi magnetic (zobaczymy jak silnik wyjdzie na zmianie) i pochwalono stan silnika. Ogólnie, nie spotykałem złych opinii o olejach lotosa. |
Autor: | pikpok [ pt lis 27, 2009 3:04 pm ] |
Tytuł: | Re: Oleje... |
Nie jestem, super ekspertem od oleju, powiem tak... Wszyscy po części macie racje, bardzo ważne jest aby olej nie stracił właściwości smarnych (tu uwaga na wyplukiwane z silnika nieczystosci, pochodne innych substancji np benzyny i drobinki metali) oraz tzw lepkości która zmienia się wraz ze starzeniem się oleju, bardzo ważna jest technologia wykonania oleju (obecnie Lotos ma właściwości ELFa z przed ok15lat-mowie o olejach przemyslowych) i to ona pozwala na dluzsza "zywotnosc" (obciazenia). [np. w silnikach lokomotyw ze wzgledow ekonomicznych nie wymienia sie oleju... ze wzgledu na uplyw czasu czy przebieg (cyklicznie). Oddaja probki do labolatorium i na podstawie ich oceny dolewa sie okreslona ilosc aby odnowic parametry oleju, lub sklasyfikowac do wymiany]. Swoja droga pamietam te testy na laborkach tez je robilismy porownujac olej mineralny z syntetykiem, oraz przepracowany olej z nowym. Niedawno pojawil sie olej GM (firmowy Opla) kosztuje 65zł za 5L polsyntetyka, w rozmowach dowiedzilalem sie ze to Mobil rozlewany na zlecenie GM. Wlalem go do 1 SUZY i narazie (po 15tys) niewidac roznicy, 2 SUZA nadal jezdzi na Oryg MObilu. Jeszcze jedno - bądzie czujni mieszając ze soba oleje roznych producentow, nieraz warto jezdzic na tanszym oleju i na dolewki stosowac ten sam niz zdziwic sie "zwarzeniem" oleju. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |