suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Oleje...
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=16&t=2561
Strona 1 z 1

Autor:  kosciej [ pt lis 27, 2009 10:48 am ]
Tytuł:  Oleje...

Hej.

Tak się zastanawiam - który olej lepszy:
- Orlen Platinum 10w40
- Lotos Semi 10w40

Który z tych dwóch olejów jest lepszy?

Autor:  Mieciu1 [ pt lis 27, 2009 10:58 am ]
Tytuł:  Re: Oleje...

Myślę żę podobnej jakości :wink:
Osobiście Mobile Super w użyciu :mrgreen:

Autor:  kosciej [ pt lis 27, 2009 11:04 am ]
Tytuł:  Re: Oleje...

Ja się pytam tylko o te dwa...Normalnie zalewam Castrola, ale takie tansze stosuje na dolewki... :oops:

Autor:  piotrk [ pt lis 27, 2009 11:05 am ]
Tytuł:  Re: Oleje...

na lotosie 10W40 przejechałem Vitarą ponad 50tys - jest ok, pokrywa zaworów czysta itp.
na lotosie mineralnym 15w40 przejechałem 220 tys. dieslem, który zasadniczo pod 400 już miał pewnie - pokrywa zaworów czysta.
dalej jeżdżę na lotosie - no i ten lokalny patriotyzm ekonomiczny :mrgreen:

Autor:  KonarskiS [ pt lis 27, 2009 11:06 am ]
Tytuł:  Re: Oleje...

Z doświadczeń mojego kumpla na studiach wychodzi, że najlepiej lać mobil.
robili testy, stalowe kulki były do siebie dociskane i się krecily, smarowidłem były rozne testowane oleje.
docisk był 1-20kN, tanie oleje "działały" do 14-15kN (oczywiscie takie obciazenia nie wystepuja w silnikach), potem był błysk! i sie łozyska maszyny rozlatywały, bo kulki sie spawały ze sobą.
na olejach technologicznie sprzed 15 lat obciazenia dochodziło do 8kN.. jeden z czynników, że duzy fiat majac 200k na liczniku TO BYŁO COŚ :mrgreen:
Mobil jako jedyny (10w40 semisynthetic) doszedł do 20kN i przepracował tak 11s czy coś takiego. Później wyłączyli.
Kulki były mocno przytarte, ale nie zgrzały się!


ps: nie handluje olejami, to tylko doświadczenie kolegi - diagnosty, specjalisty z technologii budowania samochodów.

ja leje 10w40 mobilka. Na oleju do mostów i skrzyni mozna oszczedzac jak sie go czesto zmienia, ale na silnikowym bym uważał:)

Autor:  piotrk [ pt lis 27, 2009 11:10 am ]
Tytuł:  Re: Oleje...

zasadniczo, to najważniejsze z tego wszystkiego jest, żeby olej zmieniać w odpowiednim czasie ;) a jaki, to już raczej drugorzędne.

Autor:  KonarskiS [ pt lis 27, 2009 11:11 am ]
Tytuł:  Re: Oleje...

Piotrek założę się, że nie lałbyś oleju np made by "1" "Tesco" "Carrefour" i sie cieszył, że to super sprawa bo wymieniasz regularnie :mrgreen:

Autor:  piotrk [ pt lis 27, 2009 11:15 am ]
Tytuł:  Re: Oleje...

nie napisałem, że to nieistotne tylko drugorzędne. Wiadomo, że w granicach rozsądku, wybierając pośród mniej lub bardziej, ale jednak uznanych marek ;)
... jeszcze w lidlu jest tani :lol:

Autor:  sla66 [ pt lis 27, 2009 11:16 am ]
Tytuł:  Re: Oleje...

Do escorta TD lałem lotosa semi i ładnie chodził bez wybryków itd.
Do virki lałem lotosa minerał. Przy okazji wtopy wylano mi castrol semi magnetic (zobaczymy jak silnik wyjdzie na zmianie) i pochwalono stan silnika.
Ogólnie, nie spotykałem złych opinii o olejach lotosa.

Autor:  pikpok [ pt lis 27, 2009 3:04 pm ]
Tytuł:  Re: Oleje...

Nie jestem, super ekspertem od oleju, powiem tak... Wszyscy po części macie racje, bardzo ważne jest aby olej nie stracił właściwości smarnych (tu uwaga na wyplukiwane z silnika nieczystosci, pochodne innych substancji np benzyny i drobinki metali) oraz tzw lepkości która zmienia się wraz ze starzeniem się oleju, bardzo ważna jest technologia wykonania oleju (obecnie Lotos ma właściwości ELFa z przed ok15lat-mowie o olejach przemyslowych) i to ona pozwala na dluzsza "zywotnosc" (obciazenia). [np. w silnikach lokomotyw ze wzgledow ekonomicznych nie wymienia sie oleju... ze wzgledu na uplyw czasu czy przebieg (cyklicznie). Oddaja probki do labolatorium i na podstawie ich oceny dolewa sie okreslona ilosc aby odnowic parametry oleju, lub sklasyfikowac do wymiany].
Swoja droga pamietam te testy na laborkach tez je robilismy porownujac olej mineralny z syntetykiem, oraz przepracowany olej z nowym.
Niedawno pojawil sie olej GM (firmowy Opla) kosztuje 65zł za 5L polsyntetyka, w rozmowach dowiedzilalem sie ze to Mobil rozlewany na zlecenie GM. Wlalem go do 1 SUZY i narazie (po 15tys) niewidac roznicy, 2 SUZA nadal jezdzi na Oryg MObilu.
Jeszcze jedno - bądzie czujni mieszając ze soba oleje roznych producentow, nieraz warto jezdzic na tanszym oleju i na dolewki stosowac ten sam niz zdziwic sie "zwarzeniem" oleju.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/