suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 10:06 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw cze 07, 2012 12:24 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2010 12:18 am
Posty: 502
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
Witam, ktoś już praktykował malowanie bębnów hamulcowych i zacisków ?, wyczytałem w necie, że ludzie malują farbą hammerite lub Motip Spray ponoć jedna i druga metoda farby się sprawdza. Myślałem o kolorze czerwonym do czarnego nadwozia, potem jak się zrobi blacharkę podwozia to walnąć hummerite mosty na czerwono, a reszta na czarno pokryć. Co sądzicie o tej metodzie ?

_________________
Było Geo Tracker miał być New Grand Vitara jest Land Rover Discovery II TD5 -2003.

OFFROAD VITARA TEAM http://www.facebook.com/suzuki.vitara.offroad


Na górę
Post: czw cze 07, 2012 6:17 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: wt gru 01, 2009 6:51 pm
Posty: 545
Lokalizacja: KNSiL
Rok prod.: 1991
:mrgreen:
http://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-pom ... we-w-aucie
a jak masz możliwość to maluj proszkowo :wink:

_________________
Pierwsza sprzedana

Body Lift 2.36"
Lift +10cm (4") Radzikone
obuwie 31/10,5/15


Na górę
Post: czw cze 07, 2012 7:24 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
bębny i zaciski zwykłą olejną farbą... ładnie się zapiecze... po jakimś czasie lekko ściemnieje i będzie na wieki :D ale jak masz możliwość to maluj proszkowo...

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Post: czw cze 07, 2012 8:01 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:24 pm
Posty: 258
Lokalizacja: Gruszeczka/Wrocław
Proszkowo ma jedną wadę. Nie malujemy sami (zazwyczaj) i trzeba mieć sprawdzoną lakiernię, ponieważ źle położony proszek, źle przygotowana powierzchnia i lakier będzie się łuszczył, lub może być tak, że po zadrapaniu metal spod spodu będzie korodował pod lakierem i po jakimś czasie zlezie całymi płatami.
Najtańsza z dość dobrych metod to na dobrze oczyszczoną, odtłuszczoną (najlepiej nie benzyną ekstrakcyjną, tylko acetonem, ewentualnie Neobizolem) powierzchnię dajemy zwykły podkład (np. Unikor) i po ok. tygodniu-dwóch farbę chlorokauczukową. Daje to dość elastyczną,wytrzymałą powłokę. Chlorokauczuk występuje tylko jako błyszczący, ale jest tego dobra strona. Po uwaleniu błotem nawet nie trzeba myjki ciśnieniowej żeby umyć podwozie, ponieważ brud słabo trzyma się "połysku".

_________________
Suzuki Baleno 1.6 '97
Suzuki Liana 1.6 '04
Subaru Legacy 2.0 '99
Isuzu Trooper 3.1LTD '94
http://www.youtube.com/user/mirok80?feature=mhee


Na górę
Post: czw cze 07, 2012 8:05 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Na zaciski i bębny porządny (w .uj drogi,żadne za 20zł) sprej wysokotemperaturowy.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw cze 07, 2012 10:53 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2010 12:18 am
Posty: 502
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
Sprey może być mało dokładny w sensie tym że trzeba nakładać parę warstw, a jak farbą polecisz to dwa malowania grubo i będzie trzymać, czytałem na innych forach że polecają FoliaTec http://allegro.pl/foliatec-lakier-farba ... 98759.html , jak za te pieniądze to wydajny środek do pomalowania tarcz i zacisków :P kusi mnie ten czerwony kolorek :P

_________________
Było Geo Tracker miał być New Grand Vitara jest Land Rover Discovery II TD5 -2003.

OFFROAD VITARA TEAM http://www.facebook.com/suzuki.vitara.offroad


Na górę
Post: czw cze 07, 2012 8:00 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 19, 2010 5:31 pm
Posty: 356
jak regeneruje zaciski hamulcowe..... zawsze piaskowanie i malowanie proszkowo na czarny, czerwony lub srebrny kolorek. Podczas malowania proszkowego trzeba po piaskowaniu wymyć zacisk (bęben) rozpuszczalnikiem lub benzyną i dobrze wysuszyć !!! Ostatnio zaciski dałem do firmy która zajmuje się malowaniem proszkowym i spier..... zaciski bo po myciu detergentami nie wysuszyli dobrze i w chropowatościach została "woda" i przy wypiekaniu w piecu wygotowała się przez farbę i zostały takie małe "kratery".

_________________
vitara 1,6 8v 1991r LPG snorkel kibelrura oponki 30'' body 50mm lift merc-felicja odciągi


Na górę
Post: czw cze 21, 2012 12:15 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 05, 2011 4:07 pm
Posty: 96
Lokalizacja: Dźwierzuty
Na dużym forum jest dział Farby i lakiery. Jest w nim oczywiście dużo kasztanów, ale też bardzo fachowe tematy i odpowiedzi.
Hammerite, chlorokauczuk, brunoxy itp są tam przez profesjonalistów od razu odradzane.

Na zaciski i bębny nie wiem co dać. Ale na mosty, ramę, podwozie, wahacze itp porządny(przemysłowy) podkład epoksydowy(np. Interplus 356 lub Epinox firmy Oliva) i na to farba poliuretanowa. Nie jest to rozwiązanie najtańsze, ale na lata...

Akurat jestem na etapie spawania/malowania całej vitary i zdecydowałem się na te rozwiązanie.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl