suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw lis 15, 2018 5:37 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw mar 22, 2018 11:59 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 15, 2015 1:37 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2004
Czy macie jakiś patent żeby zamocować od środka do klapy w GV I - łopatę i np. siekierę?
Kupiłem specjalnie mocną łopatę która akurat długością wchodzi na klapę.
Chodzi mi o to żeby nic nie wiercić, choć pewnie to niewykonalne ;)
Są fajne uchwyty Quick Fist , ale to wymaga wiercenia.
Takie też są fajne , ale to też chyba ni jak bez rozwiercania. http://allegro.pl/2szt-uchwyt-montazowy ... 60068.html

Mam butle LPG w bagażniku i już mi brakuje miejsca, jeszcze wożę ze sobą wielki klocek do lewarowania, bo po lifcie lewarka zabrakło ;) Tak kombinuje żeby nie zabierać miejsca narzędziami.
Wstawiam , rysunek poglądowy mojej klapy - proszę się nie śmiać z rysunków ;)


Załączniki:
klapa_ok.jpg
klapa_ok.jpg [ 190.92 KiB | Przejrzano 2115 razy ]
Na górę
Post: pt kwie 06, 2018 9:35 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 13, 2017 4:08 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 2.0 HDI
Model: Suzuki Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Też się zastanawiam jak to zrobić bez wiercenia, ale jak na razie to przyszło mi do głowy tylko przyklejenie uchwytów mocnym klejem, chociaż to też jest inwazyjne.


Na górę
Post: pt kwie 06, 2018 9:49 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 15, 2015 1:37 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2004
Teraz znalazlem takie cudo, zupelnie nie inwazyjne , ale trzeba by bylo zmodyfikowac zeby sprzet nie latal i sie nie obijal . Nie moge wkleic linka piszac z komorki ale wpiszcIe w googla wieszaki samoprzylepne tesa.


Na górę
Post: sob kwie 07, 2018 1:17 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 13, 2017 4:08 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 2.0 HDI
Model: Suzuki Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Jakoś ciężko mi uwierzyć, że to utrzyma łopatę i siekierę, które nie są wcale takie lekki. Bierz pod uwagę, że w terenie jadąc po dziurach siły działające na te uchwyty są jeszcze większe. Jeżeli już kleić to chyba tylko mocnym klejem.


Na górę
Post: ndz kwie 08, 2018 9:55 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4048
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Łopata i siekiera to potencjalni zabójcy w przypadku rolki lub innego zdarzenia. Jeśli już w środku muszą być to lepiej żeby były bardzo solidnie zamocowane.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw kwie 12, 2018 11:10 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 276
Silnik: klekot z Poloneza
Model: long
Rok prod.: 1997
Dokładnie.


Na górę
Post: czw sie 30, 2018 8:12 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn cze 10, 2013 2:34 pm
Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa Wawer
Silnik: 1.6 16v
Model: Long
Rok prod.: 1992
Bez wiercenia tego nie widzę. Nie wiem, czy w GV I ten plastik się zdejmuje, i ile przy tym klnie, ale gdybym chciał to zrobić mało inwazyjnie, zdjąłbym plastikową płytę, sprawdził gdzie pod spodem jest wolna przestrzeń, dorobił do plastiku od spodu blachę stalową dospawanymi nakrętkami 5 lub 6, lub alu z nitonakrętkami, i do nich mocował cokolwiek. Wolałbym sprzedać samochód 50 PLN taniej z dziurkami w tylnej klapie, niż żyć 50 lat krócej przez latającą siekierę.

W Vitarze z 92 r po zdjęciu osłonek okazuje się, że pod spodem jest mnóstwo fabrycznych otworów w blasze drzwi, do których też można się mocować. Ja wymieniłem całą osłonkę na blachę z ALU, i tam zaczepiam siekierę. Mocowana na 2 naciągach gumowych do plandek "Hamron" z Juli. Cena jakieś 17 PLN za 4 sztuki. Używam takich naciągów do mocowania szpeju, nart, łopat itp od 5 lat i nie sparciały.


Na górę
Post: czw sie 30, 2018 8:24 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn cze 10, 2013 2:34 pm
Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa Wawer
Silnik: 1.6 16v
Model: Long
Rok prod.: 1992
robertvitara pisze:
Takie też są fajne , ale to też chyba ni jak bez rozwiercania. http://allegro.pl/2szt-uchwyt-montazowy ... 60068.html



Ładne, ale doczytałem że producent przewiduje 10 kg obciążenia statycznego, a dynamicznego nie podają. Ja bym przed zamontowaniem zapiął to na trzepaku i obciążył swoją wagą na wszelki wypadek ;)


Na górę
Post: pn paź 15, 2018 10:00 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 11, 2017 9:47 pm
Posty: 11
Lokalizacja: SD
Silnik: G16B
Model: Metal Top 3D JLX
Rok prod.: 1996
Łopata wykorzystane fabryczne otwory w klapie do mocowania tapicerki. Śruby M8 z poszerzanymi podkładkami i uchwyty do rurek z wymienionymi śrubkami na motylki. Siekiera na fabrycznym mocowaniu i śrubie M8 z nakrętką motylkową. Nie odpadnie :) Trzeba było delikatnie wyciąć tapicerkę, to jedyny minus. W GV pewnie wystarczy przewiercić plastikową tapicerkę w miejscu mocowań do klapy i prawdopodobnie da radę zrobić podobnie.

Obrazek

Pozdrawiam, Mateusz.

_________________
1996 | 3D | G16B | +2'' | KL71 215/75/15


Na górę
Post: wt paź 16, 2018 12:43 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 17, 2014 2:37 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Łódź
Silnik: 2.7 V6
Model: Grand Vitara XL7
Rok prod.: 2004
Toć to szpadel a nie łopata :twisted: ale zamontowane niczego sobie :D

_________________
Miła być Vitara w longu jest GV XL7 :)


Na górę
Post: wt paź 16, 2018 2:37 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 13, 2011 7:21 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Warszawa - Bielany
Silnik: 1.6 8v
Model: Blaszak
Rok prod.: 1994
Rozwiązanie ciekawe. Ile czasu zajmuje odkręcanie motylków?
Te zaczepy m.in. z allegro są o tyle fajne, że zapięcie/odpięcie zajmuje sekundy

_________________

Jest: Vitara 3d 94' 1.6 8v, lift 4'', Insa Sahara Turbo 29''
Była: Vitara Long '94 Showtime 1.6 16v LPG, Lift 2'', Bodylift 3'', BF Goodrich MT 31'', i winda na przedzie - umarła rdzawą śmiercią


Na górę
Post: wt paź 16, 2018 5:52 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 11, 2017 9:47 pm
Posty: 11
Lokalizacja: SD
Silnik: G16B
Model: Metal Top 3D JLX
Rok prod.: 1996
Motylki wystarczy poluzować. Dolna śruba robi za zawias/oś obrotu. Luzujesz motylek, odchylasz obejmę w bok i masz szpadel w ręce. Strzelam, że jakieś 7 do 9 sekund na motylek ;)

LazyHunter pisze:
Toć to szpadel a nie łopata

Oczywiście! Jakoś tak bezrefleksyjnie zasugerowałem się tematem posta :)

_________________
1996 | 3D | G16B | +2'' | KL71 215/75/15


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl