suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 9:24 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz gru 07, 2008 1:57 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 08, 2008 6:58 pm
Posty: 174
Lokalizacja: Jura, CH
Teoretyczne rozważania laika (bo escape 12000 czeka na instalację):
Wyciągarki elektryczne mają sporo wad związanych z ich dużym poborem prądu i krótkim czasem działania pod obciążeniem. W krótkich Vitkach obciążenia mogą być na tyle małe, że elektryk może wystarczyć, ale Long to już ok 1,5 tony.
A co myślicie o zainstalowaniu wyciągarki hydraulicznej do długiej Vitary?
np. takiej: http://www.milemarker.com/winch-12.html
masa podobna do elektryka, podłączenie do pompki wspomagania i co prawda szybkość zwijania mniejsza niż w elektryku, ale można zwijać i kilka minut i aku nie siądzie
Nie wiem jaką wydajność ma seryjna pompka wspomagania, ale w razie co można spróbować coś większego wrzucić i dać większy zbiornik na olej.
Do rajdów by się taki zestaw pewnie nie nadawał (bo z definicji Long raczej nie do rajdów) ale do dłuższych, cięższych i jednosamochodowych tras turystycznych chyba bardziej pewne by było niż elektryk.
Cenowo też nie wypada źle - przez net hydraulika już za 900$ można kupić i to jest podobny koszt jak elektryk + żelek + dobre kable + hebel.

Bardzo błądzę?

_________________
Vitara Long 2.0 D I/C TURBO
Kumho KL-71 225x75R16
Escape 12000 (czasowo oddzielona od samochodu)


Na górę
Post: ndz gru 07, 2008 1:11 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 09, 2008 5:31 pm
Posty: 719
Lokalizacja: Olkusz
ale w specyfikacji nie pisze ze pasuje do suzuki, tam same duże ,ciężkie auta tylko z 6, 8 cylindrowymi mocnymi silnikami, do przygodnego wyciągania przeróbka wspomagania i zakup takiej drogiej wyciągary to wg. mnie rozrzutność

_________________
"TYGRYSEK" - 1,6L 8V - LSD - SIMEX 30"


Na górę
Post: ndz gru 07, 2008 9:54 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
x-bowman pisze:
dłuższych, cięższych i jednosamochodowych tras turystycznych



najbardziej to bym ci dobrego tifora hilifta polecał :wink:
bo co bedzie jak zamatujesz elektryka na przód a bedziesz miał mozliwisc wyciagniecia sie tylko do tyłu

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: pn gru 08, 2008 2:28 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
slaw pisze:
bo co bedzie jak zamatujesz elektryka na przód a bedziesz miał mozliwisc wyciagniecia sie tylko do tyłu

Trzeba wyciągarkę założyć centralnie, jak mechanika. I zrobić prowadzenie liny do przodu i tyłu.

A pewnie najlepszym rozwiązaniem byłby elektryk zamontowany na przenośnej podstawie z możliwością mocowania z przodu i tyłu. (np. Warn ma coś takiego w ofercie)

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: pn gru 08, 2008 2:58 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
slaw pisze:
x-bowman pisze:
dłuższych, cięższych i jednosamochodowych tras turystycznych

najbardziej to bym ci dobrego tifora hilifta polecał :wink:

Dokładnie :!:
Jak tylko nie jeździsz sam to tifor w turystyku załatwia sprawę. Ja się uparłem na wyciągarkę bo czasem chce sam wyskoczyć wieczorkiem i w razie W mam tylko opcję "Telefon do Przyjaciela" :wink: :lol: .

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: pn gru 08, 2008 7:56 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
wstaw wyciągarkę np Tabora 12tke , spokojnie starczy by ci wydłubać longa z lagru, dzwiga volvo lappandera, parcha długiego to i sukę długą da,

tylko trzeba w żelówkę zainwestować ( np optime)

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: pn gru 08, 2008 8:10 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw kwie 24, 2008 8:55 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Gdańsk
WOLVERINE pisze:
wstaw wyciągarkę np Tabora 12tke , spokojnie starczy by ci wydłubać longa z lagru, dzwiga volvo lappandera, parcha długiego to i sukę długą da,

tylko trzeba w żelówkę zainwestować ( np optime)


Optima to nie żelówka...

_________________
Naczkinz

Vitara 1,6 8v - paździerz edyszyn :D
Sprzedana


Na górę
Post: pn gru 08, 2008 8:28 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
Naczkins pisze:
Optima to nie żelówka...


Optima to jak najbardziej akumulator typu AGM popularnie zwany żelówką o dość specyficznej budowie:
http://www.optima-batterien.eu/optima-technology.html


A wracając do tematu:
x-bowman pisze:
..A co myślicie o zainstalowaniu wyciągarki hydraulicznej do długiej Vitary?
np. takiej: http://www.milemarker.com/winch-12.html
masa podobna do elektryka, podłączenie do pompki wspomagania i co prawda szybkość zwijania mniejsza niż w elektryku, ale można zwijać i kilka minut i aku nie siądzie
Nie wiem jaką wydajność ma seryjna pompka wspomagania, ale w razie co można spróbować coś większego wrzucić i dać większy zbiornik na olej.

To rozwiązanie dośc kosztowne. Milemaker nie kosztuje tyle co chiński elekryk. Chyba nikt nie testował wydajności pompy wspomagania Vitary. Elektryk będzie taniej nawet zakłądając zakup dużej Optimy.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: pn gru 08, 2008 9:05 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
Naczkins pisze:
Optima to nie żelówka...

och marian marian ...

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: wt gru 09, 2008 10:24 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 08, 2008 6:58 pm
Posty: 174
Lokalizacja: Jura, CH
Masmo pisze:
x-bowman pisze:
..A co myślicie o zainstalowaniu wyciągarki hydraulicznej do długiej Vitary?
np. takiej: http://www.milemarker.com/winch-12.html
masa podobna do elektryka, podłączenie do pompki wspomagania i co prawda szybkość zwijania mniejsza niż w elektryku, ale można zwijać i kilka minut i aku nie siądzie
Nie wiem jaką wydajność ma seryjna pompka wspomagania, ale w razie co można spróbować coś większego wrzucić i dać większy zbiornik na olej.

To rozwiązanie dośc kosztowne. Milemaker nie kosztuje tyle co chiński elekryk. Chyba nikt nie testował wydajności pompy wspomagania Vitary. Elektryk będzie taniej nawet zakładając zakup dużej Optimy.

No wiem, że chinol będzie tańszy (jak napisałem w pierwszym poście, że już takowego zakupiłem), dlatego to są tylko teoretyczne rozważania.

Hydraulik to zdecydowanie większy komfort psychiczny, tzn. nie musisz zamartwiać się czy aku już ci pada, czy jeszcze te 2 metry pociągnie (nawet jak masz optimę).

Chodziło mi właśnie o wydajność pompy wspomagania i ewentualne inne miejsce na zbiornik i chłodniczkę płynu roboczego.
I jeszcze raz teoretycznie: jakby pompa oryginalna była za mała, to może od jakiegoś samochodu by pasowała?

Masmo pisze:
slaw pisze:
x-bowman pisze:
dłuższych, cięższych i jednosamochodowych tras turystycznych

najbardziej to bym ci dobrego tifora hilifta polecał :wink:

Dokładnie :!:
Jak tylko nie jeździsz sam to tifor w turystyku załatwia sprawę. Ja się uparłem na wyciągarkę bo czasem chce sam wyskoczyć wieczorkiem i w razie W mam tylko opcję "Telefon do Przyjaciela" :wink: :lol: .

Wiem wiem,
Hi-lifta + zaczepy + taśmy kupiliśmy zanim przyszła wyciągarka.

_________________
Vitara Long 2.0 D I/C TURBO
Kumho KL-71 225x75R16
Escape 12000 (czasowo oddzielona od samochodu)


Na górę
Post: wt gru 09, 2008 10:40 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
x-bowman pisze:
Hi-lifta + zaczepy + taśmy kupiliśmy zanim przyszła wyciągarka.


Raczej Tifor. Hilift jest zdecydowanie mniej użyteczny. Moim zdaniem bez trapów i przygotowanych w aucie "miejsc podparcia" nie ma sensu go wozić.
Wiem że można użyć hilifta do ciągnięca, ale jest to dużo mniej wygodne niż tiforem.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: wt gru 09, 2008 3:46 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw kwie 24, 2008 8:55 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Gdańsk
Masmo pisze:
Naczkins pisze:
Optima to nie żelówka...


Optima to jak najbardziej akumulator typu AGM popularnie zwany żelówką o dość specyficznej budowie:
http://www.optima-batterien.eu/optima-technology.html



Naczkins napisał(a):
Optima to nie żelówka...

och marian marian ...

_________________
www.gdansk4x4.pl
Vitarka cabrio 3d '94
OME, perschini i kilka innych udogodnień
[/quote]

Wracając do tematu,
Ach Volvo łajzo, Volvo łajzo ;)

Masmo, gdzie jest napisane że optima ma żel?
Optima jest robiona w technologii SPIRALCELL? znaczy tyle że ma spiralne cele które są zatopione w gąbce z kwasem. Nie w żelu.

_________________
Naczkinz

Vitara 1,6 8v - paździerz edyszyn :D
Sprzedana


Na górę
Post: wt gru 09, 2008 5:49 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
Naczkins pisze:
Masmo pisze:
Naczkins pisze:
Optima to nie żelówka...

Optima to jak najbardziej akumulator typu AGM popularnie zwany żelówką o dość specyficznej budowie: http://www.optima-batterien.eu/optima-technology.html

Masmo, gdzie jest napisane że optima ma żel?
Optima jest robiona w technologii SPIRALCELL? znaczy tyle że ma spiralne cele które są zatopione w gąbce z kwasem. Nie w żelu.


Czy ja napisałem że ma żel? Napisałem że jest popularnie zwany żelówką bo większość myli AGM z żelówką. AGM to skót od Absorbed Glass Mat (AGM) czyli elektrolit jest absorbowany przez matę z włókna szklanego. Tu jest fajne opis technologii wykonania akumulatorów:

http://www.vonwentzel.net/Battery/01.Type/index.html

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: wt gru 09, 2008 8:18 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw kwie 24, 2008 8:55 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Gdańsk
Optima to jak najbardziej akumulator typu AGM popularnie zwany żelówką o dość specyficznej budowie: http://www.optima-batterien.eu/optima-technology.html
[/quote]
Masmo, gdzie jest napisane że optima ma żel?
Optima jest robiona w technologii SPIRALCELL? znaczy tyle że ma spiralne cele które są zatopione w gąbce z kwasem. Nie w żelu.[/quote]

Czy ja napisałem że ma żel? Napisałem że jest popularnie zwany żelówką bo większość myli AGM z żelówką. AGM to skót od Absorbed Glass Mat (AGM) czyli elektrolit jest absorbowany przez matę z włókna szklanego. Tu jest fajne opis technologii wykonania akumulatorów:

http://www.vonwentzel.net/Battery/01.Type/index.html[/quote]

No właśnie, taka z optimy żelówka jak z vitary Jeep ;))

Volvo, podsumowując optima to nie żelówka..

_________________
Naczkinz

Vitara 1,6 8v - paździerz edyszyn :D
Sprzedana


Na górę
Post: śr gru 10, 2008 12:38 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Wg mnie hydraulik ma jeszcze jedną "wade" w porównaniu do elektryka - wymaga pracującego silnika (a właściwie pracującej pompy) podobnie jak mechanik.
Elektryk teoretycznie działa nawet po małej kąpieli np żeby wywlwc auto na suche i wyczyścić filtr powietrza.
Co do cen - za dobrą pompe hydrauliczną, zbiornik węże itp itd wyjdzie na 100% więcej niż za samą Optime.
Poza tym masa takiego szpeju będzie większa.

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl