suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 10:13 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn gru 25, 2006 12:25 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr gru 13, 2006 11:11 pm
Posty: 52
Lokalizacja: PRABUTY
dzięki za link . chyba poszukam na polskich stronach bedzie szybciej zamowic

_________________
była vitara92r cabrio, dystanse5cm+simex
w poszukiwaniu srebrników na nową


Na górę
 Tytuł: Re: Lockright
Post: pn paź 20, 2008 9:25 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
@tokio, trasek.com.pl dystrybutor ARB - on ma blokadki,


p.s. ale odgrzałem kotleta... ;)

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
 Tytuł: Re: Lockright
Post: pn paź 20, 2008 9:53 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
a wiecie jak do tego sklepu Traska wejsc
http://www.taubenreuther.de/ ja prubuje i nic :oops:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
 Tytuł: Re: Lockright
Post: wt paź 21, 2008 6:29 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
To nie jest sklep traska - na tej stronie możesz sobie pooglądać to, co kupisz u Traska...Ale cen nie uświadczysz :(

http://www.taubenreuther.de/shop/navigr.php?pli=1007 - nie wiem, czy Ci pójdzie, bo jest jakaś ankieta orzed wejściem do sklepu. W górnym prawym rogu masz zmianę języka z barbarzyńskiego "sprechen w dechen ja ja volkswagen".

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł: Re:
Post: wt paź 21, 2008 6:32 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Masmo pisze:
A jakby tak rozdzielić działanie ręcznego i jak w starych traktorach blokować koło kręcące się w miejscu??? Biorać pod uwagę że do kabiny wchodzą oddzielnie obie linki taki mod byłby dość łatwy. Tylko trzebaby zamontować drugą dźwignię.....



Widzę, że Masmo też miał takie pomysły - ja też miałem, tylko pisałem o tym na rajdach :mrgreen:

Dobra - to bym bardzo prosił ludzi bardziej doświadczonych w zakresie mechaniki i/lub jazdy offroadowej, czy takie rozwiązanie miałoby sens i jak to ewentualnie zmotać - z założeniem, że musiały by być 3 wajchy od ręcznego (normalny na 2 koła, lewy i prawy) :mrgreen:

Pozdr!

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł: Re: Lockright
Post: wt paź 21, 2008 7:29 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 04, 2008 8:18 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Nisko kole Stalowej Woli
To może wymyślmy jakąś nazwę dla tego typu "BLOKADY " :D Potem się opatentuje i mamona sama będzie lecieć do kieszeni :D

_________________
Elmonter 1.6 8V ARB


Na górę
 Tytuł: Re: Lockright
Post: wt paź 21, 2008 7:49 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Taaa - blokada czołgowa :lol:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł: Re: Re:
Post: wt paź 21, 2008 8:38 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
kosciej pisze:
Masmo pisze:
A jakby tak rozdzielić działanie ręcznego i jak w starych traktorach blokować koło kręcące się w miejscu??? Biorać pod uwagę że do kabiny wchodzą oddzielnie obie linki taki mod byłby dość łatwy. Tylko trzebaby zamontować drugą dźwignię.....



Widzę, że Masmo też miał takie pomysły - ja też miałem, tylko pisałem o tym na rajdach :mrgreen:

Dobra - to bym bardzo prosił ludzi bardziej doświadczonych w zakresie mechaniki i/lub jazdy offroadowej, czy takie rozwiązanie miałoby sens i jak to ewentualnie zmotać - z założeniem, że musiały by być 3 wajchy od ręcznego (normalny na 2 koła, lewy i prawy) :mrgreen:

Pozdr!


Dwie wajchy by chyba wystarczyły. Ciągnąłbyś obie na raz.
Na dzień dzisiejszy widzę że byłoby to trudne do obsługi w czasie jazdy. Traktory jednak jeżdzą trochę wolniej :wink: Takie rozwiązanie mogłoby być przydatne tylko jak już staniemy na wykrzyżu z jednym kołem dyndającym w powietrzu... .
Chyba nie ma alternatywy dla LockRighta. Ja czekam na przesyłką z LR do przodu. Mam nadzieję że w przyszłym sezonie już będzie w aucie.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł: Re: Re:
Post: wt paź 21, 2008 9:03 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Masmo pisze:
Dwie wajchy by chyba wystarczyły. Ciągnąłbyś obie na raz.
Na dzień dzisiejszy widzę że byłoby to trudne do obsługi w czasie jazdy. Traktory jednak jeżdzą trochę wolniej :wink: Takie rozwiązanie mogłoby być przydatne tylko jak już staniemy na wykrzyżu z jednym kołem dyndającym w powietrzu... .


No i mi tylko o takie coś chodzi. Wajchy musiały by być blisko siebie, żebym mógł 2 naraz pociągnąć... Tylko co z guzikiem zwalniającym?

Dlatego myślałem nad 3 wajchami :mrgreen:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł: Re: Lockright
Post: wt paź 21, 2008 9:16 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Wajchy mogą być 2 - wystarczy, że je będziesz czymś spinał, tak, żeby na codzień razem chodziły. Wtedy też wystarczy jedna wajha z blokadą i guzikiem :). Inną sprawą pozostaje przegląd ...

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
 Tytuł: Re: Re:
Post: wt paź 21, 2008 9:18 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
kosciej pisze:
...Wajchy musiały by być blisko siebie, żebym mógł 2 naraz pociągnąć... Tylko co z guzikiem zwalniającym?
Dlatego myślałem nad 3 wajchami :mrgreen:


Przecież ciągnać do góry nie muszisz wciskać guzika, a zwalniać możesz najpierw jedną potem drugą. No chyba że tak sobie wyrobisz kciuk że naciśniesz obie na raz. :wink:
W sumie zmotanie dwóch wajch powinno być proste. Trzebaby wspawać tylko jeszcze jeden wspornik od ręczniego i zamontować dwie dwignie obok siebie...

piotrk pisze:
Wajchy mogą być 2 - wystarczy, że je będziesz czymś spinał, tak, żeby na codzień razem chodziły. Wtedy też wystarczy jedna wajha z blokadą i guzikiem :). Inną sprawą pozostaje przegląd ...

Niby tak ale wtedy przed wyjazdem w teren będzie trzeba modyfikować dźwignie.... Najprostrze rozwiaznia są najlepsze :wink: .

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł: Re: Re:
Post: wt paź 21, 2008 10:07 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Masmo pisze:
piotrk pisze:
Wajchy mogą być 2 - wystarczy, że je będziesz czymś spinał, tak, żeby na codzień razem chodziły. Wtedy też wystarczy jedna wajha z blokadą i guzikiem :). Inną sprawą pozostaje przegląd ...

Niby tak ale wtedy przed wyjazdem w teren będzie trzeba modyfikować dźwignie.... Najprostrze rozwiaznia są najlepsze :wink: .
Zgadzam się, że najprostsze rozwiązania są najlepsze, ale nie chciałbym kiedyś w panice, jak mi siądą hamulce na trasie, np. w górach, walczyć z dwoma niezależnymi dźwigniami od każdego koła oddzielnie :shock: Nie wyobrażam sobie jak mógłbym bezpiecznie sterować siłą hamulca, tak jak teraz to mogę robić (z wciśniętym guzikiem). Jeszcze ja, jak ja - nauczyłbym się z tego wynalazku korzystać, ale moja lepsza połówka miałaby tym jeździć ? :|. A niestety takie przypadki się zdążają ... ostatnio znajomy na trasie miał nieprzyjemną sytuację - depnął na hamulec, a tu ... nic wpadł w podłogę i tyle, gdyby nie sprawny ręczny to mogłoby być z nim krucho. Nadmienię, że samochód zadbany, przeglądy itp robione.

Prostsze najlepsze, ale nie kosztem bezpieczeństwa ;). Prosta, szeroka, łatwozapinana obejma, jeśli dziwnie będą równolegle, powinna załatwić sprawę (a jest miejsce na druga wajchę w Vitarze, obok już istniejącej :) )

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
 Tytuł: Re: Lockright
Post: wt paź 21, 2008 10:28 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Właśnie ze względu bezpieczeństwa chciałem 3 wajchy...Żeby mieć ten jeden, normalny, pomocniczy. Myślałem o czymś takim:
- 1 wajcha do linki lewej
- 2 wajcha do linki prawej
- pod nimi fake wajcha z prętem (bez linki), która jakby co ciągnie 2 pozostałe wajchy...

Te 2 wajchy z linkami musiały by być od czegoś innego - jakieś mniejsze od vitarowych. Może od malucha jakiegoś? :mrgreen:
Załącznik:
fiddle.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł: Re: Lockright
Post: wt paź 21, 2008 7:36 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 2:23 pm
Posty: 1074
Lokalizacja: Oława/Dolnośląskie
Tak sobie czytam i oczom nie wierze :shock:

MOze najprosciej bedzie zaspawać dyfer :roll: , chwilka pracy a i nazwa juz jest :lol:


Na górę
 Tytuł: Re:
Post: wt paź 21, 2008 7:36 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 7:46 am
Posty: 258
Lokalizacja: Mielec
Karson pisze:
Jest to blokada mostu. LSD działa do pewnego momentu, Lockright cały czas. Np na wykrzyzu, gdy jedno z kół wisi w powietrzu lsd nie pomoże LR tak.


Zaintrygowała mnie twoja teoria :wink:

A niby dlaczego ? LSD działa tak, że masz spięty dyferencjał do pewnego momentu, w którym siła wynikająca z różnicy prędkości kół jest na tyle duża aby pokonać tarcie tarcz ciernych LSD i wtedy koła zaczynają obracać się z różną prędkością (podczas skręcania na czarnym). Więc w opisanym przez ciebie przypadku gdy jedno koło jest w powietrzu kręci się z taką samą prędkością co to mające kontakt z gruntem i nie występuje różnica momentu obrotowego pomiędzy jednym a drugim kołem.

Mam LSD w swojej Vitce i to sprawdziłem. Wadą LSD jest to, że w trudnym twardym terenie LSD przestaje działać i most pracuje w normalnym trybie dyferencjału.

Dyfer zblokowany na stałe - bardzo dobre w ciężki teren
Dyfer z LSD - dobre rozwiązanie na asfalt i w lekki i średni teren
Dyfer - dobre tylko na asfalt
Dyfer blokowany ręcznie (np. ARB) - rozwiązanie posiadające same zalety ... no może poza ceną.

_________________
Spodnie są ważniejsze od żony. Istnieje wiele miejsc, do których można iść bez żony i niewiele, do których można iść bez spodni...

Vitara 3D '91 by OME 2" + LSD + 30" + Escape 10000 lbs + Safari Snorkel


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl