suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 7:29 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lis 07, 2013 4:18 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pt lis 01, 2013 12:34 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Dębica (woj. podkarpackie)
Witam.

Poszukuję Vitary Longa na wyprawy dalsze i bliższe. Z racji, że to będzie moje jedyne auto, będę potrzebował w idealnym stanie. Teraz jeżdżę samuraiem, do tej pory wystarczał, ale wiadomo cenzura z czasem robi się wygodna, może to nie wina dupy, tylko tej małej pralki ? Jeżdżę naprawdę mało, samuraj czasem stoi pod blokiem 2 tyg. I tu rodzi się moje pytanie, JAKI SILNIK ? Na forum jest masa informacji, ciężko jednoznacznie stwierdzić co lepsze. Więc proszę o opinie. Wiem też ile kierowników tyle zdań. Prosiłbym o argumentowanie tego co się poleca, troszeczkę ułatwi wybór ;) Do tego czasu skłonny jestem wybrać 1.6 16V, jakoś nie do końca patrzę w stronę V6, koszty, ale oczywiście nie wykluczam. Gazolina nie przeszkadza. Na wyprawy raczej dobry duel-fuel :) No i zostaje dyzel, koncernu PSA, ewentualnie ten drugi ? Jeżeli chodzi o skrzynie, automat bądź manual to pewnie kwestia upodobania, bo spalanie chyba aż tak bardzo się nie różni? Najlepiej przejechać się modelami z różnymi silnikami tak też zamierzam zrobić. Czekam na jakieś propozycje porady ?

Celowałbym na zakup za graniczny. Przeszukuje takie strony: mobile.de autoscout24.de ebaje, macie jeszcze jakieś strony gdzie mógłbym poszperać ?

Jak trafie na naprawdę dobry model to zostanie ze mną długie lata.
Pozdrawiam

_________________
- Las Maquinas de la muerte


Ostatnio zmieniony pn lis 11, 2013 4:22 pm przez dbcooper, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: czw lis 07, 2013 10:50 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Jeśli nastawiasz sie na zakup za granicą to szukaj w kraju gdzie nie solą dróg zimą. Lepiej sprowadzić Włoszkę z nastawieniem że silnik padaka ale za to buda zdrowa bedzie :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw lis 07, 2013 11:25 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 10, 2013 10:25 pm
Posty: 93
Lokalizacja: Bstok
A co Ci doradzić?
Wszystko zależy od tego ile chcesz wydać na swoje wymarzone cacko ?
V6 nie ?, a dlaczego ? Bo drogie w zakupie, czy w eksploatacji ?
To, że 1.6 jest prostym silnikiem i rozrząd kosztuje 1/3 ceny - jasne. Ale co w nim fajnego biorąc pod uwagę Twoje zamierzenia ?,
ja na gaz...a ona stoi.
100 km/h a w środku pogadać nie można :D, bo obrotów ileś tam tysięcy hehehe

Ja właśnie tak traktuję Vitkę jak Ty zamierzasz (z tym, że nie jest to jedyny samochód). Ryby, Grzyby, Mazury, Biwak. Małę wyprawy (tak max do 500 km w obie strony). Kupiłem V6 od Niemca, dlatego że szukałem z tych ostatnich bogato wyposażonych roczników (ABS, Poduchy, Klima, Grzane dupska, czego nie spotkasz w 1.6 ) Blachy były lekko podjedzone, ale rama i spód rzadka do spotkania. Po miesiącu przegwizdałem pierścionki i silnik poszedł do roboty. Porządny remont (łącznie ze sprzęgłem) kosztował mnie ok. 3 tysi, ale zrobiłem jak w fabryce. Teraz jeszcze podniosłem, więc Vitka w sumie trochę wyniosła (a może jak na taki wiekowy samochód, to nawet więcej niż trochę) ....., ale teraz to jest jazda :D

_________________
Był Patrol Y61 i wybuchł :-)
Jest Viertarka 2.0 V6 "+4" made by Radzikone" i Yokohama Geolandar A/T-S


Na górę
Post: pt lis 08, 2013 11:20 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lis 11, 2012 7:01 am
Posty: 21
Lokalizacja: Kluczbork
Podłączam się do tematu, gdyż szukam vitki do podobnych celów i też jako jedyne auto. :)

Jak Danielson wyglądała blacha pod plastikami? Wszystkie są tam zjedzone jak leci?
I jak z ekonomią? Oczywiście odrzućmy na razie modyfikacje wpływające na spalanie. :)


Na górę
Post: pt lis 08, 2013 4:00 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 10, 2013 10:25 pm
Posty: 93
Lokalizacja: Bstok
daavith pisze:
Podłączam się do tematu, gdyż szukam vitki do podobnych celów i też jako jedyne auto. :)

Jak Danielson wyglądała blacha pod plastikami? Wszystkie są tam zjedzone jak leci?
I jak z ekonomią? Oczywiście odrzućmy na razie modyfikacje wpływające na spalanie. :)


Pod plastikami jeszcze znośnie. Na dole drzwi i progi były najbardziej zjedzone. No i oczywiście tylne błotniki.
Ekonomia ? Żadna ekonomia :)
Jak ja jeżdze i daję po dupie ostro, to pali 14l/100.
Jak jeździ żona powoli i spokojnie, to 12l/100 :D . Mniej chyba nie potrafi.
Gazu nie mam i ze względu na brak miejsca nie zamierzam puki co zakładać.

_________________
Był Patrol Y61 i wybuchł :-)
Jest Viertarka 2.0 V6 "+4" made by Radzikone" i Yokohama Geolandar A/T-S


Na górę
Post: pt lis 08, 2013 7:52 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
W pełni popieram to co pisze Danielson.
Jeśli szukasz wygodnego, ekonomicznego auta do jazdy na co dzień to na pewno nie Vitara :D
Spalanie 12-14 litrów benzyny, modyfikacje, naprawy bieżące itp. Trochę grosza i czasu to pochłania.
Przez pół roku jeździłem tylko Vitarą i na tyle mnie to z czasem zmęczyło że kupiłem drugi samochód do jazdy na co dzień :)
Takie rozwiązanie uważam za idealne - na płaskie płaski, w teren i na wyprawy Vitara.

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Post: pt lis 08, 2013 8:50 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lis 11, 2012 7:01 am
Posty: 21
Lokalizacja: Kluczbork
A orientujecie się jak ze spalaniem w longu 1.6 16v z automatem? Mówimy nadal o serii.
Wisi jedna łądna na Allegro.


Na górę
Post: pt lis 08, 2013 9:56 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:24 pm
Posty: 258
Lokalizacja: Gruszeczka/Wrocław
daavith pisze:
A orientujecie się jak ze spalaniem w longu 1.6 16v z automatem? Mówimy nadal o serii.
Wisi jedna łądna na Allegro.

Ok 10-12l benz./100km. Wiadomo, zależy gdzie i jak się jeździ...

_________________
Suzuki Baleno 1.6 '97
Suzuki Liana 1.6 '04
Subaru Legacy 2.0 '99
Isuzu Trooper 3.1LTD '94
http://www.youtube.com/user/mirok80?feature=mhee


Na górę
Post: pt lis 08, 2013 10:43 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 05, 2011 11:33 pm
Posty: 284
Lokalizacja: Kaszuby
Vitara to stara epoka, niestety :( Dla mnie to drugi samochod do motania, jako pierwszy nie znosi niestety krytyki argumentów
Po pajero, fr, x-t, vitka wypada jak wóz drabiniasty
Jeżeli nie chcesz samochodu do zabawy, do tego vit jest zajebista,
Jako pierwszy i jedyny poszukaj w fronterach, terrano albo galloperach, które sa tanie a maja wszystko co potrzeba (Sasiad ma)

Znajomy ostatnio wyrwał frontere 1 z klimą i w skórach w gazie za 6k. Uszczelnił skrzynie zmienił tarcze i śmiga. Rama 1,5 grubsza od vitary, blachy tez nie z konserwy

_________________
VITARA 98 2.0. ESCAPE, ARB tył, IRONMAN 2", buda 2" , BFG 30", zderzaki stalowe - było
SAMURAI 92 1.3 DRAGON WINCH przenośna, MINISPOOL tył, LOCK-RIGH przód, OME, wieszaki 2", kopia SIMEX 30", zderzaki stalowe - jest


Ostatnio zmieniony sob lis 09, 2013 9:10 am przez volay, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: sob lis 09, 2013 7:20 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn paź 28, 2013 6:47 am
Posty: 9
Lokalizacja: Olsztyn i okolice
Dokładnie tak jak pisze volay, dodałbym jeszcze do tej listy monterey / tropper :-) można znaleźć w przyzwoitych stanie za odpowiednią kasę.


Na górę
Post: sob lis 09, 2013 2:05 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sie 16, 2010 3:17 pm
Posty: 58
Lokalizacja: Elbląg
Jeżeli Opel to jaki silnik jest najmniej awaryjny no i jak ze spalaniem? Bo Vitara pali jednak nie za dużo.


Na górę
Post: sob lis 09, 2013 2:20 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 05, 2011 11:33 pm
Posty: 284
Lokalizacja: Kaszuby
Szukaj u źrodła www.opelfrontera.pl , my tu tylko sprzątamy :)

_________________
VITARA 98 2.0. ESCAPE, ARB tył, IRONMAN 2", buda 2" , BFG 30", zderzaki stalowe - było
SAMURAI 92 1.3 DRAGON WINCH przenośna, MINISPOOL tył, LOCK-RIGH przód, OME, wieszaki 2", kopia SIMEX 30", zderzaki stalowe - jest


Na górę
Post: sob lis 09, 2013 3:09 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sie 16, 2010 3:17 pm
Posty: 58
Lokalizacja: Elbląg
Chciałem opinie obiektywne, a nie fascynatów :)


Na górę
Post: ndz lis 10, 2013 12:34 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 05, 2011 11:33 pm
Posty: 284
Lokalizacja: Kaszuby
Forum jak forum, obiektywne jak nasze :lol:

Łatwo znaleść jakie jest spalanie nie motanej vitary 1.6, 2.0. czy frontera 2.0. Ale jakie bedzie jak ruszy wyścig zbrojeń. Zaczynamy motanie, wchodzą 30" , musisz ostro deptać zeby 1.6. dała rade "spokojnie" jeździć i wyprzedzać na twardym. Takie spalanie dopiero porównujemy z monterey, galloper czy innym ustrojstwem, które fabrycznie ma 30", 31".

I o to chodzi moim zdaniem w doborze samochodu, jak chce sie samochod tylko do błota, chce sie potwora mota sie gr, jak lekkie auto które przeleci tam gdzie patrol utonie - samuraia czy vitare.

Ja chcesz cos wygodniejszego od samuraia, to chyba wszystko spełnia ten warunek :lol:

Tylko biorąc longa, po pewnym czasie bedziesz chciał wieksze koła, wpakujesz kasę, potem bedzie chciał wymienić most itd zeby nie pourywac,

A jak wszystko bedzie zrobione, long na AT 31" bedzie piękny, zaparkujesz obok krótkiej frontery, która bedzie miała w srodku wiecej miejsca niż long, oryginalnie przystosowane napędy i moc zeby toczyć fabrycznie montowane 31" , zastanowisz sie po .... wydales tyle kasy, przecież też chciałeś samochod na wyprawy a nie topienia po klamki 8)

_________________
VITARA 98 2.0. ESCAPE, ARB tył, IRONMAN 2", buda 2" , BFG 30", zderzaki stalowe - było
SAMURAI 92 1.3 DRAGON WINCH przenośna, MINISPOOL tył, LOCK-RIGH przód, OME, wieszaki 2", kopia SIMEX 30", zderzaki stalowe - jest


Na górę
Post: ndz lis 10, 2013 1:43 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pt lis 01, 2013 12:34 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Dębica (woj. podkarpackie)
Witam. Nie odpisywałem ze względu na brak internetu. Cieszę się, że jest takie zainteresowanie tematem :), tylko może nie do końca trzymamy się wątku, ale i tak dziękuję za wpisy.
Co do wygody to uważam, że vitara jest całkiem całkiem wygodna :) porównując do samuraja to niebo a ziemia. Samuraj bez stabilizatora, podniesiony na wieszakach i twardszych resorach do tego simexy, to ewidentny przykład totalnego braku wygody, a i tak dałem rady 4 lata :P Miałem okazję jeździć vitarą, sam miałem GV z 2004 2.0HDI, dyskoteką, terranem, fronterą, g klasą, także wydaje mi się, że jakiś tam wzgląd mam.
Dlaczego mój wybór padł na vitarę long? Z prostych paru czynników, mianowicie:
- wielkość (dla mnie jak najbardziej odpowiednia: nie jest kioskiem, jak g klasa czy inne pokrewne?, jest znacznie większa od samuraja)
- zdolności terenowe (uważam, że podniesiona 4" i na 30"9.5 będzie sobie lepiej radziła niż frontera, czy terrano)
- koszty naprawy, motania (wydaje mi się, że części do vitary są tańsze, no i przeróbki oraz gotowe rozwiązania)
- Suzuki (jak wiadomo, zamiłowanie do marki oraz teoretyczna bezawaryjność)
Osiągi aż tak bardzo mnie nie interesują, wiadomo jak każdy czasem lubię depnąć, ale bez przesady. Jak wspominałem wcześniej auto nie będzie służyło w błoto po klamki.

Co do silnika V6, jak pisałem nie mówię nie, ale te 3 tysiące wolałbym wydać na przykład: opony plus lift i parę gadżetów(kinetyk,łopata, kanistry itd.). Chociaż dynamika i dźwięk tego silnika jest dużo na TAK. Ekonomia, ładnie zabudowana butla w bagażniku, złożone fotele może dać wygodne łóżko jak tutaj http://www.youtube.com/watch?v=uu12pjngoSk.
Ciekaw jestem jak się dizel sprawuje ? Jeżeli ktoś ma niech naskrobie parę słów.

Ile zamierzam wydać, hmm tyle ile potrzeba na vitarę w perfekcyjnym stanie... Gotową do dalszych przeróbek.

Do tej pory miałem wóz do zabawy koło komina. Wiadomo na upartego samurajem da się nawet nad morze zajechać. Raz nawet udało mi się Bieszczady objechać (szczerze nie polecam) :P. A co do ekonomi tego auta z tym zestawieniem to się nie wypowiadam bo nie chcę się denerwować, z czasem po prostu przestałem na to patrzeć... kolega vitarą 8v 225 75 simex z gazem za te same pieniądze zrobi 2 x więcej km. Myślę, że do mocnego upalania samurai jest idealny, łatwy do modyfikacji, wiele gotowych rozwiązań i przede wszystkim koszty tyrania w terenie.
Szczerze Frontera przemawia do mnie tylko pod względem wyglądu. Nie słyszałem pochlebnych opinii, ale całkiem złych też nie. Wydaje mi się, że nie jest porządną terenówką, ale wiadomo jak każdy mogę się mylić :)

http://www.youtube.com/watch?v=9wYY0E40xpk piękna vitara
Pozdrawiam

_________________
- Las Maquinas de la muerte


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl