suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt kwie 26, 2024 6:51 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw sie 21, 2014 10:50 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr wrz 11, 2013 8:37 am
Posty: 70
Lokalizacja: PCT
Cały czas poszukuję egzemplarza Vitary dla siebie i zastanawiam się czy moja wymarzona konfiguracja w ogóle występowała.

Jest nią:
Vitara krótka 1.6 8V z klimatyzacją w dodatku kabriolet (koniecznie z nakładanym "sztywnym" dachem, bo autko będzie czasami nocowało pod chmurką zimą!

PS.
Czy łatwo jest zmienić skrzynię z/na automat?!

vviktor

_________________
--
vviktor

Byla: Biala wloszka 1.6 Long A/C LSD Japan NO ROST


Na górę
Post: pt sie 22, 2014 5:47 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
wszystko w zasadzie pasuje, ale trzeba miec cały zestaw .

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: pt sie 22, 2014 9:44 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz gru 08, 2013 9:49 pm
Posty: 240
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
ja mam taką vitarę. tylko nie na sprzedasz...musisz szukać a na pewno coś znajdziesz.!!

_________________
Lift 4"
Bodylift 2"
żadnej dziury w karoserii !! :)
bfg MT 31/10,5
stal most
snorkel z kibel rurki :)
winda DW 14000HD
progi z profila.


Na górę
Post: sob sie 23, 2014 5:42 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Szukaj pod hasłem GEO TRACKER.
Hamerykańce musieli mieć klimę. I lubują się w automatach. Hardtopy też często ludzie mieli.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: śr sie 27, 2014 7:27 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr wrz 11, 2013 8:37 am
Posty: 70
Lokalizacja: PCT
Znalazłem Sidekick'a z motorem 1.6 8v automat z klimatyzacja (do zrobienia :( )
Auto podobno ma wypaloną uszczelkę pod głowicą, przeżarte blachy i bierze litr oleju na 2 tyś kilometrów.

Z wymianą pierścieni i uszczelki pod głowicą bym sobie poradził.... pytanie czy warto się w to pchać.
Cena dość atrakcyjna się wydaje.
Ile realnie trzeba policzyć na połatanie podłogi i nadkoli?

Te silniki mają opinie trwałych - pytanie czy sporych przebiegach na lpg padają tylko pierscienie czy może trzeba się spodziewać czegoś więcej.
Większe remonty na pewno nie będą opłacalne. Oczywiście mam na myśli cały czas "dół" silnika, zregenerować górę to "pikuś".

_________________
--
vviktor

Byla: Biala wloszka 1.6 Long A/C LSD Japan NO ROST


Na górę
Post: czw sie 28, 2014 7:54 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Atrakcyjna cena za taką Vitarę to poniżej 2000 zł, albo 60 gr / kg.
litr na 2000 km to ciągła wymiana oleju :mrgreen:

Nie każdego zgniłka da się pospawać.
Japońskie silniki nie są zbyt dobrą bazą do remontów. Duża precyzja często powoduje, że po remoncie mamy to samo, co było.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: czw sie 28, 2014 12:09 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr wrz 11, 2013 8:37 am
Posty: 70
Lokalizacja: PCT
zax pisze:
Atrakcyjna cena za taką Vitarę to poniżej 2000 zł, albo 60 gr / kg.
litr na 2000 km to ciągła wymiana oleju :mrgreen:

Nie każdego zgniłka da się pospawać.
Japońskie silniki nie są zbyt dobrą bazą do remontów. Duża precyzja często powoduje, że po remoncie mamy to samo, co było.


Trochę ostudziłeś mój zapał... w tzw. między czasie auto się chyba sprzedało bo zniknęło z ogłoszeń.

Nic to poszukiwania trwają dalej....

_________________
--
vviktor

Byla: Biala wloszka 1.6 Long A/C LSD Japan NO ROST


Na górę
Post: pt lis 07, 2014 9:40 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr wrz 11, 2013 8:37 am
Posty: 70
Lokalizacja: PCT
Panowie,

Czy na warunki zimowe (zakładając jazdę na zimówkach a nie AT/MT) lepiej będzie się sprawowała wersja długa czy krótka?
Na myśli mam bardziej uczęszczane słabo utrzymane drogi a niżeli bezdroża i kopny śnieg na którym można się powiesić podłogą.

_________________
--
vviktor

Byla: Biala wloszka 1.6 Long A/C LSD Japan NO ROST


Na górę
Post: pt lis 07, 2014 4:25 pm 
Im większy rozstaw osi tym lepiej się prowadzi. Na śliskim najlepiej widać różnicę. Znam kilku co nie wierzyli zanim przejechali się krótkim patrolem/terrano zamiast długim...

Przepraszam za ogonki-piszę z telefonu...


Na górę
   
Post: ndz lis 09, 2014 8:00 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr wrz 11, 2013 8:37 am
Posty: 70
Lokalizacja: PCT
Dzięki,

Czyli na zimę long + zimówki będzie najlepszym wyjściem.

Jedna sprawa wyjaśniona.

Dzisiaj oglądałem autko (long 1993) który zgodnie z oczekiwaniami był trochę zjedzony przez rudą.
Narożnik drzwi kierowcy zjedzony.
Progi - zjedzone.
Tylna klapa pod szybą - zjedzona.
Nadkola i wlew paliwa - zjedzone.
W komorze silnika koło mocowania amortyzatora - zjedzone.

I TU RODZI się nowe PYTANIE.
Czy rdza pod maską w okolicach kielichów (tak to chyba się nazywa) to już powód do zmartwienia?
Co ciekawe w bagażniku i od spodu (z kanału) wszystkie miejsca mocowania karoserii do ramy całkiem nieźle wyglądały.
Rama sama w sobie też zdrowa (opukana młotkiem) nie zachlapana świeżo barankiem i innym "zakrywaczem".

_________________
--
vviktor

Byla: Biala wloszka 1.6 Long A/C LSD Japan NO ROST


Na górę
Post: pn lis 10, 2014 9:25 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lip 10, 2009 9:56 pm
Posty: 174
Lokalizacja: Koleczkowo
Silnik: 1,6 16V
Model: Long
Rok prod.: 1993
Amortyzatory przednie są przymocowane od góry do ramy - jeżeli tu jest rdza to jest to problem.
Ale w 90% widziałeś tylko rdzę na "obudowie" kielichów, która jest raczej normą w tych rocznikach - też tak miałem w swoim longu - natomiast nie trzeba się tym za bardzo przejmować - trochę ruchów spawarką i będzie ok :D . Ważne aby mocowania w ramie były ok.

pozdrawiam

_________________
Vitara Pickup 92; 1,6 8V; LPG; Snorkel ;Lift4",Kumho Tires 30"
Vitara Long 93 1,6 16V; LPG; Snorkel; Lift 4" ; 235/75/15

Opis Vitar: viewtopic.php?f=28&t=11871


Na górę
Post: pn lis 10, 2014 9:34 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Najważniejsze są mocowania budy do ramy. Najszybciej znikają te na wysokości przedniego i środkowego słupka (podłoga w nogach pasażerów z przodu i z tyłu). Jak nie ma progów to prawdopodobnie te mocowania też są nadjedzone.

Kielichy nie są elementem konstrukcyjnym, więc rdza w tym miejscu nie jest czymś krytycznym, aczkolwiek lepiej jak jej tam nie ma :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw lis 13, 2014 8:35 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr wrz 11, 2013 8:37 am
Posty: 70
Lokalizacja: PCT
Dzięki za podpowiedzi.

Dzisiaj byłem obejrzeć ją drugi raz z kumplem który kiedyś jeździł vitarą (teraz Pajero).
Okazało się że (nie zauważyłem tego zupełnie za pierwszym razem) progi praktycznie nie istnieją po obu stronach na wysokości nóg kierowcy i pasażera z przodu.

Dodatkowo okazało się że silnik troszkę dymi nawet po rozgrzaniu się. Trochę to dziwne jak dla mnie.

Opony zdarte.

Ile według was można dać za takiego Longa 1.6 16v aby nie przepłacić!?

Na plus autka przemawia wnętrze oraz fakt że od czasu sprowadzenia w Polsce (ok 7 lat) jeździła nim jedna osoba i to nie w terenie a głównie po mieście.

_________________
--
vviktor

Byla: Biala wloszka 1.6 Long A/C LSD Japan NO ROST


Na górę
Post: śr gru 17, 2014 1:49 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr wrz 11, 2013 8:37 am
Posty: 70
Lokalizacja: PCT
Po kilku kolejnych obejrzanych autach trafiłem na jeden dość ciekawie utrzymany egzemplarz.
Tylko jest jakiś dziwny. Jest to Suzuki Sidekick 1991 r. Wersja "JA" !
Co to za dziwna wersja?

Licznik w nim jest bez obrotomierza, koło dźwigni zmiany biegów i reduktora brakuje tych plastików - widać tylko wykładzinę na podłodze.
Brak w nim wspomagania! Kierownica jest jakaś dziwna dwu-ramienna.
Na masce od spodu jest naklejka "Auto posiada system poduszek powietrznych ...." (moje tłumaczenie) tak czy siak jest mowa o poduszkach powietrznych w aucie.
Oczywiście samochód ich nie posiada - skąd tak naklejka się tam wzięła?!

Z tyłu jest kanapa a nie dwa oddzielna fotele na nadkolach z tyłu ni ma niczego - goła blacha!
Z przodu na drzwiach też nic nie ma - korbka do szyb i rączka do otwierania i zamykania - rzadnych schowków!!!
Z tyłu w zderzaku brakuje jakichkolwiek lamp (przeciwmgielne, cofania?)

Czy takie coś w ogóle było wypuszczane z fabryki , czy to jakaś radosna twórczość poprzednich właścicieli/handlarzy?!

_________________
--
vviktor

Byla: Biala wloszka 1.6 Long A/C LSD Japan NO ROST


Na górę
Post: śr gru 17, 2014 5:52 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
JA to wersja full bieda - bez elektryki i właśnie wspomagania.

Niemniej wykładzinę i plastyki przy lewarkach powinna mieć - raczej zostały usunięte.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl