czort pisze:
(..)
Forestery mają na Vitarami sporą przewagę pod sażenia. Co mnie od ich odstrasza to silnik, oraz często spotykane problemy z luzem zaworowym (częściej przy lpg). (...)
Bajania ludowe. 2.0 to dobry i bezawaryjny silnik - prom kosmiczny to nie jest, część są - z angoli i zamienniki normalnej jakości i w normalnych cenach. Nie fajny jest 2,5l - to rozwiercone 2.0 i miał problemy z uszczelkami pod głowicami. 2.0 to prosty czup. W razie W sam silnik też nie jest drogi - 1000 - 1500.
Sam forek to z grubsza mechanicznie impreza I, tylko fajniejsza
Regulacja zaworów nominalnie co 100tyś (jest to raczej kontrola, często nie trzeba regulować). Przy gazie należy regulować co 30tyś. km i jest to ważne, a koszt regulacji to z reguły 200-400zł. Nie ma z tym żadnych problemów - chyba że ktoś tego nie robił
Droga jest regulacja w 2,5 - tam niewprawny mechanik musi targać silnik z budy, więc się robi koszt.
Wiesz że do RAVki I gaz średnio podchodzi? Znaczy się silnik znosi LPG dobrze, tylko też trzeba częściej zawory regulować, a żeby wyregulować to trzeba się dobierać do rozrządu - koszta serwisowe robią się spore.
Znajomy na taką RAVkę i to bardzo fajne auto, ruda nie chrupie jakoś super mocno, beny pali mu 7-8 w trasie, auto mocno bezawaryjne.