suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt kwie 16, 2024 2:25 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lut 02, 2016 8:05 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: ndz sty 31, 2016 2:33 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Łuków/Warszawa
Witam wszystkich.
Jestem tu nowy. Złapałem zajawkę na jazdę w błocie. Parę razy jeździłem osobówką przednionapędową po polnych zabłoconych drogach i spodobało mi się to ale samochód do tego kompletnie nie przygotowany na pewno by się rozleciał prędzej niż później więc go sprzedałem. Teraz chciałbym kupić samochód w miarę wygodny do jazdy po asfalcie i nadający się do jazdy po błocie.
Upatrzyłem sobie Suzuki Vitare long po lifcie. Dobry wybór dla początkującego ?
Samochód będę używał czasami do pokonania ponad 100km po asfalcie więc chcę aby miał trochę mocy i bez obaw dało się nim wyprzedzić tira czy autobus.
Chciałbym Viare z 2.0 v6 ale czy jest mnie coś jeszcze zaskoczyć prócz ceny rozrządu i jak w tym silniku ze spalaniem ? Niektórzy piszą koło 20l. Jestem studentem, jak tyle będę musiał lać to będę musiał jeszcze bardziej uszczuplić uszczuplone wydatki na jedzenie :D
Czytałem że niektórzy na forum mają zagazowane swoje v6 i nie mają problemów. Więc jakiaś ucieczka od dużych wydatków jest :)
Doczytałem się również do najgorszej rzeczy vitary - korozji :( Niektórzy radzili żeby obstukać remę miodkiem, sprawdzić błotniki, podłogę pod wykładzinami, miejsca mocowań pasów podłogę w bagażniku. Ale niektórzy radzli żeby nie poprzestawać na tym i wspominali o odkręcaniu foteli do sprawdzenia podłogi i odkręcania tylnych lamp aby dokładnie sprawdzić nadkola. Czy takie zabiegi są konieczne aby sprawdzić blachy ? Niektórzy sprzedający mogą się nie zgodzić na takie zabiegi :/
Jeszcze chciałem się zapytać czy ktoś dysponuje zdjęciem vitary od dołu i mógłby zaznaczyć na nim ważne miejsca które mogą być skorodowane, a warto je sprawdzić przed zakupem ?
Z góry dziękuję za każdą nawet niewielką pomoc :)


Na górę
Post: wt lut 02, 2016 8:23 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: wt gru 01, 2009 6:51 pm
Posty: 545
Lokalizacja: KNSiL
Rok prod.: 1991
viewtopic.php?f=37&t=1269 :wink:

_________________
Pierwsza sprzedana

Body Lift 2.36"
Lift +10cm (4") Radzikone
obuwie 31/10,5/15


Na górę
Post: wt lut 02, 2016 8:30 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
jaki budżet ?

dla studenta to polecał bym zdecydowanie longa 1.6 16v (i nie chodzi o spalanie)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt lut 02, 2016 8:47 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1537
Lokalizacja: Andrychów
Jest jeszcze krótkie 2,0. Też fajnie lata i jest rzędową czwórką.

@Radek , student nie musi być ubogi :D

_________________
była kiedyś Vitara '89,1,6 8v z liftem i mt
>>>ZJEEP>>>WJEEP


Na górę
Post: wt lut 02, 2016 9:29 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Musi :).

Z perspektywy czasu wybrałbym 2.0 i gazował.
Z rudą to nie mit, warto pod lampy zajrzeć i podłogę i obadać. Nie ma co wklejać zdjęć, pooglądać wątki chłopaków co robili blacharkę.

Long jest zdecydowanie praktyczniejszy od krótkiej.

A, nie tu się witamy ;).

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: wt lut 02, 2016 9:55 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: ndz sty 31, 2016 2:33 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Łuków/Warszawa
Chcę przeznaczyć około 8000zł.
Coś takiego chodzi mi pogłowie
http://otomoto.pl/oferta/suzuki-vitara-ID6yfA61.html
http://otomoto.pl/oferta/suzuki-vitara- ... yccgz.html
Tylko brakuje tam automatycznej skrzyni. Dużo tu chwalicie ją na forum :D
Nie ma sprzęgła do upalania w terenie i ktoś jeszcze pisał, o łatwiejszej jeździe po bezdrożach.
Czemu radzik071 odradzasz V6 ?
Krótkiego nie chce. Więcej jak dwie osoby to problem a gdzie jeszcze pomieścić rzeczy. Long jest bardziej funkcjonalny, chociaż wiem że i tam nie ma najwięcej miejsca
Zulu O jakim 2,0 mówisz ?


Na górę
Post: śr lut 03, 2016 8:05 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
name095 pisze:
http://otomoto.pl/oferta/suzuki-vitara-ID6yfA61.html

Zgnilizna już wyłazi z tyłu - na 100% pod spodem jest jesień średniowiecza :(
Ten drugi jest z zewnątrz ładniejszy, co nie znaczy że rudej nie ma. Niestety Vitary gniją. Podobno longi najbardziej ;)
name095 pisze:
Czemu radzik071 odradzasz V6 ?

Zapewne z powodu kosztów części i większego skomplikowania konstrukcji. Mało części jest wspólnych pomiędzy 1.6 a v6. Piszę o wszystkich częściach, nie tylko silnika.
Ale jeśli chcesz dynamiczne auto to 1.6 będzie za mało w longu moim zdaniem. Spalanie 1.6 i 2.0v6 w longu przy dynamicznej jeździe w trasie może być na zbliżonym poziomie.
Obecnie koszty części v6 są na niższym poziomie niż jeszcze pare lat temu. Jest coraz więcej zamienników. Z kolei części do 1.6 raczej nie tanieją.
Ale jak policzysz koszt generalki silnika to w dalszym ciągu 1.6 wychodzi taniej.
Przy poważnej awarii 2.0 v6 jak widać na forum często opłaca się wymienić silnik. Można na 2.5 v6.
name095 pisze:
Zulu O jakim 2,0 mówisz ?

Krótki 2.0 - czyli poliftowa vitara 3-drzwiowa z silnikiem 2.0 16v 4-cylindrowym. Cierpliwy silnik, koszty części zbliżone do v6. Osiągi podobne spalanie deko mniejsze.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr lut 03, 2016 9:39 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
tylko 1.6 long w automacie to nie jedzie i pali jak smok
jak 1.6 long to tylko w manualu.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr lut 03, 2016 10:13 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
W pierwszej kolejności proponuję zainteresowanemu przejechać się każdym z egzemplarzy jeśli to możliwe, może najlepiej z kimś tutaj z forum. Świadomy właściciel raczej nie będzie zachwalał fury pod niebiosa :wink:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr lut 03, 2016 6:25 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: ndz sty 31, 2016 2:33 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Łuków/Warszawa
2.0 16v 4-cylindrowy był montowany tylko w krótkich ?
Chciałem popytać się na forum regionalnym Warszawy o najbliższe zloty czy jakieś spotkania w mniejszym gronie aby zobaczyć Vitare :D ale nie mam odpowiednich uprawnień aby wejśc na te forum :( Co muszę spełniać aby móc coś tam napisać ?


Na górę
Post: śr lut 03, 2016 10:34 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Później był montowany też w GVI 3 i 5 d. Na forum regionalne można być wpuszczonym po poleceniu przez dwie osoby z reala ;).

Jak ma być budżetowo to bym pomyślał nad longiem z dieslem PSA.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: pt lut 05, 2016 6:11 am 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
Nie słuchaj radzika on się nie zna. Bierz v6 najlepszy motor. Na.małych kołach pali 14 gazu na dużych 17. Obecnie w dziale giełda za 8 tyś jest v6 w automacie

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: pt lut 05, 2016 8:24 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 23, 2015 8:31 pm
Posty: 200
Lokalizacja: Warszawa Prawie Raszyn
Silnik: 5.9
Model: ZJ
Rok prod.: 1998
himself pisze:
Nie słuchaj radzika on się nie zna. Bierz v6 najlepszy motor. Na.małych kołach pali 14 gazu na dużych 17. Obecnie w dziale giełda za 8 tyś jest v6 w automacie


To, że się nie zna to bym polemizował, ale spalanie powinno być takie jak napisał himself, mi GV1 2.5 V6 benzyny na lokalnych i miastowych drogach pali 12-13 litrów.
Poza tym V6 to fajny dźwięk no i czasy studenckie to takie, gdzie nie trzeba jeszcze kierować się rozumem, jak Ci na wahę zabraknie to miesiąc się przemęczysz rowerem i luz ;)

_________________
Pieniądze na koncie nie cieszą
Blog o moim Fiaciorze
Grupa o GVI na FB


Na górę
Post: pt lut 05, 2016 9:33 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: ndz sty 31, 2016 2:33 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Łuków/Warszawa
Jak jest z przyśpieszeniem diesla na asfalcie? Miałem okazję przejechać się 90KM busem, najlepiej nie szedł ale dwie tony ważył. Vitara prawie o polowe lżejsza więc będzie dynamiczniejsza. Spalanie pewnie poniżej 10l, jak bym dał radę załatwić tańszą ropę to wyszło by w granicach co 1.6 na gazie. A jak jest z awaryjnością i częściami ?
Chociaż jak by się trafiła V6 z dobrym gazem to wolał bym od każdego diesla :)
Co do zakupu to chciałbym najpierw poznać działanie przekładni, reduktorów, napędów i jak najwięcej o samochodach 4x4. Trochę bardziej świadomy, coś wiedzący chciałbym przechodzić do zakupu, bo jednak szkoda było by mi wydać te 8000zł dołożyć jeszcze 4000zł na jakieś naprawy i po roku sprzedawać za 6000zł, bo coś znowy się popsuło, a przy okazji stracił na wartości. Wiem, że to jeden z najbardziej czarnych scenariuszów i nie powinien się przytrafić ale wole dmuchać na zimne.


Na górę
Post: pt lut 05, 2016 9:55 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 23, 2015 8:31 pm
Posty: 200
Lokalizacja: Warszawa Prawie Raszyn
Silnik: 5.9
Model: ZJ
Rok prod.: 1998
Student ty się za naukę weź to takimi kwotami się nie będziesz przejmował ;)

_________________
Pieniądze na koncie nie cieszą
Blog o moim Fiaciorze
Grupa o GVI na FB


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl