suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 11:53 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn cze 20, 2016 12:11 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr cze 24, 2015 7:09 pm
Posty: 12
Witam! Od dłuższego czasu mam zamiar kupić terenówkę na dalsze podróże (Bałkany itp.). Zastanawiam się między Longiem a GV I przed liftem.

Auto byłoby stopniowo przerabiane, na dzień dobry lift 3-4 cale i kółka na AT-kach, reszta z czasem.
Który silnik będzie najlepszy? nie musi być demonem prędkości, najważniejszym kryterium jest prosta budowa i możliwie najniższa awaryjność. Miałem już okazję jeździć longiem 2.0TD a automacie, na forum jest wiele informacji że to dobry silnik, a jak ze skrzynią?

Budżet na ten cel to 20 000zł w tej kwocie chciałbym kupić auto + doprowadzić go do takiego stanu żeby można było nim bezstresowo pojechać w dalszą podróż + podnieść auto i zakupić opony.

Na co zwracać uwagę przy oględzinach już lekko zmodzonego auta?

Będzie to moje pierwsze suzuki więc jestem w temacie laikiem. Proszę o jakieś porady, może ma ktoś jakieś doświadczenie w dłuższych wypadach? Pozdrawiam!


Na górę
Post: wt cze 21, 2016 3:14 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 02, 2016 9:51 am
Posty: 420
Silnik: 1.9
Model: Long
Rok prod.: 2000
Powiem Ci tak z grubsza co wiem i co mi się wydaje bo coś gdzieś słyszałem :D

Jako wyprawówka to ogólnie diesel wg mnie rozsądniejszy. Szczególnie klasyczny diesel co pojedzie na wszystkim.
Osobiście mam 1,9TDi PSA, podobno mniej awaryjne i mniej pali od 2,0TD. W każdym razie 140km/h w trasie to nie problem, w terenie spacerowym radzi sobie bardzo dobrze, mocy nie brakuje, jedyny problem jest taki że bardzo szybko łapie temperaturę i łatwo zagrzać. Nawet w chłodne dni na trochę większych górkach bardzo szybko dochodzi do temperatury włączającej wiatraki więc w upalne lato na ostrych a powolnych podjazdach trzeba pewnie uważać. Także włącznik ręczny wiatraków obowiązkowy.

Do spacerowego wyprawowania bardzo chętnie miałbym automata.

Long czy GV? Long tańszy, części troche tańsze, tyle że potrafi być przegnity na wylot. GV w takim stanie jak często się widuje Longi jeszcze nigdy nie widziałem, ale może mało widziałem :-)

Także przedewszystkim korozja, ale gdzie jej szukać to znajdziesz na forum:)

_________________
Jest:
Suzuki Vitara LONG 1,9TDi; Polonez Coupe (hand made) 1,4 16v ; dupowóz MB C180 kombi


www.facebook.com/16kiloblota/


Na górę
Post: śr cze 22, 2016 7:57 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr cze 24, 2015 7:09 pm
Posty: 12
Dzięki za odpowiedź, z powodów ekonomicznych wolałbym Diesla, choć tak jak pisałem najważniejsze to stan techniczny auta, jak trafi się sensowne 1.6 lub V6 też będę zainteresowany. Co do GV jest bardziej cywilizowana i chyba łatwiej znaleźć dobry egzemplarz ale z tego co wyczytałem na forum, Long łatwiej i taniej się przerabia.


Na górę
Post: czw cze 23, 2016 8:20 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
marcint pisze:
...Co do GV jest bardziej cywilizowana i chyba łatwiej znaleźć dobry egzemplarz ale z tego co wyczytałem na forum, Long łatwiej i taniej się przerabia.

dokładnie tak

Jeździłem longiem 1.6 16v (2 wyprawy na południe po ~4000km)
oraz Longiem 2.0 v6 (Jedna wycieczka na zachód ~5000km) http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=14764
Teraz mam GV 2.5V6 i raczej bym się nie zamienił (lift zawieszenia droższy, ale nie robi go się co roku)

co do ekonomii to longi paliły mi przy 120km/h -140km/h około 14L LPG
Jedyne co to trzeba motać butlę pod auto co by bagażnika nie zabierać (w dieslu nie ma tego problemu :)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw cze 23, 2016 11:50 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
radzik071 pisze:
Teraz mam GV 2.5V6 i raczej bym się nie zamienił
Poka foty GVoździa :mrgreen:

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: czw cze 23, 2016 3:31 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
nie ma co pokazywać
na razie seria na łysych szosówkach jak milion innych :wink:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw cze 23, 2016 8:19 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 14, 2011 8:43 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Poznan
wcale nie były takie łyse 8)

_________________
Wszystkie części używane do Vitary
Wysyłka i odbiór osobisty.
Dzwoniąc powołaj się na forum ;-)
Poznań 602 813 811


Na górę
Post: czw cze 23, 2016 10:48 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
radzik071 pisze:
nie ma co pokazywać
na razie seria na łysych szosówkach jak milion innych :wink:
Chwal się i to już! :wink:

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: czw cze 23, 2016 10:52 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 02, 2016 9:51 am
Posty: 420
Silnik: 1.9
Model: Long
Rok prod.: 2000
radzik071 pisze:
marcint pisze:
co do ekonomii to longi paliły mi przy 120km/h -140km/h około 14L LPG
)

moje 1,9 na gumach szosowych paliło w trasie ok 8L/100, na MTkach Sahara ok 9,5; jak wchodzi teren to ok 11

_________________
Jest:
Suzuki Vitara LONG 1,9TDi; Polonez Coupe (hand made) 1,4 16v ; dupowóz MB C180 kombi


www.facebook.com/16kiloblota/


Na górę
Post: pt cze 24, 2016 10:45 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
radzik071 pisze:
...
co do ekonomii to longi paliły mi przy 120km/h -140km/h około 14L LPG...

zapomniałem dodać że long 1.6 miał koła 31" MT (sahara 265/70R16) a Long 2.0 v6 AT 30" (235/70R16)
PS
Fotki GV jeszcze nie mam i teraz nie mam jak zrobić

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt cze 24, 2016 11:43 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr cze 24, 2015 7:09 pm
Posty: 12
A jak to jest z tymi silnikami 1.6 16v, bo wiem, że 8v w longach nie było. Podobno palą tyle co V6 choć są dużo słabsze, ale ta to obsługa chyba prostsza i tańsza?

Jak dla mnie jadąc w trasę prędkość autokarowa (100-110 km/h) byłaby jak najbardziej wystarczająca.


Na górę
Post: pt cze 24, 2016 3:14 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
jak bym miał wybierać między longiem 1.6 16v a V6 to ciężko było by mi się zdecydować.
1.6 lżejszy i dużo prostszy, tańszy w utrzymaniu silnik.
2.0V6 za to pięknie brzmi i lepiej idzie z dołu.

W terenie i mieście V6 ma więcej mocy. Powyżej 100km/h nie ma już za dużej różnicy - oba nie jadą :lol:

Jadąc 1.6 na wyprawę 100-110km/h raczej nie będziesz miał na co narzekać.
Diesli nie lubię i w vitarze nigdy nie miałem więc ciężko porównać.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr sie 23, 2017 6:34 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 06, 2014 3:47 pm
Posty: 264
Lokalizacja: Stawiski, woj.podlaskie
Koledzy powoli wyrastam z off roadu i mam w planach kupić vitarę longa i przystosować go na wyprawy.
Podpowie ktoś jaki silnik wybrać? 8v16 lub 2,0 V6 lub....?
I czy to właściwie dobry pomysł, aby iść w Vitarę?


Na górę
Post: śr sie 23, 2017 7:53 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
...lub XL7 - tam 2.7 v6 i 2.0 hdi, obydwa bardzo sensowne. Na wyprawy się sprawdza.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: śr sie 23, 2017 8:04 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
Jeśli na wyprawy będziesz jeździł samotnie albo dwuosobowo, to long spokojnie powinien styknąć, przy większej obsadzie może być trochę krucho z miejscem na graty, ale od czego dach :mrgreen:
Osobiście rozważyłbym do takiego celu gv, to jednak trochę młodsze sztuki, mniej zeżarte i zjeżdżone.
Jak za dieslami nie przepadam, to tu akurat bym nie wykluczał, zużycie paliwa, a więc i zasięg ma na wyprawie niebanalne znaczenie.

_________________
SJ416


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl