suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

GV 2.5 czy XL7 2.7
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=21&t=17476
Strona 1 z 2

Autor:  jaras [ śr mar 08, 2017 8:06 pm ]
Tytuł:  GV 2.5 czy XL7 2.7

Pytanie co wybrać, ale tylko interesują mnie zagadnienia techniczne, nie rozpatrujemy wielkości auta, tylko i wyłącznie różnice techniczne, zawieszenie, podatność na przeróbki, czym się różnią te dwa auta.
Bardzo proszę o wypowiadanie się ludzi którzy znają oba auta, znają rozwiązania techniczne i rzetelnie powiedzą co kupić lepiej.
Dzięki za wszelkie informację pomocne przy wyborze

Autor:  marirus [ śr mar 08, 2017 8:32 pm ]
Tytuł:  Re: GV 2.5 czy XL7 2.7

To zależy która xl bo są trzy wersje. Tzn ze starym wnętrzem i chyba 172KM, potem lift wnętrza i mocniejsze v6 tj 183KM i trzecia modernizacja to ta z całkiem nowym grilem silnik ten sam i nowym innym niż dotychczas przednim pół mostem. A i nie wiem jak diesel ale benzyny mają dwu częściowy tylny wał napędowy z podporą na środku.

Autor:  jaras [ śr mar 08, 2017 11:39 pm ]
Tytuł:  Re: GV 2.5 czy XL7 2.7

Myślę o tej w budzie GV, ewentualnie nowszej 2005-2007 tej z obrzydliwym przodem, tą ostatnią odpuszczam, najbardziej mnie zastanawia czy np: zawieszenie i przeniesienie napędu się różni, bo myślę o przystosowaniu auta do zwiedzania, i niechciałbym przecirać szlaków tylko oprzeć się o gotowe rozwiązania w kwestii przeróbki zawieszenia. Czy te silnik są porównywalne jeśli chodzi o niezawodność itd.

Autor:  marirus [ śr mar 08, 2017 11:57 pm ]
Tytuł:  Re: GV 2.5 czy XL7 2.7

w budzie GV były produkowane do 2006 roku, z tym ze ta z "brzydkim" przodem ma właśnie inny pół most od tych wcześniejszych. Nie wiem czy wahacze i reszta zawiasu inna, ale na pewno są inne łapy przedniego mostu.

Autor:  radzik071 [ czw mar 09, 2017 12:32 pm ]
Tytuł:  Re: GV 2.5 czy XL7 2.7

wahacze przednie były te same w zwykłych GV co w XL7 do 2006 (Czyli wersje przed liftem z lampami jak zwykła GV i w tej po lifcie z lampami po sam zderzak)
z tego co wiem to różnice w XL7 po licfcie są tylko w przednim moście bo są inne łapy. Reszta raczej to samo.

Ta XL7 od bodajże 2007r to już całkiem inne auto

Autor:  jaras [ ndz mar 12, 2017 7:38 pm ]
Tytuł:  Re: GV 2.5 czy XL7 2.7

Zakładam, że w 2.7 most też jest stalowy, i zestaw liftu podejdzie bez problemu?

Autor:  radzik071 [ pn mar 13, 2017 11:10 am ]
Tytuł:  Re: GV 2.5 czy XL7 2.7

przed liftem tak. po lifcie nie

Autor:  jaras [ pn mar 13, 2017 4:17 pm ]
Tytuł:  Re: GV 2.5 czy XL7 2.7

http://allegro.pl/show_item.php?item=67 ... 001b28b467

Radek, czyli do tej wejdą wszystkie twoje patenty?

Autor:  marirus [ pn mar 13, 2017 5:48 pm ]
Tytuł:  Re: GV 2.5 czy XL7 2.7

Do tej jak najbardziej.

Autor:  sushi [ pn mar 13, 2017 6:40 pm ]
Tytuł:  Re: GV 2.5 czy XL7 2.7

automat , więc most aluminiowy

Autor:  jaras [ pn mar 13, 2017 7:50 pm ]
Tytuł:  Re: GV 2.5 czy XL7 2.7

O, dzięki za wskazówkę, myślałem że most zależy od silnika :shock:

Autor:  nidzik [ sob wrz 16, 2017 5:18 pm ]
Tytuł:  Re: GV 2.5 czy XL7 2.7

radzik071 pisze:
wahacze przednie były te same w zwykłych GV co w XL7 do 2006 (Czyli wersje przed liftem z lampami jak zwykła GV i w tej po lifcie z lampami po sam zderzak)
z tego co wiem to różnice w XL7 po licfcie są tylko w przednim moście bo są inne łapy. Reszta raczej to samo.

Ta XL7 od bodajże 2007r to już całkiem inne auto


Porównywał ktoś ramy z przed i polifta ? Chodzi o przód tzn. czy szłoby podmienić most na zwykły stalowy, wtedy na pewno też prawa półoś musiałaby być od starszej wersji, a może ten nowy most przedni jest wystarczający żeby przeżył upalanie na MTkach 31'',
I najważniejsze czy wahacze się różnią i czy spasują do polifta te nowe od Radzika ?

Autor:  radzik071 [ pn wrz 18, 2017 5:36 pm ]
Tytuł:  Re: GV 2.5 czy XL7 2.7

Most z poliftowej XL7 mimo, że stalowy to nawet na oryginalnych kołach potrafi się rozsypać od środka (badziewie)
Do poliftowej XL7 można założyć most przedni ze zwykłej GVI/XL7 (musi iść komplet czyli: most, wszystkie 3 łapy mostu i prawa półoś. Wał chyba może zostać)
Fizycznie jeszcze takiej podmianki nie robiłem więc to teoria ale potwierdzona.
Tylny już wymieniałem na przed-lift i trzeba wtedy dać też przed-liftwy wał. (wkładałem z główką mostu Vitary i do tego ARB bo do żadnej główki Grandy ARB nie pasuje)

Wahacze są identyczne. Występowały tylko 2 rodzaje panhardów.

Ze względu na badziewny most przedni w XL7 po lifcie, nie przewiduję robić do tego modelu obniżenia mostu (zestawu lift).
Żeby zamontować Lift 4" Radzikone do XL7 poliftowej trzeba będzie wymienić przedni most i prawą półoś na starszą.

Autor:  nidzik [ pn wrz 18, 2017 9:19 pm ]
Tytuł:  Re: GV 2.5 czy XL7 2.7

O taką odpowiedź mi chodziło :D
Podsumowując, skoro i tak szukam V6 koniecznie w automacie, to badziewnym mostem nie trzeba się przejmować, z automatu założę stalowy z 2.5 V6.
Brałbym chętnie ten przejściowy model w starej budzie i w nowym środku ale piekielnie ciężko znaleźć w konfiguracji V6 + automat,
za to poliftowych z pięknym wnętrzem, V6 i skrzynią automatyczną jest już parę do wyboru. Myślę że te zrypane światła w polifcie idzie jakoś zretuszować dobrym zderzakiem. poza tym nie powinno być jakichś większych niespodzianek w wersji poliftowej.

Autor:  radzik071 [ wt wrz 19, 2017 10:51 am ]
Tytuł:  Re: GV 2.5 czy XL7 2.7

Mosty w poliftowych XL7 mają też swoje plusy. Możne je łatwo i drogo sprzedać :D bo się sypią i jest spore zapotrzebowanie na rynku :)
Lampy przednie Tomek z Poznania malował w środku na czarno i dużo lepiej wyglądają.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/