suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 7:01 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lis 07, 2020 5:19 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 17, 2018 5:57 pm
Posty: 55
Silnik: brak
Model: brak
Rok prod.: 1989
Witam serdecznie,
zastanawiam się nad kupnem tej grand vitary xl7:
https://www.otomoto.pl/oferta/suzuki-gr ... D23Qu.html?
przebieg ponoć oryginalny.
Parę pytań do osób, które miały, bądź mają taki samochód:
1. Jak się sprawa ma w tym automacie z przednim mostem, jest to wersja przejściowa (stare lampy przed liftowe przód, oraz wnętrze poliftowe) będzie miało most stalowy w tym automacie? na stronie Radzika jest podane, że wersje automat 2,5 poliftowe 2003-2005 mają stalowy most ale ten jest XL7 i niewiem do końca a nie pytałem sprzedającego.
2. Kolejne pytanie, obstawiam, że to auto posiada przedni most stalowy jak gv 2,5 v6 tak samo i tylni most jest z gv 2,5 (wielkość główki i przełożenia)?
3. Jak się sprawa ma na przerejestrowanie z 2 osobowej wersji ciężarowej (ponoć od nowości w Danii taka była) do przerejestrowania z powrotem na 5 - 7 osobowe auto? Drogo to wychodzi i czy dużo zachodu z tym?
4. Jak w tym silniku jest z tymi popychaczami zaworów? są hydrauliczne, których nie trzeba regulować?
5. Szacunkowy koszt montażu LPG? konieczna jest wersja z lubrykantem? czy to zbędna opcja i wystarczy zwykła, jaki typ polecacie.
6. Gdzie XL7 najbardziej rdzewieje? :twisted:

z góry dziękuję za odpowiedzi


Na górę
Post: pn lis 09, 2020 10:41 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
1 i 2.
Przedni most jest taki jak w 2.5V6 (to czy alu czy stal to najlepiej zapytać sprzedającego bo różnie to bywa po 17 latach u mechaników.)
Tylny most w każdej XL7 ma większą główkę mostu i więcej zębów na półosiach niż 2.5V6

Z resztą pytań nie pomogę.
No chyba że z tą rdzą. Jest wszędzie :mrgreen:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn lis 09, 2020 10:54 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 17, 2018 5:57 pm
Posty: 55
Silnik: brak
Model: brak
Rok prod.: 1989
Dzięki Radek za odpowiedź, oglądałem Twój poradnik na yt odnośnie grand Vitar i xl też pod kątem późniejszego liftu itd ale to w dalszej perspektywie. Ogólnie to auto mi się widzi bo polift w środku, przedlift na zewnątrz i automat jest. XL'ki z nowszymi brzydszymi światłami mają inny słabszy most przedni i są brzydsze więc to dyskwalifikuje a fajna xl7 z automacie z 2.7 pewnie ciężko dostać nieumęczoną z poliftrm w środku w dobrych pieniądzach


Na górę
Post: pn lis 09, 2020 11:45 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
wizdaz pisze:
3. Jak się sprawa ma na przerejestrowanie z 2 osobowej wersji ciężarowej (ponoć od nowości w Danii taka była) do przerejestrowania z powrotem na 5 - 7 osobowe auto? Drogo to wychodzi i czy dużo zachodu z tym?

wszystko zależy od tego co widnieje w homologacji pojazdu. Jeżeli jest M1 czyli osobowa to:
- najpierw musisz zapłacić akcyzę za to a zapewniam mało nie będzie bo to 18,6%, niech tam będzie "tylko" z 1500 euro kwit no to sobie policz ile to wyjdzie przy dzisiejszym kursie (pow. 4,60zł za jednostkę) a nigdzie powiedziane nie jest że ci od tego (a nie średniej z eurotax wynoszącej 2x tyle) policzą
a potem jest tylko gorzej bo w zasadzie każdy organ po drodze ma prawo zażądać wszelkich możliwych dokumentów jak np:
- odpisu z homologacji producenta (koszt zazwyczaj ok 600zł a uzyskanie tego nie jest jakieś oczywiste jakby się komu wydawać mogło)
- poświadczenia z jakiegoś zakładu certyfikowanego przez PIMOT na wykonanie przystosowania pojazdu do przewozu osób to tak minimalna stawka ok 2500zł
- żeby zrobić z tego osobówkę trzeba mieć resztę brakujących gratów a z ogłoszenia nie wynika że sprzedający je posiada... Darmo tego nie dostaniesz zwłaszcza jakieś "piep....nie" że tam tylko kanapę wrzucić. Taaa. Potrzeba pasów, uchwytów, zawiasów, mocowań, całej kupy plastików a i tak jeszcze pewnie multum części nie wymieniłem.
- usunięcia z szyb tego czarnego wyklejania żeby ci diagnosta z SKP drzwi z drugiej strony hali na dzień dobry nie pokazał
- a potem możesz dostać jeszcze karę administracyjną za brak zarejestrowania pojazdu w ustawowo przewidzianym terminie 30-180 dni - zależy kiedy ów pojazd do kraju zwieziony został.
Gwarantuję że sprzedający nie wystawi ci żadnego papieru na tą transakcję - kasa do ręki, lewe umowy na kolanie i teraz to twój problem.
A, no i nie licz na to że "pożyczysz od kumpla kanapę i znajomy diagnosta ci pieczątkę postawi" bo te czasy już minęły... nikt ci się pod to nie podłoży w dzisiejszych czasach bo nawet jeżeli znajdziesz takiego to i tak wyjdą kwiatki za jakiś czas.
Jeżeli jest homologacja N1 czyli ciężarowa - zapomnij. Było jest i będzie ciężarówką.

Dla potomnych i innych "łowców okazji":
w takie samochody NIGDY się nie ładujcie jeżeli to nie ma kpl polskich dokumentów i przykręconych polskich tablic bo potem będzie tylko płacz po forach a to i tak najmniejsze problemy jakie Was spotkać mogą.

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: pn lis 09, 2020 1:09 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
Parę lat temu przerabiałem pandę van na 4 osobowa i nie była to ani trochę droga przez mękę. Zakup brakujących elementów wnętrza włącznie z pasami, jako że mam działalność to sam napisałem oświadczenie, ze jest wykonane zgodnie ze sztuką, ale w innym przypadku wystarczyła faktura za usługę dołożenie kanapy i pasów, potem diagnosta to obejrzał i w wydziale komunikacji już bez problemu poszło. Ale to było parę lat temu, jak jest teraz to nie wiem.

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Post: pn lis 09, 2020 1:42 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
wiesiu pisze:
Ale to było parę lat temu, jak jest teraz to nie wiem.

dobrze że to dodałeś.
Parę lat temu 3/4 "busów" jakie po naszych (i nie tylko) drogach latało to były pierwotnie blaszaki do których wstawiono okna, fotele i tadamm.... z transportera furgona mamy Caravelę (warta 2x tyle). Myśmy byli niemal potentatami w Europie w konwersji takich pojazdów. Niektórymi wersjami to i fabryczne działy by się nie powstydziły. Potem moda przyszła na lawety i też jak z busami - ze wszystkiego zrobili lawetę zaś o ich możliwościach DMC to do tej pory w europie zachodniej legendy krążą.

Dzisiaj taki numer już nie przejdzie

Zawsze się ktoś znajdzie co napisze "co ty mi tu pier... ja tam wstawiłem, diagnosta mi podbił i jeżdżę". Ale to już zostawiam do indywidualnych rozważań bo pamiętać należy że to wszystko ma "krótkie nogi" i kiedyś się zemści.

Oczywiście powyższe to najczarniejsze możliwe scenariusze bo może się okazać że homologacja jest osobowa, celny Akcyzę zrobi, wrzucisz uzbrojenie tyłu, pojedziesz na PT, diagnosta zrobi jak normalną osobówkę a w WK nikt nie zwróci uwagi na to że w oryginalnych dokumentach jest co innego ale to nie jest pewnik bo gdyby był - sprzedający sam by tego dokonał wołając 10 więcej za auto - a mimo to jednak tego nie uczynił.

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: pn lis 09, 2020 3:11 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
ale ja lipy w swojej pandzie nie odwalałem, warunkiem tej przeróbki było to, żeby panda z tych lat produkcji posiadała tez homologacje na auta 4/5 osobowe a przecież takie tez były. Jeśli by tej homologacji nie było i nie zostało to wykonane tak jak fabrycznie było choćby z użyciem dedykowanych śrub to by ta rozbudowa nie przeszła. A Ty wspomniałeś o patologicznych przeróbkach. U mnie niczego takiego nie było. Wszystko zgodne ze sztuką, wszak sam się pod tą przeróbką podpisywałem jako firma i diagnosta również, a tym autem potem dzieci były wożone.

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Post: pn lis 09, 2020 3:41 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 27, 2017 2:03 pm
Posty: 119
Lokalizacja: Toruń
Silnik: 1.6 16V
Model: SIDEKICK 5D
Rok prod.: 1993
Piasek80 pisze:
- usunięcia z szyb tego czarnego wyklejania żeby ci diagnosta z SKP drzwi z drugiej strony hali na dzień dobry nie pokazał

Na procedurach się nie znam, ale ten punkt to niby czemu? Tylko przednia i przednie boczne muszą mieć przepuszczalność min 70%, reszta może być czarna.


Na górę
Post: pn lis 09, 2020 5:40 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
wiesiu pisze:
Jeśli by tej homologacji

jeśli... nie znamy duńskich przepisów i zasad jakie tam wówczas panowały. Być może generalny importer na Danię wystawiał homologacje w zależności od przeznaczenia pojazdu a może odbywało się to wedle uznania jak parę(naście) lat temu w PL gdzie do dowolnej osobówki wkładało się kratkę za tylną kanapę i voila: ciężarówka :lol:
Pod koniec tej wolnej amerykanki już tak łatwo nie było i sejaki oraz inne małe jak chciały być ciężarówkami to krata za przednie fotele i homologacja odpowiednio wystawiona. I co z tego że były takie osobowe ale z dostawczego osobowej (za jakieś normalne pieniądze) już nie zrobisz. A ten konkretny tak właśnie ma.
Słowo klucz: homologacja.
Ale nie ma co gdybać: nr VIN poprosić i napisać do Suzuki Polska zapytanie o rodzaj homologacji tego pojazdu. Może odpowiedzą, a może będą chcieli pieniądze za takie info. Mercedes np udziela bezpłatnie informacji mailowo ale taka informacja nie ma "mocy urzędowej". Dla urzędu musi być odpis świadectwa homologacji (czyli papier) a ten już kosztuje.
Renault z kolei też robi to za kasę ale tylko dla pojazdów z rynku PL. Dla importowanych odsyła do importerów w kraju z którego pojazd sprowadzony został. I se radź.
Itd... dlatego pisałem że UC to tylko preludium, dalej może być tylko gorzej.
Chorwat pisze:
Tylko przednia i przednie boczne muszą mieć przepuszczalność min 70%, reszta może być czarna.

dużo się pozmieniało przez ostatnie 2 lata. W osobówkach są odpowiednie przepisy mówiące o przepuszczalności każdego rzędu szyb.
Tam z kolei (na zachodzie) był wymóg że robiąc z osobówki ciężarowy okna muszą być zabudowane od środka (np płytą) albo zaklejone nieprzepuszczającą światła folią. Widziałem kilka takich to przepuszczalność takiej folii jest identyczna jakbyś przez maskę spawalniczą patrzył: widać tylko jak patrzysz bezpośrednio w źródło światła (żarówkę, słońce itp) ale nic poza tym nie przepuszcza.
Tutaj nie chodzi wyłącznie o nieprzepuszczalność światła - ta folia jest odpowiednio gruba sprawiając że ew. zbicie szyby nie powoduje jej rozsypania bo o to m.in chodzi.

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: wt lis 10, 2020 9:53 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 17, 2018 5:57 pm
Posty: 55
Silnik: brak
Model: brak
Rok prod.: 1989
czyli aby uniknąć zapłacenia akcyzy ściągniętego samochodu zza granicy do kraju - a samochód jest jako ciężarowy - trzeba go wpierw zarejestrować jako ciężarowy a po rejestracji przerobić na osobowy:

Cytuj:
Podsumowując powyższe rozważania, należy stwierdzić, że jeżeli nastąpi import lub nabycie samochodu ciężarowego na terytorium kraju, zarejestrowanie go jako ciężarowy, a następnie przeróbka samochodu ciężarowego na osobowy, to obowiązek zapłaty akcyzy nie wystąpi. Jednakże w sytuacji gdy przed pierwszą rejestracją w Polsce samochód ciężarowy zostanie przekształcony na samochód osobowy, akcyza wystąpi.

Zobacz więcej: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-prze ... k-akcyzowy


teraz kolejne drążenie jak to jest z tymi firmami, które są wyspecjalizowane za przerobienie pojazdu - bądź ile wołają za wymagany kwit do wydziału komunikacji, w czwartek spróbuje podzwonić w tym temacie

warto tutaj dodać ile wynosi opłata akcyzy:
Cytuj:
Obecnie obowiązują dwie stawki – 3,1% dla aut o pojemności silnika do 2000 ccm oraz 18,6% dla pojazdów przekraczających tę wartość. Pozostaje już tylko wyliczyć procent od całkowitej ceny auta.


czyli GVka 2,7 litra to już spory wydatek ...


Na górę
Post: śr lis 11, 2020 6:19 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
Upraszczasz to sobie bardzo mocno. W artykule jest mowa po pierwsze o tym iż każda ta sytuacja miała miejsce na podstawie wyroku sądowego nie wynika zaś bezpośrednio z jasnych i klarownych przepisów prawa (których w tej materii nie ma). Mówiąc wprost: mogą wszcząć postępowanie i to Ty będziesz musiał udowadniać że jesteś na prawie a nie oni że złamałeś przepisy. A tych jest góra i jak zaczniesz czytać to stwierdzisz że połowa wyklucza się wzajemnie.
Przykład ? Proszę bardzo
I GSK 715/13,
Cytuj:
Dowód rejestracyjny pojazdu nie decyduje o kwalifikacji pojazdu dla celów podatku akcyzowego. - Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego

https://sip.lex.pl/orzeczenia-i-pisma-u ... -521865543
tu masz podręcznikowy przykład tego o czym piszę. A takich i podobnych wyroków jest pełno. I tutaj nie chodzi o to że Celny sobie stwierdzi że jednak akcyza powinna być i tutaj panie 1500zł się należy - huk z tym pomarudzisz i zapłacisz... Nie, nie, nie... tak dobrze to nie ma. Oni sobie o twoim aucie przypomną jak wykonasz jakiś ruch (np sprzedaży) i "kurz strząśnięty zostanie z papierów" w CEPIK`u a tam widnieć będzie "samochód osobowy, liczba miejsc 5/7". Tylko wtedy po pierwsze akcyza zostanie ustalona na podstawie danych z eurotaxu na moment powstania zobowiązania akcyzowego a po drugie będzie wartością wręcz śmiesznie niską w stosunku do odsetek za zwłokę kilku lat z jej zapłatą jakie zostaną do zobowiązania łącznego doliczone.

Moja rada zatem:
chcesz kupić - kup, ale tylko pod warunkiem że sprzedający najpierw zarejestruje auto na siebie (jak należy zgodnie z przepisami) jako ciężarowe bez akcyzy, a następnie przerobi na osobowe i dokona zmian w dokumentacji. Ty kupisz gotowe już na polskich tablicach.
Koszty tej zmiany i tak będziesz musiał ponieść bez względu na to czy "oddasz je" sprzedającemu który dokonał nakładów czy będziesz robił je sam. Darmo nikomu nie przyjdzie.
To jest bezpieczna syt. dla ciebie z punktu widzenia odpowiedzialności przed UC bo ten będzie ścigał podmiot który dokonał wprowadzenia pojazdu na terytorium RP nie zaś przedmiot wobec którego toczy się postępowanie i kolejnego już właściciela.

Ale to wolny kraj (podobno). Twoje pieniądze, Twój wybór, Twoja decyzja. Zrobisz jak uważasz.

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: pt lis 13, 2020 4:34 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 17, 2018 5:57 pm
Posty: 55
Silnik: brak
Model: brak
Rok prod.: 1989
no i ktoś auto podkupił, no nic trzeba poczekać, może się trafi jaki fajny przed poliftowy model xl7 w automacie jeszcze - dzięki Piasek80 za dozę ostrożności choć mi trochę jej żal


Na górę
Post: pt lis 13, 2020 4:47 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
"Szczęśliwy nabywca" zacznie może już dziś wieczorem szukać po forach jak zarejestrować to na osobowe i otrzyma odpowiedzi jak moje powyżej po przeczytaniu których ciśnienie mu skoczy, serce zacznie dziwnie telepać a twarz zblednie.
Ty za to spać będziesz dzisiaj jak dziecko w błogiej świadomości że pieniądze sobie leżą czekając na kolejną sztukę
Doceń ten luksus

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Ostatnio zmieniony pt lis 13, 2020 8:56 pm przez Piasek80, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pt lis 13, 2020 8:17 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 17, 2018 5:57 pm
Posty: 55
Silnik: brak
Model: brak
Rok prod.: 1989
i za to cenie to forum i Tych forumowiczów :) pionaaaa Panie :D


Na górę
Post: pn sty 11, 2021 11:26 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 17, 2018 5:57 pm
Posty: 55
Silnik: brak
Model: brak
Rok prod.: 1989
Panowie i Panie a tę XL7 ktoś z forum kojarzy ?


https://www.otomoto.pl/oferta/suzuki-grand-vitara-suzuki-gvi-lift-2-7-v6-lpg-7-osob-ID6Dy1Xc.html

Jest to co mi się marzy a po nocach i śni :oops:
Proszę o opinie przód alu niestety ale to no problemo


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl