suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 20, 2024 12:37 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lis 16, 2019 3:32 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
kolega Vitarowiec miał jakiś czas temu przygodę z ładnym disko 1.
Po wydaniu 15tysi na naprawy bieżące, wrócił po roku do Vitary 8)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: sob lis 16, 2019 4:41 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
E, takie historie to z każdą marką. Zależy jak było zaniedbane wyjściowo i czy robił sam czy wszystko w warsztatach.

Patrz, Franek władował w dwa lata w Vitarę 60tyś a dalej się psuje o-P
I nie chce się sprzedać za 25...


Na górę
Post: sob lis 16, 2019 5:45 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
Generic pisze:
E, takie historie to z każdą marką. Zależy jak było zaniedbane wyjściowo i czy robił sam czy wszystko w warsztatach.

Patrz, Franek władował w dwa lata w Vitarę 60tyś a dalej się psuje o-P
I nie chce się sprzedać za 25...


Argument ostateczny

Po temacie :mrgreen:


Na górę
Post: sob lis 16, 2019 5:47 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
Swoją drogą co miałoby kosztować z 'napraw bieżących' do starej dyskoteki 15 koła? Toż za tyle drugą można kupić. Niezłą zresztą.

Żadnych problemów z dopasowaniem czegokolwiek. Części w bród. Producentów zamienników i akcesoriów od cholery.

Bez różnicy zresztą :)


Na górę
Post: sob lis 16, 2019 7:24 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Spodziewam się, że z warsztatu bardzo łatwo można taki rachunek dostać. Jak się coś trochę bardziej ruszy niż absolutne minimum do funkcjonowania. Ale w częściach to ciężko chyba do takich kwot się zbliżyć bez inwestowania w przeróbki i upgrade'y.

Radzik - a jak się kosztowo prezentuje serwisowanie 4runnera względem Vitary?


Na górę
Post: ndz lis 17, 2019 11:03 am 
W takim razie ile trzeba mieć mniej więcej pieniędzy żeby kupić sprawną vitare(napędy, rama nie musi być "ładna" wizualnie tylko skuteczna) po przeróbkach?
Czy, rzeczywiście vitara jest najlepsza w cięższy teren dla osoby początkującej bo kiedyś tak usłyszałem i tego się trzymam a może to niekoniecznie jest prawda.
Są jakieś alternatywy (inne modele, marki)? Moimi głównymi założeniami jest to, że ma być prosta w obsłudze/naprawie (nie mam doświadczenia ani jakiejś fachowej wiedzy) i tania w zakupie i eksploatacji/naprawach.
I ostatnie moje pytanie czym różni się vitara od samuraja? Co jest lepsze i spełnia moje cele?


Na górę
   
Post: ndz lis 17, 2019 7:24 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
No to ja myślę, że samuraj jednak lepszy. Też pancerne to to nie jest w żadnym wypadku. Ale przednie zawieszenia i most w vitarze to główne źródło problemów, które wcale nie jest tak bajecznie łatwo wyeliminować.
Natomiast samuraj ze wzmacnianymi półosiami/przegubami i nie przesadzonymi kołami to chyba najmniej awaryjne co może być. Oczywiście w omawianym budżecie.

Albo może lepiej quada? o-P choć za dychę to raczej zajechane coś by było i tak. I to też daje jakiś punkt odniesienia. Skoro za dychę quad jest kiepski to jakie może być auto 4x4?

Tak w ogóle masz jakieś doświadczenie z terenówkami? Albo z naprawą samochodów własnymi rękami? Masz już jakąś ekipę z którą będziesz jeździ?


Na górę
Post: ndz lis 17, 2019 7:36 pm 
Jeżdżę od jakiegoś czasu disco 2 może nie w hardcorowy teren ale jednak jakieś piachy błota itd. Kontakty zaczynam łapać ale nie mam żadnego jeżdżącego znajomego. Z naprawami nie mam dużego doświadczenia jakieś płyny klocki itd ale mam bliskiego kolegę który kończy samochodówkę i na pewno też będzie przy tym siedział bo też się tym jara ale nie ma możliwości sam zacząć. Na pewno mocniejszy się czuję w blacharce ale to też nic fachowego po prostu umiem obsłużyć spawarkę kątówkę itd takie "rzeźbienie". No ale od czegoś trzeba zacząć i dzięki temu dopiero złapać kontakty nauczyć się jeździć i robić.


Na górę
   
Post: ndz lis 17, 2019 7:38 pm 
A jak to jest kosztowo samuraj a vitara mniej więcej zakup i mniej więcej eksploatacja w terenie?


Na górę
   
Post: ndz lis 17, 2019 9:57 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Jeszcze do niedawna Vitara wychodziła taniej w zakupie, bo sensowne samuraje wcześniej zaczęły drożeć. Teraz nie wiem, trzeba po ogłoszeniach popatrzyć.
Eksploatacyjnie na jedno wychodzi raczej.

Pytałem o ekipę, bo najlepiej się w miarę dostosować. Bo innego terenu i atrakcji się szuka jadąc samurajem a innych długim patrolem.

Planujesz niezobowiązujące upalanie czy branie udziału w zorganizowanych rajdach? No i pytanie jak ciężki jest dla Ciebie ciężki teren o-)
Tak czy inaczej - myślę, że samuraj... Bo Vitara ma chyba tylko dwie przewagi nad nim. Jedna to w koleinach - niezależne zawieszenie z przodu daje to, że do pewnego momentu się ryje tylko tylnym mostem i więcej się przejedzie. A druga to na drodze - bardziej cywilizowane auto niż samiec, ale dla Ciebie to chyba akurat nieistotne.
Pewnie ktoś by jeszcze powiedział, ze mocniejsze silniki. Ale co z tego jak gorsze przełożenie reduktora.

Szukaj samuraja z kombinowanym reduktorem (coś tam z 1.0 się przekłada żeby optymalne były przełożenia), "szerokimi mostami" i wzmocnionymi bebechami przedniego mostu. Z tyłu dobrze, żeby był spawlock/minispool/lockright. Do tego najlepiej żeby był na wtrysku a nie gaźniku albo przekładka na 1.6 z vitary. Do tego dłuższe wieszaki resorów, podcięte co trzeba, simexy 30" i na start nie ma co więcej kombinować.

Tak pierwsze z brzegu:
https://www.olx.pl/oferta/suzuku-samura ... c081365dd1
https://www.olx.pl/oferta/suzuki-samura ... 1;promoted


I pamiętaj, że kupno takiego czegoś to będzie dopiero początek wydatków...


Na górę
Post: ndz lis 17, 2019 10:08 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Patrząc na ilość części na rynku używek do starego samuraja skłaniam się ku opinii, że eksploatacja w terenie będzie droższa niż vitary. To samo dzieje się powoli z vitarą. Części używane do starszych modeli już powoli drożeją.
A przynajmniej w moim przypadku serwisowanie w 75% opiera się na używkach z demobilu.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz lis 17, 2019 10:50 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Dokładnie, wydatki zaczną się dopiero po kupnie :P
Ja kupiłem serię w okolicach 6 tyś, wsadzilem do tej pory jakieś 7-8 i pod względem mechanicznym i "terenowym" jest super, rama jest w bardzo dobrym stanie, jedynie zostało mi zrobić na wiosnę blacharke ;)
Dodam że wszytskie modyfikacje typu wyciagarka, remont przedniego zawieszenia, lift, itp wykonałem sam (poza remontem przekładni kierowniczej), także koszty roboty odpadły. Za blachę też mam zamiar wziąć się samemu


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: pn lis 18, 2019 11:08 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
Samuraie już prawię wyginęły, podaż niewielka, a za byle padlinę ceny jakby to był nie wiadomo jaki rarytas, nawet litrówki i 1,3 na wąskich mostach się cenią, a kiedyś nikt tego nie chciał.
Porobione zawsze były w cenie, ale teraz są jeszcze bardziej w cenie :mrgreen:
Taniej wychodzi kupić przytomne jimny, niż samuraia, ale to też żadna rewelacja.

_________________
SJ416


Na górę
Post: pn lis 18, 2019 11:14 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
Mlody123 pisze:
W takim razie ile trzeba mieć mniej więcej pieniędzy żeby kupić sprawną vitare(napędy, rama nie musi być "ładna" wizualnie tylko skuteczna) po przeróbkach


26k PLN i zapraszam :mrgreen:

Zrobiony wóz od podstaw. Pewny, jeżdżący co tydzień i wracający o własnych siłach. Nic więcej tu się już nie da domotać, choćbyś nawet chciał

Wyjdzie znacznie taniej i szybciej niż rzeźba od zera i nieustanna walka z wychodzącymi po drodze pierdołami


Na górę
Post: pn lis 18, 2019 11:27 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
Mlody123 pisze:
W takim razie ile trzeba mieć mniej więcej pieniędzy żeby kupić sprawną vitare(napędy, rama nie musi być "ładna" wizualnie tylko skuteczna) po przeróbkach?


zresztą policzmy..

przytomna blacharsko vitara to jakieś 12k PLN i bez gwarancji, że faktycznie kupisz dobrą sztukę - mi się to akurat udało (rama idealna, buda jakieś 8/10)

do tego koła 3k PLN

winda z syntetykiem i przyzwoitym akumulatorem 3k PLN

stalowy przedni most, mocniejsze półosie 2k PLN

lift 1,5k PLN

i masz już 22k PLN za tak naprawdę praktycznie seryjne auto, tyle że z wyciągarką, podniesione i na MTku. i liczymy cenę części, bez robocizny

zakładamy ponadto cały czas, że wszystko w nim będzie zdrowe - hamulce, łożyska, przewody, kable, kabelki, węże, wężyki, uszczelniacze, itd. (a pewnie nie będzie, bo to tania suzuka, której nikt sensownie od 15 lat już nie serwisuje)

bez kitu, zerknij sobie: https://www.otomoto.pl/oferta/suzuki-vi ... C5GGH.html

ten wóz kosztował wszystkiego jakieś >65k PLN..


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl