suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt kwie 19, 2024 10:30 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lip 20, 2021 10:51 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn cze 21, 2021 11:11 pm
Posty: 2
A więc jestem na Islandii i rozglądam się za autem które pozwoli mi tu się przemieszczać po szutrach i bezdrożach i będzie dość duże i tanie;) Padło na Vitarę XL7 (z automatyczną skrzynią bo takich tu większość) kilka już mi tu przeleciało koło nosa ale że mieszkam daleko za stolicą to jeszcze żadnej na żywo nie oglądałem dlatego jak już pojadę oglądać to proszę o parę rad.

- Czy części zawieszenia, wspomaganie albo koła i hamulce itp są współdzielone i takie same w XL7 jak i w grand Vitarze? Pytam bo jest jedna do kupienia która miałaby do zrobienia wspomaganie oraz hamulce
- Na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie używanej XL7? Gdzie najczęściej gryzie rdza która potem może być kłopotem albo które podzespoły najszybciej ulegają zużyciu?

- Typowe usterki albo rzeczy do wymiany dla aut o przebiegu 150-250 tys?

Z góry bardzo dziękuję i dla ciekawostki załączam linki do aut o skrajnych cenach, google przetłumaczy stronę, generalnie to tańsze będzie miało niebawem przegląd i gość pisze że hamulce i wspomaganie do zrobienia, a to droższe niby wszystko ok ale przebieg większy i tak naprawde nie wiadomo co jest ok a co nie. Cena realna powinna leżeć gdzieś pomiędzy tymi 250 a 700tys koron

https://bland.is/til-solu/farartaeki/bi ... 3/4466581/

https://bland.is/classified/entry.aspx? ... Id=4460645

A pytałem o wspólne części bo ktoś również wystawia "dawcę" gdzie podobno coś nie tak jest z biegami czyli auto nie jedzie:) i się zastanawiam czy to skrzynia czy może most albo sprzęgło?
https://bland.is/til-solu/farartaeki/bi ... 3/4466465/

z góry dzięki za rady!


Na górę
Post: śr lip 21, 2021 8:55 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Cytuj:
Tegund Jeppi


:)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt sie 10, 2021 10:29 am 
ukib pisze:
- Na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie używanej XL7?

Trzeba sie polozyc pod autem i ogladnac rame, mocowanie budy do ramy oraz sama bude zwlaszcza na styku z plastikowymi progami.
Generalnie w Skandynawii ciezko znalezc XL7 czy GV bez rdzy ale czasem trafiaja sie rodzynki.
Jak chcesz automat to musi byc v6 a tutaj sprawdzilbym rozrzad tzn jesli nie byl wymieniany a pewnie nie byl to musisz miec pewnosc ze nie jest rozciagniety. Na ucho to ciezko stwierdzic ale ogarniety mechanik powinien to sprawdzic za nieduze pieniadze.
Takze zaczynasz od rdzy potem rozrzad i decyzja...
Koszty walki ze rdza lub wymiany rozrzadu zabija ten projekt - to dwie zaporowe kwestie nie do przeskoczenia. Pozostale rzeczy sa do ogarniecia.


Na górę
   
Post: wt sie 10, 2021 8:56 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
A jak sprawdzić bez ściągania pokrywy rozciągnięcie łańcucha ? Ja sobie tego nie wyobrażam. A żeby ściągnąć pokrywę to sporo pracy trzeba zrobić. Już nie dużo więcej żeby całość po prostu od razu zmienić.

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Post: śr sie 11, 2021 2:25 pm 
Trzeba znalezc mechanika z odpowiednia waska glowa zeby mogl wsadzic ja pomiedzy obudowe a silnik :D . A tak na serio to jest wiele symptomow rozciagnietego lancucha i ogarniety mechanik bedzie w stanie zweryfikowac czy ewentualny halas pochodzi z rozrzadu czy osprzetu silnika. Poza tym te lancuchy w xl7 sa obliczone na 250-300 tys km i im blizej tych przebiegow tym baczniej przygladalbym sie rozrzadowi. A historie o padajacych fabrycznych lancuchach po 150 tys km to powstaja niestety z powodu notorycznie kreconych licznikow.


Na górę
   
Post: śr sie 11, 2021 3:49 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
A na słuch to spoko. To dobrze słychać.

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Post: śr sie 11, 2021 4:36 pm 
Dobry mechanik diagnosmzuje silnik zanim wjedzie na warsztat :D
Nikt normalny nie pcha się w wymianę rozrządu w piętnastoletnim truchle z nalotem ponad 300 000 km i mniej lub bardziej zaawansowaną korozją. Zresztą to samo dzieje się już w kraju i na olx najtańsze GV i XL7 to V6 z rozrządem do wymiany...


Na górę
   
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl