suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 7:50 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz sty 03, 2010 12:14 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: sob sty 02, 2010 11:47 pm
Posty: 6
Witam,

Poszperałem na forum - jednak cały czas mam kilka pytań, proszę o wyrozumiałość i łopatologiczne tłumaczenie dla laika:)

Chcę kupić GV z rocznika 2003 lub 2004 lub 2005 (przed lub po lifcie) w benzynie. Będzie to samochód do codziennej jazdy do i z pracy, wakacje (2 os + 1 małe (na razie mam nadzieje):) + dojazd do domu przez bezdroża (na wiosnę,jesienią i zimą standardowe auto rzadko, ale jednak nie daje rady).
No i tu pojawiają sie pytania:

1. GV po lifcie z 2005 ma stały naped na 4 koła a przed liftem dołączany - jakie sa różnice w użytkowaniu napędu?
2. Który rocznik ma mocniejszą kontstrukcję mechanicznie - chcę kupić auto proste i wytrzymałe (nie przeraża mnie skrzypienie:))
3. Jakich odmian szukać, co polecacie? Jakich się wystrzgać?

Na oku mam http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10994574

Dzięki za wszytskie odpowiedzi i podpowiedzi


Na górę
Post: ndz sty 03, 2010 1:06 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Stały napęd ma dopiero najnowsza GV. Ta poprzednia ma dołączany przód na sztywno jak vitara.

Ja bym szukał benzynowej 2.0 albo 2.5 jak najmłodszej z jak najmniejszym przebiegiem i jak najbardziej zadbanej. Warto więcej zapłacić i mieć spokój na długo. Jeżeli będziesz jej używał tak jak piszesz asfalt + wycieczki to raczej bezawaryjne, pewne autko. Piszę raczej, bo nie mam doświadczenia z GV, ale jeżeli jest przynajmniej tak dobra jak vitara to na pewno będzie długo służyć. :wink:
Niektórzy twierdzą, że GV to beznadziejne auto, niewygodne, tandetne i w ogóle masakra, ale to już chyba trzeba samemu sprawdzić. :mrgreen:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: ndz sty 03, 2010 9:17 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 15, 2007 5:40 pm
Posty: 925
Lokalizacja: coraz bliżej domu ;)
od 2005 masz nowy model, tzw nową grand vitarę i jest to już zupełnie inne auto
(nie ma typowej ramy, nie ma sztywnego mostu z tyłu, nie ma wajchy od 4x4 - można z 4x4 jeździć po czarnym)
ale ceny też są sporo wyższe ...

GV miała lift chyba w 2003/3004 roku, zmieniło się trochę wnętrze - znikły suwaki od ogrzewania
jeśli szukasz prostszego auta, to GV jest na 100% prostsza, czy lepsza do Twoich zastosowań - nie wiem
ja jednak szukał bym diesla 2.0HDI, co ciekawe podobno nie ma dwumasy ?

acha, piszesz o małym bąblu, więc weź pod uwagę bagażnik ... który jest malutki
ja między innymi dlatego nie kupiłem GV - nie będę wózka rozkładał na czynniki pierwsze
jak maluchy podrosną to może zamienię foke na GV 8)

_________________
... i jest 4x4 - Vitara 3d prawie seria i w lato chłodniutko :)


Na górę
Post: ndz sty 03, 2010 2:33 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: sob sty 02, 2010 11:47 pm
Posty: 6
Podsumowując GV przed liftem z 2005 = terenówka, po lifcie = bardziej miejski SUV?

Czyli tak naprawdę dla użytkownika który nie będzie "bawił" się namiętnie w terenie lepsza jest GV po lifcie ze stałym napędem 4x4. Z tego co rozumiem jak np. zrobi się ślisko z powodu gołoledzi (czy też w zaśnieżony asfalt w gorach), w starszych wesjach na asfalcie (śliskim lub zaśnieżonym) nie wolno załączać napędu na przednie koła?

Z drugiej strony im młodsze samochody tym solidność wykonania mniejsza. - ech i bądź tu mądry i sie zdecyduj: :roll:
A w diesla nie chcę wchodzić - teraz mam i klnę przy każdej okazji (czytaj częstych wizytach w warsztacie :twisted:) - oszczędność na paliwie idzie w całości w naprawy i stracony czas.

Dzięki


Na górę
Post: ndz sty 03, 2010 3:15 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 04, 2008 8:18 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Nisko kole Stalowej Woli
Silnik 2.0 Hdi to twór koncernu PSA i na pewno nie ma dwumasy 8)

_________________
Elmonter 1.6 8V ARB


Na górę
Post: ndz sty 03, 2010 5:03 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
AlaskaMan pisze:
Podsumowując GV przed liftem z 2005 = terenówka, po lifcie = bardziej miejski SUV?
coś w ten deseń ;)
AlaskaMan pisze:
. Z tego co rozumiem jak np. zrobi się ślisko z powodu gołoledzi (czy też w zaśnieżony asfalt w gorach), w starszych wesjach na asfalcie (śliskim lub zaśnieżonym) nie wolno załączać napędu na przednie koła?
można i wtedy świetnie sobie radzi ;)
AlaskaMan pisze:
A w diesla nie chcę wchodzić - teraz mam i klnę przy każdej okazji (czytaj częstych wizytach w warsztacie :twisted:) - oszczędność na paliwie idzie w całości w naprawy i stracony czas.
bo te nowe diesle to samo zło ... najlepsze są wolnossące :mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: ndz sty 03, 2010 5:30 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: sob sty 02, 2010 11:47 pm
Posty: 6
AlaskaMan pisze:
Z tego co rozumiem jak np. zrobi się ślisko z powodu gołoledzi (czy też w zaśnieżony asfalt w gorach), w starszych wesjach na asfalcie (śliskim lub zaśnieżonym) nie wolno załączać napędu na przednie koła?


piotrk pisze:
można i wtedy świetnie sobie radzi ;)


hmmm - to jakie są ograniczenia w jeździe z załączonym napędem na 4x4 dla wersji przed liftem? czy mogę przejechać 150 km na np. mokrym asfalcie z średnią predkością 80 km/h?
Czy jest jakiś zbiór zasad "co można" a czego "nie wolno" z napędęm GV 4x4?

Ponownie proszę o wyrozumiałość dla nowicjusza :wink:


Na górę
Post: ndz sty 03, 2010 5:40 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
sęk w tym, że "stara" vitara nie ma dyfra międzyosiowego, ma na sztywno spięte osie. Przez to zakręty lekko "prostuje", oponki się szybciej zużywają i takie tam.
Zasadniczo, jak jest tylko mokry asfalt, to nie ma sensu używać 4x4, jeśli samochód jest sprawny 8) a jak jest np. ślisko, to śmiało można zapinać 4x4. Sam 4x4 to może najszybciej ze 110-120km/h leciałem ...

zasady: jak warunki są złe, słaba przyczepność to: jedziesz wolno i uważnie, zapinasz 4x4 - jedzie się lepiej, ale to nie znaczy, że można wiele szybciej jechać (!!!) bo jak wpadniesz w poślizg to już na 2 osie, a nie jedną ... i to już nie jest tak miłe jak delikatny uślizg tylnej osi ;)
nie wolno: jeździć na przyczepnej nawierzchni (asfalt, beton), a w szczególności skręcać
i w sumie tyle ... czyli jeszcze krócej: ślisko -> 2x4 lub 4x4, nie ślisko -> 2x4, bardzo ciężko -> 4x4L
... a tak na serio, to zasady użytkowania znajdziesz w instrukcji, czyli jak, kiedy włączać/przełączać między 2H, 4H i 4L.

sorki, że tak trochę chaotycznie ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: ndz sty 03, 2010 6:10 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: sob sty 02, 2010 11:47 pm
Posty: 6
Dziękuję piotrk :D No to szukam GV przed liftem.
I jeszcze pytanie: Jak sprawdzić czy napęd 4x4 działa poprawnie, czu nie został "zajeżdzony" ?


Na górę
Post: ndz sty 03, 2010 6:17 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
załącz, przejedź się, zobacz, czy nie rzęzi nic, nie chrobocze, nie wibruje.
podjedź na 2H przed wysoki krawężnik, dotykając go kołami , spróbuj wjechać - wjedzie, ale "normalnie",
podjedź z załączonym uprzednio (!) 4x4 i spróbuj wjechać - będziesz czuć różnicę. Jeśli Ci się wyda, że "sam wskoczył" to znaczy, że działa ;)

Nie zapomnij sprawdzić reduktora.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: ndz sty 03, 2010 6:41 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: sob sty 02, 2010 11:47 pm
Posty: 6
piotrk pisze:

Nie zapomnij sprawdzić reduktora.


Pewnie głupie pytanie ale: Jak? :oops:


Na górę
Post: ndz sty 03, 2010 6:46 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
tak samo jak "zwykłe" 4x4 - włącz, pojeździj, posłuchaj.
Potem krawężnik.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: ndz sty 03, 2010 8:28 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 23, 2009 1:06 am
Posty: 960
Lokalizacja: Miastko-Pomorskie
Szukaj GVoździa I po lifcie wnętrza(bodajże 2003 r.)
Trochę ładniej w środku a mechanicznie to samo co przed liftem.
Tylko nie Myl z GV II.
:wink:

_________________
http://www.liberrafoto.com/ - Zdjęcia , komercja i nie tylko i jeszcze tu http://www.liberraphotography.com/


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl