suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 7:10 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt sty 22, 2010 1:30 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt sty 19, 2010 11:12 pm
Posty: 62
Lokalizacja: KARTUZY
przymierzam się do kupna vitary ,ale nie wiem którą czy 1,6 czy może 2,0 .Napewno bedzie instalacja gazowa, zalezy mi na ekonomice auta jak i na mocy.pojazd bedzie służył mi do pracy w średnio trudnym terenie (polne i leśne drogi )jestem amatorem jeśli chodzi o 4x4 .To że bedzie to suzuki Vitara, tego jestem pewien. Muj problem polega na doborze silnika ,roczniki na które mogę sobie pozwolić to ,od90do 97.Proszę napiszcie coś i nakierujcie mnie na dobrą drogę

_________________
vitara 1,6 8V cabrio


Na górę
Post: pt sty 22, 2010 8:08 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 16, 2008 6:44 pm
Posty: 148
Silnik 1.6 8v ciagnie od nizszych obrotow, mniej elektroniki-mniej slabych punktow :mrgreen:
1.6 16V wieksza moc ale wieksze obroty, wiecej elektroniki
Na temat reszty sie nie wypowiadam bo nie mialem i nie jezdzilem 8)
Najlepiej obejrzyj kilka vitar, sam ocenisz. Jak do turystyki to niebalbym sie 16V zawsze troche wiecej mocy :wink:

_________________
vitara cabrio 90r, lift merc/samara/lublin, bodylift 3"-była
Sj 410 ;-jest
Vitara 2.0 16v cabrio- bylo


Na górę
Post: pt sty 22, 2010 11:03 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 23, 2009 10:43 am
Posty: 1886
Lokalizacja: warszawa/nowa ruda
a jak juz kupisz odpowiedni dla siebie model, to sie przywitaj w odpowiednim do tego dziale ;)

_________________
we who are not as others
suzuki vitara 1,6 cabrio '92 - juz cieszy kogos innego :(


Na górę
Post: pt sty 22, 2010 11:19 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
wszystkie silnik są fajne ;) ja bym się zastanawiał między 1.6 8V na wtrysku, 1.6 16V i 2.0 16V (R4).
Zasadniczo zależy od tego ile masz kasy. Najekonomiczniejszy wydaje się być 1.6 16V - pali mniej niż pozostałe 2. Jest prostszy od 2.0 16V i tańszy - części cenowo jak do 8V. Ma 20 kucy więcej niż 8V i 30 mniej niż 2.0.
Najfajniejszy zdaje się być 2.0 16V (istny szatan :twisted:)
Najbardziej odporny i prosty 1.6 8V
Do Twoich zastosowań każda wersja da sobie radę ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: ndz sty 24, 2010 12:31 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 02, 2009 4:43 pm
Posty: 516
Lokalizacja: Chrzanów/SK
Ja nie wiem co Wy z tym gazem :(
zapraszam do mnie - pojezdzimy na gazie i na benzynie i się wyjaśni
jak będzie mało pojezdzy TD i już będzie wszysktko klarowne.

Samo kurcze porównanie jazdy na gazie a na benzycie. Na pb nawet 1.6 8v wydaje się szatanem w porównaniu do gazu. Poza tym spalanie - 100km na pelnym bucie (mt na autostardzie hyhyhy) -
13l gaz 9l pb, v- max
100/ 130 , a zanim toto się nagrzeje to jeszcze z 2km
na pb trza przejechać.

Zrobię kiedyś kurde taka realna kalkulacje kiedy to aby napewno gaz się zwraca - pomijając PSJ

kolego - jak chcesz oszczędzać kupuj diesla

_________________
Zielony Autobus - GEKON EDITION powered by WUJEK
Czarna Mamba - WUJEK Edyszyn
youtube.com/user/Murzynek81


Na górę
Post: ndz sty 24, 2010 12:54 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Murzyn ... bez urazy - masz trefną instalacje i trefnego gazownika. Nie każdy musi taką mieć ;)
Samochód na LPG MUSI palić 20% więcej niż benzyny palił (litrażowo - kalorycznie to to samo). Dodatkowo dobrze wyregulowany POWINIEN mieć 90-110 % mocy/momentu i do tego lepiej się kręcić ( :twisted: ) więc jeździ się bez różnicy.
I tyle ....
a kalkulacje sa trywialne, choćby mój przypadek, na szybko, bez detali:
spalanie benzyny 9l, gazu 11l, diesel z tego co się orientuję wciąga 7 (dobrze piszę?)
koszt założenie intalacji lpg: 3 tys.
koszt 100km przy obecnych cenach (na "mojej" stacji)
Pg: 37.8 zł
LPG: 23.1 zł
ON: 27zł

Czyli,
założenie LPG zwraca się po przejechaniu 20408 km (dla mnie to 8 miesięcy jeżdzenia).
Po tym czasie na każde 10000 tys. km zostaje w kieszeni 1470 zł. Dla mnie np. rocznie jest to suma 4410 zł. Czyli ... po 2ch latach jazdy zostaje mi w kieszeni na Vitarke-sztrucla, a po 4rech na zadbaną. Kosztow dodatkowych w zasadzie nie ma - filtry kosztują pare złotych, jedynie przegląd ciut droższy, ale są to kwoty jednorazowe i o rząd wielkośc mniejsze, więc ich tu nie wliczyłem.

Porównanie do diesla:
po przejechaniu 10000 tys. jest to różnica 400 zł na korzyść lpg. Poprzejechaniu 30000 1200 zł. ... bez różnicy czyli ;) lecz jednak ciut tańszym zdaje się być LPG. Jednak jakoś wolę do Vitarki aluminiowego benzyniaka niż żeliwnego klekota (choć lubie dieslami jeździć ;) )

A teraz mi powiedzcie, że LPG jest bez sensu

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: ndz sty 24, 2010 8:11 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 02, 2009 4:43 pm
Posty: 516
Lokalizacja: Chrzanów/SK
Chyba nie jezdzisz tylko na gazie ;) trza doliczyć jeszcze sporo pb na rozgrzanie auta, przeglądy, świece, kable - czyli koszty eksploatacji i nie wychodzi już tak różowo
co do mojego LPG skorzystam z rady i podjade do jakiegoś do dobrego gaziarza - byłem ja tylko sprawdzić u pierwszego lepszego

_________________
Zielony Autobus - GEKON EDITION powered by WUJEK
Czarna Mamba - WUJEK Edyszyn
youtube.com/user/Murzynek81


Na górę
Post: ndz sty 24, 2010 11:20 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Murzyn pisze:
Chyba nie jezdzisz tylko na gazie ;) trza doliczyć jeszcze sporo pb na rozgrzanie auta
nie, ale jeżdzę więcej niż 30tkm rocznie - tej części po prostu nie liczyłem, bo nie czyni różnicy, czy mam czy nie mam LPG i tak na zimnym jadę na Pb (tj. około 2 pierwsze km)
Murzyn pisze:
przeglądy, świece, kable - czyli koszty eksploatacji i nie wychodzi już tak różowo
tak samo jak na Pb, trzeba trzymać silnik w dobrej kondycji, fakt, że pruchna lepiej nie trzymać, ale to i na Pb cienko wtedy chodzi. Ale nawet jak policzysz - przegląd 50 zł więcej, świece 50zł, kable ~150-200zł ... więc i tak i tak wychodzi różowo ;)

... aha, pisałem o instalacji sekwencyjnej - wszystkie te moje ochy i achy ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: ndz sty 24, 2010 11:33 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Eee tam, dobrze zrobiona instalacja (i jaka), wyregulowana i jeździ się dobrze, ja tam nie mam sekwencji, ani żadnych blosów itp.
Mam lovato z komputerkiem, w pewnym momencie paliło mi tyle samo gazu co benzynki, teraz jest już inaczej ale tragednii nie ma, jestem bardzo zadowolony, wszystkego są plusy i minusy, tyle w temacie.
Zresztą każdy ma swoje gusta, a o gustach się niedyskutuje :wink:

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: ndz sty 24, 2010 11:37 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
tu się zgadzam, jeśli to wynika z gustu i dobrego smaku, to co kto lubi ;) a dużo do wyboru, by spalać: Pb, ON, LPG, CNG, etanol, bioester, OR i wiele innych.
... ale jeśli nie, to tylko cyfry i fakty mają znaczenie, a nie mity i ploty :mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: ndz sty 24, 2010 12:08 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 7:04 pm
Posty: 516
Lokalizacja: w-wa
ja mam gaz jakies 6lat pali ok13l problemów zero i lepiej chodzi niz na benzynie (a spslanie zalezy od opon) :)

_________________
michal_cobra
vitara 1.6 8v LPG, Stalowy zderzak + Escape
Lift calmini 2 + 2 cala, LSD, Simex 30"


Na górę
Post: ndz sty 24, 2010 12:08 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 7:04 pm
Posty: 516
Lokalizacja: w-wa
oczywiscie rozmiaru

_________________
michal_cobra
vitara 1.6 8v LPG, Stalowy zderzak + Escape
Lift calmini 2 + 2 cala, LSD, Simex 30"


Na górę
Post: pt lut 05, 2010 9:03 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 05, 2009 9:48 am
Posty: 72
Lokalizacja: Bielsko-Biała
...chyba temat zszedł z toru ;)

jeśli chodzi o 1.6 a 2.0 (jesli 2.0 to 16V) , ja własnie jeżdże 2.0 i jest pięknie, jeśli jeździsz tym samochodem wiecej na codzien to na prawde miło Cie zaskoczy, jesli chodzi o przyśpieszenie to lepiej niż niektóre osobówki a jeśli jedziesz trase to można lecieć po 160km/h...ja max jechałem 170km/h ale oczywiście nie na oponach jakie mam teraz ;)
A w terenie !!!! to auto zabija ! ;) -w pozytywnym znaczeniu , ma taką moc na reduktorze że Pajero kilka razy wyciągałem.
Mieszkam w takim terenie gdzie mamy ostre górki i nigdy nie zabrakło mocy.

...ale jesli chodzi o spalanie...to też robi wrażenie ;)

_________________
2.0 16V Cambridge ....i nie ma mocnych
http://www.youtube.com/watch?v=DxwGPHYML5Y


Na górę
Post: pt lut 05, 2010 10:00 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 24, 2009 11:49 am
Posty: 821
Tylko że 2.0 R4 to bardzo rzadko idzie spotkać gdziekolwiek

A Kolego Murzyn naprawdę poszukaj lepszego gazownika , zapewniam zmienisz zdanie o gazie i autach na gaz

_________________
j20a wreszcie kupione


Na górę
Post: sob lut 06, 2010 12:24 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt sty 19, 2010 11:12 pm
Posty: 62
Lokalizacja: KARTUZY
.chyba temat zszedł z toru Nie szkodzi , i tak jest ciekawe .Coraz bardziej się zagłębiam w temat a pragnienie posiadania tego urzązdenia wzrasta. Jednego już jestem pewien bedzie to Vitara1,6 ??? V cabrio (kominiarz w kabriolecie , to jest to).tyle że bagażnik do wożenia drabiny trzeba będzie zakupić. Ale trapi mnie kwestia silnika 1,6 8V ?czy jednak 1,6 16V? . no to jóż wiem że16V więcej elektroniki, ale czy to dobrze ? czy żle ?

_________________
vitara 1,6 8V cabrio


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl