suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 1:11 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr mar 24, 2010 2:42 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 24, 2010 2:21 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Wrocław/Świdnica/Jedlina Zdrój
Przymierzam się do kupna Vitary w wersji Long. Autko o przeznaczeniu wyprawowo, przeprawowym. Po mieście też niestety będzie jeździło. Zależy mi na tym żeby dobrze sprawowało się w trasie i lekkim, średnio trudnym terenie. W terenie nie ma jeździć szybko, ale ma dzielnie pokonywać przeszkody :D . Myślałem o małym lifcie i większych oponach. Tu pojawiło się pytanie: czy silnik 2.0 TD (tylko 87KM) da sobie rade po tych przeróbkach w terenie? Nie ukrywam, że zależy mi na małym spalaniu w trasie dlatego trochę boję się benzyny 2.0. Wiem, że nie można mieć wszystkiego, ale chciałbym osiągnąć sensowny kompromis pomiędzy spalaniem (w trasie), a dzielnością w terenie. Jakieś rady :wink: ?

_________________
1.6 16v 95r cabrio


Na górę
Post: śr mar 24, 2010 4:49 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt lis 24, 2009 10:42 pm
Posty: 277
Lokalizacja: Pabianice
long w teren nie bardzo

[ mam to wiem ]

co do spalania w v6 - załóż gaz :idea:

_________________
vitara 2.0 v6 [ seria ]- sprzedana

arborystyka

Mitsubishi L 200 [ ale ciągle tu zaglądam ]


Na górę
Post: śr mar 24, 2010 7:57 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 24, 2009 11:49 am
Posty: 821
2.0 TD to silnik mazdy mało ich jest , części nie ma ...generalnie jest problem no z tymi silnikami w przeciwieństwie do hdi....z punktu widzenia mechanika wolał bym V6...
ten 2.0 td jest dziwny inny ....czujników dużo i inne niż gdzie indziej

_________________
j20a wreszcie kupione


Na górę
Post: śr mar 24, 2010 8:26 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 19, 2009 1:06 pm
Posty: 454
Lokalizacja: Kielce
Aktualnie chce sprzedać longa :P jak coś to napisz na priv

_________________
Suzuki Vitara Long 2.0 V6 95r. + LPG STAG300


Na górę
Post: śr mar 24, 2010 9:22 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt sie 01, 2008 9:43 pm
Posty: 256
Lokalizacja: Łask
A kolega Cordoba jaki widzi problem w tych silnikach :?: Sam nie kupiłeś jeszcze GV, a już marudzisz :mrgreen:

Mamy vitarke z tym silnikiem ponad 3 lata i jedyny problem to nie raz poluzuje się filtr oleju :wink: Ogólnie przyjemny silnik i w miare ekonomiczny.

_________________
Była krótka 1.9 td, Long 2.0 TDIC i GV Cabrio 2.0
Jest GV 2.0 TD i GV 2.0 TD :D


Na górę
Post: śr mar 24, 2010 9:32 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
A ja tam z diesla jestem zadowolony. Części typowo eksploatacyjne są dostępne bez problemu. Poważniejszej naprawy nie miałem jak na razie ;). To jest z grubsza typowy RF Mazdy (np. stare 626), do tego zaturbiony i z intercoolerem. W terenie nie trza piłować jak benzyny :D.

Elektroniki jakoś nad wyraz dużo nie ma. Komputer owszem jest, ale żebym miał laboratorium pod maską to bym nie powiedział ;).

Co do spalania... 7 - 10, poniżej 8 raczej się nie zejdzie. Cudów nie ma, to już jednak nie osobówka z dieslem.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: śr mar 24, 2010 9:41 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt sie 01, 2008 9:43 pm
Posty: 256
Lokalizacja: Łask
7.5 mozna :mrgreen:

_________________
Była krótka 1.9 td, Long 2.0 TDIC i GV Cabrio 2.0
Jest GV 2.0 TD i GV 2.0 TD :D


Na górę
Post: śr mar 24, 2010 9:43 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Taaa, raz miałem nawet 6,8 , ale to gumy seryjne jeszcze były i TIRy mnie prawie mijały ;)

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: śr mar 24, 2010 10:27 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 24, 2009 11:49 am
Posty: 821
To fajnie
Swoją drogą suzuki w dieslach :)
- mazda
- pegeut citroen
- renoult
- volksagen podobno 2013 :)
Przelecieli prawie wszystkie marki następny będzie D4D :) z tujot

_________________
j20a wreszcie kupione


Na górę
Post: czw mar 25, 2010 1:51 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 08, 2008 6:58 pm
Posty: 174
Lokalizacja: Jura, CH
detrytus pisze:
Jakieś rady :wink: ?


1.9td (PSA)
+spalanie 7-8 l/100km
+prosty silniki bez żadnej elektroniki, dużo części na rynku (Polonez Truck)
+łatwy do podrasowania (lepsza turbina, IC)
+pasują zestawy liftujące od Vitary 1.6
-przyspiesza niezbyt chętnie

2.0DicT
+ma standardowo stalowy przedni most (jako jedyny model Vitary)
+nie zamokną przewody wysokiego napięcia
+ma zasięg rzędu 700 km na zbiorniku
+nie boi się bioestru
+ma całkiem niezłe przyspieszenie, jeśli utrzymujesz powyżej 1.8krpm (poniżej turbodziura)
+można wstawić koła 32" + zmiana przełożeń w mostach na 5.125 i moment na oponie pozostaje jak w serii
+ma alternator 70A (nie trzeba zmieniać po założeniu wyciągarki)
+ma tańszy rozrząd (tylko 4 cylindry)
-jest droższy w zakupie
-jest mniej na rynku, mniejszy wybór
-jest najcięższym modelem Vitary
-pompa wtryskowa jest sterowana elektronicznie
-klekocze :wink:

2.0V6:
+najmocniejszy w longach
+jest lżejszy (niż 2.0 diesel)
+po wstawieniu gazu może być tańszy w eksploatacji niż diesel
+jest go relatywnie sporo na rynku
-rozrząd jest droższy niż w silnikach 4-cylindrowych


są jeszcze 1.6 16v i 1.6 8v
~spalanie trochę mniejsze niż w V6
+większość części pasuje od krótkich
+silnik prosty i tani w naprawie
+gotowe zestawy liftujące
+ IMO: trochę za słabe do longa

wersje hamerykańskie Sport 1.8 odpuszczam

To tak pobieżnie.
Jakby ktoś chciał coś zmienić/dodać (zakładam, że jestem omylny ;-) ) , to jak najbardziej zapraszam, a decyzja i tak należy do detrytusa

_________________
Vitara Long 2.0 D I/C TURBO
Kumho KL-71 225x75R16
Escape 12000 (czasowo oddzielona od samochodu)


Na górę
Post: czw mar 25, 2010 3:24 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 24, 2010 2:21 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Wrocław/Świdnica/Jedlina Zdrój
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Skłaniam się ku 2.0DicT. Jakie są koszty lifta zawieszenia takiego longa i jakie zmiany przełożeń w mostach? Czy są gotowe firmowe rozwiązania jak dla wersji 3d? I w końcu gdzie można dokonać tych operacji, żeby mieć pewność, że wszystko będzie fachowo zrobione? Szukałem odpowiedzi na forum, ale jednoznacznych wniosków nie wyciągnąłem :) Proszę o cierpliwość :)

_________________
1.6 16v 95r cabrio


Na górę
Post: czw mar 25, 2010 3:54 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pn lut 02, 2009 8:00 am
Posty: 652
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 2.5
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Gotowe zestawy byly chyba ironmana +3.5 cm. W odroznieniu od wiekszosci vitek rama jest z przodu nieco inna i calmini nie robi do tego zestawow. Ze wzgledu na silnik trzeba tez myslec o odpowiednio twardych i wytrzymalych sprezynach z przodu w przypadku liftu 'forumowego'.

_________________
Było v6, jest kolejne


Na górę
Post: czw mar 25, 2010 6:43 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt sie 01, 2008 9:43 pm
Posty: 256
Lokalizacja: Łask
Zgadzam sie z kolegą X, tyłko że 2.0 tdic nie klekocze, śmiem twierdzić że ten silnik bardzo ładnie pracuje i jest naprawde cichy w nawet w porównaniu do 2.0 hdi. A 1.9 td to dopiero klepie :wink:

Co do liftu, to forumowym sposobem idzie w miare przyzwoicie ogarnąć, a i finansowo całkiem dobrze. A jak długo się sprawdzi takie rozwiązanie, się okaże :mrgreen:

_________________
Była krótka 1.9 td, Long 2.0 TDIC i GV Cabrio 2.0
Jest GV 2.0 TD i GV 2.0 TD :D


Na górę
Post: pt mar 26, 2010 3:16 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 24, 2010 2:21 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Wrocław/Świdnica/Jedlina Zdrój
A co sądzicie o 1.6 16v w longu? Chyba najładniejsze longi są właśnie z tym silnikiem (bez okropnych plastików). Czy przez brak plastików karoseria jest w lepszym stanie w 1.6, czy nie ma na to reguły?

_________________
1.6 16v 95r cabrio


Na górę
Post: pt mar 26, 2010 3:27 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 19, 2009 1:06 pm
Posty: 454
Lokalizacja: Kielce
Na pewno ma znaczenie pod plastikami niestety woda zostaje i rdzewieje ..

_________________
Suzuki Vitara Long 2.0 V6 95r. + LPG STAG300


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl