suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 7:48 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Diesel
Post: pn lis 01, 2010 11:58 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt paź 26, 2010 11:01 am
Posty: 4
Witam.
mam pytanie dotyczące silników diesela. troche jest juz o tym na forum ale niewiele. mam zamiar kupic Vitare z silnikiem diesela. wiem ze long posiada 2.0 tdi 87KM z mazdy a 3d mają TD 75KM PSA. Spotkałem Vitare z 2000r podobno TDI o mocy 90KM. wlasciciel mowi ze to motor PSA. prawde mowiac pierwsze slysze o takim motorze w vitarze. cos ktoś wie na ten temat? dodam ze to nie jest hdi 90 KM.
drugie pytanie to czy warto zastanawiac sie nad dieslami PSA. jeden z "fachowców" odradził mi zakup auta z tym motorem sugerujac, ze jak cos padnie to tylko ASO mi pozostaje. co o tym myslicie? moze warto tylko zainteresowac sie silnikiem mazdy? przy okazji napiszcie jak wyglada spalanie w miescie jadac normalnie, na seryjnych gumach.
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł: Re: Diesel
Post: pn lis 01, 2010 8:08 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Cześć,

Najpierw się witamy w odpowiednim dziale ;).

Diesle mazdy w longach mają 87KM w wersji z intercoolerem i 71KM bez - te były głównie w automatach. Silnik to zasadniczo RFT mazdy, czyli to co jeździło m.in. w 626. Spalanie seryjnej to koło 8 - 9 litrów, moja na większych MTkach i podliftowana pali 10, na trasie do 8 da radę zejść. Silnik jest trwały, w moim wypadku bezproblemowy (przelot 250tś.).

Minusy to turbodziura tak do 2tyś obrotów - dopóki się mu nie da mocniej gazu to mało się dzieje pod maską - oraz największa masa ze wszystkich vitar. Jak lubisz chłodny luksus to niestety chyba nie było klimy w tych dieslach :).

Takie rzeczy jak zawieszenie, mosty czy buda są takie same jak w longu 2.0 V6, co niesie ze sobą te same plusy i minusy podczas motania auta co w V6. Aaa - no i diesel ma żeliwny przedni most :>.

Co do innych silników to widziałem parę ogłoszeń z longami z dieslem PSA 75KM, ale to chyba santany były.... O PSA 110KM w vitarze, a właściwie chyba w I Grand Vitarze niech się wypowiedzą może Ci co takimi jeżdżą.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
 Tytuł: Re: Diesel
Post: pn lis 01, 2010 9:04 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt sie 01, 2008 9:43 pm
Posty: 256
Lokalizacja: Łask
Kolego co do PSA to zależy czy ma IC. Silnik prosty, części do oporu i z naprawą wszędzie albo nawet samemu. Tylko że z mocą to bez szaleństwa, jechać jedzie.
HDI pewno lepiej ale już troche elektroniki jest.
Mazda to tak jak kolega Niedzwiadz napisał, i do tego slinika trzeba szukać specjalisty. Ale najdłużej wytrzyma.

_________________
Była krótka 1.9 td, Long 2.0 TDIC i GV Cabrio 2.0
Jest GV 2.0 TD i GV 2.0 TD :D


Na górę
 Tytuł: Re: Diesel
Post: pn lis 01, 2010 11:56 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 08, 2008 6:58 pm
Posty: 174
Lokalizacja: Jura, CH
co do diesla 1.9TD / 1.9TDI (mogą się różnić turbiną i intrecoolerem) to wsadzali je tylko w wersjach produkowanych w Hiszpanii (w długich i w krótkich). Rama/zawieszenie jest takie same jak w wersjach 1.6 beznyna. Krzychu ma taką krótką z 2000 roku. Jeśli to nie HDI, to pan Heniu z przydomowego warsztatu jest w stanie go zrobić - sporo części będzie pasować na przykład z diesla z Poloneza Trucka (więcej o tych silnikach znajdziesz tu: http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_XUD_engine#XUD9)

Diesle mazdy (http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Diesel_engine#RF) 2.0 były montowane tylko w długich Vitarach produkowanych w Japonii i tylko w latach 1996-98 (tak jak 2.0V6) - trochę lepsze przeguby i półosie przednie niż te hiszpańskie. Tak jak napisał Niedzwiadz, rama jest bliźniacza z 2.0V6.

Po kilku latach eksploatacji i wymianie opinii z doświadczonymi witarowcami przychylam się do opinii, że diesel w Vitarze ma sens:
-w krótkiej - do pracy - dojazd dla max 2 osób np przez las)
-w długiej - do pracy - dojazd dla max 4 osób - lub ewentualnie wycieczki/wyprawy
Zabawy w terenie z diesla nie będzie - jest przede wszystkim za ciężki, ale za to zrobi dwa razy większy przebieg niż benzyna, spali trochę mniej i będzie można do niego wlewać bez problemu bioester albo ropę zza wschodniej granicy (przydatna właściwość podczas wyprawy).
No i długi long w dieslu może spokojnie służyć jako ciągnik do lawety z krótką benzynową Vitarą albo Samuraiem :-)

Do miasta to nie radzę kupować Vitary w ogóle - koszty większe a komfort jazdy mniejszy niż w dajmy na to golfie II (mam porównanie bo jeżdżę takim.

greg, tak w ogóle to napisz do czego będziesz używać Vitary, wtedy będziemy w stanie Ci doradzić bardziej precyzyjnie.

_________________
Vitara Long 2.0 D I/C TURBO
Kumho KL-71 225x75R16
Escape 12000 (czasowo oddzielona od samochodu)


Na górę
 Tytuł: Re: Diesel
Post: wt lis 02, 2010 10:33 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt paź 26, 2010 11:01 am
Posty: 4
Witam raz jeszcze.
Dzięki koledzy za opinie, spostrzeżenia.
Problem polega na tym, że mam już Vitarkę V6 i jeżdzę w zasadzie tylko po mieście (8,16-korki). Spalanie ok 12l (jazda do 2500obr/min). Z jednej strony szkoda mi zamieniać na diesela bo mam naprawdę zadbany egzemplarz, cała w oryginalnym lakierze i nic praktycznie w niej nie robię. Z drugiej strony mieszkam troche poza miastem i zimą muszę się prosić o pług. Poza tym dziury, błoto, syf (wiosna, jesień) dlatego kupno normalnej osobówki nie wchodzi w rachubę. Gazu też nie włożę bo później nikt mi za to nie odda i dla mnie osobiście gaz w V6 to profanacja (bez obrazy koledzy), dlatego pomyślałem o dieslu. Dodatkowo moge mieć ropę troszke taniej. Sam nie wiem co zrobić. Zdaję sobie sprawę że diesla w takim stanie jak moja pewnie nie znajdę. Dlatego właśnie poprosiłem o Wasze opinie dotyczące silników PSA i Mazdy.

Pozdrawiam
Jeszcze raz dzięki.


Na górę
 Tytuł: Re: Diesel
Post: wt lis 02, 2010 10:44 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 24, 2009 11:49 am
Posty: 821
Powiem tylko tyle że HDI to dobre silniki jak się je pozna i ichniejsze tajemnice
a co do diesli mazdy to może i trwałe
ale
słabe
części trudno dostępne bo nie wszystkie pasują od mazd

_________________
j20a wreszcie kupione


Na górę
 Tytuł: Re: Diesel
Post: wt lis 02, 2010 11:09 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Aaaj tam nie ma, nie przesadzajmy. Nietypowa jest może pompa wody, tak to graty są - np rolki w rozrządzie to typowe 626, filtr oleju to koszt 30zł, powietrza taki sam jak w V6. Czy słabe, hmmm, może nie jest to potwór z momentem 500Nm, ale jeździ normalnie :)

Greg - najlepiej jakbyś mógł się przejechać dieslem

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
 Tytuł: Re: Diesel
Post: wt lis 02, 2010 11:38 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 24, 2009 11:49 am
Posty: 821
ok a np czujniki ile ich jest i ile kosztują i jak z dostępnością ? bo mi się wydaje że marnie i miernie

_________________
j20a wreszcie kupione


Na górę
 Tytuł: Re: Diesel
Post: wt lis 02, 2010 12:30 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob paź 07, 2006 7:43 am
Posty: 343
Lokalizacja: Wrzosowo
Cordoba_2004 pisze:
ok a np czujniki ile ich jest i ile kosztują i jak z dostępnością ? bo mi się wydaje że marnie i miernie

Wydaje Ci sie, czy wiesz?

_________________
suzuki santana viara 96r. 1.6 8V/gaz + blos
Lift merc-felicja/bodylift +5cm, Yokohama A/T-S 235/75r15


Na górę
 Tytuł: Re: Diesel
Post: wt lis 02, 2010 12:59 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 24, 2009 11:49 am
Posty: 821
No nie wiem jak u Ciebie
ja szukałem dwa razy czujników do tego diesla i nie chciał bym szukać 3 raz ani wogóle naprawiać tego silnika

_________________
j20a wreszcie kupione


Na górę
 Tytuł: Re: Diesel
Post: wt lis 02, 2010 1:05 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 08, 2008 6:58 pm
Posty: 174
Lokalizacja: Jura, CH
greg - w twoim przypadku, jeśli chcesz mieć drugie auto do zmniejszenia kosztów eksploatacji, osobiście poleciłbym Ci 1.9 TD/TDI od PSA - będzie palić jakieś 2 litry mniej niż 2.0 Mazdy, części będą trochę tańsze (wahacze, końcówki, felgi). Oszczędności odbiją się co prawda na przyspieszeniu, ale nic za darmo. Jeśli ta "tańsza" ropa o której mówisz jest dobrej jakości (np. jest przeznaczona dla osobówek a nie do TIRów/traktorów) to mógłbyś się pokusić o wersję HDI, ale to rzadki model i egzemplarze ciężko znaleźć, co za tymi idzie mało jest informacji/doświadczenia w ich eksploatacji. Osobiście jestem przeciwnikiem nowoczesnych rozwiązań silnikowych w samochodzie który ma (niezawodnie) jeździć po błocie, ale ja jestem trochę spaczony - za długo jeżdżę starymi niezawodnymi konstrukcjami i za często widuję psujące się samochody wyprodukowane w roku zaczynającym się na 2*** :-).

No i tak jak pisał Niedzwiadz - przejedź się oboma modelami, żebyś nie miał potem zaskoczenia - w obu przypadkach to będzie raczej wytrzymały osiołek a nie wyrywny rumak ;-)

Cordoba_2004 pisze:
Powiem tylko tyle że HDI to dobre silniki jak się je pozna i ichniejsze tajemnice
Cordoba_2004 - wiesz coś więcej z doświadczenia czy forów? Wiem że HDI są super silnikami (sam chciałem sobie kupić rodzinnego Partnera/Boxtera), ale w polskich warunkach wtrysk bezpośredni w dieslach dobrze sprawuje się jak tankujesz dobre paliwo - jak kupujesz nowy, to ok - sam wiesz co lejesz do baku, jak kupujesz używkę (np. spod wschodniej granicy) to nie wiesz ile Ci pochodzi układ wtryskowy.

Cordoba_2004 pisze:
a co do diesli mazdy to może i trwałe
ale
słabe
części trudno dostępne bo nie wszystkie pasują od mazd
zgodzę się Niedzwiadziem - demonem mocy to te silniki nie są, ale nie po to się kupuje diesla.

A co do pompy wodnej - 3 tygodnie temu mój daddy nadzorował wymianę paska i rolek rozrządu w zaprzyjaźnionym warsztacie. Jako że chłopaki chcieli mieć lepszy dostęp, wyjęli też chłodnicę i potem wymienili też pompę wodną. Z dużym rabatem na robociznę i częściami z IterCarsu zapłaciłem 800zł. Może to i dużo, ale jestem w stanie tyle zapłacić żeby mieć spokojną głowę na następne 70kkm.

Cordoba_2004 pisze:
ok a np czujniki ile ich jest i ile kosztują i jak z dostępnością ? bo mi się wydaje że marnie i miernie

Szczerze mówiąc, to tu mnie zaskoczyłeś, bo nie mam pojęcia. Moje auto ma dopiero 240kkm i nie potrzebowałem wymieniać czujników. Ale rozejrzę się.

_________________
Vitara Long 2.0 D I/C TURBO
Kumho KL-71 225x75R16
Escape 12000 (czasowo oddzielona od samochodu)


Na górę
 Tytuł: Re: Diesel
Post: wt lis 02, 2010 1:19 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 08, 2008 6:58 pm
Posty: 174
Lokalizacja: Jura, CH
lukaszand pisze:
Cordoba_2004 pisze:
ok a np czujniki ile ich jest i ile kosztują i jak z dostępnością ? bo mi się wydaje że marnie i miernie

Wydaje Ci sie, czy wiesz?
Podłącze się do pytania Łukasza, a raczej spytam retorycznie: chyba Ci się wydaje?

Właśnie zajrzałem do na stronę IC ( ostatnia liczba to stan magazynowy):
Cytuj:
Czujnik ciśnienia oleju
ERA
330008
FACET
7.0016 1 800 016 18,89 zł 6
JC AUTO
K43001JC K43001JC 11,53 zł >9
KIA
K40301K K40301K 19,87 zł 0
SANKEI
K43001 K43001 13,76 zł >9
K48000 K48000 14,96 zł 3



Czujnik temperatury płynu chłodzącego
FACET
7.3009 1 830 009 32,06 zł 2
Czujnik temperatury płynu chłodzącego
FACET
7.3009 1 830 009 32,06 zł 2
7.3115 1 830 115 25,84 zł 4
Czujnik temperatury płynu chłodzącego
FACET
7.3115 1 830 115 25,84 zł 4
Czujnik temperatury płynu chłodzącego
FACET
7.3177 1 830 177 67,60 zł >9
7.3281 1 830 281 86,58 zł 2
JC AUTO
K58004JC K58004JC 17,24 zł >9
Czujnik temperatury płynu chłodzącego
JC AUTO
K58004JC K58004JC 17,24 zł >9
Czujnik temperatury płynu chłodzącego
JC AUTO
K63006JC K63006JC 45,57 zł 1
K63017JC K63017JC 52,36 zł 0
Czujnik temperatury płynu chłodzącego
SANKEI
K56000 K56000 22,84 zł >9
Czujnik temperatury płynu chłodzącego
SANKEI
K56000 K56000 22,84 zł >9
czujnik temperatury płynu chłodzącego
FACET
7.3009 1 830 009 32,06 zł 2
7.3115 1 830 115 25,84 zł 4
FEBI BILSTEIN
28265 FE28265 17,51 zł 0
JC AUTO
K58004JC K58004JC 17,24 zł >9
SANKEI
K56000 K56000 22,84 zł >9


Co prawda znalazłem czujnik, którego nie ma w IC - czujnik wody w filtrze paliwa - kabelek od niego mi się odizolował i zaraz pewnie się urwie - w serwisie krzyknęli kilkaset złotych (nie pamiętam czy 300 czy 600), ale stwierdziłem że za takie pieniądze mogę raz na 3 miesiące spuszczać z filtra pół szklanki osadu z paliwa i raz na rok wymieniać filtr.

Być może są inne czujniki, o których nie wiem (jak pisałem, samochód ma dopiero 240kkm przelotu), dlatego może nas uświadomisz Cordoba_2004 o co chodzi?

_________________
Vitara Long 2.0 D I/C TURBO
Kumho KL-71 225x75R16
Escape 12000 (czasowo oddzielona od samochodu)


Na górę
 Tytuł: Re: Diesel
Post: wt lis 02, 2010 1:20 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 24, 2009 11:49 am
Posty: 821
Nie no chłopaki żeby była jasność

Wszystko ludzie robią i wszystko da się naprawić Wcale nie twierdze twardo że silnik mazdy jest gorszy zły itd to nie tak. Napiszę co myśle

a) szukałem czujnika wału do tego silnika nie było go nigdzie a dużo sklepów obdzowniłem
podnieniłem podobny z czego nie pamiętam jakaś mazda czy tujota

a i raz miałem przeboje z pompą w tym silniku może trafiałem na kiepskich pompiarzy ale cuda wyprawiała - ale może taki egzemplarz

b) hdi jest dobre jak się go użytkować umie zwykle pada czujnik ciśnienia w szynie a najczęsciej zabrudzony jest bak albo filtr paliwa , a ludzie grzebią w pompach wtryskach moim zdaniem nie potrzebnie


c) warsztatowo hdi jest dużo fajniejszy do grzebania roboty itd - ale to moje zdanie szanuje inne....

d) do hdi pasuje większość gratów z innych PSA

A co do demonów prędkości to się wszystko zgadzam co mówicie - torpeda to nie jest ani TD ani HDI przy czym hdi jest mocniejszy

Subiektywnie osobiście wolę HDI bo
fajniej się grzebie
wszystko jest od ręki
jak się wie co się psuje to szybko można sobie poradzić

_________________
j20a wreszcie kupione


Na górę
 Tytuł: Re: Diesel
Post: wt lis 02, 2010 1:22 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 24, 2009 11:49 am
Posty: 821
jeśli jesteś pewien że wszystkie ze wskazanych czujników będą działać i są w takich cenach i na zylion będą pasować to widocznie nie umiałem szukać - racja i szacunek

A wogóle rozkładaliście ten silnik kiedyś bo mnie domorosłego rolinikomechanika stopień udziwnienia tej mazdrowskiej konstrukcji powalił nieco na kalana

_________________
j20a wreszcie kupione


Na górę
 Tytuł: Re: Diesel
Post: wt lis 02, 2010 3:01 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt paź 26, 2010 11:01 am
Posty: 4
Panowie a mozecie podac orientacyjnie ile kosztuje wymiana rozrzadu w tych silnikach tj. TDIC mazdy - 87KM, TD PSA - 75KM i HDi - 90/109KM? Mniej więcej


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl