suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
Diesel http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=21&t=4137 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | greg [ pn lis 01, 2010 11:58 am ] |
Tytuł: | Diesel |
Witam. mam pytanie dotyczące silników diesela. troche jest juz o tym na forum ale niewiele. mam zamiar kupic Vitare z silnikiem diesela. wiem ze long posiada 2.0 tdi 87KM z mazdy a 3d mają TD 75KM PSA. Spotkałem Vitare z 2000r podobno TDI o mocy 90KM. wlasciciel mowi ze to motor PSA. prawde mowiac pierwsze slysze o takim motorze w vitarze. cos ktoś wie na ten temat? dodam ze to nie jest hdi 90 KM. drugie pytanie to czy warto zastanawiac sie nad dieslami PSA. jeden z "fachowców" odradził mi zakup auta z tym motorem sugerujac, ze jak cos padnie to tylko ASO mi pozostaje. co o tym myslicie? moze warto tylko zainteresowac sie silnikiem mazdy? przy okazji napiszcie jak wyglada spalanie w miescie jadac normalnie, na seryjnych gumach. pozdrawiam |
Autor: | Niedzwiadz [ pn lis 01, 2010 8:08 pm ] |
Tytuł: | Re: Diesel |
Cześć, Najpierw się witamy w odpowiednim dziale ![]() Diesle mazdy w longach mają 87KM w wersji z intercoolerem i 71KM bez - te były głównie w automatach. Silnik to zasadniczo RFT mazdy, czyli to co jeździło m.in. w 626. Spalanie seryjnej to koło 8 - 9 litrów, moja na większych MTkach i podliftowana pali 10, na trasie do 8 da radę zejść. Silnik jest trwały, w moim wypadku bezproblemowy (przelot 250tś.). Minusy to turbodziura tak do 2tyś obrotów - dopóki się mu nie da mocniej gazu to mało się dzieje pod maską - oraz największa masa ze wszystkich vitar. Jak lubisz chłodny luksus to niestety chyba nie było klimy w tych dieslach ![]() Takie rzeczy jak zawieszenie, mosty czy buda są takie same jak w longu 2.0 V6, co niesie ze sobą te same plusy i minusy podczas motania auta co w V6. Aaa - no i diesel ma żeliwny przedni most :>. Co do innych silników to widziałem parę ogłoszeń z longami z dieslem PSA 75KM, ale to chyba santany były.... O PSA 110KM w vitarze, a właściwie chyba w I Grand Vitarze niech się wypowiedzą może Ci co takimi jeżdżą. |
Autor: | damian89 [ pn lis 01, 2010 9:04 pm ] |
Tytuł: | Re: Diesel |
Kolego co do PSA to zależy czy ma IC. Silnik prosty, części do oporu i z naprawą wszędzie albo nawet samemu. Tylko że z mocą to bez szaleństwa, jechać jedzie. HDI pewno lepiej ale już troche elektroniki jest. Mazda to tak jak kolega Niedzwiadz napisał, i do tego slinika trzeba szukać specjalisty. Ale najdłużej wytrzyma. |
Autor: | x-bowman [ pn lis 01, 2010 11:56 pm ] |
Tytuł: | Re: Diesel |
co do diesla 1.9TD / 1.9TDI (mogą się różnić turbiną i intrecoolerem) to wsadzali je tylko w wersjach produkowanych w Hiszpanii (w długich i w krótkich). Rama/zawieszenie jest takie same jak w wersjach 1.6 beznyna. Krzychu ma taką krótką z 2000 roku. Jeśli to nie HDI, to pan Heniu z przydomowego warsztatu jest w stanie go zrobić - sporo części będzie pasować na przykład z diesla z Poloneza Trucka (więcej o tych silnikach znajdziesz tu: http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_XUD_engine#XUD9) Diesle mazdy (http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Diesel_engine#RF) 2.0 były montowane tylko w długich Vitarach produkowanych w Japonii i tylko w latach 1996-98 (tak jak 2.0V6) - trochę lepsze przeguby i półosie przednie niż te hiszpańskie. Tak jak napisał Niedzwiadz, rama jest bliźniacza z 2.0V6. Po kilku latach eksploatacji i wymianie opinii z doświadczonymi witarowcami przychylam się do opinii, że diesel w Vitarze ma sens: -w krótkiej - do pracy - dojazd dla max 2 osób np przez las) -w długiej - do pracy - dojazd dla max 4 osób - lub ewentualnie wycieczki/wyprawy Zabawy w terenie z diesla nie będzie - jest przede wszystkim za ciężki, ale za to zrobi dwa razy większy przebieg niż benzyna, spali trochę mniej i będzie można do niego wlewać bez problemu bioester albo ropę zza wschodniej granicy (przydatna właściwość podczas wyprawy). No i długi long w dieslu może spokojnie służyć jako ciągnik do lawety z krótką benzynową Vitarą albo Samuraiem ![]() Do miasta to nie radzę kupować Vitary w ogóle - koszty większe a komfort jazdy mniejszy niż w dajmy na to golfie II (mam porównanie bo jeżdżę takim. greg, tak w ogóle to napisz do czego będziesz używać Vitary, wtedy będziemy w stanie Ci doradzić bardziej precyzyjnie. |
Autor: | greg [ wt lis 02, 2010 10:33 am ] |
Tytuł: | Re: Diesel |
Witam raz jeszcze. Dzięki koledzy za opinie, spostrzeżenia. Problem polega na tym, że mam już Vitarkę V6 i jeżdzę w zasadzie tylko po mieście (8,16-korki). Spalanie ok 12l (jazda do 2500obr/min). Z jednej strony szkoda mi zamieniać na diesela bo mam naprawdę zadbany egzemplarz, cała w oryginalnym lakierze i nic praktycznie w niej nie robię. Z drugiej strony mieszkam troche poza miastem i zimą muszę się prosić o pług. Poza tym dziury, błoto, syf (wiosna, jesień) dlatego kupno normalnej osobówki nie wchodzi w rachubę. Gazu też nie włożę bo później nikt mi za to nie odda i dla mnie osobiście gaz w V6 to profanacja (bez obrazy koledzy), dlatego pomyślałem o dieslu. Dodatkowo moge mieć ropę troszke taniej. Sam nie wiem co zrobić. Zdaję sobie sprawę że diesla w takim stanie jak moja pewnie nie znajdę. Dlatego właśnie poprosiłem o Wasze opinie dotyczące silników PSA i Mazdy. Pozdrawiam Jeszcze raz dzięki. |
Autor: | Cordoba_2004 [ wt lis 02, 2010 10:44 am ] |
Tytuł: | Re: Diesel |
Powiem tylko tyle że HDI to dobre silniki jak się je pozna i ichniejsze tajemnice a co do diesli mazdy to może i trwałe ale słabe części trudno dostępne bo nie wszystkie pasują od mazd |
Autor: | Niedzwiadz [ wt lis 02, 2010 11:09 am ] |
Tytuł: | Re: Diesel |
Aaaj tam nie ma, nie przesadzajmy. Nietypowa jest może pompa wody, tak to graty są - np rolki w rozrządzie to typowe 626, filtr oleju to koszt 30zł, powietrza taki sam jak w V6. Czy słabe, hmmm, może nie jest to potwór z momentem 500Nm, ale jeździ normalnie ![]() Greg - najlepiej jakbyś mógł się przejechać dieslem |
Autor: | Cordoba_2004 [ wt lis 02, 2010 11:38 am ] |
Tytuł: | Re: Diesel |
ok a np czujniki ile ich jest i ile kosztują i jak z dostępnością ? bo mi się wydaje że marnie i miernie |
Autor: | lukaszand [ wt lis 02, 2010 12:30 pm ] |
Tytuł: | Re: Diesel |
Cordoba_2004 pisze: ok a np czujniki ile ich jest i ile kosztują i jak z dostępnością ? bo mi się wydaje że marnie i miernie Wydaje Ci sie, czy wiesz? |
Autor: | Cordoba_2004 [ wt lis 02, 2010 12:59 pm ] |
Tytuł: | Re: Diesel |
No nie wiem jak u Ciebie ja szukałem dwa razy czujników do tego diesla i nie chciał bym szukać 3 raz ani wogóle naprawiać tego silnika |
Autor: | x-bowman [ wt lis 02, 2010 1:05 pm ] |
Tytuł: | Re: Diesel |
greg - w twoim przypadku, jeśli chcesz mieć drugie auto do zmniejszenia kosztów eksploatacji, osobiście poleciłbym Ci 1.9 TD/TDI od PSA - będzie palić jakieś 2 litry mniej niż 2.0 Mazdy, części będą trochę tańsze (wahacze, końcówki, felgi). Oszczędności odbiją się co prawda na przyspieszeniu, ale nic za darmo. Jeśli ta "tańsza" ropa o której mówisz jest dobrej jakości (np. jest przeznaczona dla osobówek a nie do TIRów/traktorów) to mógłbyś się pokusić o wersję HDI, ale to rzadki model i egzemplarze ciężko znaleźć, co za tymi idzie mało jest informacji/doświadczenia w ich eksploatacji. Osobiście jestem przeciwnikiem nowoczesnych rozwiązań silnikowych w samochodzie który ma (niezawodnie) jeździć po błocie, ale ja jestem trochę spaczony - za długo jeżdżę starymi niezawodnymi konstrukcjami i za często widuję psujące się samochody wyprodukowane w roku zaczynającym się na 2*** ![]() No i tak jak pisał Niedzwiadz - przejedź się oboma modelami, żebyś nie miał potem zaskoczenia - w obu przypadkach to będzie raczej wytrzymały osiołek a nie wyrywny rumak ![]() Cordoba_2004 pisze: Powiem tylko tyle że HDI to dobre silniki jak się je pozna i ichniejsze tajemnice Cordoba_2004 - wiesz coś więcej z doświadczenia czy forów? Wiem że HDI są super silnikami (sam chciałem sobie kupić rodzinnego Partnera/Boxtera), ale w polskich warunkach wtrysk bezpośredni w dieslach dobrze sprawuje się jak tankujesz dobre paliwo - jak kupujesz nowy, to ok - sam wiesz co lejesz do baku, jak kupujesz używkę (np. spod wschodniej granicy) to nie wiesz ile Ci pochodzi układ wtryskowy. Cordoba_2004 pisze: a co do diesli mazdy to może i trwałe zgodzę się Niedzwiadziem - demonem mocy to te silniki nie są, ale nie po to się kupuje diesla.ale słabe części trudno dostępne bo nie wszystkie pasują od mazd A co do pompy wodnej - 3 tygodnie temu mój daddy nadzorował wymianę paska i rolek rozrządu w zaprzyjaźnionym warsztacie. Jako że chłopaki chcieli mieć lepszy dostęp, wyjęli też chłodnicę i potem wymienili też pompę wodną. Z dużym rabatem na robociznę i częściami z IterCarsu zapłaciłem 800zł. Może to i dużo, ale jestem w stanie tyle zapłacić żeby mieć spokojną głowę na następne 70kkm. Cordoba_2004 pisze: ok a np czujniki ile ich jest i ile kosztują i jak z dostępnością ? bo mi się wydaje że marnie i miernie Szczerze mówiąc, to tu mnie zaskoczyłeś, bo nie mam pojęcia. Moje auto ma dopiero 240kkm i nie potrzebowałem wymieniać czujników. Ale rozejrzę się. |
Autor: | x-bowman [ wt lis 02, 2010 1:19 pm ] |
Tytuł: | Re: Diesel |
lukaszand pisze: Cordoba_2004 pisze: ok a np czujniki ile ich jest i ile kosztują i jak z dostępnością ? bo mi się wydaje że marnie i miernie Wydaje Ci sie, czy wiesz? Właśnie zajrzałem do na stronę IC ( ostatnia liczba to stan magazynowy): Cytuj: Czujnik ciśnienia oleju ERA 330008 FACET 7.0016 1 800 016 18,89 zł 6 JC AUTO K43001JC K43001JC 11,53 zł >9 KIA K40301K K40301K 19,87 zł 0 SANKEI K43001 K43001 13,76 zł >9 K48000 K48000 14,96 zł 3 Czujnik temperatury płynu chłodzącego FACET 7.3009 1 830 009 32,06 zł 2 Czujnik temperatury płynu chłodzącego FACET 7.3009 1 830 009 32,06 zł 2 7.3115 1 830 115 25,84 zł 4 Czujnik temperatury płynu chłodzącego FACET 7.3115 1 830 115 25,84 zł 4 Czujnik temperatury płynu chłodzącego FACET 7.3177 1 830 177 67,60 zł >9 7.3281 1 830 281 86,58 zł 2 JC AUTO K58004JC K58004JC 17,24 zł >9 Czujnik temperatury płynu chłodzącego JC AUTO K58004JC K58004JC 17,24 zł >9 Czujnik temperatury płynu chłodzącego JC AUTO K63006JC K63006JC 45,57 zł 1 K63017JC K63017JC 52,36 zł 0 Czujnik temperatury płynu chłodzącego SANKEI K56000 K56000 22,84 zł >9 Czujnik temperatury płynu chłodzącego SANKEI K56000 K56000 22,84 zł >9 czujnik temperatury płynu chłodzącego FACET 7.3009 1 830 009 32,06 zł 2 7.3115 1 830 115 25,84 zł 4 FEBI BILSTEIN 28265 FE28265 17,51 zł 0 JC AUTO K58004JC K58004JC 17,24 zł >9 SANKEI K56000 K56000 22,84 zł >9 Co prawda znalazłem czujnik, którego nie ma w IC - czujnik wody w filtrze paliwa - kabelek od niego mi się odizolował i zaraz pewnie się urwie - w serwisie krzyknęli kilkaset złotych (nie pamiętam czy 300 czy 600), ale stwierdziłem że za takie pieniądze mogę raz na 3 miesiące spuszczać z filtra pół szklanki osadu z paliwa i raz na rok wymieniać filtr. Być może są inne czujniki, o których nie wiem (jak pisałem, samochód ma dopiero 240kkm przelotu), dlatego może nas uświadomisz Cordoba_2004 o co chodzi? |
Autor: | Cordoba_2004 [ wt lis 02, 2010 1:20 pm ] |
Tytuł: | Re: Diesel |
Nie no chłopaki żeby była jasność Wszystko ludzie robią i wszystko da się naprawić Wcale nie twierdze twardo że silnik mazdy jest gorszy zły itd to nie tak. Napiszę co myśle a) szukałem czujnika wału do tego silnika nie było go nigdzie a dużo sklepów obdzowniłem podnieniłem podobny z czego nie pamiętam jakaś mazda czy tujota a i raz miałem przeboje z pompą w tym silniku może trafiałem na kiepskich pompiarzy ale cuda wyprawiała - ale może taki egzemplarz b) hdi jest dobre jak się go użytkować umie zwykle pada czujnik ciśnienia w szynie a najczęsciej zabrudzony jest bak albo filtr paliwa , a ludzie grzebią w pompach wtryskach moim zdaniem nie potrzebnie c) warsztatowo hdi jest dużo fajniejszy do grzebania roboty itd - ale to moje zdanie szanuje inne.... d) do hdi pasuje większość gratów z innych PSA A co do demonów prędkości to się wszystko zgadzam co mówicie - torpeda to nie jest ani TD ani HDI przy czym hdi jest mocniejszy Subiektywnie osobiście wolę HDI bo fajniej się grzebie wszystko jest od ręki jak się wie co się psuje to szybko można sobie poradzić |
Autor: | Cordoba_2004 [ wt lis 02, 2010 1:22 pm ] |
Tytuł: | Re: Diesel |
jeśli jesteś pewien że wszystkie ze wskazanych czujników będą działać i są w takich cenach i na zylion będą pasować to widocznie nie umiałem szukać - racja i szacunek A wogóle rozkładaliście ten silnik kiedyś bo mnie domorosłego rolinikomechanika stopień udziwnienia tej mazdrowskiej konstrukcji powalił nieco na kalana |
Autor: | greg [ wt lis 02, 2010 3:01 pm ] |
Tytuł: | Re: Diesel |
Panowie a mozecie podac orientacyjnie ile kosztuje wymiana rozrzadu w tych silnikach tj. TDIC mazdy - 87KM, TD PSA - 75KM i HDi - 90/109KM? Mniej więcej |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |