suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 7:09 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt maja 06, 2011 10:03 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pt maja 06, 2011 4:28 pm
Posty: 6
przywitałem się w stosownym temacie, więc pasowanie na młodego mam za sobą :mrgreen: , zatem do rzeczy
Przymierzam się do zakupu Vitary LONG/Grand Vitary 1 LONG.
Przeznaczeniem auta będą głównie i przedewszystkim wycieczki na które jeżdżę namiętnie od lat. Zarówno te bliższe(PL) jak i dalsze. Na południe Europy(bałkany, szeroko rozumiane), wschód(raczej ten bliższy bliski :wink: )etc.
Na codzień auto będzie równiez jeździło najprawdopodbniej użytkowane przez moją ładniejsza połówkę(to taki awans z samuraia :mrgreen: ).
Rozważam:
1. Vitara Long 2.0 v6
2. Grand Vitara Long 2.0 16v
3. Grand Vitara Long 2.5 v6
3. Vitara Long 1,6 16v
Diesla z różnych względów nie chcę, choc zaraz pewnie zostanę zbesztany że no jak to na "wyprawy" to tylko w dieslu.
Pytania do Was koledzy:
1. Jakie prędkości przelotowe(optymalne dla danych silników, przełożeń skrzynia, mosty)dla Vitarek które wymieniłem są osiągalne?
2. Jak jest z kwestią wycieszenia i wygody, ogólnego komfortu podróży w Vitkach i Grand Vitkach 1. Czy 1sze wersje Grand Vitary były juz lepiej wyciszone niż Longi z końcówki produkcji(97-98')?
3. Gdzieś na tym czy innym forum czytałem że w GV 1 producent dał już ocynkowane blachy i gniją zdecydowanie mniej, prawda czy mit?
4. Czy zrobienie rozrządu w V6kach pozwoli na w miare bezpieczne przemieszczanie się tym samochodem gdzies dalej bez obawy że się wykrzaczy?
5. rzecz ostania, nie najważniejsza, ale w miare istotna. Ile poszczególne silniki będą paliły trasa, miasto?

Turlanie się np. Patrolem do tej pory przynosiło jedynie tyle że nie do końca można było skorzystać z własciowści terenowych tego auta na tego typu wycieczkach, bo jazdę np. po Albańskich, czy Czarnogórkich szutrach spoojnie opędzic można czymś mniejszym, gdzie 35' simex i pare innych zbrojeń tam na miejscu okazuje sie być bez sensu :roll: . Komfort na długich przelotach po czarnym w trakcie tych wycieczek też do najlepszych nie należał.
Po vitarze nie spodziewam się też nie wiadomo jak dużo, jezdziłem różnymi Vitarkami okazjonalnie i < > wiem czego oczekiwac mogę.

Auto będzie miało dostac na start lift(jeżeli da radę to raczej zawias bez dzwigania budy) tak żeby zmieścić kołka 30", max 31".
Wyeliminowany motyw tatry, bo przy dłuzszych przelotach po czarnym z opon zrobię sieczkę.
Zderzak przód + winch i w zasadzie to tyle na start.
Jeżeli do gry wejdzie 2.0 v6 to pewnie również przełożenie mostu przód z 2.5 v6.
Reszta wylizie w praniu jak to zwykle przy motaniu.
no to wyszło jak na kazaniu, długo i nudno,ale liczę na Was... przy zbiórce na tacę :mrgreen:

_________________
1 x frotka 2,0
2 x samurai 1,3i
1 x patrol rd28ti
1 x viertarka... szuka się


Na górę
Post: sob maja 07, 2011 7:41 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Hejka. Większość na tym forum najprawdopodobniej polecać ci będzie longa 2,0 V6 lub 1,6l 16v też jest ok i niewiele mniejszy od GV I 5d pojemność bagażników mają zbliżoną około 270l, spalanie GV I i longa znajdziesz między innymi tu http://www.autocentrum.pl/oceny/suzuki/grand-vitara/i/ i tu http://www.autocentrum.pl/oceny/suzuki/vitara/i/ ale to tylko średnie. Prędkości to każda z wymienionych przez ciebie ze 130km/h poleci. Co do wyciszenia to się nie wypowiadam mam diesla i do cichych nie należy ale nie ma źle. Rozrząd jest napędzany łańcuchem więc pewnie długo wytrzyma(niech się wypowiedzą ci co używają). Longa można liftować forumowym sposobem lub dedykowanymi zestawami, do GV I najtańszy lift podkładki pod springi lub dedykowane zawiechy. 30" lub 31" w obu przypadkach bez bodyliftu raczej nie wejdzie. Ponadto GV I 2,0L 16V ma aluminiowy most z przodu

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: sob maja 07, 2011 8:40 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
GV 2.5 V6 :mrgreen:

Ładną vitarę 2.0 V6 będzie trudno znaleźć a i tak zaraz zgnije i trzeba będzie łatać. :wink:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: wt maja 17, 2011 10:56 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pt maja 06, 2011 4:28 pm
Posty: 6
trafiłem coś takiego: http://moto.allegro.pl/suzuki-vitara-4x ... 35408.html
najeździłem się już trochę i naszukałem, masa trupów i zgnilizny. Powoli zacząłem się zastanawiac czy w ogóle możliwe jest kupienie longa w rokujacym stanie.
Coś od Was w sprawie tej konkretnej Vitarki?

_________________
1 x frotka 2,0
2 x samurai 1,3i
1 x patrol rd28ti
1 x viertarka... szuka się


Na górę
Post: śr maja 18, 2011 5:17 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt lis 24, 2009 10:42 pm
Posty: 277
Lokalizacja: Pabianice
z fotek ładnie wygląda

czemu przy niecałych 200 tysiącach rozrząd zmieniany ?

wypicowane aż się świeci
ja bym szukał jednak grandki w I generacji

a spalanie w longu v6 to od 12 l trasa do góry [ chyba że jesteś już dziadkiem :lol: ]

_________________
vitara 2.0 v6 [ seria ]- sprzedana

arborystyka

Mitsubishi L 200 [ ale ciągle tu zaglądam ]


Na górę
Post: śr maja 18, 2011 9:52 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Z lewej strony przy kielichu zawieszenia popaćkane na czerwono, brak zdjęć przodu auta, rozrząd wymieniony a przejechane w Polsce tylko 3 tysiące km, dziwne. Takie spalanie to oczywiście marzenia. :mrgreen: Stoi na stalówkach a na zapasie alus.
To tyle ze zdjęć. Plus taki, że nie widać rdzy na zewnątrz co nie znaczy, że jej nie ma. :wink:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: śr maja 18, 2011 9:58 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
do tego jeszcze jakieś dziury na desce rozdzielczej i źle złożona obudowa kierownicy - ktoś nie trafił zatrzaskami :mrgreen: ; co więcej nakładka na kierownicę może świadczyć o zylionie km przejechanych.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr maja 18, 2011 10:35 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
U mnie kiera też wytarta, co więcej to miękkie odkleiło się od pręta w środku, jak w polonezie. A przebieg mam niewiele ponad 200 tyś, ale jaki naprawdę tego nie wiem. :mrgreen:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: śr maja 18, 2011 10:39 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
zdradzę Ci, że ja mam ponad 240tys., kiere pewnie taką jak u Ciebie (po lifcie), i ... mam dalej ślady "faktury" na kierownicy, nie jest wyślizgana, a tym bardziej nie zaczęła ulegać biodegradacji. To samo z fotelami. Nie są wytarte itp. Jedynie na fotelu kierowcy ostatnio nitka mi się ze szwu zaczęła plątać, ale przytnę i będzie git :mrgreen:

więc zmęczona życiem kiera wskazuje na ... albo kręte uliczki i mocny uścisk, albo na ~400tkm ?

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr maja 18, 2011 3:37 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Jeżeli moja vitarka ma 400 tyś to znaczy, że to supermocny sprzęt. :mrgreen:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: śr maja 18, 2011 4:04 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
oj tam oj tam, stary golfII ojca, 1.8 GTI automat, nakręcił ponad 500tkm, sporą część na LPG, i nawet uszczelka pod głowicą nie była nigdy robiona :lol:. Brat natomiast śmiga mercem i ma chyba zylion km nakręcone (licznik, raczej już po odkręceniu, wskazuje na 470tkm), i nic się wielkiego nie dzieje. Także nawet 400tkm to żaden wynik :mrgreen: co nie zmnienia faktu, że strasznie mnie irytuje odkręcanie licznika ... co złego w tym, że wóz ma np. pół miliona km? :mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr maja 18, 2011 6:43 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Też raczej brałbym grandvite I, łatwiej trafić na możliwy egzemplarz i z mniejszym przebiegiem

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: czw maja 19, 2011 6:49 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pt maja 06, 2011 4:28 pm
Posty: 6
obejrzana :evil:
kolejny szrot
całe progi, nadkola, tylna klapa, wypaćkane na grubo barankiem(czy Ci spece w PL nie mają już naprawdę innych metod :( )
silnik z sieczkarni lepiej chodzi, z przekładnie się leje, przód uderzony, zawias wytłuczony, wnetrze odpicowane, ale widać że swoje przeszło, łozysko oporowe dawało taką symfonia że własnych myśli nie słyszałem, a co dopiero sprzedajacego
słowem nakulałem kolejne bezsensowne 800km. i wróciłem z niczym
zwątpienie w zakup longa w normalnym stanie nabiera na sile

_________________
1 x frotka 2,0
2 x samurai 1,3i
1 x patrol rd28ti
1 x viertarka... szuka się


Na górę
Post: czw maja 19, 2011 11:40 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt lis 24, 2009 10:42 pm
Posty: 277
Lokalizacja: Pabianice
nie wiem co widzisz w sensie kupowania w Polsce ?

jest wiele interesujących propozycji na zachodzie - człowieku gdzie Ty żyjesz że wierzysz w to co handlarz mówi

_________________
vitara 2.0 v6 [ seria ]- sprzedana

arborystyka

Mitsubishi L 200 [ ale ciągle tu zaglądam ]


Na górę
Post: sob maja 21, 2011 12:20 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pt maja 06, 2011 4:28 pm
Posty: 6
1. skąd wiesz że jestem uparty na zakup w PL?
2. które z moich słów wnoszą że wierzę handlarzom?
:mrgreen:

_________________
1 x frotka 2,0
2 x samurai 1,3i
1 x patrol rd28ti
1 x viertarka... szuka się


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl