suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 2:47 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt cze 21, 2011 10:03 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
Witam.

Szukam Vitary Long I. Auto ma służyć do jazdy w lekkim terenie leśno-polnym, raczej bez zamiaru taplania się w błocie po dach (ale po osie kół już pewnie czasem tak :-). Chciałbym jednak, by było również zdolne do względnie normalnej jazdy szosowej. Czyli jak zwykle - kompromis :-)
Obejrzałem i jeździłem już kilkoma Vitarkami oferowanymi w moich okolicach, ale mam spory dylemat.
W najlepszym stanie (choć muszę jeszcze raz dokładnie sprawdzić młotkiem :-) stan ramy i spodu auta wydaje mi się jest to:
http://otomoto.pl/suzuki-vitara-C18519078.html
Boję się jednak potencjalnych problemów z tym silnikiem.

Jeździłem również tym:
http://otomoto.pl/suzuki-vitara-2-0-v6-C19376318.html

tutaj plusem jest, że sprzedaje je miły człowiek z salonu suzuki i wiele jest (będzie) w nim zrobione. Ogólnie jednak auto sprawia wrażenie mocno wyeksploatowanego.

No i trzecim na mojej liście jest ten:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1663219535

Golas z Kanady, delikatnie podniesiony i z odrobinę podrdzewiałą budą.

Tak jak wspomniałem, najbardziej zadbany wydaje mi się diesel, ale proszę o radę, czy zmierzam dobrym tropem, czy szukać dalej.

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Na górę
Post: wt cze 21, 2011 10:53 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
licz sie ze spalaniem, ja porownujac do auta koelzanki wole benzyne z gazem ; ]

_________________
EVitara


Na górę
Post: wt cze 21, 2011 11:39 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Ten 1.6 powinien byc najtanszy w eksploatacji zakładając zbliżony stan wszystkich oferowanych samochodow. Jeśli ruda jest na blachach tylko a rama i podłoga jest w miare zdrowa to jest to model w/g mnie wart zastanowienia.
Tylko że ja patrze z troche innej perspektywy - pod kątem przyszłego motania auta w teren. Taki golas jest najlepszy :)

Dostepnosc czesci do 1.6 jest bardzo dobra w porownaniu z pozostałymi silnikami.
Silniki 2.0 v6 są łase na paliwo i są dobre dopóki się nie psują. Wtedy pojawiają się spore koszty (2.0 16v są podobne koszty jednak trochę niższe).

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt cze 21, 2011 12:09 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Ten diesel to silnik mazdy nie isuzu (RF). Tu bez intercoolera, dlatego i moc mała. W miarę mało paliwożerny i raczej bezawaryjny. Minusem jest waga auta (1400kg) - benzyny trochę lżejsze są. Zawieszenie, buda i rama i napędy to to samo co long z 2.0 V6.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: wt cze 21, 2011 12:40 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
Niedzwiadz pisze:
(...)mało paliwożerny i raczej bezawaryjny. (..) Zawieszenie, buda i rama i napędy to to samo co long z 2.0 V6.


Dziękuję za odpowiedzi. Czy mógłbym prosić o informacje o ewentualnych możliwych usterkach i kosztach napraw tego słabego, ciężkiego i raczej bezawaryjnego diesla? To co napisałeś o jego małym apetycie na ON (czytałem, że około 8-9 l/100 km) z pewnością jest dla mnie zaletą. Wszystkie auta jakie miałem to były duże benzyny: 4L V6 w Explorerze, 2.5 V6 w Vectrze i 2.3 R4 w 6 więc chętnie przyjmę pod dach auto z mniejszym spalaniem, a w przypadku Vitary na mocy aż tak mi nie zależy. Czy to jest taki sam silnik jak w Twoim aucie?

No i czy przedni most nie powinien być inny niż w V6 - żeliwny z innymi przełożeniami?

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Na górę
Post: wt cze 21, 2011 1:23 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
przecie ten diesel to automat, to niby ma palic 8-9 ? ; ]

_________________
EVitara


Na górę
Post: wt cze 21, 2011 1:46 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Praca domowa widzę dobrze odrobiona :).

Tak - diesel ma żeliwny most. Jeśli chodzi o przełożenia to nie potrafię Ci odpowiedzieć. Moja ma 4:3, ale z manualną skrzynią. Są to najszybsze mosty w vitarach. Jakie ma automat nie wiem. Np. 2.0 v6 ma ze skrzynią manualną 4,6 a z automatem już 4,88.

Spalanie u mnie oscyluje w granicach 8-10 na MTkach 225x75 i po lifcie, ale skrzynia manualna.

Ten silnik to to samo co u mnie, ja mam jednak dodatkowo intercooler i 87KM. Co do części to np. wtryski kosztowały mnie 180zł używane, filtr paliwa koło 30zł, powietrza koło 50zł, rozrząd chyba koło 400/500zł, ale już dokładnie nie pamiętam (bez pompy wody), sprzęgło koło 600, ale Ciebie do automatu raczej to nie interesuje ;).

Drogą sprawą są wahacze przednie we wszystkich vitarach ze srebrnym grillem - są kute i mają niewymienne sworznie. Ale jeśli robisz lift to do aut podchodzą calmini i odpowiedniki, które są pod wymienne sworznie już.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Ostatnio zmieniony wt cze 21, 2011 1:59 pm przez Niedzwiadz, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt cze 21, 2011 1:48 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
vaiker pisze:
przecie ten diesel to automat, to niby ma palic 8-9 ? ; ]



Vaiker ma rację. Wybadaj lepiej temat, żeby nie było niespodzianki ze spalaniem przy tej skrzyni ;)

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Ostatnio zmieniony wt cze 21, 2011 8:51 pm przez Niedzwiadz, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt cze 21, 2011 4:20 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
mi z wyglądu najbardziej podoba się ta ostatnia z kanady; jeśliby miała dobrą ramę i podłogę jak poprzedni kolega radzi to chyba najlepsza opcja.zakładasz gaz sekwencyjny i śmigasz. najtaniej to wyjdzie bo 16v są trochę oszczędniejsze niż pozostałe benzynowce a diesel wiadomo jaka cena za litr. może popytaj jeszcze czy ktoś ma taki silnik diesla i ile faktycznie spala.

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: wt cze 21, 2011 8:45 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
sin pisze:
mi z wyglądu najbardziej podoba się ta ostatnia z kanady; jeśliby miała dobrą ramę i podłogę jak poprzedni kolega radzi to chyba najlepsza opcja.zakładasz gaz sekwencyjny i śmigasz. najtaniej to wyjdzie bo 16v są trochę oszczędniejsze niż pozostałe benzynowce a diesel wiadomo jaka cena za litr. może popytaj jeszcze czy ktoś ma taki silnik diesla i ile faktycznie spala.


Kanadyjka też mi się z wyglądu podoba. Gaz sekwencyjny z butlą pod podłogą to byłoby coś :-)
Ale jednak automat kusi...
Pytanie o spalanie diesla z automatem zadałem w dziale "silnik...". Zobaczymy, może ktoś ma dane z pierwszej ręki :-)

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Na górę
Post: wt cze 21, 2011 8:54 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
A co myślicie o tym (poza tym, że licznik raczej cofany i raczej będzie dużo palił :-).
http://otomoto.pl/suzuki-vitara-C19229105.html

Nie za tanio?

No i czy 2 generacja, poza tym że raczej brzydsza ;-), jest dużo lepsza pod względem technicznym od pierwszej: blachy etc.?

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Ostatnio zmieniony wt cze 21, 2011 9:09 pm przez lukenduro, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt cze 21, 2011 9:08 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Zasadnicze różnice są takie, że tylne zawieszenie to 4 drążki wzdłużne plus panhard a vitara to 2 drążki + sierżant.
Gorzej, że przekładnia kierownicza w GV jest listwowa jak w osobówkach. Nie mam z nią doświadczenia ale obawiam się, że wytrzyma mniej niż przekładnia w vitarze.

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: wt cze 21, 2011 9:16 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 08, 2011 10:34 am
Posty: 216
Lokalizacja: częstochowa
przy takim wyborze wziął by kanadyjkę. Jak mówisz ze jeździłeś do tej pory paliwożernymi bestiami to po zagazowani nie odczujesz że ona cokolwiek pali. Ja mam co prawda 1,6 V8 i znacznie lżejszą budę ale na 40l robię 330km ( 30zł-100km). ale mniejsza ze spalaniem. kanadyjka ma AT-ki. Nawet bieżnikowane z założeniem i wyważeniem to wydatek około 1000zł. Nie jest to wersja na ciężki teren ,ale szybko byś doszedł do wniosku że w terenie przynajmniej taka oponka by się przydała. Ja na podobnych jeżdżę już prawie rok i jestem bardzo zadowolony. lift też już jest (zależy od kit-u ale nawet forumowy to, cirka, kolejny 1000).
ale mimo wszystko najważniejsze w jakim stanie są mosty ,reduktor, silnik i rama w tym miejscu łatwo wdepnąć na minę.

_________________
http://www.youtube.com/user/LSprojekt?feature=mhee#p/a

albo suzuki albo nic.


Na górę
Post: wt cze 21, 2011 9:30 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
nie zapomnij jeszcze sprawdzić czy napędy są sprawne i czy przy skręconych kołach czasem przeguby nie stukają, zresztą przeguby to i w każdym przednionapędowcu się sprawdza. zresztą pewnie już przeczytałeś rozdział o kupnie vitary więc wiesz na co zwracać uwagę :) prawda jest taka, że i tak pewne rzeczy zauważa się dopiero jak już się jest nowym posiadaczem auta :mrgreen: ważne, żeby nie było tych rzeczy dużo i żeby nie były poważne.
a z tymi oponami i liftem to racja-jakieś dokładanie do auta na początek masz z głowy, przynajmniej jeśli chodzi o te dwie rzeczy.

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: czw cze 23, 2011 5:18 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
lukenduro pisze:
A co myślicie o tym (poza tym, że licznik raczej cofany i raczej będzie dużo palił :-).
http://otomoto.pl/suzuki-vitara-C19229105.html

Nie za tanio?

No i czy 2 generacja, poza tym że raczej brzydsza ;-), jest dużo lepsza pod względem technicznym od pierwszej: blachy etc.?

Jeśli chodzi o granda, to ten akurat stał już baaardzo długo na allegro i nawet taniej, więc raczej odradzam. Teraz chyba trafił do komisu.
Faktycznie Grand ma z tyłu 4 drążki wzdłużne i panharda zamiast 2 drążków i sierżanta, ale nie wiem jak to się ma do wykrzyżu. Może ciut ogranicza, w starej miałem spory lift zawiasu i pięknie się krzyżowała. W grandzie brakuje mi skoku zawiasu z przodu, bo jest stabilizator.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl