Bobbie pisze:
No właśnie, chłopaki...
Rozterka totalna - ani Bełgot ani Mazda po jeżdzeniu Jeepem 5,2V8 nie powali mnie dynamiką ani komfotrem... Ale z tego już się wyleczyłem!
...
Chcę kupić Suzi, chcę diesla i to jest postanowione - howk!!!
[...]
wziąłbym 1,9 z Bełgota
[...]
alternatywnie biorę pod uwagę 2,0 z Miećki
[...]
Jakby wybór był łatwy, to na forum byłoby więcej postów o dieslach :-/
1.9 PSA:
+mechaniczne sterowanie pompą wtryskową
+zawieszenie kompatybilne z 1.6 - pasuje (pol)calmini, wymienialne sworznie wahaczy
+małe spalanie - podobno 7-8 l/100km
+wersje 3D/cabrio i 5D do wyboru
-Hiszpan - słabe przeguby, powszechna opinia gorszej jakości niż JPN
-aluminiowy most
-raczej osiołek
2.0 Mazda
+sterowanie pompą elektroniczne
+stalowy przedni most
+jakoś przyspiesza od 2300 rpm
+produkowane w Japonii (lepsze przeguby)
-zawieszenie 2.0 - droższe wahacze i środkowy drążek kierowniczy
-trochę większe spalanie 8-9.5
Podsumowując: oba diesle nie będą super rozwiązanie do upalania a raczej "małych" wypraw.
1.9 jest trochę bardziej "delikatna" (szybciej coś pęknie), za to spali trochę mniej.
Żeby znaleźć sensowny egzemplarz z dieslem (niezależnie którym), trzeba się sporo naszukać tak jak pisał Niedzwiadz.
A tak w ogóle to polecam najpierw przejechać się obydwoma modelami - różnica między nimi jest spora.