suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 8:54 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sie 29, 2012 10:55 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn sie 27, 2012 3:28 pm
Posty: 4
Lokalizacja: Wysoczyzna Elbląska
Już od jakiegoś czasu zastanawiam się nad zmianą autka. Potrzebouję autko z z napędami na wszystkie koła, dlatego że trochę jężdzę po terenach niezurbanizowanych i wszystko jest fajnie dopóty dopóki nie spadna pierwsze śniegi..... owszem drogi powiatowe i gminne są odśnieżane...... ale jak i w jakiej kolejności to sami wiecie. Po drugie już dwa razy miałem problem z zaspą jak kierowca (jak zwykle niezły kozak) jadący z naprzeciwka stwierdził że ta wąska odśnieżona ścieżka należy tylko do niego. A wtedy mały problem z wyjechaniem.

Przekonują mnie również ceny części zamiennych; nie są tak wysokie jak do innych aut tego typu. I jak czytałem Wasze posty; nieżle radzicie sobie z zamiennikami :) co też jest dużym plusem :)

I całkiem dobre wyniki spalania; 11 -13 litrów gazu to nie jest tak żle.
I chyba bardzo mała awaryjność tych aut z roczników 1992-95

Co mnie bardziej martwi; brak literatury polskijęzycznej do napraw. Wysyłał ktoś może meila do WKiŁ czy zamierzają coś w tym temacie wydać?
I mały bagażnik, bo zamontowaniu butli do Vitary cabrio wydaję mi się że zostanie tam miejsca tylko na szczoteczke do zebów, czyli dodatkowy koszt bagażnika.

Czy coś pominąłem z istotnych rzeczy?

Pozdrawiam


Na górę
Post: czw sie 30, 2012 6:30 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 10, 2010 1:05 pm
Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Możesz kupić longa i zamocować butlę pod autem i dać mniejszy zbiornik na paliwo.

Jak mam butlę 45l zaraz za hakiem i mały ok. 20L zbiornik wyspawany z kwasówki pod podłogą pasażera. Polecam takie rozwiązanie.

_________________
Vitara Long 1.6 16V + Blos


Na górę
Post: czw sie 30, 2012 6:33 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Witaj,
Jeśli Twój nick jest adekwatny do Twoich umiejętności to na pewno z vitarą sobie poradzisz. Ciężko trafić w nie pognity egzemplarz, no chyba że poprzedni właściciel zadbał o karoserię.
Jeśli chodzi o naprawy to mimo braku literatury pt. "Sam naprawiam" jesteś dużo rzeczy w stanie zrobić sam, jesli posiadasz podstawową wiedzę z zakresu mechaniki i trochę praktyki. To jest prosty w budowie samochód, bynajmniej silniki 1,6.Jeżeli jest zadbany i w dobrej kondycji to nie będzie sprawiał większych niespodzianek. Brak literatury nadrabia nasze forum, większość rzeczy została opisana, a jeśli nie to ludzie na pewno pomogą.

No i pytanie: w co dokładnie celujesz? Jaki silnik, wersja?

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw sie 30, 2012 8:22 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
dlaczego vitara ? bo jest najtansza z terenowek w zakupie i utrzymaniu na naszym rynku, o samurajach nie mowie - to juz relikty, wspaniale ale relikty

wszystko jest do ogarniecia w tych autach procz korozji ;p

dokumentacja polskojezyczna - wlasnie ja czytasz

jak masz kase kupuj jak najmlodsze, TEORETYCZNIE bedzie mniej do spawania choc zdazaja sie wyjatki ;]
2.0 na podniesionym zawiasie i trumna na dachu pali mi 15 gazu wiec . . . .

_________________
EVitara


Na górę
Post: czw sie 30, 2012 1:04 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 24, 2009 11:49 am
Posty: 821
vaiker pisze:
dlaczego vitara ? bo jest najtansza z terenowek w zakupie i utrzymaniu na naszym rynku, o samurajach nie mowie - to juz relikty, wspaniale ale relikty
.


jest jeszcze jimny

_________________
j20a wreszcie kupione


Na górę
Post: czw sie 30, 2012 1:13 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Ma być vitara i koniec. Wynocha innowierco :mrgreen:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw sie 30, 2012 2:15 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 15, 2011 10:09 am
Posty: 492
Lokalizacja: Morzewo / k. Piły
Spalmy go na stosie! ;D

_________________
Vitka 1.6 8V + gaz, AT-ki 30 cali - sprzedam

viewtopic.php?f=28&t=6644


Na górę
Post: czw sie 30, 2012 3:56 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Koszty utrzymania longa i krótkiej są podobne więc jak chcesz bagażnik to bierz longa.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw sie 30, 2012 4:51 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn sie 27, 2012 3:28 pm
Posty: 4
Lokalizacja: Wysoczyzna Elbląska
Dzięki za odpowiedzi i podpowiedzi, wiedzy niegdy nie za dużo; szczególnie jak mówą o tym posiadacze autek.

Mechanike i elektryke trochę ogarniam, ale i tak szkoda że nie ma do Suzuki książeczki. Jak już kupię będę liczył na waszą pomoc przy problemach.

Mam takie pytanie; tak jak wyczytałem Suzuki jest na ramie, czy rama też jest tak podatna na korozie, czy tylko ruda skorupe bierze?

Pozdrawiam

ps. Spawacz to nie mój zawód. Kiedyś pojechałem do pracy prosto z jakiejś biby (sami wiecie jak to jest), wchodzę do firmy, a tam stoi taki kasztan, z tych co to już w szkole pierwsi w klasie dwa palce do góry zanim pani pytanie skończyła i się pyta: "A czemu masz takie oczy czerwone?" Tu mnie głowa boli, pić się chce, to co mu miałem powiedzieć? Powiedziałem: "Bo ku.....wa całą noc rower spawałem!" Któryś z moich kumpli to usłyszał, i na jakiś czas przylgneło: Spawacz.


@moderator, proszę scalić z poprzednim postem. Pozdrawiam

Czytając forum spotykam się z okresleniem: Suzuki "nosi" na drodze. Ok, ale przy jakich prędkościach?

Ta mi się spodobała:
http://otomoto.pl/suzuki-vitara-lpg-C25655017.html

Tylko ten przebieg :) Tapicerka w nienajgorszym stanie. Na pierwszy rzut oka wygląda ok. I tytaj też proszę o podpowiedz kolegów którzy już kilka takich aut przerobili....... jaka może być realna cena zakupu? 7 tyś, 8 tyś? Wiem że to pytanie z kategorii; idz do wróżki, ona Ci powie. Ale tak z Waszych doświadczeń to jakie są realne ceny?


Na górę
Post: czw sie 30, 2012 6:55 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Rama Vitary gnije mniej niż nadwozie, ale i tak jej tylna część często wymaga interwencji spawacza. (warto ją opukać młoteczkiem jeśli uda się to zrobić nie wnerwiając sprzedawcy)
Vitara najbardziej nosi na szerokich szosówkach i ze zbyt dużym ciśnieniem w oponach.
Generalnie to "terenówka" więc prowadzi się nieco gorzej niż przeciętny samochód. Przy jakich prędkościach nie pamiętam, bo moja "V" od dawna nie przypomina serii.

W ogłoszeniu mało widać. Większość niemiłych niespodzianek znajdziesz pod tymi plastikami i pod wykładziną (mocowanie tylnych pasów, pod nogami kierowcy i pasażerów, mocowania budy do rami i parę innych standardowych miejsc)

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: czw sie 30, 2012 7:59 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn sie 27, 2012 3:28 pm
Posty: 4
Lokalizacja: Wysoczyzna Elbląska
kacjen pisze:
warto ją opukać młoteczkiem jeśli uda się to zrobić nie wnerwiając sprzedawcy


Dzięki kacjen
Pewnie pojadę i tak na najbliższą diagnostyke, więc co sprzedający będzie miał do tego co sobie w jego aucie przy okazji "pomacam" :lol: Wolę stracić 100 czy 150 pln-ów na diagnoste niż kilka tysięcy na auto które będzie kompletną padliną.

Może ktoś mi odpowie jak to jest z tym "noszeniem" , przy standartowym ogumieniu? Miałem kiedyś samochody z epoki RWPG i nawet "malucha" mi nigdzie, gdzie ja nie chciałem to nie niosło.

Pozdrawiam


Na górę
Post: czw sie 30, 2012 9:59 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lis 14, 2010 11:55 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Garwolin
Silnik: baleno G16B
Rok prod.: 1991
Diagnostyka to kiepski pomysł. Ciężko trafić na kogoś kto cokolwiek potrafi ocenić.
Jak mi nosiło vitarkę to pojechałem poszukać luzów i na szarpakach nic. Dopiero łom i próba przeginania końcówek i sworzni pokazała że sworznie mają pół centymetra luzu. A kiedyś w innym aucie diagnosta nie zauważył niedokręconego koła.
Wolę samemu wpełznąć pod samochód i wszystko dokładnie obejrzeć.


Na górę
Post: sob wrz 01, 2012 8:13 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 20, 2011 10:30 am
Posty: 419
Lokalizacja: Złotów
Realna cena - za zdrowe egzemplarze tak od ok 8tys (rocznik malo istotny) do ... brak ograniczen - np swoja 92 moglbym, sprzedac i jak dla mnie jest warta 12tys - ktos kto realnie podejdzie do sprawy matematycznie tez mu tyle wyjdzie.

Noszenie - wymienic wszelkie gumy zawieszenia( no w koncu po 20latach nowe sie naleza,nie?? :) ) - komplet polibuszy nawet sprzedawanych na forum - nie cale 300zl

_________________
Navara D40
było:
Nissan D21
Vitara I 1,6 16V
Samurai 1,8
Pajero v6 181KM
Vitara 1,6 8V x3


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl