suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pn lip 07, 2025 10:12 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 57 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn kwie 20, 2015 2:10 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
STT były szeroko opisane na dużym forumie.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn kwie 20, 2015 2:18 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 17, 2015 9:11 am
Posty: 113
Lokalizacja: Poznań/Człuchów
Oki dzięki, poszukam.

Może ktoś miał taką oponę na suzuce :?:
225/75/16 nie powinna obcierać przy lifcie 2' :?:

_________________
SUZUKI GV I 2,5 V6POWERED BY LPG
EXPLORE THE WORLD WITH STAG


Na górę
Post: pn kwie 20, 2015 3:15 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 23, 2009 1:06 am
Posty: 960
Lokalizacja: Miastko-Pomorskie
Ja mam zamiennie 225/75 mt i 235/70 zimówki. Lift +2 cale. Jedyne co to trochę o ramę przy max skręcie przytrze ( ale minimalnie ).

_________________
http://www.liberrafoto.com/ - Zdjęcia , komercja i nie tylko i jeszcze tu http://www.liberraphotography.com/


Na górę
Post: pn kwie 20, 2015 8:19 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 9:32 am
Posty: 483
Lokalizacja: Krakuff
Jak zamówiłem opony AT3 to przysłali mi STT MAXX, wymacałem, wyoglądałem - no zajefajne, całą noc nie spałem, ale jednak zdrowy rozsądek wygrał i odesłałem.

_________________
Black Cabrio 91' 1.6 8V - było
GV XL7 03' 2.7 - jest (różnica)


Na górę
Post: wt kwie 21, 2015 1:47 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 22, 2011 7:30 pm
Posty: 34
Lokalizacja: wilkolaz woj lubelskie
GV to chyba nie pierwsza terenówka jaką masz, wspominałeś coś o Toyocie. Może zastanów się do jakich celów chcesz wykorzystywać swojego Gvoździa. Zmotać możesz dużo rzeczy a to nie zawsze jest potrzebne gdyż seria jest wystarczająca jeżeli chodzi o potrzeby.

Wsadziłem sprężyny Old Man Emu +30mm z tyłu żeby opony nie tarły o nadkola jak ruszam na ryby samochodem pełnym sprzętu. Niestety w Intercarsie wycofują się z OME i amory wylądowały Monroe Adventure od XL7(dłuższe od serii o 30mm). Amory i sprężyny na przód jeszcze leżą w pudełkach i specjalnie się nie spieszę żeby je założyć(to już komplet OME). Przednie koła bardzo minimalnie trą o nadkola przy pełnym skręcie kół w czasie cofania. Zobaczymy po pierwszym wyjeździe nad rzekę czy zmobilizuję się do zmiany zawieszenia z przodu. Auto wygląda trochę jak seryjne XL7 z lekko podniesionym tyłem. Dołożyłem dystanse kół (30mm takie akurat miałem) żeby przednie opony nie tarły o ramę i koła wyciągnąć trochę na zewnątrz. Zainwestowałem w opony z białymi napisami to powinno być je widać :) W końcu GV to terenówka a nie suv.
Pomijając kwestie estetyczne opony nie dobijają nawet jak do tyłu wrzuciłem 130kg z pełnymi zbiornikami benzyny i lpg a minimalne tarcie o nadkola z przodu może poczekać na lift.
Wyższe zawieszenie to oczywiście nie same plusy. Auto robi się mniej stabilne ma to negatywy wpływ na prowadzenie na asfalcie.

Od razu planowałem dwa komplety kół. Jedne do jazdy na co dzień drugie do jazdy nad wodę. Lubię jeździć na "nożach do pizzy" czyli wąskie a wysokie opony. MT 205/80r16 i AT 215/70r16(może 75 jutro sprawdzę bo nie jestem pewien). Jak wszystko ma to swoje plusy i minusy. Na asfalcie pomiędzy 215 a 235 na których kupiłem auto nie specjalnie jest różnica w przyczepności. Za mała moc do przeniesienia żeby miała wpływ. A na mokrej nawierzchni szersze opony mają więcej wody do odprowadzenia więc szybciej wpadają w aquaplaning. Wyższa opona na asfalcie to na pewno gorsze prowadzenie jednak to nie jest auto do rozwijania zbyt dużych prędkości więc wyższy profil rekompensuje większym komfortem. (OME z tyłu jest twardsze niż seria, amortyzatory Monroe Adventure też ale seria była sprawna na poziomie 50%)
Szerokie opony rozkładają masę auta na większą powierzchnię styku i powodują, że nie zapada się ono w grząskim terenie. Wąskie działają odwrotnie, ale czasem skoncentrowany nacisk jest wskazany dla lepszej przyczepności. Tam gdzie używam swojego auta lepiej sprawdzają się wąskie. Eksperymentowałem trochę z ciśnieniami i wolę wąskie, zawsze mogę sobie upuścić powietrza i poszukać przyczepności. Wiem, że to wyjątkowo rzadka sytuacja w moim przypadku. Niestety trzeba wozić pompkę lub kompresor i czasem ubabrać się błotem.
Wyższe opony to większe obciążenia dla łożysk, półosi, skrzyni biegów czy silnika.
Koła to też element estetyczny mnie jest to obojętne ale każdemu według potrzeb.

Chciał bym w przyszłości spróbować jazdy z blokowanymi mostami. Na pewno nie zamontuje snorkela, miałem w Vitarce pękł w lesie, nigdy się nie przydał a dziura w błotniku została. Chociaż nigdy nie mów nigdy...

Moja filozofia przygotowania GV nie musi Ci odpowiadać. Wszystkie modyfikacje dostosowuje dość precyzyjnie do indywidualnych potrzeb. Doświadczenie zdobyte przy 4 letnim użytkowaniu longa(którego zresztą nie mam zamiaru sprzedawać i dostał stały adres zamieszkania na roztoczu). Zaowocowało stwierdzeniem, że auto bliższe serii jest mniej obciążone i w związku z tym mniej podatne na awarie. Możliwości bardziej podniesionego samochodu i tak nie wykorzystuje.

Zazdroszczę silnika 2,5 do tego w moim ulubionym szarym kolorze i jeszcze automat. Oglądałem kilka sztuk ale zależało mi na jak najmniej zardzewiałym egzemplarzu. W mojej okolicy obrodziło Grandami 2.5 w których ruda wyraźnie dała znać o sobie. Kozackie auto na pewno większy potencjał niż 2.0 którego jestem posiadaczem i moim zdaniem jest to za słaby silnik z automatem.


Na górę
Post: wt kwie 21, 2015 8:39 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 17, 2015 9:11 am
Posty: 113
Lokalizacja: Poznań/Człuchów
ORI pisze:
Jak zamówiłem opony AT3 to przysłali mi STT MAXX, wymacałem, wyoglądałem - no zajefajne, całą noc nie spałem, ale jednak zdrowy rozsądek wygrał i odesłałem.


STT MAXX zbyt agresywna była ??
STT wydaje się być bardziej drapieżna

_________________
SUZUKI GV I 2,5 V6POWERED BY LPG
EXPLORE THE WORLD WITH STAG


Na górę
Post: wt kwie 21, 2015 9:10 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 17, 2015 9:11 am
Posty: 113
Lokalizacja: Poznań/Człuchów
@luneta ale żeś się rozwinął :mrgreen: problemy ze spaniem :?: :D

Zgadzam się z Twoją argumentacją w zupełności. Chociaż nie mogę zrozumieć dlaczego masz OME w kartonie (ale się rymuje :mrgreen:) a nie na samochodzie.
GV nie jest moim pierwszym samochodem terenowym, ani nie drugim i trzecim :mrgreen: jednak jest moją pierwszą GVką :mrgreen:

Jestem świadomy możliwości tego auta, wad i zalet...
Jestem przeciwnikiem rozwiązań typu amortyzator od omegi, sprężyna od ducato, reduktor od stara itd :mrgreen: (ewlentualnie wyciągarka od 266 :mrgreen: )

Po pierwszych testach w terenie stwierdziłem, że jest trochę mały prześwit w tym aucie, zawieszenie dobija na większych wyrypach, potrzebne są osłony bebechów...ale ogólnie jest zajebiście :!: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jest moc, jest względna wygoda (w porównaniu do Jimnika), automat chodzi bajeczka ( nie jestem wielkim fanem aut.), fajnie się prowadzi, auto bardzo przyjemne w obyciu.
Tak więc postanowiłem się na dłużej z nią związać i szukam najbardziej optymalnych rozwiązań, żeby GVka radziła sobie tam gdzie chce wjechać. Niezwykle ważna jest dla mnie bezawaryjność, więc przesadzać z modyfikacjami nie mam zamiaru.

Na końcu się przyznam...TAK - walory estetyczne mają dla mnie znaczenie :mrgreen:

_________________
SUZUKI GV I 2,5 V6POWERED BY LPG
EXPLORE THE WORLD WITH STAG


Na górę
Post: wt kwie 21, 2015 10:01 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 9:32 am
Posty: 483
Lokalizacja: Krakuff
sciba pisze:
ORI pisze:
Jak zamówiłem opony AT3 to przysłali mi STT MAXX, wymacałem, wyoglądałem - no zajefajne, całą noc nie spałem, ale jednak zdrowy rozsądek wygrał i odesłałem.


STT MAXX zbyt agresywna była ??
STT wydaje się być bardziej drapieżna


do jeżdżenia na codzień i wożenia MAŁYCH dzieci - tat, kostka na czarnym nie jest najlepszym rozwiązaniem, a zanim zacze jeździć to już jej nie będzie i z góry założyłem AT - przynajmniej na razie 8)

_________________
Black Cabrio 91' 1.6 8V - było
GV XL7 03' 2.7 - jest (różnica)


Na górę
Post: wt kwie 21, 2015 10:26 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 17, 2015 9:11 am
Posty: 113
Lokalizacja: Poznań/Człuchów
OKI kumam :D

Powiedz, masz porównanie między STT i STT maxx ?

Mamy w firmie taką maskotkę
Obrazek

Pyciłem nią po Ukrainie i paru zlotach w okół wieży u nas. Jak dla mnie STT jest rewelacyjna, jednak głośna i znika na czarnym :roll:

_________________
SUZUKI GV I 2,5 V6POWERED BY LPG
EXPLORE THE WORLD WITH STAG


Na górę
Post: wt kwie 21, 2015 11:47 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 23, 2009 1:06 am
Posty: 960
Lokalizacja: Miastko-Pomorskie
STT Maxx to jest bardziej agresywny AT-ek, STT MT-ek.

_________________
http://www.liberrafoto.com/ - Zdjęcia , komercja i nie tylko i jeszcze tu http://www.liberraphotography.com/


Na górę
Post: wt kwie 21, 2015 12:42 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 17, 2015 9:11 am
Posty: 113
Lokalizacja: Poznań/Człuchów
Dlatego właśnie zastanawia mnie opinia @ORI :roll:
Bardzo nie popularna opona w Polsce
Szkoda, że jest taki mały wybór "agresywnych" ATków u nas :cry:

_________________
SUZUKI GV I 2,5 V6POWERED BY LPG
EXPLORE THE WORLD WITH STAG


Na górę
Post: wt kwie 21, 2015 2:02 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 9:32 am
Posty: 483
Lokalizacja: Krakuff
Mieciu1 pisze:
STT Maxx to jest bardziej agresywny AT-ek, STT MT-ek.


zdecydowanie bliżej MT niż AT i dlatego odesłałem

_________________
Black Cabrio 91' 1.6 8V - było
GV XL7 03' 2.7 - jest (różnica)


Na górę
Post: wt kwie 21, 2015 2:34 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 23, 2009 1:06 am
Posty: 960
Lokalizacja: Miastko-Pomorskie
Wiem teraz podziały między at i mt robią się coraz mniejsze.Ten STT maxx faktycznie bliższy jest mt ale jeszcze cywilizowany :mrgreen: .
Sciba ,opona mało popularna bo wcale nie tania (swojego czasu) a do tego ten STT maxx jest dostępny w sumie od niedawna u nas.

_________________
http://www.liberrafoto.com/ - Zdjęcia , komercja i nie tylko i jeszcze tu http://www.liberraphotography.com/


Na górę
Post: wt kwie 21, 2015 7:33 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 9:32 am
Posty: 483
Lokalizacja: Krakuff
[quote="Mieciu1"]Wiem teraz podziały między at i mt robią się coraz mniejsze.Ten STT maxx faktycznie bliższy jest mt ale jeszcze cywilizowany :mrgreen: .

Dlatego odesłałem dopiero na drugi dzień, trochę się łamałem :mrgreen:

_________________
Black Cabrio 91' 1.6 8V - było
GV XL7 03' 2.7 - jest (różnica)


Na górę
Post: wt kwie 21, 2015 7:43 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 17, 2015 9:11 am
Posty: 113
Lokalizacja: Poznań/Człuchów
Fajny ten kapciuszek :mrgreen:

Gdzieś w Kanadzie nawet jeździ taka sama jak moja (tylko w klekocie) GV na tych gumach :mrgreen:

http://www.suzuki-grandvitara.info/forum/viewtopic.php?t=537&sid=72f389e6d0d7fcec2129e89a53559974

_________________
SUZUKI GV I 2,5 V6POWERED BY LPG
EXPLORE THE WORLD WITH STAG


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 57 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl